16 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

16 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa SON POSTA — ea Üç Serseri.. _Üç Milyoner Bu sabah fazla işim yok, bol bel konuşabiliriz. Odanın bir köşesinden bir homurtu işitildi, Sıkrit: — Fakat ileri gitmeseler daha iyi olur, çönki benim meşguliye- tim epeyce fazladır. Kulvis ortağına dönerek sordu: İsterseniz bu efendileri başka bir odaya alayım. Bana rahatsız olmıyacağınızı söylemiş- tiniz de onun için kendilerini kabul ettim. ( Sıkrid ) in aksiliği zail olma- mıştı: — Rahatsız olmıyacağım âşi- kârdır. Fakat is- tedim ki bu efen- diler Kulvis va Sıkrit ticarethanesi müdürlerinden i- kisiain desaçma dinlemiyo taham- mülleri —olmadı- gınt anlamış ol- sunlar | Hagton kendi kendine": »— Bütün ha- yatında bu Sıkrit denilen herif ka- dar hoşa gitmez bir adam görme- diğini söylüyor- du, Görünüşe ba- kılırsa sert, mad- di, ruhsuz, orta- ğginın tam zıddı bir adamdı. Fakat Makar muhavereye devam etti : — İsterseniz derhal maksada gelelim. Eğer teklifimizde her hangi bir kıymet varsa bizim budala olup olmayışımızın bir ehemmiyeti yoktur. Kendi hesa- bıma dâhi bir adam tarafından süflü birhayata mahküm edilmek- Cenup Denizlerinde Bir Seyahat Macerası Altın Peşinde.. aa Muharriri : Stakpool -- Amîsîerdan.ıdan Yarım Milyon İngiliz Altını İle Dolu Bir Gemi Gelmişti yapılmış olduğunu görürsünüz . O zamanlar bilhassa kauçuk, balmumu, pirinç, afyon ve sü- müklüböcek ticareti vardı, şimal kısmının * bazı nehirlerinden az miktarda olmakla beraber, altın zerreleri de gelirdi. Mübadele vaşıtası paradan ziyade tüfek ve kurşundu. Bu malzeme Holan- dalılarla harp halinde bulunan bu havalide ne şekil bir ticaret I p Ka aean nni S DA “Male,, kabilesine verilirdi. — Biraz evvel ismini söy- lediğim adam da bütün bu işlerde » alâkadardı... Teşekkür ederim, Kurlvis —masanm üzerinden bir kutu yaprak cıgarası almış, W r' w' tense bir aptal tarafından serve- |bir tanesini (Makar)a vermişti, şimdi te isal edilmeyeyi tercih ederim, * Sıkrit , e hitaben söylenen bu cümleden sonra “ Kulvis ,, & döndü: — Ben bu teşebbüsün başı- yım, Fakat siz içinizden “ işte bir adam ki teşebbüsünden bah- sediyor cebinde yok ,, diyebilirsiniz. Bu mümkün- dür. Yalnız hakikati değiştiremez. Evet cfendiler.. Bu dakikada karşınızda bulunan adamın kafa- sında öyle bir sır var ki, ken- disini dinlemekten imtina eden bütün aptalların bütün hayatların- da — kazanabilecekleri — paradan bislerce defa daha kıymetlidir. Bir saniye durduktan sonra devam etti: — Siz hayatınızda, — aradığı talii ele geçirdiği dakikaya kadar efalet içinde bulunmıyan bir maden arayıcısına hiç rast geldiniz mi?. Fakat isterseniz bütün bu sözleri bırakarak esasa bakalım: Ben “Con Lant ,, a ait olan servetin izi üzerindeyim. Kulvis sordu: — Con Lantmı dediniz? — Evet. Fakat siz bu zatın kim olduğunu belkide bilmezsi- niz! Con Land Sidney şehrini merkez ittihaz ederek dünyanın bu nısfında ticaret yapan bir adamdı.Arzadan çok zaman geçme- di amma bu dakikada bütün izi silinmiştir. (Sidney) şehrinin tari- hine bakarsan 2 Berneco adaları ama az çox islimar edilmeden evvel İ metelik | diğerlerine de ikram ediyordu. Bu aralık telefon çaldı, Kurlvis ahizeyi Aalarak bir iki kelime onuşlu, sonra geniş bir koltuğa boylu boyuna uzanarak: — Devam ediniz, dedi. Or- Doktor Ali tağının masası başında muhave- reye yabancı kalmakta ısrar edi- şin: rağmen onun hikâyeye bü- yük bir alâka gösterdiği anla- şılıyor. Makar devam etti: — Con Land bütün bu işlerin ruhu idi. Hiçbir #gününü boş geçirmer, iş bulamazsa icat ederdi. Fakat bilmiyorum sebebi | nedir, bir aralık Holandalılar ile | Bu Adanın Yerlileri Vahşi | Ve Kavgacı İnsanlardı. Fakat Kendilerile Anlaşmak Mümkündü arası — bozuldu. zaptettiler. Con Land bu felâketi limana girerken fakat geri dönmiye vakit bula- madan gerek kendisi ve gerek gemisinin — bütün — mürettebatı tutuldu, hapishaneye atıldı. (Arkası var ) Memedeki çocuklara gıda Vahit Beyin YILDIZ ÇOCUK UNU Fazla fosforu ve vitamini vardır. Çok besler Deposu: Hasan Ecza deposu İstanbul Dördüncü İcra Dai- resinden: Trabzonda Kireçhane kariyesinde 23 numaralı müf- rez tarla ve Souksu kariye- sinde Karlık mevkiinde bir bap hane ve Ayavasil mahal- lesinde mağaza ve Kaya ma- hallesinde sıra mağazalar 80- kağında bir bap dükkânı Em- lâk ve Eytam Bankasından borç aldıkları 22060 lira mu- kabilinde — birinci — derecede ipotek irae eyleyen Hacı Ali lgıfıı zade mahdumlarından İbrahim Bey mamına - tastir kılınan îıdemk: emri ü;:rıi,no mumaileyhin ikametgâhın Ü- lunmıdıgı gibi bali hazır ika- metgâhı da meçhul bulunmuş olduğundan mebni ilânen teb- ligat ifası karargir olmuş bu- lunduğuna tarihi ilândan - iti- baren yirmi gün zarfında bir itirazı var ise 931 - 1010 nu- mara ile daireye müracaatla dermeyan eylemesi aksi tak- dirde muamelâtı icraiyeye te- vessül edileceği ödeme emri makamına kaim olmak üzere ilânen tebliğ olunur. C. SON POSTA evmi, Siyasi, Havadls: ve Halk gazatesi “ı". Kstanbul: Eski Zıpkzl;ı * Çatalçeşme sokağı Telefon İstanbul - 20203 Posta kutusut İstanbul - 741 Telgraf: İstanbul SONPOSTA ABONE FİATİ ECNEBİ 2700 Kr, n00 ,, 800 ,, 300 , Gelen evrak geri - vezilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 6 kuruşluk pul ilâvesi İâzımdır. Adres değiştirilmesi (20) kuruştur. 1 Sene Bütün — malını | haber almıştı, | Mart 16 EMLÂK VE EYTAM BANKASI UMUM MÜDÜRLÜĞÜ Müşterilerini (*/, 10'/, ) dan İstifadeye Davet Ediyor. Emlâk ve Eytam Bankası İkrazat faiz ve komisyonu mecmuunu müstakrizlerin lehine yüzde on buçuğa tenzil etmiş ve 1 — | Mart 1932 tarihinden itibaren yeniden yapılacak ikrazatta, 2 — Hesapları muntazam olan müstekrizlerinin kâffesine, 3 — Tediyeleri teehhür etmiş taksitlerini bir Mart 1932 tari- hinden itibaren bir Mayıs 1932 tarihine kadar geçecek iki ay zarfında tamamen tesviye cderek hesaplarınt! hali intizama irca edeceklerin edayi deyin tarihinden itibaren bakiye borçlarına YÜZDE ON BUÇUK nispetini, ve Tediyesi teehhür etmiş taksitlerini bu iki aylık müddet zarfında da ödemiyenler hakkında ise ikraz ve istikraz mukavelesi kükümlerini tatbika karar veriştir. Adana vilâyetinde Karaisalı kazasının ( Küp ve Söğüt ) Devlet ormanından her sene 1T19 gayri mamul metre mi- kâp hesabile beş senede 5595 gayrı mamul metre mikâp Ak- çam eşcarı beher gayri mamul metre mikâbı -396 kuruş mu- hammen bedeli üzerinden tali- bine ihale edilmek üzere mü- zayedeye konulmuştur. Müza- yede ve ihale kapalı zarf vsu- lile ve 661 - 799 No.lı ka- nunların ahkâmı — umumiyesi veçhile 6 - 4 - 932 — tarihine müsadif çarşamba günü saat 15te Adana vilâyelinde müte- şekkil Orman Satış Komisyonu huzurunda icra edileceğinden taliplerin 15000 lira sermaye vaz'ına mali iktidarlarını gös- terir ticaret odası vesikasını ve muhammen bedelden aşağı olmamak şartile vereceği bir senenin bedeli miktarının yüzde 15 şi nisbetindeki teminatı mu- vakkatesini mühtevi teklifna- melerini ihale kanununun o- nucu maddesi sarahatı daire- sinde mezkür saate kadar ko- misyonuna tevdi eylemeleri ve şartname ve mukavelename sureti musaddakalarının Anka- rada Orman İşleri Umum Mü- dürlüğü ile İstanbul 1 ve Ada- na orman müdüriyetlerinden ve Karaisalı Orman — Muamelât Memurluğundan — alınabileceği ilân olunur. İstanbul - Beşinel Tera Memurlu- gundan: Hayık Efendinin *2550,, lira matlubundan dolayı Mibran ve Kara- bet; ve Mıgirdiç Çubükelyan Efendi- lerle Madam Fulik ve Virjin Hanım- | ların mahcuz olup tamamına - “1500,, | Hra kıymet takdir edilenf Ortaköyde Müezzin sokağında exki 32 No. h iki kattan ibaret ve birçok odaları ve | kömür mahallerini havi bir bap ah- şap hane birinci açık arttırma neli- | cesinde “800, lira bedelle müşterisi | üzerinde kalmıştır. İşbu gayrimenkul mubamminler tarafından takdir. olu- nan kıymetini bulamadığındı | ikinci arttırmıya çıkarılı | namesi divanbaneye talik edilmiştir. İkinci arttırma 9-4-932 tarihine mü- sadif cumartesi günü 14-16 ya kadar | Beyoğlunda ifai vazife eden Istanbul Beşinci İcra dairesinde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırmıya iştirak için yüzde 10 teminat akçası alınır. İhale tarihinden — itibaren — işliyecek vergi ve sair rüsum müşteriye aittir. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alacakli- ların - İrtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife ait iddialarımı ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sahip olm- yanlar satış bedelinin paylaşmasın- dan hariç kalırlar. Alâkadaranın icra ve iflâs kanununun “119,, uncu maddesi mucibince! hareket etmeleri ve daha fazla malümat ve tafsilât almak istiyenlerin 931-1827 dosya numarasile memuriyetimize müra- “çaat etmeleri ilân olunur. İstanbul Dördüncü İcra Me- murluğvndan: Kadıköyünde Os- manağa maballesinde Vişne so- kağında mahdumu Beyazıt Maliye Tahsil Şubesi Memurlarından Et- hem Beyin hanesinde mukime iken bilâhara Diyarbekirde Tay- yare Park Kumandanı Binbaşı Raşit Bey nezdine gidip orada dahi bulunmıyan ve elyevm ika- metgâhı meçhul müteveffa Hüsnü Paşa zade merhum Hakkı Bey zevcesi Melek Hnıma: Salamon Yuda Kohen Efendiden Ethem ve Hüsnü Beylerle birlikte müş- tereken borç aldığınız bin liraya mukabil vefaen mefrı Kadı- köyünde Hasanpaşa mahallesinin Ulusoluk çıkmazı sokağında atik 16, cedit 50 numaralı tarladaki hisseniz alacaklı tarafından pa- raya çevrilmesi talep edilmiştir. Meblâği mezburu bugüne kadar ma faiz re'sülmal ve ücreti ve- kâlet ve resmi tahsil ve masarifi saire ile beraber tediyesi hak- kında muktezi ödeme emri ika- metgâhınızın meçhuliyeti hasebile tebliğ edilememiş — olduğundan tarihi ilândan itibaren 25 gün içinde 931 - 340 dosya numara- sile İstanbul Dördüncü İcra Me- murluğuna müracaatle hissenize musip borcun tamamına veya bir kısmına veya alacaklının takip icrası hakkında itirazınız. varsa bildirmeniz tarihi ilândan itiba- ren altmış gün zarfında borcu- nuzu vermeniz aksi takdirde merhunun açık arttırma suretile paraya çevrileceği ödeme emri makamına kaim olmak üzere ilân olunur. Çonakkale - vilâyetinin - Ayvacık kazasının Çamurcuk ' ve kuruah- lat Devlet ormanından her sene 3210 kantar çıradan iki senede 6420 kantar çıranın beher kan- tarı 15 kuruş muhammen bedeli üzerinden talibine ihale edilmek üzere müzayideye konulmuştur. Müzayide ve ihale açık ola- rak ve G61- 719 N.lu kanunla- rın ahkâmı umumiyesi - veçhile 27-3-932 tarihine — müsadif cumartesi günü saat 15te Ça- nakkale vilâyetinde orman satiş komsiyonu huzurunda icra edile- ceğinden taliplerin 966 lira ser- maye vaz'ına mali iktidarlarını gösterir ticaret odası vesikasını ve muhammen bedelden aşağı olmamak şartile vereceği bir se- nenin bedeli miktarının — *& 7,5 nispetindeki teminatı muvakkata- sını muhtevi teklifnamelerini iha- le kanununun 10 uncu maddesi sarahati dairesinde mezkür saata kadar komsiyona tevdi eyleme- leri ve şartname ve mükavele- name süreti — musaddakalarının Ankarada orman umum müdür- lüğü ile İstanbul ve Çanakkale orman müdürüyetlerinde ve ka- za muamelât memurluklarından aranılması ilân olunur. j