16 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

16 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Mündericatımızın çoklu- gundan Dercedilememiş- tir. Şeker İhtikârı Mahkemesi Son Safhasına Geldi (Baş tarafı 1 inci ssayfada ) — Serbes bayüm. Tahditten sonra toz şeker getirtmedim. Ben rekabetçi bir adamım. Getirtti- ğim (20)vagon küp şekeri kısmen 40, kısınen de masraf bindiği için 4i 42 liraya — sattım. o sırada, toz şeker piyasada 42 liraya satılıyordu. Yani ben altını bakır fiatine satlım ve mü- cadele ettim. Müteakıben Ak Osman zade Hüseyin İzzet Bey, ondan sonra da Agop İzmitliyan Ef, dinlen- miştir. Bu, ihtiyar bir adamdı, bu zat, mukavele feshi mesele- sinden — haberdar — olmadığını, bunu — yeni — işittiğini, ev- velce şirkelten — çuval — başma 15 kuruş bey'iye aldıklarını ve biraz zam ile sattıklarını, şubat 21 de şirketin çuval başına 60 kuruş vermesi ve şekerin serma- yesine satılması esas üzerine bir anlaşma yapıldığını ve — (40,20) liradan şeker aldığını, parayı yatırarak ayın on birinde yarım vagon küp, bir vagon da toz şeker almak istediğini fakat alamadığı- ni, bu halin on bir gün devam etliğini söyledi. Buhrandan sonra (P ) markalı birtakım şeker al- mışsa da bunu satamadığını, 50 | çuvalının hâlâ dükkânında ol- duğunu söyledi. Buhran zamanında ise elinde bir çuval şeker olmadığından babsetti. Mahkeme diğer şahitle- rin ve İzmitliyan Ef. ile Hayrettin Beyin defterlerinin celbine karar vererek davayı 22 marta bıraktı. Pehlivanla Boksör Dövüşecekler (Baş tarafı 1 inci #sayfada) Marten, Cemal Pehlivanın kuvvet sahasında bir Üstat olmasına mu- kabil on bir senedenberi üzerin- de çalıştığı mustatil boks ringin- de bazan hiç beklenmiyen sür- prizli neticeler verdiğini kayde- diyor ve demek istiyordu ki: Çok kuvvetli insanlar vardır ki meharet ve teknik önünde mağlüp oluverirler. Cemal Pch- livan, Boluda olduğu için Franki Martenin kendisine meydan oku- yuşunu yeni öğrenmiş. Dün bize müracaat etti ve karşılaşma da- vetini kabul ettiğini bildirdi. İki hasım nisanın başında karşıla şacaklardır. Kaybolan Kadın Tavşancıldan şehrimize gel- dikten sonra bir müddettenberi esrarengiz surette ortadan kay- bolan t'ıkmı Hanımın, Haseki Hastanesinde — yatınakta olduğu anlaşılmıştır. İki Kaçakçı İkisinin De Evinde Kaçak | Eşya Bulundu Bakırköyünde Vahan isminde irinin evinde bir rakı kazanı, M kilo rakı, 150 kilo cibre ulunmuştur. Fenerde komsiyoncu İbrahim fendinin evinde 6 halı, bir sırt- an derisi bulunmuştur. İkisi de Yakalanmıştır. Eli Bıçaklı Kadın Üsküdarda oturan Leman H,, lâhattin isminde birini bıçakla Ağir sürette yaralamıştır. söyledi | | I — Şu mezarlıkları görüyor musunuz ? 2 — Burada yatan iskeletlerin | çoğu ... 3 — Sıhhatlerini ihmal ettik- leri için, vaktinden evvel bu fani dünyaya veda etmişlerdir. SON TELGRAF HABERLERİ Hariciye Vekili, Uzun Sğy;ıha_tinin Neticeleri Hâlîkınîla İzahat Verecek Ankara, 16 (Hususi) — Dün akşam İstanbuldan hareket edon Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey bu sabahki trenle şehrimize gelmiş, Vekiller, meb'uslar, hariciye erkânı ve sefaretler memurini tarafından istikbal olunmuştur. Bu münasebetle Vekiller heyeti bugün mühim bir içtima aktedecektir. İçtimada Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey de hazır bulunacak ve epeyce uzun süren İran ve Avrupa seyahatlerinin neticeleri Bu izahattan sonra fırka mali komisyonunun bütçe muvazenesi hak- hakkında izahat verecektir. H İngiltîerede istasyonda l I muhtemeldir. maktadır. Mi üşter;'_ Hava Silâhlarının Tahdi- Klthğına dine Rıza Gösterilmiyor Londra, 16 (A. A.) — Avam Kamarası, hava bütçesinin tekrar müzakeresine başlamıştır. Hava Nezareti müsteşarı M. | Şassun Terki Teslihat Konferan- sının maksatları lehinde kuvvetle idarel kelâm —etmiş ve hava işlerine ait olarak mezkür kon- | feransa tevdi edilmiş olan iki | suale dair bazı telmihatta bulun- muştur. Mumaileyh M. Tardiyö'nün teklifatma nakli kelâm ederek demiştir. ki; “Kâfi derecede emniyet ve iti- matla Britanya imperatorluğunun, deniz aşırı arazimizin emnüselâ- metini uhdesinde tevdi edilebile- ceğimiz herhangi bir beynelmilel teşkilât var mıdır ve olsa da emni- | yet edebilir miyiz? | | yoktur ve emnaiyet edemeyiz., Bir Idam Karısını Ve Çocuğunu | Öldüren Adam Asılacak Cebelibereket ( Hususi ) — Karısı Hamide Hanımla beş ay- hk yavrusu — Sultanını feci bir sürette parçalıyarak öldürmekle maznun Osmaniyevin — Karabo- yunlu — muhallesinden Durdunun muhakemesi bitmiştir. Mahkeme mazaunun — idamına karar ver- | müştir. Üa a İSTER İNAN, Dünyanın dört bir tarafındaki birçok mali ve İktisadi mücsse- fabrikasının sahibi, selerin filen murakıbı. olan İsveçli İSTER İNAN, İSTER Çare Aranıyor Paris, 16 (A. A.) — Tan ga- tesi, Ticaret ve Nafıa Nazırı M. Rollen'nin Avrupa teşriki mesai komisyonu Fransız komitesi he- yeti murahhasasını dün nezdine kabul etmiş olduğunu yazmak- tadır. Heyet nazırdan, komite aza- larmdan birisi tarafından tanzim edilen ve bütün zirat Avrupayı alâkadar eden 5 senelik nafıa plânını ve vesaiti nakliyenin fik- danı sebebile 60 milyon köylünün mübadele çevresi haricine kalmış bulunduğunu Cemiyeti Akvam ile birlikte 28 martta toplanacak olan Avrupa kömisyonunun ve | nafıa milli cihazlanma komisyon- Açık söylemek icap ederse larının nazarı ıttılâına vazeyleme- sini talep etmektedir. Fransız Âyan Meclisinde Paris, 15 (A. A.) — Petrol ticaretinin tâbi tutulacağı usule ait olup Meb'usan Meclisince tadil edilen kanun lâyihası Âyan Meclisince kabul edilmiştir. Hindistanda Yeni Tevkifler Bombay, 15 (A. A.) — Bombayda silâhsız itaatsizlik ha- reketlerile alâkadar olarak 120 kişi tevkif edilmiştir. TER kibrit | edemedi, intiha: kıntı, ne kendi sui ileri geliyordu. İdare ettiği müesseselerin sermayesi 300 milyarı tutan bu adamın Şahsi servetinin ancak buhranımın müesseselerini soktuğu sıkıatıya tahammül | 66 milyon olduğu görüldü yürlerce Kröger, dünya kındaki raporu etrafında müzakere cereyan etmesi de muhtemeldir. Fakat bu hususta Vekiller heye- tinde esaslı müzakerenin önümüzdeki pazar günü yapılacak olan içtii iki İ İ yapılacak olan içtimada vuku bulması daha ziyade | vda nnn kğe bölelmbkr t0 tü Fırka grupundaki müzakereye gelince mali ra- pordaki mütalcalar hakkında meb'uslar arasında fi- kir müdaveleleri yapılmaktadır. Önümüzdeki Salı günü fırka grupu içtimamda bu meselenin uzun ve etraflı müzakerelere zemin olacağı haber alın- “Bütçe Açığı İngilterenin Açığı Biraz Daha Kapandı Londra, 16 (A.A.)— 12 mart- ta nihayet bulan mali hafta zar- fındaki hazine varidatı 25,600.000 ve masarifat ta 12.700.000 İngiliz Hrasına baliğ olmuştur. Açık miktarı şu suretle 24.200.000. liraya irca edilmiş bulunmaktadır. Mali senenin hitamı olan 31 mart ta- rihinde betçenin tevzin edilebil- miş olacağı gibi bir fazlalık temi- ni de pek muhtemeldir. italyada Bir Tevkif Roma, 15 SA.A) — Romada çıkan Corriere İtalyano gazetesi- nın sabık müdürü olan ve bir İtalyan otomobil lâstiği şirketi zararına iki milyon liret zimme- tine geçiren avukat Filipelli tev- kif edilmiştir. Bekârlar Vergi Meselesi Fırkada Tetkik Edilecek Ankara, 16 (Hususi)— Halk Fırkası Meclis grupu gelecek bafta yapacağı içtimada bekâr- lardan vergi alınması hakkında verilen bir takriri müzakere ede- cektir. İNANMA! Halbuki onun düştüğü bu sı- resinden, ne de liyakatsizliğinden İNANMA! Sözün Kısası Bir Münakaşadan Çıkan Neticeler P. &S Bazı meslektaşlarımın tavas- sutu Üzerine, mabut münakaşa- da, son darbemi havale etmekten vazgeçmiştim. — Esasen, — geçen | çarşamba günü çıkan yazıma da cevap veren olmadı.. Fakat dün, benim bu feraga- timdenhafif tertip cesaret alan muharrir, bana kendisinin hiçbir | müracaatta bulunmadığını ve ar- tık küfürlere mukabele etmiye- ceğini yazmış. Bana kendisinin değil bazi meslektaşların tavassut ettiğinl söylemiştim. Yine o küfür bahsis | ne gelince, viranelerde, yerden VekillerHeyetindeMüzakere taş alır gelip geçenlerin başına attıktan sonra, yüzüne tokadı yiyince: *" Ne vuruyorsun be? , diye cayırtıyı koparanlara, ga- zete sütunlarında da tesadüf ediyoruz. Bu münakaşanın ilk safhası, iki cihetten faydalı olarak niha» yet buldu: Artık tavrını biraz takınarak önünü ilikliyen've başını eğen bu muharrir, “P. S.,, harf leri arasındaki noktayı atmak, bir kadının haysiyetini mevrzua sokmak, Müddeiumumiye ihbar yapmak, muarızının beden! naki- selerine hücum etmek, bir sürü birlerine baş vurmak gibi kusur- larını terketmiş bulunuyor. Bun- dan başka, artık aşır İisteleri yapmak ve yıpşı.rl:ıık cesareti de kimsede kal demektir. Bu iyi neticeleri değiştirmiye çalışan herhangi bir cür'et kar- şısında kalırsam, her türlü ke mıldanışın — faydasız — olduğunu göstermek için en küçük bir te- reddüde düşmiyeceğim. Şeyh Esadın Resimlerini Dağıtmışlar! Üç Kişi Hakkında Tahkikat Yapılıyor Verilen malümata göre zabıta hem kaçakçılık yapmak ve hem de mahut şeyh Esadın resimle- rini dağıtmak iddialarile bazı kim- seleri yıkılımıâkır. Mesele hak- kında şu şekilde tafsilât verik mektedir: İngiliz Rüstem kumpanyasinın Rüstemiye vapuru evvelki akşam Batumdan gaz hamulesile şeh- rimize gelmiştir. Vapurun kaptani Sabri Bey, polise, gemide yüz- lerce kilo kaçak havyar bulun- duğunu haber vermiş ve derhal arama ameliyesine anmıştir. Fakat gemi sahiplerinden Ali B. de bışga bir ihbar yapmıştır. Bu ihbar şu şekildedir: Kaptan Sabri Bey oğlu Reşadı pasaport- sus Batuma göndermiş, orada Gürcü — ve enilerle — giz- lice temas edilmiş ve Me- nemende idam — kararı — alan Şeyh Esadın resimleri dağıtıl- mıştır. Bu ihbar üzerine yapılan arama neticesinde Reşadın, ka- marot Halilin bavullarında Şeyh Esadın — resimleri, 400 çakmak taşı, bir miktar çakmak, tütün ve sigara kâğıtları bulunmuştur. Bunun üzerine Reşat, Halil ve kaptan Sabri B. yakalanmışlardır. Diğer taraftan kaptanın ih- barı üzerine de vapurun gaz ve benzin yüklü ambarları mü- hürlenmiş ve vapur bu şekilde İzmire gitmiştir. Mühürlü ambar- lar İzmirde muayene edilecek, kaçak havyar — olup - olmadığı meydana çıkacaktır.