15 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

15 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

TTTT TTT TP Kulağımıza Çalınanlar Yirmi Yedi Kâtip Geçenlerde ölen romancı Ed- | gar Vallas gayet vulüt bir mu- harrirdi, O kadar ki başının içinde- 1 ki Mmevzuları kâğıda geçirebil- mek, — yazdırabilmek için tam yirmi yedi kâtip ve daktilo kulla- nirmiş. — Yazıhanesine girenler, kendilerini bankalardan muhasebe dairesinde — zanneder- lermiş. Bunu bize, idarehanede, arka- daşımız “Tahir,, anlattı. İçimizden biri sormuştu: — Bizde yirmi yedi elan romancı var mıdır? 'Tahir derhal cevabı yapıştırdı: — Birader, dedi, yirmi yedi kâtibi değil, yirmi yedi karii olan romancı bile bizde parmakla gösterilir! |- Acemi Berber Kadıköy vapurunda, iki ar- kadaş, berberlerden bahsediyor- lardı. Biri dedi ki: — Aman, — monşer, — geçen gün öyle acemi — bir perükâra çattım ki sorma... Boyuna yanlış iş yapıyordu. , Başımı yıka ve saçlarımı kes! , dedim. — Herif o kadar şaşkın ki az daha saçlarımı yıkayacak ve başımı kesecekti. Haşimin Bir Sözü Şair Ahmet Haşim, fazla içki içen bir san'atkârımız için geçen- lerde bir gün dedi ki: —Bu adam kavanozda ve alkol içinde yaşayan ceninlere benzer: ka: vanordan ve alkolün içinden dı- kâtibi şarı çıkarırsanız derhal — çürür, fabilâl eder. Sadık Bir Okuyucu Satışı pek az olan sabah ga- , zetelerinden birinin idarehanesine | fakirce giyinmiş, orta yaşlı bir adam milracaat eder: ” — Efendim, der; ben gazete- nizin sadık karilerinden biriyim. Üç senedir yalnız sizin gazeteyi ekuyorum, gazeteciliğin ne oldu- ğunu sizden öğrendim, mubarrir- Hğe de çok istidadım var, acaba tahrir aileniz arasında nmaçiz bir yer işgal edebilir miyim ? İdare müdürü gülerek şu ce- vabı verir: — Gazetemizin yegüne sadık karli sizsiniz. Buna — teşekkür ederiz. Fakat siz de muhbarrir olursanız bizim — gazeteyi kim okuyacak 7? Maarifte Muallimlerin Vaziyetleri Tetkik Ediliyor Muallimlerin tahsil derecele- rini, yaşlarını ve hizmet müddet- lerini tesbit etmek üzere Maarif Müdüriyetinde bir komisyon teş- kil edilmiştir.. Komisyon — dün Maarif Müdür Muavini Hıfrurrah- man Raşit Beyin riyasetinde bir toplantı yapmıştır. Söylendiğine göre komisyon tekaüde — sevk veya tasfiyeye tâbi tutulması lâ- zimgelen muallimleri tesbit ede- cek, muallim kadrosunun genç- leşmesi için teşebbüslerde bulu- Bacaktır. İki Cemallerin Kavgası Arap camiinde oturan Cemal Mustafa, Cemal İsmail ve süt kardeşi Horiye ailevi bir mese- leden kavga etmişlerdir. Bir müddet sonra Cemal İsmail, Ce- mal Mustafanın dükkânmın cam- larını kirmiş ve ölümle - tehdit etmiştir. birinin | MEMLEKET HABERLERİ At Nesli Islah Ediliyor [Fakat Bir. İhmal Yüzündei Emekler Heder Olmak Tehlıkesındedır |. Adana (Hw | Sust ) — Ceyhan kazasının ( Mer- cimek ) köyünde eskidenberi met- ruk - bir halde düran bir çift- lik vard.. Hü- kümet, boş du- ran bu geniş arszinden istifada etmek istedi ve nihayet burasını bir deposu -qıklıı ı Pi;;ı sene melhe kadar metruk duran bu çiftlik şimdi (Çu- kurova hârası ) ismini taşımakta ve bir at çiftliği şeklinde — idare — edilmektedir. Seksen bin dönümlük araziyi ihtiva eden bu çiftlik şimdi en asri tesisata malik bir nümune müssesesidir. Burada dünyanm en iyi cins- lerinden seçilen yirmi tane da- mızlık at vardır. Birçok mütehas- sıslar, Çukurovamızın, — at ve hayvan yetiştirmek husııııındı Maarif Hayatı İnki- şaf Ediyor Mersinde son iki sene zar- fında maarif hayatı ümidin fev- kinde inkişafa mazhar - olmuştur. Bilhassa bu inkişaftan köyler ve köylüler azami surette istifade etmektedir. Bu cümleden olarak Mersin vilâyetinin hemen bütün köyle- rinde köylülerin maddi ve manevi yardımlarile yeni mektep binaları î'ıpılıııı. bu yeni binalarda ders- bile başlanmıştır. Ayrıca köylere kâtip tayini hususunda da Mersin bugün ön safta bulun- maktadır. Adanada Spor Hareketleri Adana ( Hususi ) — Şehrimiz- de bayram günlerinde futbol müsabakaları yapılmış, bu suret- le bayram — günlerinin — zevkli geçmesi temin olunmuştur. Bay- ram maçları için Konya ve Mersin — futbolcuları — şehrimize gelmişlerdi. Bayramın ilk günü Adana ve Mersin idman yurtları karşılaşmışlar ve güzel bir müsabakadan sonra Adanalılar sıfıra karşı iki gol atarak galip gelmişlerdir. Bayra- mın ikinci günü Toros spor takı- mile Konya İdman yurdu ara- sında bir maç yapılmış ve Kon- yalılar (1-2) gibi bir netice ile müsabakayı kazanmışlardır. Üçün- cü gün de Seyhanspor ve Konya İdman Yurdu — karşılaşmış — vo Konyalı oyuncular bu maçı da Üç gol atarak kazanmışlardır. | ı Ka DŞ dünya Üzerinde en iyi mevkiler- den olduğunu tasdik etmişlerdir. Bu itibarla burada böyle asrit bir müessese bulunması şükranla karşılanacak bir varlıktır. Fakat şunu da söyliyeyim ki bu teşkilâttan beklenen faydalar, bazı eski ve muzır itiyatlar yü- zünden hedrolmak istidadındadır. Çünki binlerce lira verilerek ge- tirilen cins damızlıklar köylerde Mersinde lMengenlıler Her İşte Çalışıyorlar Geçenlerde yine bu sütunlar- da (Mengen) muhabirimizden alıp neşrettiğimiz bir mektupta Mengenin insan ihraç eden bir memleket — olduğu — yazılıyordu. Muhabirimiz Mengenli ahçıların bütün dünyada meşbur ve tanın- mış olduğunu bildiriyor, hemen her yerde Mengenli ahçıbaşılara tesadüf edilebileceğini yazıyordu. Fakat Ankaradan ( Otuz Men- genli garson) namına gelen diğer bir mektupta ise Mengenden yalnız ahçı değil garsonda yetiş- tiği, bu garsonların “memlekette- ki diğer ecnebi garsonlarla rakabete giriştikleri ve muvaffak oldukları haber veriliyordu. Bütün bunlardan başka yine Mengenli bir karilmiz bize gön- derdiği uzun bir mektupta Men- gen hakkında bir takım malümat " verdikten sonra hulâsa olarak şunları söylemektedir: “ Mengenden yalnız ahçı ve garson yetişmez. Mengenliler çok çalışkandır. Her san'at intisap etmektedirler?''Bugün mürettiplik eden ve diğer san'atlarda eliliyet ve iktidar gösteren birçok Men- genli hemşehrilerimimiz vardır. ,, Hayret! Mersinde Kar Yağmış Mersin ( Hususl ) — Bu cıvar- da son günlerde havalar çok bozuk ve soğuk gidiyor. Okadar ki senelerdenberi kar denilen hava pamuğunun yüzünü görmi- yen Mersin havalisi iki günden- beri bembeyazdır. Soğukların fazlalaşması bize bu sene karın yüzünü gösterdi. Bu hava hâdi Civarında büyük ve asri bir çiftlik bulunan Cehyan kasabası i g : I l dolaştı rıl dık tan sonra, tekrar yer- li damızlıkların meydanda başı- boş gezmesi arzu olunan — faydayı baltalamaktadır. Cisn itibarile hiçbir işe — yaramıyan yerli — ayğırların iğdiş edilmesine şiddetle —lüzum vardır. Netekim bun- dan Üüç — sene evvel hükümet baytarları köy- Tülerin! tobumlur ğa elverişli olmı- yan yanvanlarını iğdiş etmişler ve köylüler bu hareket karşısında çok memnun kalmışlardı. Fakat bay- tarlar bu faydalı işe devam et- medikleri için bugün fena aygır- lar köylünün kısraklarına musal- lat olmakta ve tabiidir ki mi- yonlar havaya gitmektedir. Alâ- kadarlar bu işe bilhassa ehem- miyet vermelidir. D. U. İzmirde Gazi Heykeli Küşat Ediliyor İzmir, (Hususi) — Birkaç gün | şehrimize getirilen Gazi Hz. nin hbeykeli, rekzedilecek olan meydana ıuldolıınmuşlw.' Elyevm — hazırlıkların — bitirilmesi için çalışılmaktadır. Heykeli ya- pan İtalyan san'atkârı M. Kana- nika da şehrimizde bulumnmakta- dır. Heykel kısa bir müddet sonra kaideye rekzedilecek ve 15 martta parlak bir şekilde kü- şat merasimi yapılacaktır. Ağrı Şekaveti Maznunları Adana ( Hususi ) — Bayramın birinci günü akşam trenile Erciş | mustantikliğinin tevkif müzekke- resile şehrimize şark vilâyetlerin- den seksen beş mevkuf daha getirilmiştir. | Gelmesi beklenen mevkufların ' ; 'Şd;ıtis ” a |'Zatürree Havalar çok ıttıratsız gidiyor. Lodosu poyraz, poyrazı kar ve derken tekrar lodas - takip edi- — | yor. Bir gün içinde bu derece | hava değişmesi soğuk alıp has- talanmak — için birebirdir. Çok | dikkat ve itina edilmek ister. Karın başlamasından evvel istilâi bir bal alan grip geçti, denile- bilir. Fakat havaların devam eden intizamsızlığı ayni halin daha teh- Hkeli bir surette avdet etmesine imkân verebilir. Meselâ zatürres gibi, zatülcenp gibi çok tehlikeli hastalıklara uğnyabiliriz. Bina- enaleyh bugünlerde bilhassa bu- na dikkat ederek tedbirli dav- ranmak, soğuk almamıya çalış- mak, yataktan kalkıldığı zaman behemehal sırta yünlü bir şey giymek, — vapur ve trenlerde paltoları çıkararak oturmak, hava cereyan'larından — kaçınmak — lâ- zımdır. Soğuk alçıa'i3: ve emun neti- cesi olarak Latürrce ve zatülcenp arka ve yan ağrılarile başlar. Bu gibi bir hal hissedilir edilmez dışarı çıkmamak, sıcak odada oturmak, ağrı hissedilen noktalara — vantuz. — çektirmek, batta hafif bir keten tohumu lâpası yapmak faydalıdır. Eğer ağrılar bu suretle de geçmez ve hararet düşmezse derhal doktora haber gönderip ciddi bir muayene yaptırmak ve icabına göre hare- | ket etmek lâzımdır. Arazı — İlk günlerde harare- tin artması, arka ağrısı, nefes tutukluğu, yer yer, ree - ihtikan- ları hasıl olur. Tedavi —Doktorun tavsiyesint harfiyen riayet elzemdir. Maama- fih doktor gelinciye kadar has- tayi Üşütmeden tevakki, lâpa, vurmak, vantuz ve ilh.. Bu has- talığı tifodan ve diğer benzer hastalıklardan — farketmek — güç olduğu için hastayı doktorla bir an evvel temasa getirmek el- zemdir. Filistin Piyasası Türk Mamulâtı İçin İyi Bir Pazadır İhracat Ofisinden tebliğ edik- miştir: Önümüzdeki Nisanm yirmisin- de Yafada Tel- Avive şehrinde dardüncü defa olarak Şark pana- yırı açılacak ve bir ay devam edecektir. Filistin piyasası, Türkiye | masnüat ve mahsulüti için iyi bir mahreç olabilir. Panayire iştirak etmek istiyenler ibracat ofisinden izahat alabilirler. Belediye İktısat Müdürlüğü Belediye İktısat Müdürlüğüne Tütün İnhisar — murakıplerinden — adedi seksen yedi olup biris yolda ölmüş ve birisi de Bitlis hastahanesinde kalmıştır. Son gelen kafile ile şehrimiz- deki Ağrı şekaveti maznımlarının adedi 368 kişiye baliğ olmuştur. Havalar Her Yerde Fena Kütahye ( Hususi) — Son zamanlarda havalar çok soğuk gitmektedir. Günlerdenberi hara- ret derecesi sıfırın altındadır. ——— ——— sesi burada hayretle karşılan- maktadır. Son Posta: İstanbulda da bu mevsimde, Mersinin aksine olarak kar yağmadığı zaman hayret Süreyya Asım Beyin tayın edile- ceği haber verilmektedir. Nurulb- lah Esat Beyin bu Müdürlüğe tayini haberinin mevsimsiz oldu- ğu söylenmektedir. Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu Vasfi Raşit Bu kıymettar eserin ikinci cildi çıkmıştır. Bu cilt te birinci cilt gibi yirmi formadan mü- rekkeptir ve fiati daha ucuz- dur. Eser ince kâğıda basıldı- ğgından hacmi de küçülmüştür. Fiati ( 200 ) kuruştur.