17 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

17 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Soyla Ş Halkın Sesi l Belediyenin Va- purculuk Ve Otobüsçülüğü Belediyenin sevahili müteca- vireye vapur — işletmek — ve otobüs imtiyammı üzerine al- mak hususunda - giriştiği te- şebbüslerin pek yakında ne- Hiceleneceği haber veriliyor. Esasen Ankarada otobüs im- tiyazı belediyeye — geçtikten sonra İstanbul belediyesinin de ayni hakkı İstemesi mu- hakkak gibl idi. Dün bu mü- nasebetle görüştüğümüz ze- vat bize dediler ki: vadeddin Bey (Ayasofya Topkapı saray eaddesi ) — Belediyenin yakın sahillere vapur ve İstanbul içinde otobüs işletmiye karar verdiğini gazete- lerden anlıyorum. Belediye son zamanlarda varidatının azaldığını fırsat düştükçe söylüyor. Binaen- aleyh şehir ve belediye işlerinde ehemmi mühimme takdim etmek zarureti bâsıl oluyor demektir. Belediye çok işlere başlayıp ya- rım bırakmaktansa en mühim ve hayati bir işi tamamile başarsa daha faydalı bir iş görmüş olur, kanaatindeyim. Seyrisefainin va- ziyeti malüm. Haliç Şirketi ise bu sene belediye hissesini vere- miyecek bir hale düşmüş ve biz- zat belediye bu alacağım tecil etmiştir. Kanaatimce evvelâ baş- lanılan şu Terkos meselesi halle- dilmelidir. Selim Bey n.ı..ı.. Siraserviler 81) — Ortada Belediyeye geçme- si lâzım gelen bir terkos meselesi var. Nafıa Vekâleti iki ay evvel Şirkete tebligat yapmıştır. On ay sonra bu şirket Hükümete, dolayı- sile Belediyeye geçecek. Bence İstanbulu harabeye çeviren bu şirketin evvelâ defteri dürülmeli ondan sonra Belediye yeni teşeb- büslere girişmeli idi. Neticede Belediye yapılacak işleri bir sıra- ya koysa da bütçesini dağıtmasa çok iyi yapar. Rıza B. ("ırlıl:l" Akseki caddesi 25) — Ortada, yarım asır İstan- bulu inim inim inleten bir Terkos meselesi vardır. Belediyenin bu- nu alması bütün İstanbulun min- netini kazanmak demektir. İktı- sadi buhrandan her müessese gibi Belediye de mütecessir ol- muştur. Varidat arzalmıştır. Yarın terkos Belediyeye geçerse yine su meselesi bugünkü gibi gelişi- güzelmi idare edilecek. Elbette yeni tesisata ve tensikata ihtiyaç vardır. Belediye bu işleri yap- mak için bütçesini hazırlarsa çok iyi olur. : Komşu — gitti, Hasan Bey... ların yüzde kırkı keçi manda, hatta deve bile varmış. Bir türlü akhım ermedi, Mezbahadaki hayvan- imiş. — Aralarında OTOBÜS İmtiyaz Belediyeye Devredildi Şehrimizde — otobüs işletmek hakkının belediyeye verildiği ya- zılmişti. — İstanbul — otobüsçüleri otobüs işletmek imtiyazının bele- diyeye — verilmemesi için teşeb- büslerde bulunmaktadır. Evvelce bu iş için Ankaraya bir heyet gönderdikleri gibi bu defa da Halit Bey isminde bir zatı gön- dermişlerdir. Otobüsçüler ara- sında söylendiğine göre Halit B. imtiyazın belediyeye verildiğini telefonla — otobüsçülere — bildir- miştir. Düön kendilerile görüştüğü- müz bazı otobüs sahibleri bir mu- harririmize şunları söylemişlerdir: * — İstanbulda — 120 - 150 otobüs vardır. Bu otobüslerin sermayesi ( 360 ) bin liradır. Bu yüzden binlerce nüfus geçinmek- tedir. Eğer otobüs imtiyazı be- lediyeye verilirse çok perişan oluruz. « Diğer taraftan belediye erkâ- nından bir zat, İmtiyaz belediye- geçtikten sonra kimsenin <zarar görmesine meydan verilmiyece- ğini, otobüs sahiplerinin müsterih olmalarını, otobüslerin belediye tarafından daha muntazam bir şekilde işletileceğini söylemiştir. Boğulan Adam Hüviyetinin Tesbit Edilmesi Mümkün Olmadı Bundan yirmi gün evvel şid- detli kar ve fırtına devam eder- ken Halkalı köyü civarında biri- sinin soğuktan donarak öldüğünü yazmıştık. Ceset şimdiye kadar bulunduğu yerde teşhir edilmiş, fakat büviyyeti anlaşılamamıştır. Son zamanlarda tefessühe başla- dığı için Müddeiumumilik cesedin gömülmesine müsaade etmiştir. Kaçak Değilmiş Dün Fenerde komsiyoncu İbra- bim Beyin evinde kaçak zannedi- lerek bazı eşya müsadere edil- mişti. Gümrük İdaresi bu eşya- nin kaçak — olmadığını — teabit etmiştir. landır., ! i 2: Komşu — Halbuki bir de kasap dükkânlarına bak: Sözde sığır, kıvırcık, dağlıç, karaman, filân fa- SON POSTA DAHİLİ HABERLER Adam Oldürenler Ağır Cezada Sorguya Çekildi Dün Ağır Ceza mahkemesin- MAARİFTE Müfettişler apor de birkaç katil davası görülmüş | FZazırlayorlar tür; Kasımpaşa — bostanlarında Huriye ismindeki kadımı öldür- mekle maznun Bayramın muha- kemesine devam edilmiştir. Dava evrakına göre, Huriye H. kocası Hasasanla bostandan geçiyormuş. Bayram kendisine lâf atmış. Hasan ile bayram arasında ağız kavgası çıkmış. Bayram biçağile hücum edince Hasan kaçmış, Bay- rarı da sekiz yerinden yaralaya- rak Huriye hanımı öldürmüştür. Müddei Umumi 13 yaşında bu- lunan maznunun mümeyiz oldu- ğunu söylemiş ve tecziyesini ta- lep etmiştir. Murat köyünde Pehlivan Naz- miyi yaralamakla maznun kahveci İsmailin muhakemesine dün de- vam edilmiştir. : Nazmi davasından feragat et- mişti. Karar verilmek üzere mu- hakeme başka bir güne bırakı- mıştır. Lâz Şevket isminde bir genci öldürmekle maznun kaptan Ah- met namında altmış yaşındaki ihtiyarın muhakemesine dün de- vam edilmiştir, İptidai tahkikatta itirafta bulunan Ahmet, dünkü muhakemede hiçbir şeyden ha- berdar olmadığın söylemiştir. “ Bir Paket Cıgara Erzurumlu Süleyman, Ferikö- yünde bakkal Abdurrahman Ef. nin dükkânından büyük bir pa- ket cıgara çalıp kaçarken yaka- lanmıştır. Limanğa Sis Vapurlar Bulundukları Yer- de Kalmıya Mecbur Oldu Bu sabuh limanı ve Boğaziçini kesif bir sis tabakası örtmüştü. Sis saat sekiz buçuğa kadar bi- tün kesafetile devam etmiş, bu yüzden sevahili mütecavire va- purları intizamını kaybetmiş ve iki posta yapılamamıştır. Sis açıldıktan sonra vapurlar eskisi gibi işlemiye başlamıştır. Boğaziçi vapurları da sabah postalarını yapamamıştır. bütün — etler 3: Komşu — Mezbahada kesilen o keçiler, mandalar, develer ehaliye satıl- mıyor da nereye gidiyor, Bu işe bir türlü aklım ermedi, gitti! İstanbul — Maarif Müdüriyeti Müfettişleri üçer kişilik gruplar halinde mektepleri teftiş etmek- tedirler. Her muallimin dersleri teftiş edilmekte ve muallim hak- kındaki kanaat, rapor halinde Maarif Müdüriyetine bildirilmakte- dir. Vazifelerinde matlup derecede muvaffak olamıyan muallimlerin vaziyetlerinin ayrıca tetkik edile- ceği tahmin olunmaktadır. Diğer taraftan yeni bir şayia- ya göre 326 senesinden evvel iki veya üç senelik Muallim Mek- teplerinden çıkmış olan Muallim- ler arasında da bir tasfiye mev- zubahs olmaktadır. Esasen Maa- rif Vekâleti evvelce bu gibilerin meslekten —ayrıldıkları takdirde mecburf tazminata tâbi tutulmama- larını tamim etmiştir. D. Muvahhide Arttı İki gün evvel (50) kuruşa kadar düşen Düyumu Muvahhide tahvilâtı dün borsada (54) kuruşa yükselmiştir. Bu işle alâkadar olanlar bu tahvilâtın biraz daha yükseleceğini tahmin etmekte- dirler. Katil Anne Adliye Doktorları Tara- fından Muayene Edildi Son zamanlarda Anadolunun muhtelif şehirlerinden Tıbı Adli müessesesine gönderilen suçlu ve canilerin adedi çok artmıştır. Bunların bir çoğunu akli vaziyet- - leri tetkike muhtaç görülen ka- tiller teşkil etmektedir. Tıbı Adli müessesesi Antalya, Finike, Ada- na Afyonkarahisar, Samsun, Trab- zon ve Erzurumdan gönderilen 11 katil ve caninin muayenelerini bitirerek dün mahalli mahkeme- lerine gönderilmek üzere — jan- darmaya teslim etmiştir. Bunlar arasında gayrı meşru 'çocuğunu buğarak — öldüren 28 yaşında Mustafa oğlu Hacer isminde bir genç anne vardır. Hacer Bolva- dinin Karayokuş köyündendir. Hasan Bey? 4: Hasan Bey — ne var, komşu? Bütün bu keçiler, deve- ler filân, “ sığır » , “ k vırcik ,, ve saire yaftası altında senin midene! Günün Tarihi Kontenjan Usulü Değişmiyecek İktasat Vekili Şeref Bey beyanatta bulunarak ithalâtın tahdidi vsulünün değişeceği hakkındaki — haberlerin doğru olmadığını, buğday mese'esi- nin bizdeki buhranın düğüm naktası olduğunu, — vapurculuktaki — noktal Bazannın İse kaputaj hakkını bir anonim gşirkete — vermek şeklinde bulunduğunu söylemiştir. Zeppelin Postası . Almanların zeppelin balonu bu pacağı için bu vasıta İle v göndermek istiyenler Posta ida müracaat edebileceklerdir. .. Mübadelede İşler Mayıs Nihayetine Kadar İkmal Edilecek Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey evvelki gün şehrimizde mübadele işlerile meşgul olmuş, Yunan Baş- murahhasile görüşmüştür. Bu müna- sebetle işlerin süratle Ikmali de mevzubahs olmuştur. Öğrenildiğine göre İşler mayis nihayetine kadar bitirilecektir. Teşril Masuniyetler Bazı meb'usların muhtelif sebep» lerden teşriP masuniyetlerinin refi talep edilmişti. — Millet Meclisinin Adliye ve Teşkilâtı Esasiy Enzümen- leri bu meb'uslar hakkındaki tahki- katın devre sonuna tehirine karar vermiştir. Yeni Bir Sergi Milli Iktısat Ve Tasarruf Cemiyel Mayız ayında Ankarada yerli mallar tanayi sergisi açacaktır. Veda Telgrafları Sabık Amerika sefiri Mister Grov memleketimizden ayrılırken Başvektl Paşa ile Hariciye Vekâleti vekili Şükrü Kaya Beye veda telgrafları göndermiş, dostane cevaplarla mu- kabele edilmiştir. M. Troçki Gidiyor Şehrimizde bulunan M. Troçki yakında Çekoslovakyaya — gidecek, kaplıcalarda tedaviden sonra döne- cektir. İş Bankasında Dün şebrimize gelen İş Bankası Umum Müdürü Celâl Bey, Bankanın Hamburg ve İskenderiye şubelerinin üç aya kadar açılacağını söylemiştir. Feshedilen Bir Banka İstanbul Ticaret Müdüriyetince tasfiye edilmek üzere mahkemeye verilmiş olan Türkiye-İran bam kası Birici Ticaret —mahkeme- since fesih ve tasfiye edilmiştir. Kanta> Çalmış Sabıkalı Ferhat, Taksimde kömürcü — Hüseynin — kantarını çalaryyen yakalanmıştır. Bunu bilmiyecek midene gidiyor,