17 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

17 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Mündericatımızın çoklu- gundan Dercedilememiş- tir. Kastamonuda Bir Memur Hapse Mahküm Edildi Kastamoni, 16 ( AA )—Ağa- famret camiinden — muhafazaları altında bulunan kıymetli bir halıyı çalmaktan maznun olarak Ağır Cerada muhakeme edilen Evkaf memurlarından Sadık Efendi - ile halıyı çalmıya teşvik eden halı tüccarı Acem Kâzım üçer sene ağır hapse mahüm edilmişlerdir. Ebe Hanımın Evinde Fenerde Hisaraltı sokağında oturan ebe İlhami Hanımın evin- de bir miktar kaçan cıgara kâğı- di bulunmuş, kâğıt — müsadere edilmiş, ebe hanım — mahkemeye verilmiştir. Koyun Meraklısı Çoban Rasul Yeşilköyde kasap Dimitrinin koyununu — çalarken yakalanmıştır. Bir Yalı Yandı Yalı Ve Eşyalar 15 Bin Liraya Sigortalıdır Dün gece Üsküdarda bir yan- gn çıkmış, Paşalimanında Res- meli Nazım Beyin büyük yalısı famamen yanmıştır. Yalı ve eş- yanın ( 15 ) bin liraya sigortalı olduğu anlaşılmıştır. Ecnebiler Kaza Ve Köylerde Ticaret Yapabilecekler Ankara, 16 — Adliye Encü- meni Türkiyede Türk teabasına münhasır sanat ve işler hakkın- daki lâyiha üzerinde tetkikatını İkmal etmiştir. ? Bu lâyihaya göre ecnebiler kaza merkezlerinde ve köylerde dükkân açamıyacaklarsa da bu gibi yerlerde ticaret ve mübayat ile iştigal edebileceklerdir. Madenler Bakır Ve Liğnit Madenle- rine Müşteri Çıkmadı İstanbul Maadin Mühendisliği mıntakası — dahilinde — bulunan Uzunköprü ve Ağaçlı liğnit ma- denlerile Hendekteki bakır ma- denlerini işletmek için Maadin Mühendisliğine birçok müracaat- ler yapılmıştı. Fakat bakır ve liğnit fiatleri düştüğü için — istida sahipleri işlerini takip etmemişler ve ruhsatiye almamışlardır. Bu şekilde vaki olan elli kadar mü- racaat istidası muameleden kal- dırılmışlır. Atik Ali Paşa Evkaf İdaresi Bu Kıymetli Camii Tamir Edecek Karagümrükte tarihi kıymeti olan Atik Ali Paşa yağmur ve karlar dolayısile kub- belerinin akmakta olduğunu, ce- maatin çamurlar içinde namaz kılmak mecbariyetinde — kaldığını ve bu tarihi eserin yıkılma tehli- kesini — gösterdiğini — yazmıştık. Evkaf idaresi bu — neçriytımızı “mazarı itibara alarak camiin ta- mirine karar vermiş ve keşfini yaptırarak tahsisatını vermiştir. Şu Son Postanın Resimli Makales * Yaşamanın Manası * | — Yaşamak eser bırak- 2 — Kendisinden sonra di- | makla kaimdir. Bu eser, ister | kili bir taş, bir çocuk veya bir maddi, ister manevi olsun. kitap hediye etmiyen kimse, ce- miyete karşı vazifesini yapmamış sayılır. camünin | SON TELGRAF HABERLERİ 3 — Buna muvaffak olmak için çalışmak va muayyen bir seviyeye varmak lâzımdır. Emeli- miz bu hedefi elde etmek ob- malıdır. Yüzlerce Okka Altın! İki Çoban, Harabeler Arasında Altın Ve Mücevher Dolu İki Tabut Bulmuş Alâiye ( Hususi ) — Burada bherkesi heyecana veren çok meraklı bir hâdise hakkında hükümet tarafından ehemmiyetli surette tahkikat yapılmak- tadır. Yaptığım tetkikata göre mesele şudur: Kasabamızın şark tarafında ve üç saat mesa- fede bulunan yüksek bir tepenin etrafı, eski de- virlerden kalma kale harabelerile çevrilidir. Bu harabelerin civarında (Sedre) isminde bir köy vardır. Birkaç gün evvel (İshaklı) köyünden Karakâhya Alinin Mehmet ile arkadaşı Mehmet Ali isminde iki köylü kale harabesi civarında koyunlarını otla- tırlarken tarihi bir mabet harabesinin temelleri arasında birer metro uzunluğunda iki mermer san- duka bulmuşlar ve kimseye haber vermeden sak- lamışlardır. Halk arasına derhal yayılan bir habere | Fransada İthalâtın Tahdidi Usulü Tevsi Ediliyor Paris, 17 (A.A) — Ayan Meclisinin ziraat encümeni dünkü celsesi esnasında; 1 — Mıisir tanesinin konten- jana tabi tutulmasını, 2 — Arpa, yulaf ve çavdar üzerine mezu dubhuliye rüsumunu 45 franga iblâğını, 3 — Hayvan yemi olarak kullanılan ve merkezi Avrupadan gelen mısir tanesine 16,80 frank ve diğer memleketlerden gelen mısır tanelerine 40 frank resim vaz'ını hükümetten talep etmiye karar vermiştir. Gandinin Karısı Hapishanede Surat 16 — Madam Gandi Surat hapishanesine — nakledil- miştir. her tedir, nılmıştır. yE T n Memurlar İnhisar İd;ı_râ;ine Müte- kait Memur Alınmıyacak Ankara, 17 (Hususi) — Açık- ta kalan inhisar memurlarına ait lâyiha —bütçe encümeninde müzakere ve tadil edilmiştir. Lâyiha cumartesi günü mecliste görüşülecektir. Açıkta kalacak- lara, hizmetlerine göre tazminat verilecek, fena hareketlerinden dolayı — çıkarılanlar tazminattan mahrum kalacaklardır. Bu ka- nundan sonra inhisar idarelerine mütekait memur alınınıyacaktır. İtalyada İşsizler Roma 16 — 31 kânunusanide | 1.051.352 kişi olan işsizlerin ade- di 28 şubatta 1,146.945 € çık- mıştır. 402.000 kişi sigorta primi | almaktadır. göre bu sandukalar yüzlerce okka altın, mücev- ve diğer kıymetli — madenlerle Mesele alâkadarlara da haber verilmiş ve derhal tahkikata girişilmiştir. Filhakika mabet harabesinin temelleri civarında iki geniş çukur açılmıştır. Çukurlar tetkik edildiği zaman içerisinden bir şeyler çıkarıldığı şüphesi uyanmaktadır. Köylü çocukları isticvap edilmek- doludur, M. Asım Bir Define Haberi Daha İzmir 17 (Hususi) — Metruk mallar müdürliğine mühim bir ihbar yapılmış, derhal tahkikata başla- Bu ihbar, buradaki yangın yerlerinde | elli bin liralık bir define bulunduğu merkezindedir, ADNAN Müthiş Facia Üç Çocuk Diri, Diri Tutuşarak Yandılar Montargis “Fransa,, 17 (A.A.)- Bir panayır arabası içinde kapalı kalan 3 küçük çocuk kibritle oynıyarak arabayı tutuşturmuşlar ve kendileri de diridiri yanmış- lardır. Rusyada Feyezan Moskova, 16 — Küba nehri taşarak 50 köyü istilâ etmiştir. 50 senedenberi bu seneki kadar şiddetli kar görülmemiştir. Bir Tren Soyuldu Brüksel, 16 — Tabancalı ve biçaklı şerirler Hoboken arazi- sinden geçen ÂAnvers - Brüksel trenine taarruz ederek yüz bin- lerce frank — kiymetindeki — iki torbayı çalmışlardır. İSTER İNAN, İSTER İSTER İNAN, İSTER İNANMA! İstanbul - Ticaret Müdürlüğü, muhtelif maddeler üzerinde yapılan ihtikâr cürümlerini tesbit için geniş mikyasta tehkikata girişmiş bulunmaktadır. Bu da're, bu geniş tetkikatı esnasında şayanı dikkat bir ihtikâe bilesini meydana çıkarmıştır. Bir kısım tacirlerin mü- racaat ettikleri bu hilenin şekli şudur: Meselâ — bl: tacir diğer bir tacire sattığı berhangi bir eşya için | güçleştiği de öğrenlliyor. İNANMA! noksan fiat koymakta, ve fatura fiatinden fazlamını deftere yazmamaktadır. Bu usulün birçok tacirler tara- fından tatbik edildiği, bu suretle fazla para çekildiği ve fakat bu usulün tatbiki neti- cesi olarak ihtikâr mücrimlerinin meydana çıkarılması balkın kesesinden | | metindedir. Sözün Kısası İki Türlü Düşünüş P. $ Maarif bütçesini 500,000 lira- dan 300,000 liraya indirmek ve iki yüz mualiimi açıkta bırakmak istiyen Konya Vilâyet Meclisine ithaf ediyorum : Çankırı vilâyetinin yeni sene bütçesi, 317,598 liradır. Bu mik- tar içinden yalnız maarife ayrılan kısım şudür: Maarif memurları S8000 lira Maarif masrafları 40000 ,, Köy mektepleri inşaatı 7500 4 San'at ve yatı mektepleri 15000 ,, Leyli Hiselere gönderilecek Gilabe içk — 4500 . Diğer bazı maarif masraflarile beraber, yekün 153,700 lirayt buluyor. Yani, Çankırı vilâyetinin Maarife tahsis ettiği para, umum! bütçesinin yarısından fazladır. Konya vilâyetile Çankırı vilâ- yetinin maarif zihniyetleri arasın- da şu fark var: Konya vilâyeti düşünüyor kit “Cehalete sebep, parasızlıktır. ,, Çankırı Vilâyeti düşünüyor kh “Parasızlığa sebep cehalettir.,, Böyle düşünen bir vilâyetin Umum! Meclis azasını ve Valisi Âdil Beyi tebrik ederim. Loit Corç Alev Saçıyor Londra, 17 (A.A) Junior ku- lübündeki nutkuna devam eden M. Loit Corç bilhassa serbest mübadeleyi terketmiş oldukların« dan dolayı liberallerden M. Sa. muel ve Sir Con Simonu act acı tenkit etmiş ve M. Mak- Donald ile Baldvin bakkında müstehziyane imalarda bulunduke tan sonra hüsnüniyet sahibi olan bütün makul insanları hakikt liberalizm bayrağı altında tops lanmıya davet ederek beyanatına nihayet vermiştir. 8 Sene Sonra Bir Kâşif Meydana Çıktı Londra 16 — İsviçreli bir av« cu 8 senedenberi kendisinden baber alınamıyan İngiliz kâşifle» rinden Faueti bir Amezon kabi- lesi nezdinde gördüğünü söyle- miştir. * Bir Çiftlik Evkaf- İdaresi Davayı Tekrar Kazandı Lüleburgazda Saruhanlı çiftli ği yüzünden Evkaf — idaresi ile Defterdarlık aleyhinde bir ihti- lâf çıkmış — ve vayı — Vakıf idaresi kazanmıştı. Defterdarlık muhakemenin — iadesini istemiş, davaya dün Lüleburgaz mahke- mesinde — tekrar — bakılmıştır. Mahkemede Evkaf vekillerinden Haşim ve İsmet Beyler bulun muşlardır. Mahkeme — çiftliğin evkafa ait olduğuna karar ver- miştir. Çiftlik yüz bin lira kıy« İki İflâs Kalinikos Ticarethanesinin 200 Bin Lira Açığı Var Çok eski bir ticaret evi olan Kalinikos Kardeşler ticarethanesi ( 200 ) bin lira bir açıkla Birinci | Ticaret Mahkemesi kararile - iflâs etmiştir. Alacahamamda — Muşambacı Yani Efendi de İkinci Ticaret İ adati « günlerde tamirine başlanacaktır. |