8 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

8 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Diyarıbekirde Hi- mayei Etfal Cemi- yetinin Faaliyeti Diyarıbekir (Hususi) — Diya- ribekirde mevcut hayır cemiyetle- rinin en çalışkanı olarak Himayei- Etfal cemiyeti gösterilebilir ve bu cemiyet Aayni zamanda Halkevi İçtimat muavenet komitesile bir- leştirilmiştir. İki senedenberi bu işlerin başında bulunan — Avukat Muhiddin Bey bu hayır işlerinde yorulmaz bir faaliyetle çalışmak- tadır. İki sene evvel himayei Et- fal cemiyetinin defterlerini devir aldığı zaman cemiyetin aza def- terinde birkaç isim görülmekte iken bugün Himayei Etfal cemi- yetine hayır yapmayı taahhüt eden azanın adedi beşyüzü geç- miştir. Ve her nza daay başla- mnda taahhüdatlarını — muntaza- men ifa etmekte ve bir tarafdan da aza — adedinin — çoğaldılmasına kemali faaliyetle çalışılmaktadır. Sıdkı Muhiddin Beyin teşebbüs ve himmetile açılan on bir yataklı Himayei Etfal yurdunda İlkmek- tepte tahsilde bulunan kimsesiz on bir talebeye bakılmakta ye- mek, elbise ve kilapları yurt ta- rafından verilmekte olduğu gibi bütüri esbabı istirahatleri de temin edilmektedir. Dört oda ve bir mutfaktan ibaret olan yurdun yemekleri gayet güzel her taraf tertemiz bir haldedir. Kimsesiz köylü çocukları için açılan bu yurdun bu sene yirmi beş yatağa çıkarılması düşünülmektedir. Yurt da çocukların yemeklerini pişiren Fatma Hanım ismindeki aşçı ka- din bu bikes yavrulara bir ana şefkatile baktığı gibi Reis Muhid- din Bey de bu yavruları hiçbir yakit evlâtlarından ayırt etmeye- cek derecede bir baba şefkatile bakmaktadır. Gerek — Müfettişi Umumimiz Hilmi ve gerekse Vali Faiz Beyler bu yurt hakkında yüksek müzaheret ve muavenet- lerini esirgememekte ve bu işler için kendilerine müracaat eden Himayeci Etal Cemiyeti Reisi Avukat Muhiddin Beyle müzakere ederek yurdun inkişafına himmet etmektedirler. Samsunda Spor Kulüpleri Büyük Bir Binada Yerleştirildi Samsun (Hususi) — Halkevi- nin faaliyet sahası gittikçe geniş- lemektedir. Spor şubesinde iştigal edenlerin sayısı bilhassa fazladır. Mevcut — müdavimlere — Halkevi binası dar geliyordu, Bunu düşü- nen fiırka şehrimizin baş adet klübü ile — diğer şubeleri — ayni binada, — sıkıntılı. bir vaziyette toplanmayı muvafık — bulmadığı için, bir müddettenbiri boş duran salon “ Serbes Fırka ,, binasını alıp tamir ettirdi. Bahçesi ve güzel çiçek — tarlaları yaptırdı. Şebir suyu, elektrik koydu. Evin beş klüpten müteşekkil « Spor şubesi » ne tahsis etti, Her kulüple beraber İdman Yurdu kulübü de yeni binaya taşınması ve 1933-1934 senesi şampiyonu olması dolayısile Yurt Reisi Doktor Siret Bey tarafından “Derbent - Plâj ve mesiresinde, bir ziyafet verilmiştir. Bu ziyafete bütün İdmanyur- du arkadaşları memnuniyetle ica- bet ettiler. Halkevi bandosu da — Yurdün bu toplantısını, kıvrak SN POSTA Eski Malatyada Belediye (Eski Malat- ya (Hususi) — Malatyanın 8 ki- lometre şimalin- | deki köyümüzün | halk arasındaki asıl ismi Eskişe- hir yahut da A şa ğışe birdir. Eski — Malatya şimdiye — kadar bakımsızlık — yü- zünden hergün biraz daha çö- küp haraplaşa haraplaşa| bir vira- neler diyarı haline gelmiştir. Köyümüzde başlıca varidat Afyon ve sebzecilikdir.. Hemen vilâyetin sebze ihtiyacını eski Malatya temin ettiği gibi Malat- yadan da Elâziz ve Sıvas gibi uzak yerlere kadar sevkiyat yapı- hr. Afyon fiatlerinin düşmesi de- layısile afyon ekimi hemen büs- bütün terkedilmiş gibidir. Köyün Teşkilâtı Yapıldı Eski Malatyadan bir. manzara şehre yakınlığı ve Sıvas yolu Üzerinde kuruluşu itibarile iktısadi mevkii fena değıldu Köy Malatya yerli halkının bir müzesi hi e- dir. Burada — geçmiş devirlere ait birçok tarihi ve zengin mebani ve vesaik ve enkaz mevcuttur. Daha Birkaç ay evvel de “Ulau Cami,, denilen tarihi ve harap bir cami içindeki çok san'atkârane bir eser olan member Ankara müzesi- ne nakledilmiştir. Son — zamanlar- da köyde burada belediye — teşki- lâtı — yapılmıştır. Eski Malatyanın en mühim bir ihtiyacı olan su işi intizama gir- miştır. Vali Beyin eski — Malatyaya ehemmiyet ver- meleri ıılk için teşvikkâr bir alâka olmuş, köyde gçok güzel binalar — yapılmıştır. Sular Birliği ve Malatya Belediye Reisi Naim Bey köyümüzde yeni baştan ihya için su işine büyük bir ehemmiyet göstermektedirler. Belediye dairesi için iki bin altıyüz Hraya yeni bir bina satın aln- ınıhr. Çok dar bir bütçe ile be- lediyenin bir bina alması köyümüz için bir muvaffakiyet ve sevinçtir. Alany;;a Ucuzluk Burada Tanesini 7,5 Ku- ruşa Aldığımız Patlıcanın Orada 10 Tanesi Bir Kuruşa Alanya, (Hususi) — Yaz gün- leri için Alanyada yaylaya çık- mak bir zarurettir. Mevsiminde Alanya 120 parça köyü ile yay- laya taşınır. Muhtelif yaylalar vardır. Yaylaların deniz sathın- dan yüksekliği 2000 metreden daşlamaktadır ve ekseri yaylalar 2300 metre yüksekliktedir. Bu sene havalar serin gittiği için temmuzun ortaları yaklaştığı hal- de halk henüz yaylalara çıkma- mıştır. Zaten yayla mevsimi hay- vanların yaylaya — gitmeleri ile başlamaktadır. Her sene haziran girdi mi sürüler kendi başlarına yayla yolunu tutarlar, bittabi sahipleri de mecburen arkala- rından yaylaya göç ederler. Bu sene bereketli yağmurların mahsul üzerinde çok faydası o- muştur. Kavun, karpuz daha şim- diden para etmiyecek kadar çok istihsal edilmiştir. Dört nüfuslu bir aile 10 ku- ruş vermek suretile bir haftalk sebze ihtiyacını fazlasile temin edebilmektedir. 10 patlıcan bir kuruşa — satılmaktadır. Turfanda portakalın da dördü beş kuru- şadır. Denizli Valisinin Tetkikleri Sarayköy ( Hususi ) — Denizli Valisi Fuat Bey refakatinde Maa- rif, Sıhhat, İdarei Hususiye Mü- dürleri ve C.H. F Vilâyet İdare Heyeti, Halkevi Reisleri ve Daimi encümen azaları olduğu halde Bulda ve Sarayköy kazasasına gitmiş ve geç vakta kadar Bele- diye dairesinde halkla temas et- Ümiştir. Vali Bey ihtiyaçları ve dilekleri tespit ettikten sonra dönmlüştür. | nağmelerile neş'elendiriyordu. Mü- toaddit sporlar yapıldı; — deniz yarışları ve deniz futbolü oynandı. l Akhisaîa R Bergamah'ların Temsili Akhisara giden Bergamalı gençler Rergama ( Hususi ) — Halkevi temsil kolu bir temsil vermek üzere Akhisara gitmiş ve Akhisarlılar tarafından derin bir alâka ile ve çok samimi bir şekilde karşılanmışlardır. Meccani olan bu temsilde tay- yare sineması hıncahınç dolmuştur. Temsil Istiklâl marşı ile başlamış, projöksiyonla renklendirilen çoban tablosundan sonra çoban piyesi oynanmış, Fethi Beyin zeybek raksı ile müsamereye nihayet verilmiştir. Dekorlar çok güzel olmuştur. ——— Halkevi Mardin —— Bandosu Mardin bandosu Mardin ( Husust ) — Halkevi tarafından teşkil edilen bando memlekette musiki ihtiyacını kar- şılamıştır. Bandonun - faaliyete geçmesinde muallim Tevfik Beyin büyük hizmeti görülmüştür. Yeni tesis edilen bando heyeti tam on gün zarfında Cümhuriyet marşını Adapazarında Bir Kaza Adapazarı, (Hususi) — Kereste tüccarlarından Ali Efendinin kar- deşi 17 yaşında Hafız Vahit Ef, armut ağacından düşmüş, başı patlamış, beyni dışarı fırlamış ve ölmüştür. hiç pürüzsüz çalmıya muvaffak olmuştur. Bu bando Muhafızgücü bisik- letçilerinin — Mardine — geleceği haberi üzerine Muhafızgücü mar- şını meşke başlamış ve marşı altı şuıde çıkarmıştır, - bisikletçileri endi marşlarile karşılamıştır. îğııhutla Dokumacılık Alfyon, (Hususi) — Şuhut na- hiyesinde dokumacılık çok ileri gitmiştir. Bütün Afyonlular bu nahiyede işlenen dokumaları kul- lanmaktadırlar, Erkek elbiseleri bild:bu dokumalardan yapılmak- tadır. Temmuz & Dil İşleri | Öz Dil İçin Çalışanlar | T.D.T. C. Umumi Kâti, ğinden tebliğ edilmiştir : Cemiyetin neşrine başla “Tarama Dergisi,, nin — şim kadar çıkan fasikülleri hakkıni bundan evvelki 14 ilândan yeniden mütalâa gönderenli on beşinci listesi : 1- Vezirköprü maarif me Ali Bey, 2- Darüşşefaka müd;q Ali Kâmi Bey, 3- Adapazar mektep Türkçe muallimi A; Bey, 4- Biga — kaymakamı Rıza Bey, 5- Bursa ortamekt Türkçe muallimleri, 6- Çorludf muallim Basri Yaman Bey, 7-G4t zlantep' Suboğaz köy — mualli! Cemil Bey, 8- Gaziantep ma müdürü Cemil Hüseyin Be 9- Dörtyolda Durmuş — Efeni 10- Mersinde barp malülü K. Çöl Bey, 11- Çorum kütüphane memuru Eşref 12 - Giresun ilktedrisat müfettil Ethem Bey, 13- İzmir Karal orta mektep türkçe mualli Fi bey, 14 - Filorinalı Nazım Be 15- Kütahyada İspartalı Gıy: Bey, 16 -Havza ilk tedrisat m fettişi H. Nami Bey, 17 - Sıvat ilk tedrisat müfettişlerinden Hi met Turgut Bey, 18 -Kozan mi tisi İzzet Bey, 19- Kiliste avuk Kadri Bey, 20- Gönen maarl memuru — Kemal Ferdi Be 21 - Uzunköprü ilk tedrisat mi fettişlerinden Kemal Edip Beyi tetkik komisyonu, 24 - İsaparlı mektupcusu Memduh — Beyi 25 - Malkaçoğlu Sadık Bey, 26 Bursada Halkın Sesi muharrir! rinden Musa Bey, 27- Mut mü tüsü Nadir Efendi, 28 - Hoj maarif memuru Nedim Bey, 29* Denizlide maarif memuru Orh Bey, 30 - Diyarıbekir maarif dürü Reşit Bey, 31 - Erzin: ortamektep türkçe muallimi S: çuk Bey, 32- Silifke belediy€ reisi Sair Bey, 33 - Rober Kol muallimlerinden — Salih Ferid Bey, 34- Robert Kolej mualli lerinden Salih Keramet Bey, 35 Tutakta musiki muallimi Salim B: 36- Afyonkarahisar İsmetpaşa m tebi başmuallimi Şefik B., 37-Edi ne maarif müdürü p B, Tutak kaymakamı Bey, 39- Bur” sada Kardeş gazetesi muharril Vasıf Necdet Bey, 40- Elbistafi orta mektep türkçe muallimi Ziyâ Bey, 41- Afyonkarahisar Dumlur pınar mektebi — muallimlerindel Zihni Bey. Bu zatların gönderdikleri fif sayısı 14.945 tir. Evvelki 14 listt ile beraber gönderile fiş yekön! 71.793 G bulmuştur. Her birine ayrı ayrı teşekküf mektubu yazmıya İmkân bulunâ” madığından gösterdikleri himmelt” ten dolayı kendilerine alenen ter şekkür olunur. Taşköprüde Gençler Kaynağı Dağıldı Taşköprü, (Hususi) Bundan ikt ay evvel gençler kaynağı namih altında teşekkül eden gençlik teşekkülü tam faaliyet devresint girdiği ve ilk müsameresini vere” ceği gün dağılmıştır. Bu gençlik teşekkülünün — böyle — doğmat ölmesi muhitte teessür uyandıl mıştır. Kaynağın resmi muamelesf ikmal edilerek faaliyetinin temil arzu edilmektedir.