8 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

8 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Mündericatmızın Şundan tir. coklu- deredilememiş- İki Cinâyet 25 Lira İçin Bir Adam Öldürüldü Kumkapıda — oturan — Lütfik arkadaşı Nobarla beraber rakı içmiş, avdette üşüdüğünü bahane | ederek Nobarın caketini istemiş, çaketini sırtına giyince ceblerini | yoklamış ve içinde 25 lira oldu- ğunu — görünce parayı — almak için bir vesile aramış, — Nobara | gazel söylemesini rica etmiş, No- bar gazel söylerken aşka gelmiş gibi nara atarak tabancasını bo- şaltmış ve Nobarı öldürmüştür. Lütfik yakalanmıştır. Tahkikat devam etmektedir. Bir Adam Karısını Bo- ğazlarken Kendisi | Öldü Galatada Kuledibinde oturan Çocukları kurtarma mektebinde muhasebecilik ederken beş ay- danberi işsiz olan Hüsamettin Bey gece yarısı karısı ile bera- ber uyürken — aklını oynatmış ve bir ustura ile — karısını uyku halinde parçalamak istemiş- tir, Karısı Sabiha H. can havlile bütün kuvvet ve takatini sarfe- derek Hüsamettin Beyi — kar- yoladan yere atmiya muvaffak olmuş, Hüsamettin Bey düşünce elindeki ustura boğazına rasgel- miş ve derin bir yara açmıştır. Rarıkoca hastaneye - kaldırılmış- | lardır. Hüsamettin B. hastanede ölmüştür. Sabiha Hanımın yara- ları da tehlikelidir. Büyük Misafirimiz İran Toprağında Makü, 7 — İran Şehinşahı Hz. saat 17,d0 ta Gürcübulaktan memleketlerine ayak — basmış- lardır. Hudütta — biri diğri — İranlılar — tarafın- iki tak kurulmuş, Türk ve İran — kıt'aları — taratmdan selâm resmi — ifa edilmiş — ve Şehinşah Hz. İran hududuna ge- çerlerken toplar atılmıştır. Şehin- şah Hz. tezahürat arasında oto- mobilleri ile Maküyu teşrif bu- yurmuşlardır. Belediyelere Verilen İmtiyazlar dan Ankara, 8 (Hususi) — Meclis- ten son çıkan bir kanunla bele- diye hudutları dahilinde - otobüs, otokar ve tünel işletmek hakları belediyelere — verilmiştir. Beledi- yeler inhisar şeklinde olmamak şartile bu haklarını başkalarına devredebileceklerdir. Ecnebi Profesörler Verilen malümata göre, Üni- versitedeki —ecnebi — profesörler hariçte çalışmak ve iş görmek talebinde bulunmuşlardır. Fakat kanunu ahkâm böyle bir isteğe muhalif olduğundan kendilerine bu müsaadenin verilebilmeıinnı imkân yoktur. Bu husus kendile- rine bildirilecektir. Bir İdam Kararı Berlin, 7 (A. A.) — 6 haziran 1934de Algan sefiri Aziz. Hanı öldürmüş olan Afgan mühendis- lerinden — Seyit Kemal idama mahküm edilmiştir. Müdafaa ve- kili davanın yeniden tetkikini istemiştir. Yeni Fabrikalarımız zmitte kâğıt, Paşabahçede cam ve Zongoldakta Sömi kok fabrikaları inşası — için yapılan hazırlıklar ikmal edilmiştir. Bu fabrikaların temel atma merasimi önümüzdeki hafta zarhında bizzat Başvekil Paşa tarafından yapıla- caktır. Darülâceze Resmi Meselesi| Ankara 8 (Hususi) — Dıhıliyel Vekâleti sinemalardan alınması icabeden Darülâceze — resminin | ==::l edıiılıvıl kanunu Mmucibişce edilemiyeceğini Maliye Ve- kâletine billirııişâı. - Amerikalı bir. pedagoji üstadı diyor ki : ebedi bir wulha, hiç bozulmıyacak bir refah ve Hsaadete am ve keder denilen #sinir bozukluk- kavuşturmak için larını ortadan kaldırmak kâfidir.,, öre göre, çocukların kafalarını, ilim denilen malümat ile doldurmadan evvel gönüllerine “Dünyayı menin ve gül bundan sonra gi sevinç aşılamak lâzimdır. Çocuk hergeyden evvel sevin- sırrını öğrenmelidir. Bilgi ve malümat , Sevinmesini bilen bir çocok büyü- yünce hayatın birçok zorluklârile karşilandığı raman bile neş'elerini zanır, SON TELGRAF HABERLERİ kaybetmezler, Neş'eli İnsan daima ka- Yahudi Meselesi Kalmadı Trakyada Bir YahıîdiîVluh_a_ıcereti Yok .A V (ıldıı.-ı için, Istanbulda yerleşmek niyetindedirler. Vekil Bey Kırklarelinde Kırklareli 7 (A.A.) — Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bey umumi müfettiş ve müşaviri beylerle bir- likte şimdi Kırklareline . geldiler. Kasaba kenarında piyade ve suvari kıt'aları ile halk ve me- murlar — tarafından — selâınlanan Vekil Bey doğruca vilâyete in- mişler ve çalışmıya başlamışlardır. Meclis Reisimizin Sözleri Şehrimize xelmîş olan B. M. M. Reisi Kâzım Paşa, Trakya Musevilerinin yerlerini terketme- Bir Tekzip Balkan Misakı Etrafında Askeri İttifaklar Şayiası Atina, 7 (A.A.) — Romadaki Örient ajansı tarafından verilen Lavoro Fascista ile bazı bulgar gazeteleri tarafından iktibas edil- miş olan ve Türkiye ile Yu- nanistan Aarasında askeri, hattâ bahri — bir — teşriki — mesaiyi derpiş eden bir itilâfname ve ay- nı zamanda Balkan misakını im- zalamış devletler arasında gizli bir askeri protokol mevcut oldu- ğguna dair bulunan haberler asıl ve esastan aridir. Diplomasi mahafilden Orient gibi bir İtalyan ajansının teessüslü tarihindenberi bu gibi haberler vermesi — hayretle — karşılanmak- tadır. İSTER İNAN Eğlencenin, hele şu yaz mevsiminin tatil gülerinde gülüp öğlenmenin en zaruri ve hayati bir ihtiyaç ol- duğunu söyledikten sonra gelelim Bir gözete hayretle haber veriyor ki, Filorya plâjında akılları durduracak mahiyette bir deniz ihtikârı hüküm | deri £ , : er mhr_m Musevilik aleyhtarlığının ara sıra memleketimize kadar geldiğini, fakat fiili bir tesir yapamadığını söyledikten sonra demiştir ki : * — Bütlün vatandaşlar, Cüm- huriyet — kanunlarının — himayesi altındadırlar. Hiçbir. ferdin teca- vüze uğramasına katiyen meydan verilemez. Trakyanın bazı yerle- rindeki Musevileri, memleketlerini terketmeye mecbur edenlerin, her kim olursa olsun Cümhuriyet ka- nunlarının hükümleri dairesinde tecziye edilecekleri tabildir. Hükümet bu — hususta B Gazi Hz. Ankaraya Döndüler İran — Şehiaşalı Hz. ile — birlikte imizi — teştif buyurmuş — olan îı'."ıî'üfâıu. G':ıi Mustafa Kemal Hz. dün saat 18 de Yalovadan Derinceye çıkmışlar ve orada ğlu“ı'ul:ı trenle I’mhnyı avdet büs Haa Yekili Tevfik Rüştü B bive Vekili Te y duı"ıf?ı'i' Bı.. nin refakatinde Anka- raya avdet etmişlerdir. Okuyor Atina ( Hususi |) — Dünya reş şampiyonu Cim Londosun İstanbula giderek Türkiye şampi- vonu Kara Ali ile güreşeceği ve İstanbuldan Mısıra gideceği haber ” Cim Londos Meydan İ vnrüı!ıflnıdL S amıl meseleye: —XX ER İNANMA! sürmektedir. Çünkü denize girenlerden her saat başına 25 kuruş yıkanma Ücreti alınıyormuş. Bu vaziyet kargısında İnsanın bu aşıklı tatil gün- lerinde bir manastır papazı gibi evinde kapanıp kal. maktan başka bir çare bulunduğuna, 1SYER INAN İSTER INANMAI gelen- tedbirleri süratle al- mıştır. Dahiliye Vekili Beyefendi bu meseleyi tahkik için mahalline azimet — etmiştir. süratle ceza göreceklerine şüphe yoktur.,, Röyter Ne Diyor? Londra, 7 (A.A.) — Röyter ajansının haber aldığına göre, Türkiyede olduğu gibi Sovyet Rusyada da Yahudi aleyhtarlı- ğinı ezmek Üzere resmi tedbirler alınacaktır. Türkiyede yahudileri, Trak- yadan kovduklarına kanaat geti- rilenler — şiddetle - tecziye ile- cektir. e Komiteciler Bulgaristanda Makedonya Komitesi Dağılıyor Mu? Sofya, T (A.A.) — Makedon- ya ihtilâl teşkilâtı tarafından ve- rilen bir - tebliğde Protürkerist grupu 19 mayıs tarihinde vukua gelen — tebeddülden sonra bu grupun bütün kadrolarını lâğ- vettiğini ve azasını Bulgarista- nin hâlis vatandaşları olmıya da- vet eylediğini bildirilmekte ve bu tebliğde Bulgar toprağının ihtilâl merkezi olmaktan çı da ilâve olunmaktadır. Çankırı Belediye Reisliği Çankırı 8 (Hususi) — Belediyo ve Halk Fırkası reisi Sait Bey Her iki vazifesinden İstifa etmiştir. Yeni belediye intihabı eylülde yapılacaktır. Sözün Kısası Biraz Da Lâtife Gözile ... AE— Edirnceden bazı Musevi ailelerinin İstanbula geldiklerini biliyoruz: — Niçin ve neden? Söylediklerine bakılırsa: “Hususi ve mahalli baznı ter« tipler , yüzünden hierete mecbur ol« Fakat bu hususi ve mahalli bu harekette bulunmalas i nedir? etkik etimek Üzere yola üye Vekilinin avdetinden sonra öğreneceğiz. Maamafih Musevi bir dostum, Başvekil Paşanın: - Gayri kanuni haroketlere cür'et edenlerin mahkemeye verildiklerini anlatan sözlerini okumuş, pürneş'e, bu sabah kulağıma fıisıldayarak: — Ben keşfettim, hem de doğru olarak! Dedi. * Museyi dostlarımız, denilebilir ki, dünyanın her tarafında yekdiğerine :ürünııez elektrik meveelerile bağlı- urlar. Bağdatta birisine parmak do- kunsu, Çinde oturan derhal feryadı basar, bir saniye zannettim ki, arka- daşim hakikati öğrenmiş, bana da Ööğretecek ve sahiden de öğretti: — “ Bir hastanın ölüm döşeğinde yaptığı son dua Allahın nezdinde ekseriyetle kabul yüzü görür, inanır mısıma? Ben mutekit bir adamım, kabul ederim, bu noktaya işaret koyduktan #onra dinleyiniz: * 1900 küsur sene evvel Museviler Hazreti İsayı tutarak muhakeme — ve ölüme mahküm ettikleri zaman, o, çarmıha götürülürken içindeni — Yarabbi haksızlık eden — bu kavmın nesline hiç olmazsa senede Mütecasirlerin | bir defa — üzüntü ver, tâki, kıya- met gününe kadar mütemadi bir rahat —yüzü — görmesinler!, — dedi, Ve Allah ta bu daayı kabul etti. ÖO gündenberi dünyanın muhtelif taraf- larında yaşıyan Masa oğullarını sıraya koymuştur, her yıl bir samtin halkımı vergiye tâbi tutmaktadır., Musevi dostum İâtifeyi bu noktada bırakarak daha mütehassls - olduğu sahaya geçti: — Irktaşlarımın fena bir muzipten çıkan fena bir şakaya kurban olduk- larına ve bu ı da — bermüutat Fazin — telâşin k.:;l’ıdılınnı İnanı- yorum, yalnız bu şakanın kaça mal ıld;;ıııu hesap edebiliyor musunux? arzediniz ki, gelenler (100) tane di Bunların hepsi de e- ftur, sermayeleri (3), bin lira sında tehalüf eder, halde va- bir hesapla (400, Tiralık — bir ziyana — uğramışlardır. — demiyorum, fakat bu kadar değerde bir malı toplayıp — İstanbula — getirmişlerdir. Tabili :u sermaye tamamen kendi- lerinin değildir, İstanbul tüccarından kredi ile alınmıştır.. Ve tabil şimdi İstanbul tüccarına vadeleri hulülünde ödenemiyecektir, amma İstanbul tüc- carının da ziyanı sineye çekeceklerini sanmayınız, kaybettikleri miktarı elde mevcut mallara zammedecüklerdir.., Desenize.. Mesele bizim kür- kün başında ! — Öyle görünüyor amıma İşin içla» den kârlı çıkan da varı Bu, Şarkde- miryolları kumpanyasıdır, gelip gitme ücreti olarak epeyce para alacaktır. Yalnız bütün bu muhavere esna- sında en doğru hükmü tam ayrılaca- gımız sırada işittim. Muhterem — Başvekilin — dediği $bi Yahudi aleyhtarlığı Türk matar ıııuını. aramıra hariçten gelir, gelin- ce de hemen söner. Yalmız biz Türkçeyi Gğrenmedikçe ve siz de öğretemedikçe birlbirimizi cidden sevmemize rağmen bir türlü tamamen anlaşıp kaynaşa- mıyacağız. Kaçakçılık Mahkümları Vapurculuk Şirketi Reisi Hapse Mahküm Oldu Vapurculuk — şirketinin Tarı vapurunda içki kaçakçılığı yap- maktan suçlu Vapurculuk şirketi meclisi idare reisi Ruşen, vapur suvarisi — Aziz. Mahmut, kâtip Vahram Balıkçıyan ve kamarot Hakkı Efendilerin muhakemeleri sekizinci ihtisas mahkemesinde neticelenmiş, Rüşen ve Hakkı Ef, ler dokuzar ay, Aziz Mahmut ve Vahram Efendiler de dörder ay on beşer gün hapse ve 418 lira 37 kuruş para cezasına mahküm olmuşlar ve mahkemede tevkif edilmişlerdir. ee GA |