July 9, 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

July 9, 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

9 Temmuz M. Bartu Londraya Giderken Yalnız Fransanın değil, Avrupa | nın da ihtiyar diplomat kurtlarından | addolünan Franmz Hariciye Nazın M. | Bartu şimdi de Londrayı ziyaret et- » mektedir. Bu siyasi seyahata birçok | manalar verilmekte, muhtelif tahminler yürütülmektedir. İleri sürülen başlıca faraziyeler arasinda bir Franmz - İngi- liz ittifakına ait sözler de vardır. Fakat derhal söyliyelim ki M. Bartu- Bun yeni seyehati böyle bir ittifaka vücut verecek değildir. Bu yoldaki tahminler tamamen boştur. Çünkü, Yer şeyden evvel kendi ticaretini dü- günen İngiltere, daha bir müddet bu- günkü çekingen siyasetini muhafaza simek kararındadır. İngiltere bugün, Avrupanın karişik ve tamamen müp- hem istikbali (vaziyeti Okarşısında kimseye ittifak sözü veremez ve bağ- lanamaz. Bilhassa İngiltere efkârtumu- miyesi siyasi istikbalin karanlık ol- duğu şu zamanda ittifaklar siyasetinin tamamile aleyhindedir. Esasen İngiliz Hariciye Nazırı Sir Con Simonda göçenlende Avam Kamarasında, İngik terenin kimseye ittifak sözü vermek suretile borç altına giremeyeceğini Ihsas etmişti, Onun içindir ki İngik tere tereddüttedir ve onun bu tered- düdü dünyanın karışıklığını artırmak- tadır. — İngilterede Sıcaklar Kırlarda Yangınlar Çıkıyor i Londra, 8 (A. A) — lasında sıcakların tesirile bir yangın çıkmış, bin kader ai gayretile Üç saat sonra söndürülüştür. Amerikan Donanmasının Islahı Vaşington, 8 ( A. A, ) — Bahriye Nezareti eski herp gemilerinin yol bhizlanmı arttırmak makandile. torpil kovanlarını çıkartmıştır. M. Ruzvelt Tenezzlihte Vaşiagton, 8 — Cümhurrsisi M. | Ruzvelt çocuklarile birlikte tatili ge- | girmek üzere Viyerj adalarında Sen Tomas şehrine gitmiştir. Amerikanın Finlandiyaya Teşekkürü Vaşington, 8 — (A. A.) — Hari siye Nazırı M. Hul tarafından Amâö, rikaya olan borcunu ödeyen yegâne devlet olan Finlandiyaya gönderilen teşekkür notasi diğer borçlu dev. letlerin tenkitlerine uğramıştır. i İ İ “Son Posta,, nın Mili ve Edebi Tefrikas: 45 ei 1 iz ii Amerikada Grev .Gürültüleri Sun Fransisko, (A. A) — (45) bin ameleyi* temsil eden (120) sendikanın murahhasları dün akşam bir toplantı yapmışlardır. Bu celsede, murahhaslar, sekiz reye karşı (156) reylâ bir “grev serkülceyşi komitesi, teşkiline karar vermişlerdir. hareketlerini idare eyliyecektir. Dün akşam sökün içinde geçmiş tir. Mitralyözlerle mücehhez bir kıt'a rıhtımları muhafaza ediyordu. Amele ibtilâflarını kongrenin te- hirinden evvel nöşredilmiş olan ka- nuna otevfikan halletmiye omemur olarak kurulan komisyon, 9 mayısta başlamış olan dok amelesl grevinin söbepleri hakkındaki! aleni ve umumi tahkikatına pazartesi günü başlana- caktır. Felemenk Komü- nistlerine Karşı Amsterdam, 8 (A.A) — Hükümet, komünist Tribune gazetesini kapatmış ve birçok matbu kâğıt müsadere etmiştir. Hükümet asayişi iade için kat'i bir harekette bulunmağa karar vermiştir. Dün akşam karışıklıklar tekrar başladığından zabıta memurları nümayişçilere ateş etmiş ve iki kişiyi ağır surette yaralamıştır. Kıyamcılar yeniden barikatlar vücuda getirmişler ve üzerine Sovyet bayrağını dikmiş- lerdir, Başvekil komünist fırkasının kapa tılması için meclisten salâbiyet isti- yücektir. * i Amsterdam, 8 (A. A.) — Müstakil | İ sosyalist fırkasının merkezinde araş- tırma yapılmış, birçok vesikalar elde edilmiştir. Gece yansı saat ikiden sonra asayiş yeniden temin edilmiştir. Amerika Cümhuriyetçileri | Ruzvelt Hükümetine Çatıyorlar Mişigan, (Amerikada) 8 — Cüm- buriyet Fırkasının bir toplantısında reis ML Fleçer bir nutuk söyliyerek hükümetin israf siyasetine şiddetle hücum etmiş, hükümetin demokrasiyi tabrip ettiğini devlet otoritesini xayıflattığını ileri sürmüştür. sil A Seni ÇÖL - — İşte bir de bu var. Bu üç renk, dedi. her şeyi unttum ki, deli gibi çan- tamın sapım burarak: — Sahi mi söylüyorsun? Gi detek misin? Yine mi? Dedim. Üst katın bu oyuncak kısmın- da kimseler yoktu. Arkam da satıcıya dönüktü, Eldivenim yere düştü, o, bunu alıp bana verir- ken parmaklarımı avucuna aldı. Gözlerinde, istediğini yaptırma- sını bilen eşsiz bir kudretle, irademi uyuşturan adeta manye- tik bir kuvvetle: — Seninle konuşmalıyım Nihal Birşey bul söyle, Kevseri ista yona gönder. Kapalı bir arabaya elin. Bu komite, grevcilerin | SON POSTA i Yeni Japo .Başında Bir Amiral .Bulunduğuna Göre Mahiyeti Kendili- i dinden Anlaşılıyor İ Tokyo,8(A.A) — Okada kabinesi, Mikadonun huzurile bugün ilk içti- | retle teşekkül etmiştir; Başvekil ve Denizaşırı işler Nazırı | Amiral Okada, Hariciye nazını M. Hirota, Dahiliye Nazır M. Goto. Maliye Nazırı M. Fujii, Harbiye Nazırı M. Hayashi, Bahriye Nazırı M. Osumi, Minseito fırkası reisi Baron Vakat- suki, yeni kabineyi tutacağını katiyen | yoemin etmiştir. M. Bartu Fransız Hariciye .VeB Londra, 8 (A.A) — Fraosa Hari ciye Nazırı M. Bartu ile Bahriye Na- ur M. Piyetri buraya geldiler. İki devlet Hariciye Nazırları (o arasında müzakerelere yarın (bugün) başi caktır. Görüşmelerin mevzuu, gelecek sene toplanacak olan deniz silâhları konferansına nit hazırık müzakerele- ri ve bir de umumi Avrupa siyaseti | etrafında fikir teatisidir. Deniz silâh- İ ları işinde Fransanın fikir ve istekle- İ | rinin öğrenilmesine ehemmiyet veri- İ liyor. Diğer taraftan bu ziyaret mühim olmakla beraber iki devlet arasında siyasi bir ittifak vücudö getirilecek | değildir. Bu görüşmeler, Avrupada İ her yeni zorluklar (o çıktığı zaman Pranan aralarında is #şareler yapmalan ve biribirlerine Baltık Misakına Kuvnas, 8 (A.A.)— Üç Baltık devleti arasında mıntakavi bir itilâf akti için Es- tonya, Letonya ve Litvanya mümessilleri arasında bugün iptidai bir konferana toplanmıştır. Ayrıca Sovyet Hariciye komiserliği de ağustosta Baltık dev- letleri mümessillerini Moskovaya bir toplantıya çağırmak fikrindedir. ceksin. Anladın mı, istiyorum, geleceksin, Şimdi. çıkıp Ker- seri oistasyana gönderir. Sor- ra da Bazar Almandan yukarı doğru yürürsün. Soldaki ikinci sokağa girersin. Çıkmaz gibi bir yerdir orası. Dipte, merdivenler vardır. Oradan iner Tepebaşine çıkarsın, Araba ile seni orada bekliyeceğim.. Geleceksin. Sana son bir defa olsun yakindan ba- kacağım. Bunu benden esirgemi- yeceksin Nihal, dedi. Gri mi, mavi mi, rengini bir törlü anliyamadığım çelik pinli ları ile yanan gözlerini yüzüme dikti ve benden evvel dükkândan çıktı, Yavaş, yavaş, sanki mağaza kapısına varmayı istemiyormuş gibi, zorla yürüyordum. Kevser arabada beni görür görmez, ya- nından mantomu kaldırdı, yer açtı. Bir adımımı kupanın ayak basa- cak yerine atmıştım bile, kaldırdım, araba ca- mından, karşıki kaldırımda dur- muş, gözlerinin © anlaşılmaz kuv- veti ile bacaklarımın takatini ke- serek baktığını gördüm. Bu adam etime kanıma, da- marlarıma, bütün varlığı ile gir- mişti. Bir büyü gibi, her tarafımı sarmıştı. Elim kolum oynamıyor- İ maimı yapınıştır. Yeni kabine şu su- n Kabinesi Amiral Okada ı Londrada e Bahriye Nazırları, İngilterede Neler Görüşecekler ? —— — a — yekteğlndisie temayüllerini ifade eder, Birmingam, 8 (A.A) — Maliye Nazırı Çemberlayn bir nutuk söyli- yerek, Fransa (Hariciye (O Nazirinin Londra seyahatini bir İngiliz - Fransız ittifakile alâkadar göstermek ve bu | hususta halkı İnandırmıya çalışmak faaliyetleri * göründüğünü, fakat bu iddiaların aslı olmadığım bildirmiş ve şunu ilâve etmiştir: “— Hiç bir yeni ittifaka girecek ve sulh için yaptığımız gayretlöri gevgetecek değiliz. * Londra, 8 (A.A) Sandey Tay- mis gazetesi şunları yazıyor: “İngilte- re yeni ittifaklar yapmıyacak ve em- niyete müteallik yeni taahhütlere gi- rişmiyecektir. sa bu sahada Lokarno misakile edecektir. Avusturyada Nazi Faaliyeti Viyana, 8 (A. A) — Tirol hudu- İundaki kasabalarda nasyonal sosya- listler çok faaliyet gösteriyorlar. Bu günlerde yeni bir tethiş hareketine intizar ediliyor. Fakat hükümet bütün bu hareketleri tenkil için tetbirlör — Sen İstasyona diniz, ben binip gideyim mi? Di- ye sordu. Hep sanki ben değil de kar- şiki kaldırımdan © cevap veri ye Elimdeki paketi uzattım. Kâğıt sargılarının arasında, sanki kır- mızı entarili kuklanın minimini çıngırakları titredi öttü. Ben de avuçlarımın (o terini (eldivenimle silerek : — Amma herhalde, yetişirim.. Gelirim, diye ilâve ettim. * Mütareke zamanının © teker- | Say 5 Çocuğu Evsiz Bırakmak iCinayettir ! > Kadıköyünde © oturan Ahmet Recep Bey bana geçen sene bir sayfiyede komşuluk ettiğim bir zatın sergüzeştini alattı: Oda evlidi, iki çocuğu vardı, kendi kazancına karısının inzimam eden gelirile rahat, kaygusuz, bir hayat yaşıyordu. Fakat günün birinde bazen fanalık memba çıkmalısın, davayı kes ve karınla barış! * Farak Hikmet Beye: Benim çocuğum da senelerce evvel lisenin son sınıfında ikmale kaldı, eve geldiği zaman ağlıyor- du, Gece uyuyamadığını da gör- düm. Fakat hiç çıkışmadım, bilâ- kis ertesi gün onu âlarak uzun bir gezintiye götürdüğümü ve bu gezinti esnasında imlihan mesele- sinden bahs açmasın menettiğimi el'an hatırlarım. Cesaretini, kuv- vetini kırmadım. Arttırmıya çalış- tım. Bugün seni de yerinde görüyorum, ne di yorum. Üç beş gün gez, dolaş, hava al ve sonra oturarak çalış, eylülde mutlaka muvaffak olursun, HANIMTEYZE Havanada Suikast Tertibatı Havana, 8 (A.A) — Şimdiki rejim e bütün memlekete şamil olmak üzere bir suikast çıkarıldığı söylenmektedir. çok tevkifat yapılmıştır. Yeni Bir İtalyan Torpitosu Cenova, 8 (A. A.) — 1630 tonluk Lileççiyo torpitosu denizâ indirilmiştir. lekleri ayrık, dingiltili kara çir kin Ford'larından, bulanık yüzlü kursakları o kapanmış, indirilmiş otomobillerinden o birinde, onun yanında idim. Nereye gidiyorduk, ne söyli- yordu bilmiyorum, İçimde büyük bir korku, yüzümde utanç kazık lığı ile sarsıla sarsıla, ikide bir onun göğsüne koluna değerek, omuzumu yakan sağ elinin mem genesinden o kurtulamadan gidi yorduk. Yeşilköy yolunun aksi tarafına fena kötü bir yola gidiyorduk, “Nereye ?,, diye soramıyacak ka- dar kuklalaşan bir varlığa bik rünmüş, düşünmeden kafamı iş- letmeden otomobilin O gürültüsü, onun nefesi, sözleri ile sarhoş öylece durmadan gidiyorduk. Bir ra ağaçların, evlerin, yoldan geçen İnsanların bize mi, bizim mi onlara doğru gittiğimizi bilmeden uça uça; ömrümün doğ- ru ve dümdüz yolundan uzaklaşa uzaklaşa gidiyorduk. Birçok yerlerden geçildi. Soe- kaklar kimi darlaştı, genişledi; kalabalıklaştı, tenhalaşlı ve niha- yet sağ yanımızda deniz gözüktü. Bebeğe gelmiştik. ( Arkası var )