March 5, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

March 5, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Münderecatımızın çoklu- gundan Dercedilememiş- tir. Ü eeanceccenesı Sulh İçin Çin Arazisinin Tahliyesi Lâzımdır! (Baş tarafı 1 inci sayfada ) Metalibatını kabul edemiyecek- lerini, Amiral Kelly'ye bildirmiye Memur olduğunu tebliğ eylemiştir. Tokyo, 4( A.A ) — Hariciye hezaretinin salâhiyettar — erkânın- dan biri Şanghay'da acilen bey- helmilel bir konferans akti müm- kün olmadığı takdirde, mahalli | hükümet erkânından mürekkep bir konferans içtimanın - tecrübe edilmesinin — ihtimal — dahilinde olduğunu beyan eylemiştir. Şangbay 4 — ( A.A.) — Çin Ye Japon mümessilleri arasında Kent Zırhlısında yeniden bir mülâkat vuku bulmuştur. Şanghay 4 — ( A.A. ) — Nan- kin hükümeti son Japon teklif- lerine henüz cevap vermemiştir. Japonya Tazminat İstiyor Şangbay, 5 (A.A) — Tokyo- nimresmi bir membadan bil- dirildiğine göre Japonya bükü- Mmeti, yuvarlak masa konferansın- da Şanghay vakayii neticesinde Yukua gelen hasarların tazminini talep etmek ve Japonya aleyhin- deki tahrikâtın kat1 surette me- nedilmesini istemek hakkını talep edecektir. Japonya bükümeti imtiyazlı mıatakalarla oralarda sakin aha- linin emnü Bselâmetini temin et- mek maksadile Şanghaya müte- allik bütün meselelerin halline Mmatuf daim! bir plân tanzimini Müzakere etmiye amade bulun- Maktadır. Mançuri Cephesinde Londra, 5 (D. Hususi) — Şang- haydan gelen son habere güre, Mançuri cephesinde, her veçhile Rizli tutulan bir Japon faaliyeti yardır. Bu cephedeki Japon kuman- danı harice en ufak bir haber bile sızmaması (için şiddetli ter- Tibat almışlır. Son iki gün zar- finda buraya Japonyadan bir Miktar asker ve mühimmat ge- firildiği teyit olunuyor. İLÂN Türkiye piyasalarında umumiyet- İ satılan meşhur FRUT SOLT'un Mucit ve fabrikatörleri Londrada $ C, ENO Ltd. müessesesinin, Tür- kiye Cumhuriyeti kanunlarına tama- Mile muvafık olarak — kaydolunan Müsescel markalarının gayri “kanunl * surette istimal edilmekte olduğu hakkında nazarı dikkati celbedil- Miştir. İşbu müseccel markalar ber- Veçhi atidiri Sicil tarihi — İktusat Vekâletinin Bumarası 4341 2908 FRUİT SALT — 25/11/1920 MEYVA TUZU — 10/2/1930 FPRUT SOLY —— 10/2/1930 — 2991 SEL DE FRUİT 10/2/1930 2907 Berveçhi balâ usuülen tesçil edil- Miş olan markalar münhasiren J. C. ENO Ldt in mülkü olup ancak ken- dileri tarafından istimal edilebilir. İHTAR Binaenaleyh, kendi müstahzara- ada balâdaki markaların herhangi limesini aynea ve yahut İmlâsını il ve tahrif suretile tarzı inşaya ı"kılnııyırıık gerek yalmız gerekse Ahaliyi aldatacalç surette etiketlerile Yeya ambalâjlarla memzuç olarak ürudan doğruya veya dolayısile Simal eden herhangi şahis, firma, Ccar, mücssese ve şirketi ticariyı Mülkiyeti sanaiyeyi himaye — eden ü_’k kanunları mucibince tecziye tdilecektir. Işbu kanunlar gayri meş- Tu rekabet için hapls ve makti ce- Zaları muhtevidir. | — Kadın evvelâ âşıgını, sonra da aşkını sever, n 2 — Kadın, başlı başına te- zatlardan mürekkep bir mahlüktur. İ bi, 3 — Kadınların, zenginler gi- pek az dosta vardır. SON TELGRAF HABERLERİ Müthiş Bir Ölüm İntihar Faciası Marsilya Konsolosumuz Server Cemal B. Hademesi Tarafından öldürüldü Ankara, 4 (A.A) — Anadolu Ajansı Marsilyadan atideki teb- grafı almıştır. Marsilya 4 — Bugün Türk Konsoloshanesinde Başkonsolosla bir hademenin ölümünü İntaç eden çifte bir cinayet ika edil- miştir. Anadolu Ajansı bu haberi alımca derhal Havas Ajansından vak'ayı tevsik için mütemmim malümat voe tafsilât istemiştir. Gelen tafsilât şudur: Marsilya 4 — Türkiyenin Mar- silya Başkonsolosu, konsolosluk odacısı tarafından 3 — kurşunla öldürülmüştür. Ötededberi va- zifesinde ihmal —gösteren — ve esasen — dimagan da — malül vaziyette bulunan odacı esha- bı. mesalih çekildikten sonra başkonsolos tarafından çağırılmış ve lâkayitliğinden dolayı tevbih edilmiştir. Bunun üzerine odacı tabancasını çekerek başkonsolo- sun üzerine ateş etmiştir. İlk kurşun mumaileyhin bile- ğine isabet etmiş ve odadan fır- hyan başkonsolosu takip eden katil avluda — kendisine tekrar yetişerek iki kurşun daha atmıştır. Birisi kalbine diğeri başına isabet eden bu iki kurşunun tesirile Başkonsolos — derhal ök müştür. Bundan sonra Konsolos- luk odasına avdet eden merkum tabancasında da kalan iki kurşunu kendisine sıkarak intihar etmiştir. Katilin bu hareketi âni bir Cinnet tesiri altında yapmış oldu- ğu zannediliyor. Polis tahkikatına devam etmektedir. e iı' Anadolu Ajansının notu: Mar- silya Başkonsolosumuz — Server Cemal Bey idi. Memleketin ye- tiştirdiği — güzide — gençlerden ve Üüzerine aldığı — vazifeleri daima liyakat ve dirayetle ifa etmiş kıymetli bir hariciye me- murumuz olan Server Cemal B. in ifai vazife balinde mecnun bir kapıcının kurşunu ile böyle hazin bir akıbete uğraması muhitimizde çok derin bir teeassür uyandır- mıştır. Vak'adan haberdar olur olmaz Hariciye Vekâleti Vekili Şükrü Kaya Beyefendi tarafından mer- humun ailesine telgrafla beyanı teessür — ve — taziyet — edilmiş ve ailesile çocuklarının memlekete avdeti için İâzımgelen tedbir derhal — alınmıştır. Japonyanın Şartları Çin Hal- kını Fena Halde Kızdırdı Londra, 5 ( D. Hususi ) — Şanghay- dan son dakikada iş'ar ediliyor: Çinde vaziyet çok gergindir. Muha- başlaması uzak bir ihtimal değildir. Ja- ponyanın sulh için ileri sürdüğü şartlar ve bilhassa harp tazminatı talebi, milli hareketlere önayak olan Çin ricalini ve rebe durmuş olmakla beraber yeniden | halkı dehşete getirmiştir. Hariciye Vekili Yunan Ajansına Yeni Be- yanatta Bulundu Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey Cenevrede Yunan Ajansı müdürünü kabul ederek, İran seyahati esnasında Tahranda bu- | lunan — Yunanlıların — orada - bir Yunan sefareti tesisi lüzumundan bahsettiklerini ve bunu Yunan ricaline bildireceğini vadettiğini söylemiştir. Vekil Bey ecnebilerin memleketimizde yapamıyacakları işler lâyihası hakkında sorulan suale de Yunanlı doktorların san'at- ten menedilmiyeceğini söylemiştir. Lindbergin Çocuğu Amerika Polisi Bir Kişiyi Tevkif Etti Nevyork 5 (A.A.)— Hojevel sakinlerinden olan ve Lindber- gin oğlunun kaçırıldığı gece ika- metgâhından ayrılarak müstcar bir isimle Broklin mahallesine nakleden Patsi Orlandoa isminde bir şahıs dün tevkif edilmiştir. Orlando, acilen — Trenton'a naklolunmuştur. Polis bu bapta 18 Bin Lira Nevyorkta Ölen Bir Türkün Mirafçısı Meydanda Yok Nevyork Türk konsolosluğu kâtibi Nuri Efendi 928 senesinde Nevyorkta ölmüştür. Fakat Nuri Efendinin Amerika bankalarına yatırmış olduğu (9000) — doların, yani 1800 liranın bugüne kadar mirasçısı çıkmamıştır. Eğer mi- rasçısı muayyen bir müddete ka- dar çıkmazsa para Amerika hü- kümetine intikal edecektir. “daha fazla malümat itasından imtina etmektedir. İSTER İNAN, İSTER İNANMA! Japonlar, Mançuriyi işgal için mazeret olarak bu havalide birtakım eşkiyanın asayişi ihlâl ettiğini ile- ri sürmüşler ve bütün Mançuriyi işgal edinceye kadar hep güya eşkiya ile harp etmişlerdi. Dün gelen telgraflar, Amerikada şakilerin meşhur geçirmiyor. fidyel necat istediklerini haber veriyor. Zaten Ame- rikada şehir şekaveti dünyanın biçbir . verinde görül- medik derecede fazladır. Fakat hiçbir devlet, asayişi tanzim için Amerikaya asker göndermeği aklından Emperyalist devletlerin zayıf memleketleri işgal tayyareci Lindbergin oğlunu kaçırdıklarını ve ağır bir | için icat ettikleri şekaveti bastırmak iddlasına artık, İSTER İNAN, İSTER İNANMA! Büyük Ruh Hastaları P. 8. Peygamberlerin, büyük san'at- kârların ve mücedditlerin birer sinir hastası, - birer saralı veya deli olup olmadıkları, her mem- lekette ötedenberi münakaşa edi- len bir davadır. Gerçi, bunların arasında, “Nietshe,, ve “ “Mau- passant,, gibi umuml felce uğr- yanlar, “Zola,, gibi manyaklar, “Beaudelaire, gibi saralı veya “Musset,, gibi halis — psikopat olduğu söylenen meşhur misaller pek çoktur. Akıl ve sinir doktorlarına sorarsanız, büyük insanların he- | men hepsi birer ruh hastasıdırlar ve asabi muvazene, ekseriyetle yalmz orta adamlarda bulunan bir halettir. Mazhar Osman Bey, “ Cinneti meşahir ,, isimli kitabında, büyük san'atkârlara ve mütefekkirlere | bir geçit resmi yaptırır ve hep- sine birer deli gömleği geçirir, Bence de bu yaralıcı ların çoğu zincirden müstağni değildirler; fakat bu herkesten başka insanlar, alelâde sinir- lilerden — ve delilerden! fark- hdırlar: Eski bir makalemde yaz- dığım gibi, kendi kendilerine zincir vurmasını — bilirler. Başka bir fark ta, bu zincirin demirden değil, fosfordan ve beyne ait maddelerden yapılmış olmasıdır. Kendim? bu seriye katmak hatırımdan geçmediği halde, bi- zim Aalık Gdüttürüleylâ, çamaşır sepeti içine soktuğum başını kor- ku ile ve bafifçe kaldıriyor, ba- na taş atıyor. “Zahir kendisinin ebediyen bekâr kalması için te- dabir alırlar diye ödü patlamış!,, diyor. Mahut ankette ikiye bölünen © bücür kalem, şimdi yontulma- mış bir odun parçası halinde kâğıtlara pafile yere sürtünüp durmasın. Eğer bu çenesi düşük, avare düttürüleylânın evlenmiye niyeti varsa hiç durmasın, kırkını geç- kin, boyalı, buruşuk ve kartalox bir hanimla derhal nikâh daire- sine koşsun; ve senede 75 çorap, 98 iç gömleği, 125 uçkur, 656 parça bez, 189 paça bağı kulla- nan bu dudu ile saksığan yuvası kursun. Çünki bu alık nanemolk la a haber vereyim ki “Akıl Hıf- zızssıbhası — Cemiyeti, — aptalları, sarsakları ve sulu beyinli heben- nekaları evlenmekten menetmek niyetinde değildir. insan- Mareşal Pilsüdski Şehrimizde Lehistan Harbiye Nazırı Ma- reşal — Pilsüdski Mısıra gitmek üzere dün (Romanya) vapurile Köstenceden şehrimize gelmiştir. Mareşal vapurdan çıkmamış ve gazetecilere de bir şey söyleme- miştir. Kendiaini anapurda Vali Muavini Fazlı Bey, Lehistan se- fareti müsteşarı ve Romanya konsolosu karşılamıştır. Mareşal Mısıra tebdilhava için gitmekte- dir. (Romanya) vapuru bugün on bire doğru limanımızdan İs- kenderiyeye hareket etmiştir. Bir Mağaza Yandı Beyoğlunda tuhafiyeci Moiz | Eskinazi Efendinin mağazasında dün akşam yangın çıkmış, kısmea yanmıstır.