17 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

17 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

——— - —çOoOC Bu Şeytan yolunu kaybetmiş. Karşısında arkadaş'arını görüyor amma, Oraya nasıl varacağını bilemiyor. Elinize renkli bir kalem alınız, ok İşaretile gösterilen yerden girerek ona yolu gösteriniz. Gidilecek yolu kalemle boyayıp resmi bize gönderiniz. Ş Muvaffak olan çocuklardan 150 kişiye muhtelif hediyeler vere- ©eğiz. Hediyelerimiz arasında şeker, çikolata, kolonya, dolma kalem, Yesaire vesaire vardır. Öyun Ve Oyuncak Kitap Atlama Oyunu Bu oyunun ismi kitap atlama Oyunudur. Çünki kitapla oynanır. Fakat ben size kitapla oynama- Muzı tavsiye etmem. Çünki kitap yırtılır ve bozulur. Kitap yerine eski yastık, yabut eski defter filân kullanınız. Oyun şundan ibarettir. Ne ile Oynıyorsanız bunları yanyana sı- ralıyacak ve üzerinden atlıyacak- üi öldelk b ilaipanla 'i M yastık veya kitap koyuyor ve atlıyorsunuz. Şimdi Üüçüncü bir kitap veya yastık ilâve ediniz. Onu da atladıktan sonra dör-« düncü bir yastık vesaire. En çok kim atlıyabilirse bahsi o kazanır. * Eşya Mahfazası Her çocuğun boncuk - gibi, pul gibi küçük oyuncakları vardır. Bunları şurada burada dağınık bırakmak kaybolmalarına -sebep olabilir. Annenizden biraz eski ve lü tumsuz kumaş parçası isteyiniz, Bir kibrit kutusu alıp bu kumaşı üzerine yapıştırınız. Kapağına da küçük bir düğme takınız. İşte size güzel bir mahfaza! 1 — Topacıma bak Alil Nasıl... Bir Küçük Oyun Mektepte zeki geçinen, ken- dilerini kurnaz sanan çocuklar vardır. Bunlardan birisini tutunuz ve şu suali sorunuz: “ Dokuzu altı yapmak ne zammetmek lâzımdır? ,, O evvelâ şaşıracak. Dokuzu altıya indirmek için zam değil tarh — lâzimgeldiğini — söyliyecek, O vakıt ona izah edeceksiniz: için — Canım B yı 8 yapmak için birşeyler zammetmez miyiz. Ya- palim bakalım. Bunu resimde gö- rüldüğü üzere Romen rekkam- larile yazınız. Bu dokuza sol ta- raftan bir ( S ) ilâve ediniz ( SIX ) âleti olur. * — Nine gözlüklerinle baktığın zaman daha büyük mü görürsün, — Evet yavrum. — Öyle ise tatlıdan bana pay verirken gözlüğünü — çıkar, emi? N |SON POSTA KULÜBÜ KUPON Şimden sonra Son Posta - Klübüne aza olabilmek için her bafta bu sayfada Beşredeceğimiz. kuponlardan dört tane oplayıp — getirmek —veya — göndermek Ulumdar. Bu kuponları kesıp toplayımız. başımıza geleni. Ne TÇ T TT Küçük Fıkralar Küçük Oğuz, babasının aley hinde söz söyletmezdi. Bir gün babası odada misafir- lerin önünde uyuya kaldı ve horlamıya başladı. Misafirlerden biri, — Cevdet Bey horlıyor, dedi. Küçük Oğuz hemen cevap verdi: — Hayır babam horlamaz. Şimdi rüya görüyor. Rüyasında bir köpek görmüş olmalı ki, kö- pek havlıyor. * Bir gün Oğuz arkadaşı Tür- kânın evine gitmişti. Eve döne- ceği sırada yağmur başladı. Tür- kânın annesi Oğuza bir şemsiye, ayaklarına lâstik verdi. Islanma- masını temine çalıştı. Oğuz, — Teyzeciğim, ediyorsunuz, Diye nezaket göstermek — is- tedi. Türkânın annesi: — Zahmet ne demek oğlum, annen olsaydı Türkâna aynı şeyi yapmıyacak mıydı? — Annem olsaydı, daha faz- lasını yapar, Türkânı yemeğe alıkordu. çok zahmet Mekte;_)liler Gelenbevi talebesinden bir grup KDA UK SAYFASI — Güneren Sineması AAŞ A, 1 — Günerin amnesi bir sinema makinesi aldı, 2 — Günerin filmini almıya başladı. 3—. â—. .. 5 — Güner masa üzerinde makineyi boş görünce aldı. 6 — O da kedinin filmini çekmiye başladı. İ—. .. 8 — Derken kapı çalındı. 9 — Amnnesi misafir geldiğini haber verdi. 10 — Anne — Buyurun efendim hoş geldiniz. 11 — Bugün günerin (2 — . LÖ 9 -. M-... 15 — Hayret, filmini çektim. Size göstereyim de bir görün! 3 mart 932 tarihli gazetemiz- de intişar eden boyama bulma- casını güzel boyıyanlardan hediye alacakların isimlerini aşağıya ya- zıyoruz. İstanbuldaki karilerimizin pa- zartesi ve perşembe günleri öğ- leden sonra bizzat idaremize ge- lerek bhediyelerinine almaları lâ- zımdır. Yalnız taşra karilerimizin he- diyeleri kendileri posta İle gön- derilir. Son Posta Kulübüne Aza Kaydolunacaklar İstanbul Birinci İlkmektep 4 üncü sınıftan 237 Hilmi, İstanbul üü mü şin- birşey — geldi. | 4 — Dour, aklıma yeni Sepetinde tuvalet sabunu var mı? Pertevniyal — lisesi talebesinden 273 Kemal, İstanbul 45 inci mek- tep talebesinden 280 Muzaflfer Hasan, Pertevniyal lisesi ikinci sınıftan 24 Selim Reşat, İstanbul Birinci mektep birinci sınıftan 148 Melâhat H. ve Beyler Birer Şişe Esans Kazananlar İstanbul 49 uncu İlkmektep Üçüncü sınıftan 210 Leman, İs- tanbul Kız Ortamektebi talebe- sinden 256 Makbule, İstanbul Erkek lisesi birinci smıftan 761 Nahit, Kuleli Askeri lisesi tale- besinden 343 A, Tekin İstanbul 44 üncü mektep üçüncü sınıftan 133 Nazmiye H. ve Beyler. 5 — Şu sabunları bir büyük çiviye geçirince bir topaç yapamaz mıyım? Geçen Biğnecemizi Doğru Halledenler Birer Adet Dolma Kurşun Kalemi Kazananlar Kırıltoprak No. 520 Samim, İstanbul 44 üncü mektep beşinci sınıftan 333 Güzin, Merdiven köy 18 inci mektep üçüncü sınıftan Kenan Turgut, Bostancı Birinci mektep ikinci sınıftan Sulhi, Fatih 18 inci mektep be- şinci sınıflan 242 Yusuf Cemal, Kadıköy Erkek lisesi talebesinden 381 Ali Muzaffer, Kuleli Askeri lisesi talebesinden 1042 İbrahim, Maltepe Askeri lisesi talebesinden 2520 Ekrem, İstanbul Birinci mektep beşinci sınıftan 2 Sermet, İstanbul Kız Ortamektebi tale- bezinden Zübeyde Riza H. ve Beyler. ( Arkası var ) 6 — Bak.., Ali bak. Nasıl dönüyor. Brava ba- na bel