16 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

16 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Japonyada Doğru Tokyo, 15 — Dahiliye Nazırı M. Nekahasi sıhhi esbabını ileri sürerek istifa etmiştir, Adliye Nazırı M. Kisabüro oSuzuki'nin Dahiliye (& Nezaretine (o geleceği tahmin edilmektedir. Mumailey- hin geçenlerde imparatora karşı apılan suikast bâdisesi ve M. a ve Takumadanın katledil- meleri meselesi dolayısile Diyet Meclisinin ihtar ve serzenişlerin- den kurtulmak için istifa ettiği de söylenilmektedir. Bu istifanın milli kabine teşkiline sebep ola- bilecek bir bubrana yol açacağı da düşünülmektedir. a Tokyo 15 — Japon bükümeti yeni Mançuri bükümelinden bir nota almıştır, notada, Japonyanın yeni devletle siyasi münasebet tesis edeceği Ümidi izhar edil mektedir. Japon bükümeti ceva- bında yalnız notayı aldığını bildirecek, tasdik meselesinden bahsetmiyecektir. Hariciye Nezareti sabık Mos- kova sefiri (OM. Tanaka'yı şahit sıfatile Mançuriye gönderecektir. Kabineda Bir İstifa Tokyo, 15 — Adliye Nazıri M. Suzuki istifa etmiş, yerine Deniz Aşırı İşleri sabık Nazırı M. Ota tayin olunmuştur. Deniz Aşırı İşleri Nezaretini M. Takeji Kavamura deruhde etmiştir. Kantonda Bir İnfilâk Kanton, 15 — Dört mühim- mat deposu işlial etmiştir. Şehir bir zelzeleye uğramış gibi sarsık mıştır. Bu iştialin komünistler tarafından tertip ve ifa edildiği zannolunmaktadır . Bir Japon Tayyaresi Yere İndirildi Harbin 15 — Bir Japon tayya- resi Pogranitchnaya'nın şarkında Rus toprağı üzerinde uçtuğu 4#- rada sekiz Rus tayyaresi tarafm- dan yere inmiye mecbur edilmiş- tir, Fransız Bütçesi Ne Kadar? Paris, 15 — Fransız Meb'usan Meclisi 932 bütçesini 128 muhalif | Almanyada Siyasi Bir Mütareke reye karşı 386 reyle kabul et- miştir. Varidat 41,184,541,48| frank ve masarifat ta 41,179,808,- 080 frank olarak tespit edilmiş, varidatta 4,733,401 frank fazlalık temin edilmiştir. İntihabatının Dedikodu Safhası Aiman İntihabatının Dedikodusu Berlin, 15 — Son intihaptaki muvaffakıyetsizlik dolayısile Hit- lerin maneviyatı çok bozulmuştur. Mumaileyhin bugün asabi bir buhran geçirdiği söylenmektedir. Hitler, pazar günü umumi Almanya reylerini yüzde otuzunu kazanırken, Prusya (Oumumiyet itibarile Hindenburga az rey vermiş, reylerin yüzde 34 ünü Hitlere vermiştir. Liberal gazeteler, ikinci inti- hapta da Hidenburgun kazana- cağım yazmaktadırlar. Berliner Tagblat gazetesi, Hidenburyun ka-| Hindistanın Keşmir Müslüman mıntakasında kıyamı bastıran Pencap alayı hareket ediyor zandığı zaferin Alman Faşzimine indirilmiş kat'i bir darbe olduğu- nu, kütlenin aklı seliminin Hitle- rin kazanacağını tevehhüm eden- İerin rahi Ozâflarnı meydana koyduğunu yazmaktadır. Son derece müfrit milliyet perver bir gazete olan Döyçe Zeytung “Hindenburgun inhizamı,, unvanlı müstehzi bir lisanla bir makale yazmıştır. Bu makalede Hindenburg taraftarlarının sukutu hayale uğradıklarını, Mareşalın, Sosyal Demokratların müzahere- tine rağmen intihabatın ilk dev- resinde mutlak ekseriyeti kaza- namamış olduğunu ilâve etmek- tedir. p3 Vaşington 15 — Resmi ve siyasi mehafil Almanyadaki inti- babatın ilk devresine âit netayici memnuniyetle karşılamıştır. Hit- lerin mevkii iktidara gelmesi, hariciye nezaretini bakikl bir endişeye düşürmekteydi. Narşova, 15 — Siyasi mehafil, Hitlerin Şarki OProsyada pek fazla rey kazanmış olduğunu ve müfrit milliyetperverlerin burada müsait bir propaganda zemini bulduğunu beyan etmektedir. İkinci devrede ( Hindenburgun İntihabı muhakkak görülmekte ise de bundan sonra Mareşalin vaziyeti müşkül olacaktır. Berlin 15 — Almanya hükü- meti, Noel ve yılbaşındaki talik lerde olduğu gibi Paskalya ta- tilleri münasebetile iki haftalık siyasi bir mütareke kararnamesi çıkarması muhtemeldir. Tahdidi Teslihat Konferansında İşsizlik Cenevre 15 — Umum! komis- yon, Reis M. Hendersonun teklifi üzerine, haklarında mütalea be- yanına dâvet edilen prensip me- selelerine ait bütün hususatı hava komisyonuna göndermiye karar vermiştir. Kanada murahhası, bu celsede, umumi komisyon ile tek- nik komisyonların tenis oyunu oynadıklarını söylemiştir. Tali komsiyon reisi konfe- ransa davet edilen 62 devletten yalnız '43ünün teslihatları hak- kında rapor verdiklerini, bunların ekserisinin de tamam olmadığını söylemiştir. İngilterede Çay Resmi Londra 15 — Maliye Nazırı M. Çemberlayı'ın O önümüzdeki bütçede ecnebi eşyaları üzerine resim vazelmeyi tasavvur elliği söylenmektedir. İmparatorluk ec zasından olan omemleketlerden gelecek çaylar eskisi gibi serbest ithal edilecektir. —: TAKVİME I ÇARŞAMBA | 31 Gün 16- Mart -932 © Kamm30 Remi 3 -Mart- sane» 1349 Vakit JEzani | V. € | Vakit fEzami (Veet mem sain ön Güneş | 11 546 13) Akşan pa — his T Öğle |& in Bİ Yat |1 sis © İkindi | 9. 2815. 45İ İzmsak fln 3s Kibrit Kıralının İntiharı Meselesi Berlin 15 — Gazetelerin Krö- gerin intihar bâdisesine tahsis ettikleri yazılar, siyasi vukuat dolayısile fevkalâde ehemmiyeti haizdir. Bir gazete İstokholm mehafili kendi kendine vaziyete hâkim olmazsa, beynelmilel bir teşebbüs — icrasına lüzum hâsıl olacaktır, demektedir. Hindistanda Vaziyet Yeni Delhi, 15 — Laskhars kabilelerine karşı yapılan haval bombardımanların iyi netice ver- diği resmen bildirilmiştir. * Bombay, 15 — o Fevkalâde kararnamesi ahkâmına muhalefet ettiğinden tevkif edilen KL Bulk- bam, Azadın yerlerine Hint in- tibap (kongre reisliğine Oma- ruf şair Mm. Sarojini Mayda tayin edilmiştir. Iranda Bir Fabrika Açılıyor Berlin 15 — İran, Alman malzemesile Tahranda bir pamuk mensucat fabrikası yapacaktır, Cava Civarında Dehşatli Zelzeleler Ambon Felemenk Hindistanı 15 — Bonda denizinde Milo ada- sinda zelzele ve çöküntüler ara- sında bürkâni indifalar olmuş, mezruat ve kasaba harap olmuş- tur. Gönül İşleri Karilerimin Kabine Buhranına Japonyada Kabine Değişiyor - Alman !Suallerine Cevaplarım C. rumuzlu kariime: wza nazaran gayet na zik bir vaziyettesiniz. Sizi salim bir karara sevkedebilmek için şu noktalar üzerine nazarı dik. katinizi celbederim. Nişonlımz nasıl bir gençtir? İçtimal mevkii sevgilinize nisbetle iyi, kazancı faik ise, sizi sevi- yorsa, ve iyi bir aile kurabile- cekse, onu terketmek te doğru değildi. Fakat nişanlımızda bu vasıf ları görmiyorsanız, o vakit sev gilinize dönebilirsiniz. Yoksa sa dece hissinize esir olarak vere- ceğiniz karar aleyhinize çıkabilir. Sevda çabuk geçer. Hele nişam lınız sizin eski sevdanızı unu turabilecek kadar kuvvetli ise. xe Bursada Hüsran R. Hanım: Aşk daimi ve ezeli değildir. Aldığı gıdaya göre kuvvetlenir ve zayıflar. Mukabele görmiyen aşk bazan azami dereceye yük- selir. (Fakat nihayet tedricen kuvvetini kaybeder ve zayıf- lar. Sizi evvelce şiddetle se ven gencin bugün size kar şı lâkayıt olması mümkündür ve muhtemeldir. Bugün de onun lâkaydisi karşısında sizin şiddetle ona #arılmanız tabiidir. Eğer o bâlâ başkasına bağlanmamışsa, gönlü hâlâ başkası tarafından işgal edilmemişse, onu tekrar elde etmek ihtimali yok değildir. Yalnız muvaffakiyet sizin di rayetinize (bağlıdır. £ Erkeği ni çok a ola değildir. e Erkek zâftan isti fade etmesini seven zalim bir mahlüktur. Ona kavi görümek gerektir, * A romuzlu karie: Anlattığınıza göre kız kem disine sahip değildir. Ailesinin arzusile hareket etmektedir. Bu defa tekrar size dönüşü, alâka ve muhabbetinin bir delilidir. Ailenizi kandırarak kızla evlene- bilirsiniz. Ailenizi ikna için de dostlarınızın delâletini rica ediniz, * - İzmirde Mehmet imzalı karieı Aranızdaki yaş farkı pek bü- yük değilse, mes'ut bir hayat kurabilirsiniz. Dul bir kadın, bir genç kız kadar heveskâr olmaz, halden daha iyi anlar. Seni müş- kül vaziyetlere düşürmez. Zaten de tanıştığınıza nazaran, aradaki yaş farkının çok olmamasından başka mazarı dikkate alacak müşkül yok demektirr. HANIMTEYZE EDEB! TEFRİKAMIZ: 58 AÇLIK Fakat ya mesele keşfedilirse? Ya dükkâncı şöpheye düşerse, ya ekmek hâdisesini ve kada ver- diği beş kuronun üstünü düşü- mürse? Belki bir daha o dükkâ- na girecek olursam hatırlaması ibtimali yok değildi Öyleyse, yarabbi... Kendi kendime omuz- larımı silktim. Kadın bifteği nezaketle ma- sanın üstüne koyarak: — Buyurunuz! dedi, fakat başka bir salona geçmek iste- Mez misiniz? Burası çok karanlık, Müellifi: Knauf Hamsun Mütercimi: P, S, — Hayır, teşekkür ederim, burada kalmayı tercih ederim, Birdenbire bu nezaketi bana dokundu, hemen bifteğin parası- nı ödedim ve cebimde elime ne geldise bahşiş olarak elinin içine koydum ve avucunu kapadım. Gülümsedi ve ben de gözle- rim yaş dolu, alay için dedim ki: — Üst taralı da bir çiftlik gam alabilmeniz icin sizde kelsin, Hayırlısı, Yemeğe başladım; git gide iştahım kabarıyor ve çiğnemeden büyük parçaları yutuyordum. Eti yamyam gibi parçaliyordum. Kadın bana doğru geldi — İçecek birşey istemez mi- siniz? dedi. Ve bana doğru biraz eğildi. Yüzüne baktım; çok alçak sesle, utanarak söylüyordu; göz- lerini önüne iğdi. — Meselâ yarım şişe bira, yahut ne canınız isterse... Bunu ben... Eğer isterseniz... — el erşgemmez ederim, cevabım verdim, şimdi deği Başka bir defa Yine Soli ii Çekildi ve tezgâhın arkasına oturdu: valnız başmı görüyordum. Garip bir mahlük! Yemeği bitirir bitirmez Lir- denbire kapıya koştum. Midem bulanıyordu. (O Kadın O yerinden kalktı, Işığa çıkmaktan ve benim sefaletimden şüphe etmiyen bu genç kıza kendimi göstermekten korkuyordum, Kendisine çabucak veda ettim, iğildim ve çıktım. Gıda tesirini yapmıya başlı- yordu; bundan çök ıstırap çeki- yordum ve yediğimi uzun müddet midemde saklamıyacaktım. Yü- rürken önünden geçtiğim her karanlık köşede ağzımı boşaltı- yor, içimi delen bulantıyı teskine çalışıyor, yumruklarımı sıkıyor ve geriliyor, ayağımı yere vuruyor, boğazıma çıkan şeyleri kudur- muşcasına yutuyordum... Nafile! pihayet büyük Lir kapının altına koştum, ikiye büküldüm, gözle- rimden fışkıran yaşla körleşmiş bir halde içimi tekrar boşalttım. Bu beni öfkelendirdi, ağlaya- rak caddeyi tırmandım, ne olursa olsun beni böyle işkencelere 60- kan hain kuvvetlere lânetler sa- vurdum, onlara bayağılıklarının cezası olarak ebedi iıstıraplar, cehennem azabı diledim. Bir dükkân camının önünde esneyen bir adama gittim ve alelâcele, uzun bir müddettenberi aç kalmış bir adama ne yapmak lâzımgeldiğini sordum. Hayatının mevzubahs olduğunu, bir biftek bile yiyemediğini anlattım. Adam son derece içinde: — Sütiyi gelir derler, ceva- bını verdi, kaynamış süt.. Hem de bunu kimin için soruyorsunuz? — Teşekkür ederim, teşek- kür ederim, kaynamış süt fena olmasa gerektir. hayret (Arkan vaz)