9 Nisan 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

9 Nisan 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

.. O NM 308 Haylı bekletildikten.sonre elek- trikli koltuğa oturtulan Havptman Okyanosu tayyare ile ilk geçen Lindbergin minimini ç0- cuğunun kaçırılması ve isteni- len külliyetli para verildiği halde zavallının yolun bir ke- narına ölü olarak bırakılması, bütün dünyada heyecan uyan- dıran ve birkaç yıldanbeti he- men herkesi alâkalandıran 2- aklı bir vakadır. Kim veya kimler öldürdü, istenilen para verildiği halde niçin öldürdü veya öldürdüler?. Amerika za- bıtası, suçluyu veya suçluları meydana çıkarmak için hayli uğraştı; bir çok kişi yakalandı, salıverildi, müsbet bir neticeye varılamadı. Hatta, daha evvel, çocuğun izide uzun zaman bu- İunamamış, minimininin Ame- rikadan başka bir kıtaya götü- rüldüğü bile sanılmıştı. Niha- yet ceset ortada, fakat suçlu veya suçlular meydanda yok | Derken Havptman isminde biri yakalandı. Bu adam, işin iç yüzü tamamile karanlıklara gömülü dururken, birdenbire UYANIŞ No. 2068—383 Lindbergin Çocuğunu Öldürmekten Suçlu Görülen : ” Hayptman, Ölümden Kurtulamadı Elektrikli Koltuğa Oturtuldu bazı şüpheler ve emareler üze- rine tevkif edildi. Kendisi, kat'iyetle inkâr ediyordu. Bu inkârında sonuna kadar durdu. Buna rağımet, ortalığın aşağı yukarı altını üstüne getiren fa- cianın suçlusu olduğu jüri he- yetince sabit görülerek, hüküm giydi. Hüküm giymekle bera- ber, son dakikasına kadar kur- tulması ihtimali yok değildi. Bu cihet, hesaba katılarak, te- şebbüsler ve tehirler yapılıyor- du. Sonunda, bütün bunlar faydasız kaldı. Havptman, nisa- nın dördünde Amerikada 'Tren- tonda elektrikli koltuğa otur- tuldu ! Havptman, sahiden suçlu olarak hak ettiği cezayı mı bul- du, yoksa masum olduğu halde, adaletin yanılışına mı kurban gitti? Bir çok kişide bu kanaat vardir. Bunlar, hükme yeter delil bulunmadığı, failin yahut İd Kaçırılan ve istenilen para verildiği hal faillerin meçhul kalmasının u- yandırdığı menfi tesir altında, sirf emarelere göre ceza veril. diği kanaatindedirler. «Cinaye- te bir suçlu bulmak lâzımdı. Bu talihsiz adam, işte biçare Hav- ptman oldu» diyorlar. Bu iti- barla, günün birinde- ve iş iş- ten geçtikten sonra - Havptma- nın suçlu olmadığının anlaşıla- cağını umanlar, çok! Hatırlarda olsa gerektir, ki epi zaman önce Sakko ile Van- zetti adlı iki kişinin Amerika- da elektrikli koltuğa oturtul- maları da, ayni esastan kanaatle karşılanmış, bir çok kişi onların haksiz yere idam edildikleri kanaatini ileri sürmüştü. Aşağı yukarı, gene ayni vaziyet | Havptman, Grenviç saatile 1,47 de 55 şahit önünde elekt- rikle idam edilmiştir. Gelen malüimata göre, hüc- resini terketmezden evvel O- de yol üstüne ölmüş olarak bırakılan çocuk: Okyanosu ilk geçen tayyareci Lind- bergin oğlu