11 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

11 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

H Temmüz Yalan söyliyorum Derseniz ve böyle derken yalam söyleneren yliyorum, Derseniz ve böyle derken hakikati ifade ederseniz, yalan söylemiş olursunuz. Eğer söylerseniz, — Hanlkati söylemiş olursanun! Meşhur Yunan gelen bir hakimin söylediği iri Pbilotan kendisinden evvel bu elimlenin ma- masını anlamiya çalışırken kederinden ölmüştür. eee sessAAAAAAARAAAAAAAAAA AAA AAA AAA SAA SAAALAAAAAAAAANAMAA Şu Garip Dünyada Neler Oluyor ? Zelzele vukuundan evvel his- sedilmez, yaptığı vazife hâdisenin şiddetini, deva- mıni ve istikametini vukuu sıra- sında — kaydetmekten ibarettir. halbuki birkaç hafta evvel Japon profesörü Omari binlerce tecrübe yaparak fennin bu noksanını telâ- fiye çalışmıştı. Hattâ muvaffak olmuştu. Bunun delili ölümünden &z evvel doğduğu köye haber sismografın göndererek 49 saat sonra zelzele | olacağını köyün batacağını haber vermiş - olmasıdır. köy 48 saat sonra batmıştır. Yal- nız ne kadar yazık ki profesör ani olarak öldüğü için keşfettiği aleti insaniyete hediye edeme- miştir. Maamafih Japonlarda) zelze- lenin vukua geleceğini vkuundan evvel Aanlatan müşahedeye müs- tenit bir usül vardır; — Japon- yada kedi balığı denilen bir neyi balık vardır. ki, — bunlar ne zaman sahile çıkarak ka- Hakikaten de | | | raya düşerlerse muhakkak bu havalide 24 saat olur. Japonlar bu izah edilmeyen hâdiseye bakarak derhal o hava- liden uzaklaşırlar. * Budapeştede bir kayın valde ile damadı arasında çıkan dava neticesinde mahkeme heyeti şu kararı vermiştir: *Bugünden — itibaren — kayın yalde günde: yalnız sekizişkelime söyleye bileceklir. Bu sekiz keli- me «Sabahı — şerifleriniz. hayır | olsün, akşamf şerifleriniz. hayır olsun» cümlelerinden — ibarettir. Bunun haricinde — kayın valde sadece sual sorulursa cevap vere- cektir. Aksi halde damadı tara- fından evi terke davet edilebile- cektir.,, 3 Kariman Saykoviç isminde bir bosnalı 70 sene evvel bir dostuna 5 şilin ikraz etmiş ve bu parayı ancak geçen hafta tahsil etmiştir. Paranın faizi ae- hından 28 defa fazla tutmuştur. Muükriz — şimdi 106 yaşındadır. * Dünyanın en küçük rasat- hanesi (Berlin) kurbinde Sekönov kasabasındadır.. Kadro — harici bırakılmış — bir profesör — tara- fından tesis edilmiştir. Fakat profesör aletinin — küçüklüğüne nazaran semada henüz keşfedil- memiş 92 tane yıldız bulmuş ve bu keşfi dolayısile Berlin fen akademisinden bir takdir mek- tubu almıştır. Geçen baf- taki bilmer cenia halli: sonra zelzele | SON POSTA Bir İhtilâf Yüzünden.. Vestmenister — kilisesine konulmak üzere 1525 ta- rihinde dökülmüş olan çanlar o zandanberi it- mam edilmemiştir. Bir mahzende muhafaza - altına alınarak sak- lanmıştır. Ihtilâlci Kadın Sükün istiyor .. Meksikalı — Senorita Cubilas menleketin en gözü pek bir ka- dinı olmakla maruftur. Şimdiye kadar Meksikada kaç defa ihtilâl çıkmış ise hepsine de karışmıştır. Devirdiği — hükümetlerin — sayısı 16 dır. Senerit Cubillas — bekârdır. Milyonlarca Meksikalı arasında kendisini Almıya cesaret eden çıkmadığı için o da uzun bir se- yahat — yaparak larını unutmak ve yorgunluklarını dinlendirmek ni- ye tindedir. , akitlerini hayatının ıstirap- letediğiniz kadar çoğaltarak ce- mediniz, hiçbir zaman 2 Bir kelebek: Doğ- duğu — dakikadan öldüğü — dakikaya kadar 96,000 yere | konar. Garip Bir Müsabaka Redsild'li bir Zesci tek ayakla 4,$ günde 200 millik mesale ka- ayakla koşanlar tarı göçlükle takip edilmiştir. « . Karadağ Kıralı Nikita (1842 - 1921 ) 25 yaşını tecavüz eden 150,000 tebaasından her birinin isim- lerini, meslekleri ve yaşlarını ayrı ayrı bilirdi, muhtelif se- yahatlerinde rasgeldiği adam- lara kendi isimlerile hitap ederdi. sesese AAA AAA e AA ŞA AAA AA BAA AAA AA G AA AAA AAA AAA AA RAR GA AA AAA AAA AAA AAA AAA AAA AA Papasın Önüne - Çıplak Çıkmak Istiyen Kadın! Şikagoda, Tarihin Kaydetmebiği Şekilde Bir zdivaç Merasimi Yapıldı ! İngiliz gazetelerinin anlattık- larına göre Şikagonun Liberal Church kilisesinde, asrımızın bazı ahlâk telâkkilerinde ne derece mübalatsızlığa — düşebileceklerini gösteren bir vak'a cereyan et- miştir. Verilen tafsilâta bakarsak: Bu kilisenin papazı muhterem Rahip Percy Vald birgün Mirte Carles Müller isminde bir genç adam ile Mis Yvon Stacy ismin- de bir genç kızdan belediyede tescll — ettirdikleri ve şimdi de dini merasim yaptırmak istedikleri? hakkında bir mektup alır ve Üç gün sonra sabah saat dokuzda — kiliseye gelmeleri için kendilerine randevu verir. O gün saat 9 da kilisenin kapısı önünde bir otomobil durur, içinden bir erkek ile bir genç kadın çılıırl'ı:âuıılırıı birisi PEtıı Müller, öteki de Mis Stacy'dir. İkisi de adeta çıplaktırlar. Bunları takiben ikinci bir otomobil durur, onun içinden de ayni vaziyette 3 kadın çıkar. Önde gelin güvey, arka- larında bu üç kadın şabit kiliseye girerler, dehlizi geçerek papasın önünde dururlar. Rahip efendi: — Siz kimsiniz? Diye sorar, — Evlendirmek için randevu verdiğiniz çift ile şahitleri! Fakat bu... ne kıyafet! — Binlerce sene evvel Adem babamız ile Havva annemizin kıyafetlerine girdik, o şekilde evlenmek istedik, tabiate avdeti- mizi Ümit ederiz ki yerinde ve doğru bulursunuz: Papas efendi müşkül vaziyet- dedir, ne yapsın? — Binlerce sene evvel Adem babamız ile Havva annemiz vakıa bu kıyafatte idiler. Fakat onlara bakan yoktu onun için bu kıya- fette kalmalarını mahzurlu bul- miyorlardı. Halbu ki şimdi.. Maamafih papas elendi uzun bir vaaz vermekten ise işi kısaya bağlamayı daha muvafık görerek nutkunu keser ve: — Allahın emrile sizi yekdi- gerinize tezviç ittim. Allah saade' versin ve günahlarınızı da affetsi diyerek kürsüden iner. Dünyanın En Kuvvetli Londranın Bri- tish Nevs mec- muası dünyanın en kuvvetli ço- cuğunu bulmak için bir anket açmış ve başlıca memleketlerdeki muhabirlerine bir tamim göndererek bu maksatla ken- disine yardım et- melerini istemiştir. Yaş, boy ve siklet farkı dola- yısile çocukları muhtelif sınıflara ayırmak ve her birinin birincisini tayin etmek icap ılıcıji cihetle anketin çok uzun süreceği anlaşıl- makta, maamafih 14 — yaşındakile- rin en kuvvetlisi Londralı Vilyam Higkfield olduğu şimdiden sabit olmuştur. Bu çocuk yüksek bir yere çıkmak — şartile, karnından geçirilecek bir kemer — vasıtasile Çocuğu ?> bir eşeği yerden kaldırmakta; ve kolları ile dizlerinin üzerine bir tahta koyarak babasını, kızkar- deşini ve — motosikletlerini bu tahtanın üzerinde tutmaya muvaf- fak olmaktadır.