9 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Bir Bulgar Gaze- tesinin Uydurma- ları Ve Halk Bir Bulgar gazetr teslihatımızı öğrel da yollar yapıyormuşuz ve s0- ire. Bu gazetenin adı Kampa- nadır. Bu münasebetle bir haylı uydurmalar savı si, güya bizim Yrakya- onun bu uydurmalarının arasında hamıl eti gazetesi birçok uydurmalar yumurt- lamış. Aklınca boş atıp dolu tutmak istemiş. Boğazları, Edirneyi bütün Kırklareli Vilâyetini Rusların hazırla- dığı plânlar dairesinde tahkirm ediyor- muşuz. — Tayyarelerimizin, — denizaltı gemilerimizin adedini artırmışır. (30) milyon levalık yeni hir top masrafı kabul etmişiz. Trakyada yeniden iki gose ve bir demiryolu — yaptırıyormu- guz. Ben bu satırları okuduktan sonra hayrete düştüm. Demek ki ben İstan« bulda yaşamıyorum, Edirneyi, Trak- yayı bılmiyorum da bu gazetenin muü- hayyel muhabiri bunları görmüş.. Ya- lanın bu kadar kuyruklusunu da ben kiç görmedim. x Salih Bey ( Eminönü Balıkpazarı 73) — Başvekil geçen günkü nutkun- da bir defa daha tekrarladı: Bizim Özümüz ve sözümüz gibi siyasetimiz de doğrudur. Hudutlarımıza, İstiklâlimize dokunulmamak şartile biz, kuzu gibi bir milletiz. Biz garp medeniyetini yeni aldık. Sulh havası için kaybetti- gimiz zamanları telâfi etmek İsteriz. On senelik dürüst ve açık siyaseti- mizle bunu bütün dünyaya ispat ettik. Sofyada çıkan Kampana gazetesi bizi hâlâ anlıyamamış. Trakyayı mıntaka- lara ayırarak Rusların nezare'i altında tahkim ediyormuşuz. Bütün — cski topları faal bir hale getiriyormuşuz. Bunlar tamamen — gazetenin hayal evinde canlanmış ve kâğıt Üzerine gçıkmış yalanlarıdır. x Seniha H. (Koska tramvay caddesi 19) — Bulgar gazetesinin uydurmala- mna hayret ettim. Bu gazete o kadar böyük yalanlar kıvırmış ki İnsan hayrete düşüyor. Güya Rusların yap- tığı bir plâna göre Trakyayı baştan başa barut fiçim haline koymuşuz. Gazete muhabirinin söylediğine göre Erkânıharbiyel umumiye rei larin plânlarını tadil etmiş. delik muhabir devlet esrarı olan bu gibi şeyleri bile biliyormuş gibi ka- lem oynatmış, kalemini değil daha doğrusu aklını oynatmış. Biz sulheu bir milletiz. Kimseye karşı bir teca- vüz miyetimiz yoktur. Ayakkabı İçinde Polis dün Mustafa oğlu Fettah Böy isminde bir genci Müddeim- muümiliğe vermiştir. İddia edildi- ğine göre, Fettah Bey, ayakka- bılarının içine yerleştirdiği (320 ) Hrayı memleket haricine kaçınr- ken yakalanmıştır.. Müddeiumu- milik Fettah Beyi birinci müstan- tikliğe vermiştir. miz Rue. Son Posta' nın Resimli Hikâgyesi: H B. Hayat eskisine nazaran ucuzlamıya başladı. —Bı N;ııduıı anladın, Ha- hazırlanıyoruz!. SON POSTA Bir Adam (850) Lira Bulmuş, Fakat Sahibi Yok! Küçükpazarda seyyar sebze 3831 doğumlu Niğdeli Süleyman oğlu Hakkı geçen günü sırlında külesile caddesinden geçerken ayağına bir bez dokunmuş.. yaparım, ayın 26 ncı eğilmiş, ayak bezi bezi almış, elile yoklamış, içinde halinde bir kâğıt görünce çıkım” açmiye başlamış ve içinde gözüne ilişen mavi ve yeşil renkli bank- notlara inanmak - istememiş. Bezi ve içinden yüzer, ellişer ve onar liralık bir tomar kâğıt para bulunduğunu görünce çabuk çabuk yü- Kimin Malı ? Haliçteki Şamandıralar Bir İhtilâfa Sebep Oldu Aldığımız malümata göre, Ka- raköy ve Unkapanı köprüleri ara- sında ralar mavnacılar şirketi Mili — Emlâk Müdürlüğü arasında bir ihtilâf çıkmış, liman idaresinin müdaha- lesile halledilmiştir. Mesele şudur: İki köprü ara- sında birçok şamandıralar vardır. Mavnacılar cemiyeti bu şamandı- raların kendisine aidiyetini iddia ederek, Liman şirketine satmak istemiş, iki müessese arasında bir haylı temaslar yapılmıştır. Bu sı- rada, Milli Emiâk Müdürlüğü de işe karışmış, şamandraların hükü- mete ait olduğunu ileri sürmüştür. Bunun üzerine ortaya çıkan ihti- 1âf Liman İdaresininamüdahalesini icap ettirmiş ve bir ehlivukuf teşkil olunmuştur. Bu ehlivukaf yaptığı tetkikat neticesinde üç büyük şamandra ile altı kilit ve ve zincirin vaktile Bahriye Neza- reti tarafından kurdurulduğunu tespit etmiştir. Bu karar tzerine Mavnacılar Cemiyeti ile Liman Şirketi arasın- daki müzakereler durdurulmuş ve şamandıralara Milli Emlâk mü- dürlüğü el koymuştur. 24 Saatin Hüâdiseleri Balatta oturan seyyar satıcı Mehmet ile arkadaşı Osman sokakta geçmekte olan Roza is- minde genç bir kıza el ile sar- kıntılık ettiklerinden yakalanmış- lardır. 3 Son 24 saat zarfında şeh- rin muhtelif semtlerinde 6 hırsız- hk bir yankesicilik ve bir de dolandırıcılık vakası olmuştur. yüzünden ile — OL. bu ne tor toprak! H. B. — Mikrop harbine mayınca dertum! bulunan eski şamandı-. — Talebesizlikten — ecnebi mektepleri birer birer kapa- Mıyormuş Hasan H. B. — dhııını.hııtıi kimse yute satıcılığı yapan Küçükpazar bulduğunu diye bu katı bir tomar etmiştir. famamen açmış çıkmamıştır. Üniversitede , Bir Rasathane- Maarif Vekili Bu Müna- sebetle Şehrimize Gelecek Aldığımız. ma'ümata — göre, Maarif Vekili Hikmet Bey bir hafta sonra Ankaradan şehrimize gelecektir. * Vekil Bey burada, Üniversite bahçesinde yeni inşa edilecek olan rasathane binasile nebatat ve hayvanat enstitüleri- nin temel atma merasiminde ha- zır bulunacaktır. Yeni inşaata ait projeler ve -lâzımgelen — bütün hazırlıklar ikmal edilmiştir. Muvaffak Bey Banka Müdürü Veya Tiran Elçisi Mi Oluyor Anadolu Ajansı Uumum Mü- düörü Muvaffak Beyin Emlâk ve Eytam Bankası Umum Müdürlü. güne tayin edileceği söylenmekte- dir. Diğer bir rivayete göre de Muvaffak Beyin, Ruşen Eşref Be- yin Atinaya nakli üzerine inhilâl edecek Tiran elçiliğine tayini mevzubahatir, Karpuz Bolluğu İstanbula Her Taraftan Bol Bol Karpuz Geliyor Son hafta içerisinde şehrimize birdenbire mühim miktarda kar- puz gelmiştir. Bu seneki mahsul vaktinden bir hayli evvel yetiş- miş bulunmaktadır. Muhtelif vilâyetlerden gelen haberlere göre, yakında şehrimize yeniden — fazla miktarda karpuz gelecektir. Bugün fiatler 7,5 kuruşa kadar düşmüştür. Yeni parti geldikten sonra fiatlerin bir miktar daha düşeceği ileri sürü- Küyor. Belediyode Maaş İstanbul belediyesi memurlarına dün Temmuz maaşı dağıtılmıştır. zetede gördüm: Beyi! şka Be yapmualar Dilenci — Hasan Bey ga- dilenciler senede altı milyon kazanırlarmış! rümeye ve etrafına bakarak koşmıya başlamış. Oradan — geçenlerden anlamış, ve nihayet polise haber vermiştir. Polis Hakkıyı yakalamış.. Hakkı yerde bulduğu paranın (850) lira olduğunu, bundan (30) lirasını harcadığını söylemiş ve (820) lirasıni polise teslim birisi bu kendisini adamın takip para etimiş Polis bulduğu parayı zabıtaya haber verme- diği için Hakkıyı dün paralarla beraber müddeil- umumiliğe teslim etmiştir. Henüz paraların sahibi . , A | Bir Şikâyet Arnavutköyü Halkı Bele- diyeye Müracaat Etti Arnavutköyünde oturan halk müşterek bir mazbata yaparak belediyeye müracaat etmişler, bu cıvarda mevcut iki odun depo- sundan şikâyet etmişlerdir. Arna- vutköyündeki bu iki odun depo- sunda, odun kesmeğe — mahsus iki büyük makine gece gündüz, hiç durmadan işlemekte ve müt- hiş gürültü çıkarmaktadır. Veri- len mazbatada bu depoların ya başka — bir tarafa nakli — veya geceleri makinelerin — faaliyette bulunmaması istenmektedir. Be- lediye vaziyeti tetkik etmektedir. Taksim Bahçesi Belediye uzun müddettir, Tak- sim bahçesini kiraya vermek iste- diği halde kimse talip çıkma- maktadır. Belediye, Taksim bah- çesini kendisi işletmiye karar vermiştir. Belediye burasını ye- "niden tanzim edecek ve halkın rağbetini celp için, ucuz fiatla gservis yapacaktır. Şehir Tiyatrosu artistlerinin, Belediyenin yardımı ile işletmiye başladıkları Tepebaşı bahçesi çok rağbet görmektedir. Taksim bahçesi, buradan biraz daha lüks olacaktır. İki Çocuk Yaralandı Samatyada oturan 9 yaşında İstipan isminde bir çocuk dut ağacından düşmüş, muhtelif yer- lerinden ağır surette yaralanmıştır, ** Kumkapıda kale üzerinde arkadaşlarile oynamakta olan 3 yaşında Muhsin isminde bir ço- cuk kale duvarından aşağı düşe- rek ağır surette yaralanmıştır. * Ishak isminde bir çocuk Etyemezde —tramvaya — asılmak isterken düşerek yaralanmıştır. Tııpmıu g İnebolu Heyeti Çanakkalede Çanakkale, 8 (A. A.) — İnebül Halkevinin tertip ettiği 25 kişi'ik heyet bu sabah Çanakkaleye gel bul meb'usu Hamdi Mustafa B. de meyamandadır. Şehbitlikleri ve T barabelerini ziyaret edeceklerdir. y& Üç gün kadar şehrimizde ml kalacaktır. Antalya Muallimleri Burdur, 8 (A. A.) — Antalya allimlerinden bir grup dün burâ) gelmiştir. Aralarında on beş hanım vardır. Hoyet İsptaraya kadar gezli #ine devam edecektir. Dün aki gereflerine Belediye — tarafından ziyafet ve munllimler tarafından Halkevinde bir müsamere verilmi; Tekirdağı Vali Vekili Tekirdağı, B (A. A.) — Beş müddetle mezun bulunan Vali Beye vekâlet edecek olan mülki müfettişi Cevdet Bey dün burll gelmiş ve vazifesine başlamıştır. < Göksuda Mehtep Âleml Yapılamıyacak Kayıkçılar — cemiyeti — Belediyi müracaat ederek Göksu deresi nn tanzim edilmesini, buraya pi Jektörler — konulmasını — İstemişleri Cemiyet burada sandal ve mehti âlemleri tertip edecekti. Bütçede tabsisat olmadığı için lediye bu işi yapamıyacaktır. Veteriner Fakültesi Mezunları Bu sene Ankara Yüksek Zirat! Enstitüsü Veteriner Fakültesinin ll tihanları bitmiştir. Çok iyi ve iyi d vecelerde 9 genç mezun olmuşlardi! Bunlar Bahnettin Oğuz, Mehmet Cetf giz, Fikri Yılmaz, Remzi Kaya, Tut' get Âlptekin, Bahri Korkmaz, Zül Yavuz, Şahap Demir, Mahfuz Beylerdir. Mezunlar fakültede dan sonra birer branşda müte| olarak ve doktor unvanile memu yetlere tayin olunacaklardır. Profesörler imtihan neticelerini iki sene stafi son derece memnun kalmışlar genç' leri tebrik etmişlerdir. Fakültede talebe miktarı artmı tadır. Şimdi talebe mevcudü, 09 kız olmak nzere 125 tir. Yeni se: nin birinci sınıf kadrosu 100 dür. Gayrimülbadillerin Parasi Gayrimübadillere yapılacak p Tevziatı yeniden tcehhüre uğramıştı tevziata ancak cumı başla; bilecektir. SA Doçentler Ve Asistanlar Üniversite rektörü doktor Ömer Bey dün akşam Ankaraj gitmiştir. Neşet Ömer Bey Ankı döçetlerin — maaşlarının — artırılı meselesine dair vekâletle temas edi” cektir. Doçentler, yeniden, - vel müşterek bir telgraf çekerek dilakl Fini bildirmişlerdir. Diğer — taraftan — Üniversited asistanlar da maaşlarının arttırılm için vekâlet nezdinde teşebbüsi girişmeğe karar vermişlerdir. Asisti Tarın asli maaşı da (25) liradır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: AŞ L Tspanyada | bah — Kadıköyündeki — çocuk gesinde yaşlı başlı adam- lar di 'orları bö Hikde çocaklardan neberi oei B. — Nazar boncuk- azizim!, — Rasathanenin sismog- kaydediyormuş! H. B. — Kandilliye kam- yon voya otobüs gosesi mi |