2 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

2 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

/ _///// Aşk ve macera romanı — 59 — — Teddy sen bu gece çok içmiş olacaksın. Jems baba ile konuştuğunu unuttun galiba.. Tevfik yumruklarını asabiyetle sıkarak: — Jems dedi, bu baş... Çan- tanın içindeki bu baş nedir... Bu- nu bana izah et. — Bu başı onlardır. — Sen delisin. — Deli sensin.., Hem de küs- tah bir delisin. Hayır.. Hayır katil sensin. Sarı çanta atölyedeki koltu- ğgun üzerinde açık duruyordu. Jems, yollu pijamaları, terlik- leri ve kan çıkmış yüzü ile ora- | da ayakta duruyordu. Tevfikin üzerinde hâlâ parde- süsü vardı. Şapkası da başında idi. Onu arkaya doğru atmıştı. Jems son söylediği sözü çok beyenmişti. Galiba, çünkü deniz- de boğulmakta olan bir insan nasıl atılan simite sarılırsa, o da ayni tehalükle bu söze sarılmıştı. — Katil sensin... Sürat kata- rında kadını sen öldürdün, çanta- nın içine başı sen koydun... Ve bunun için kesik baş kızların elindedir, diye telâş ediyordun. — Sen bir budalasın... Daha doğrusu kabahati üstünden atmak için ne yapacağını bilmiyorsun... Çantayı son dakika boşatmış olan ve boşatmış olduğunu söyleyen sen değil misin ? çantaya koyan Jems birden durakladi: — Evet hakkın var, dedi. Katil sen değilsin, katil onlardır. — Sen hiçbir kadının bu ka- | dar vahşiyane bir cinayet işleye- | bileceğini, bir insanın kafasını keseceğini tasavvur edebilir misin? — Kadın değil mi?, Kadınlar herşeyi yaparlar... Ben kadınlar- dan korkarım. — Jems, yok.. — Peki efendim, — sözlerimi zatiâlinize mantıki — buldurmak için illâki günahım olmıyan bir cinayeti Benimseyim mi? Senin sözlerinde mantık için ben budala değilim... şimdi polise gidiyorum. Tevfik, — Jems'in vurdu: — Polise ne söyliyeceksin. Breslau'daki maktulenin çantası elinde ve bu çantanın içinde de bir kaç saat evvel çıktığımız sür'- at katarında öldürülmüş kadının Ben omuzuna başı... Polise gideceksin ve po- lise ne söyliyeceksin? — Hakikati Teddy içinden bir söz kaçırmadan bakikati ol- duğu gibi anlatacağım, — Rica ederim bu hakikati bana da söylesene.. Evvelâ Bres- lav'a niçin gittin? Bunu polise anlatacağın gibi bana anlatsana... — Neden gideceğiz?.. Gezmek için. — Evet... Bizlm gezmekten başka bir gayemiz yoktu. — Hayır.. Benim için bir ga- ye daha vardı. O da Doris ile bu defa kat'i surette alâkamı ve münasebetimi bitirmekti. Ona ad- resimi kaybettirmek — isteyordum. Polise Dorisin pansiyon komşula- rının adresini veririm.. Oradan onun nasıl bir. kadın olduğunu tahkik ettiririm. O zaman - polis benim neden Breslava gidip de Yazan Suat Süzan Tokyoya gitmediğime hayret eder. — Peki maktulenin çantasının bizde bulunuşunun sebebini nasıl izah edeceksin? — Bunu da “ şöyle söylerim. Olduğu gibi Breslava giderken trende bej mantolu bir kadına rast geldik, bu kadın yirmi beş otuz yaşları arasında sarşın bir kadındı. Bu kadın bizim kompar- tımanımızda seyahat ediyordu. — O kadının çantasının senin elinde oluşunu izaha -kâfi bir taf« silât değildir bu... — Ona ne şüphe... Fakat bunun mabadi de var değil mi?.. | zannederim bunu sana sana daha daha evvel de anlatmıştım. — Daha evvel anlattıklarını ben biliyorum. Fakat benim bil- mekliğim değil, bunu polisin bil- mesi lâzım ben senin polise me- | seleyi nasıl izah edeceğini merak ediyorum o kadınla nasıl ahbap oldun? — Nasıl abap olduk diyecek- sin basbayağı... İnsan trende seyyahat — ederken — komparti- manında genç ve oldukça da güzel bir kadına tesadüf ederse arkadaşlık — yapmaz mı?.. Hiç Bu Bşı Ne Ylım 28934 olmıııı iki Üç söz konuşmaz mı?. Bizde ahbaplığa böyle başla- dik: “ Pençereyi açalım mi, ka- payalım mı?.. Hava bugün sıcak soğuk, nereye gidiyorsunuz? Ne- reden geliyorsunuz.. Bunu, bize sual soracak müstantik değil, beşikteki çocuk ta bilir. Biz de kadınla böyle konuştuk. Kadın belki Berlinde pek basit ve mütevazı bir muhitin kadını idi. Fakat nedense seyahat arka- daşlarına hayatını bir sır yaptı. Berlindeki meşguliyetini ve Bres- lava neden gittiğini bildiren bir - tek söz söylemedi. Belki bu süretle kendisi hakkında bütün ihtimalleri düşüneceğimizi ve daha enteresan bir kadın — olacağını düşünüyor ve bundan zevk alı- yordu. Belki de hayatını kimselere bildirmek — istemiyordu. Sonra Breslav garına inerken biribiri- mizle vedalaştık, kadın bir tarafa, biz diğer tarafa ayrıldık. Biz bir pansiyona yerleştik.. O nereye yerleşti; meçhul.. Ben metresimle yaptığım — gürültülü kavgaların yorgunluğunu geçirmiye uğraşı- yordum. Karpantiye ile yaptığım maçtan bu kadar yorgun çıkma- ( 'l'oElıııh; Davetler ) Galatasaraylılar Bir Deniz Balosu Verecekler Galatasaraylılar cemiyetin- | denmi Senelik zıyafetimirde izhar edi- len umumi arzu üzerine cemiyetimiz 23 Ağustos Perşembe akşamı meh- tapta bir deniz balosu tertip etmiştir. Arkadaşların davetiyelerini cemiyet merkezinden aldırmalsa tebliğ olunur. Kadınlar Birliğinde Kadınlar Birliği «enelik kongresl Pazar günü saat 16 da Birlik bina- sında toplanacaktır. Kıymetli Bir Muallim İçin İhtifal Bugün öğleden sonra saat iki bu- çukta Beylerbeyinde Kabataş — baş muavini merhum Münir Bey için Ka- | bataşlılar ıhhiıl yapacaklardır. Top- sevgilini zannaltından kurtarmak | Açık Tısakkur Uzun müddettenberi çektiğim şid- detli bir Romatizma hastalığından kötürüm bir hale gelmiştim. Son bir Ümitle müracaat ettiğim Bakırköy Emrazı asabiye hastanesinde, beni tahtı tedavilerine alıp hastalığıma pek derin bir alâka göstererek on gün içinde beni tamamile tevavi eden ve sağlam olarak hastaneden çık- maklığımı temin eden doktor Hay- rullah ve Esat Raşit Beyefendilerle asistanları Velik Böye açık lerimin iblâğına muhterem gı taysit eylerim efendim. Gazlantep Muallimi : Yeni Nıırlyıtı Hlllılyo Mecmuası — Aylık ıçuıu ve siyasi ilimler meomuası olan “Mülkiye,, nin 40 mcı sayısı zengin mündenadı çıkmııw Profesör Hııı- in “Gaye ve hürriyı yazısı ile L.lıyın bu nüıhıdı "hükü mette, devlette, cemiyette demokrasi,,, “İrk ve inşan,, vlet şürası yıu)ı uygunluk merci *“hukuku esasiye hareketleri,, v 'daha bitçok dolgun yııılır vardır. MÜZAYEDE ILE SATIŞ 1934 Ağustosun 3 üncü Cuma günü sabâh saat 10 da Bebekte Cevdet Paşa caddesinde 59 numaralı Doktor Tevfik Bey apartımanın 1 numaralı dairesinde Gayet zarif vö tadide eş- yalar müzayede — suretile satılacağı Hân olunur. Gayet mükemmel masif ceviz büfe, masif ceviz yem&ek masası ve sandalyeleri, ceviz ağacından ma- mul Luyi Kenz salon takımı, 3 kapılı ceviz aynalı dolabile 4 parçadan mü- rekkep gayet nefis yatak oda takımı, 3 parçadan ibaret ıilahmur ağacından mamul defa yatak oda takımı, porsi- len sofra takımı, kristofl çatal bıçak takımı, krlstalli jardinyer ve bonbon- yer, bronz lak& karyola Çin ve Japon vazoları, Viyana —duvar — tabakları, Viyana mamulâtı porsilenli — gayet güzel salon masası, yerler, duvar saati, kolonlar, ıodı(lı tabureler ve tavlu, elektrik avizeler, çini soba, — kaşpolar, — Tönet portmanto, salon gramafonu plâkla- rile, bronz ve porslen heykeller, yeni halde muşambalar, mutfak - takımları ve sair Tüzumlu oşyalar. Nefis - bir Fransız piyanosu Anadolu ve Acem seccadeleri pey sürenlerden 100 de 25 alınır. Satış peşindir. Holantse Bank-Üni N.V. Sabık Bahrıisefit Felemeni Bankası istanbul Şubesi Galata Karaköy Palas Meydancık Alıl.mcl Han ila, ler türlü Banka 'muam * Kasalar icarı *” *B * UMUMİ MUODURLUK : AMSTERDAM Şubeleri : Amsterdam, Bucnos Aires, İstanbul, Rlo de Janelro, Santos, Sao Paulo, | b Serseri ( Baştarafı 1 inci sayfada ) elli bin kişilik İtalyan ordusu derhal Avusturya içlerine yürü- yecek, Alman hâkimiyetinin önü- ne geçmiye çalışacaktır. Fakat Avrupanın bu köşesinde patlıya- cak olan bir tek kurşun, yalnız Avrupanın değil, dünyanın ;her tarafına şimşek sür'atile sirayet edecektir. 2 — Balkan — yarımadasının şimalinde, komşularına nisbetle, bugün en büyük bir hükümet vaziyetinde olan Yugoslavya, ge- rek Avusturya hududuna, gerek İtalya hududuna, mühim miktarda kuvvet tahşit etmiştir. Fakat şurasını hakikat olarak kabul etmek lâzımdır ki Yugos- lavya, Almanya ile Avusturya birleşmesinden daha ziyade İtal- | yanın kuvvetlenmesinden korku- | yor. Çünkü Yugoslavya ile Italya arasında 1918 senesindenberi bu- güne kadar devam eden arazi ihtilâfları vardır. Eğer Italya, Avusturya hududunda kendisini daha kuvvetli ve daha emniyetli bir vaziyete koyacak olursa Italyg ile Yugoslavya kuvvetleri arasın- da bir çatışmaya kuvvetle ihtimal vermek mümkündür. Bu çarpış- ma da ortalığı derhal allak bullak edebilir. 3 — Almanyanın bütün efkâr- larına rağmen, — Avusturyadaki kargaşalıkların Almanya tarafın- dan tahrik ve idare. edildiğine inanmak lâzımdır. Bugün ortalık durulmuş değildir. Ve Avusturya- da yakın bir istikbalde daha ka- rışık ve daha kanlı günler yaşa- nacaktır. Çünkü Hitler politikası Almanya - Avusturya ittihadından vazgeçmez. Bu böyle olunca Ak manyanın, Avusturya hududuna bitişik olan Bavyerada askeri faa- Hiyette bulunduğu kuvvetle muh- temeldir. Hulâsa, hâdiseleri tahlil eden diplomatlar istikbali çok vaha- metli ve çok karanlık — gö- rüyorlar. talyaya Karşı İtham Sesleri Yükseliyor Belgrat, | (A. A.) — Zagrep- te çıkan yarı resmi Novosti ga- zetesi, İtalyanın Avusturyadaki bugünkü karışıklıklardan mes'ul olduğunu iddia ederek diyor ki: «Çünkü, M. Musolininin poli- tikası, M. Dolfüse büyük hatalar- yaptırmış, onu sosyalistlerin mü- zaheretinden mahrum etmis ve M. Musolini Avusturyayı, akibe- tini tabit müttefikleri olan küçük itilâfın — akibetine — bağlamaktan menederek — selâmete — ermesine mani oluştur. İtalya, Avusturya meselesini inhisarı altına almak ve hudut- taki kuvvetlerinin kâfi olduğunu söyliyerek Berlin hükümeti nez- dinde yapılmasına hazırlanılan müdahaleye — iştirak etmemekle ağır bir hata İşlemektedir.,, Bir Vesika Bulunmuş Viyana, (A. A.) — Son Avusturya hâdiselerinin -Alman- manyada hazırlandığına dair - bir vesika bulunmuştur. Üzerinde bu vesika çıkan adam Alman pasa- portunu taşıyordu. Halbuki Al- manya, Almanların Avusturyaya gitmelerini yasak — etmişti. Bu adamın kundurası içinde, milli Kurşun, Ateşe Verebilir —agam— Dıplotlrd ' Körkü Ve Endişe ! Dünyayı sosyalistlerin Avusturya hüküme- tini devirmesi takdirinde nasıl hareket edeceklerini bildiren bir nizamname çıkmıştır. Fon Papen Meselesi Berlin, 1 (A.LA.) — Alman | Hükümeti, Avusturya hükümetinin Fon Papen'in Viyana Sefirliğini kabul edeceğini zannediyor. Fakat Avusturyanın bu hususta birçok şartlar ileri süreceğini, ezcümle Avusturyada milli sosyalist pro- pagandası yapılmamasını, Alman- yadaki Avusturya teşekküllerinin ilgasımni isteyeceği söylenmektedir. Yaşasın Almanya, Yaşasın Hitler! Viyana, 1 (A.A.) Idam mahkümları Planetta ile Holzve- ber, son dakikalarında kuvvetli bir sesle “yaşasın Almanya, ya- şasın Hitler,, diye bağırmışlardır. Mahkümların zevcelerile son defa görüşmelerine müsade edil- miştir. Biri katolik, biri protestan olan mahkümlara bu mezheplere mensup papazlar din! telkinlerde bulunmuşlardır. Madam Dolfüs Ağlıyor Roma, 1 (A.A) — Madam Dolfüs Viyanadan Riccione'ye gel- miştir. Madam Musolininin refa- kat ettigi iki küçük çocuğu bek- Hiyordu. Madam Dolfüs ağlıyarak çocuklarını ve sonra da Madam Musoliniyi kucaklamış ve otomobil- le Santangelo villâsına gitmiştir. Yugoslavyaya İltica Edenler Çoğalıyor Belgrat, 1 (ALA.)— Dün, 300 Nazi silâhları, mühimmatları, 7 mitralyöz, 8 otobüs ve 9 otomo- bil ile Yagoslavyaya iltica etmiş- lerdir. 35 Nazi, Varadjine iltica et- miştir. Zagrep Alman konsolosu parasız olan bu Nazilere yardım ile meşgul olmuştur. Şehrimizde Dün Yapılan Ruhan Âyin Avusturyanın Ankara - sefiri M. Buchberger'in huzurile ve bü- tün sefaret erkânının iştirakile bugün şehrimizdeki Sen Jorj kili- sesinde, feci ve zalimane bir surette katledilmiş olan Avusturya Başvekili müteveffa M. Dolfüsün istirahatı ruhu için dint bir ayin lera olunmuştur. Cumhuriyet hükümeti mümes- sillerinden maada, halen şehri- mizde bulunan beş büyük elçi, bilâmum orta elçiler, malahat- güzarlar, ataşemiliterler ve maiyet- lerile beraber konsoloslar hazir bulunmuşlardır. Afyonda Bir Kaçakçı Afyon (Hususi) — Kör Rüştü isminde bir adamın kaçak rakı yaptığı haber alınmış, evinde ara- ma yapılmış, ve kör Rüştü kaçak rakı çekerken cürmümeşhut ha- linde yakalanmıştır. -— TAKVİM —— Gün BE Hızir S1 2 Ağustos 934 B9 ” “Akşabi Reni —— 20 Rebahar 1353 | 20 - Temmuz - 19S$0 Vakit | Ezant|Vasati Güneş | 031 |4 S7| Akgai 4 53 | 12 20| Yalsı 8 49 | 18 16 | Tasak 140 7 28|2 S9