23 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

23 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Am.rikıdı sinema yıldı:lırı pllllırlı honı ılllllp Eüluılyorlır, Hem de ıılıhıtlırlııl kuvvotlınulrlyorlıı < rarma G L Bır Yıldızın Genç Kızlara Nasihati Ev Kadını Olmıyan Kızlar, Saadetin Lezzetini Tatmış Sayılmazlar Holivudun yeni yıldızlarından Evelin Venabl bir sinema muhar- ririne hayatını anlatmıştır. Sesi, yüzü ve vücudu çok güzel ve çok mütenasip olan Evelin henüz yirmi bir yaşındadır. Orta hal'i bir ailenin çocuğudur. yıldızı olmayı son günlere kadar aklından bile ygeçirmemiş ve bu mesleğe — hiç heves etmemiştir. Cici Evelin diyor ki: “ — Ailem zengin olmamkla Sinema | beraber benim tahsil ve terbiye- | me çok dikkat etti. — Bilhası babam okumamı, yüksek - tahsi- limi bitirmemi — ve bir muallim olmamı istiyordu. Liseyi bitirdim, Üniversiteye girmeğe karar ver- dim. Benim de maksadım dol- gün kafalı bir muallim olmaktı. Mektepte ve hayatta daima yal- nız yaşardım. Hiç kimse ile fazla samimi olmadım. Yalnızlıktan ve evimden çok hoşlanırdım. Hayatta en çok arzu ettiğim şey, güzel, ortahalli, fakat namuslu bir erkek tarafından sevilmekti. Bu meçhul sevgiliyi daima aradım. — Bana gönül verenler çok oldu. İçlerin- de zenginler, güzeller çok vardı. Fakat —bu genç erkeklerin hiç birisi aşkında Bunlar — paralarına samimi ve — güze- güvenerek gönül- lerini eğlendirmek için bana aşık liklerine lmuşlardı. Ben bunl. bti | EreE T SER eT BERÜSİR | ç atinde ö Fağığylaa. Çüi foyasını meydana çıkardım ve hiç birisine gönlümü kaptırmadım. Bugün bile etrafımda pervane gibi dolaşan milyoner çocukları var. Dedim ya.. Ben namuslu sadık bir sevgili arıyorum. Bunu bulduğum gün dünyanın en mes- ut kızi olacağım. Çünkü ben saadeli ev kadınlığında bulanlar- danım. Bence evine ve karısına sadık bir kocaya malik olamıyan ve evkadınlığından kalan kızlar saadetin tadamazlar.,, lezzetini Güzel Evelin sinemaya intisa- değildi. | SON POSTA Exıııı ıılılıı Lupe Veler bını şöye anlatıyor: Sinemaya hiç heves et- söylemiştim. — Fakat, derler. Benim sinemaya intisap | etmekliğim de öyle oldu. Üniver- | da bir rol mahrum | | wvarmış ve beni siyeye yazılmıştım. Tatil mevsimi idi. Ailece plâja gittik. Plâj çok kalabalıktı. Benim gibi yüzlerce genç kiz vardı. Bir gün plâjda genç kızlar kendi aralarında bir müsamere tertip etmişler, bana ayırmışlar. kabul etmek ettiler, nihayet istemedim. — İsrar tatsızlık olmasın diye peki dedim. Seyircile ara- | vuda. ikoğlür reğelelörden biri'de çok beğenmiş. Müsamere - biltikten sonra Ben bunu | | velesini biz | çekildik. sonra rejisör geldi, babamı yanına kabinelerimize aldı ve beraber gittiler. Rejisörün | beni sinema yıldızı yapmak tekli- fine babam razı olmamış, Ben de kabul etmedim. Fakat plâjdaki diğer kızlar bunu işitince bana hücum ederek yalvardılar, ille istediler, seviyor sinema yıldızı. olmamı anladım ki herkes beni halimi beğeniyor. —Bunun üzerine ben de ısrarları reddede- ve rek hemen o gün yıldızlık muka- imzaladım. İki seneye yakın bir müddettenberi de sine- ma yıldiziyim. Fakat doğrusunu jstersesiz bu bayattan” biç metr nun - değilim. Evlenir evlenmez sinemadan ayrılacağım.» Amerikada Yeni Bir Erkek Yıldız Doğdu Eski Yıldızlardan Meri Astor Tekrâaf Sinemaya İntisap Etti Holivutta yeni bir erkek yıldız doğmuştur, Paramunt kumpanyası tarafından angaje edilen bu er- kek yıldızın ismi Jilbert Prattır. Sesi çok güzel olduğu için yük- sek bir ücretle angaje edilmiştir. İmzalamış olduğu mukavele muci- bince iki senede beş film çevire- cektir. Ilk filminin senaryosu ha- zırlanmıştır. Tatil biter bitmez bu filmi çevirmeye başlıyacaktır. Fil- min ismi « Kadınlar » dır. Maruf erkek yıldızlardan Jorj Bankroft' un bu filmde rolü vardır: Fakat filmde mühim rolleri olan kadın yıldızlar henüz seçilmemiş! »4 Epey zamandanberi Ingiliz stüdyolarında çalışan maruf erkek | yıldızlardan Şarl Lavton Ameri- kaya dönmüştür. Yakında Holi- vutta büyük bir film çevirmeye başlıyacaktır. İ eniden intisap etti- OA ğini geçenlerde haber verdiğimi Şirley Templ güzel bir kızdif Musikiye çok çalıştığı için diğ yıldızlar arasında musiki üs olarak — anılmaktadır. — Yakıl «Siz benimsiniz» isimli bir fi çevirmeye başlıyacaktır. Bu fillif' de Gari Kuper ve Karol Lolf bard'ın rolleri vardır. 36 Sessiz film devrinin en bi yük yıldızlarından biri olan M Astor, beyaz perdeden uzun gaybubetten sonra tekrar sin$f maya intisap etmiştir Meri Astof vaktile yıldızlar arasında birkâf defa yapılan güzellik müsabakt” larında hep - birinciliği — almığli! O zamanki güzelliğini bugün WNorma Şererip yeni yaptırdı. son meda mağ' | v | | muhıfııı eden Meri yakında bif