2 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

2 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Bu sene gece tuvaletlerinde “a çok moda olan kumaşlar, krep- Saten, tafta ve organtindir, Par- dcüülerden de krepsaten veya Marokenden yapılmaktadır. Sağdan birinci pardesü tafta dır, yakası ve kolları İspanyol teldendir, İkinci elbise krom ogi krep satendendir. Belinden Cisudette Çok açık söyler mek lâzımsa biç » Claudette İolivuda tik gek- i zaman, yu- Yarlak yüzüne baktıkları zaman mucize gör- iş gibi oldular. kp audette der * “her şeyden owomi yapınız, Yalnız elbise ve Serap ların ızdan omi yapma" Cız, Çünkü Rudette bütün | göbretini bacak» ha Ve -çora ce mila âudette'in vü- Sadü de harikulâde güzeldir. t, Çüdette bu güzelliği nasıl emin ediyor? Hergtin sabah Meopatra gibi divanın Üzerine Yaslanır, saman çöpile bir bardak ie içer. Eğer biraz daha süt içmekte devam ederse, inek gibi “mooo,, bağıracağını söylüyor. Claudette çikolata ve oğidur. Mayı pek sever. Tatlılara karşı tazla temayülü vardır. Gıda ve- Ten diğer bir yiyeceği de kızar- Muş Kiki sağı. Kendini ga- yet mükemmel bir aşçı olduğu helis tatlar pişirip yer. Claudette açlık perhizi yap- gaz. Eğer sizin tipiniz de Cla ette'e benziyorsa perhiz yap” ua ihtiyacınız yoktur. Clavdette Biselerine fazla itina eder, Ve ev geyinir. oClaudette mavi hge âşıktır. Gözleri ve saçları kine rengi olduğu için mavi disine pek y Al | yaraşır. Akşamları Gandette mavi saten bir elbise Yer, omuzuna penbe güller ta- ibi çiceklere âşıktır. e Saçlara bi i siçek takmak modasını ette çıkarmıştır. e Geceleri Tipiniz Hangi Yıldıza Benzer ? mavi bir kordonu vardır. Üçüncü elbise siyah taftadandır. Bu elbise çay elbisesi olarak kullanılabilir. Dördüncü oturmuş şekilde göste- rilen elbise beyaz organtindendir. Arkasına renkli bir tavus kuşu geçirilmiştir. Soldan birinci pardesü siyah marokendendir, yakasına be- kreple organtin geçirilmistir. ME Nİ yaz yemeğe giderken elbisesinin muh- telif yerlerine sun'i çiçekler takar. Claudette altı senedenberi evlidir. Fakat kocasile ayrı evde yaşarlar. Fevkalâde mes'ut olduğunu söy- ler. Kocasile beraber yemek ye- dikleri akşam Claudette siyah elbise giyer. Claudette Pariste doğmuş, alti yaşında (o Amerikaya (gelmiştir. San'at istidadı daha küçüklükte başgöstermiştir. Claudette bu ka- biliyetine (güvenerek ( Holivuda gitiniş, herkesi uzun zamandanberi artist olduğuna kandırmıştır. Ga- yet cesurdur. Kafasına bir fikir koyduğu zaman önüne geçmek imkânı yoktur. Fakat evinde duvara asılmış tek bir resmi yoktur. Çünkü gösterişten pek sakınır, çok mah- cuptur. Kendisi hiçbir zaman iyi bir artist olduğunu itiraf etme- niştir. * Ahlâk ve tipiniz Claudette'e benziyorsa, sinema artistleri ara“ sındaki tipiniz Çlaudettetir. Ev Kadını Neler Bilmelidir ? Tavadan artan yağları nasıl kullanmalı? Patates vesalçe kızarttığınız zaman artan yağı ikinci defa kul | lanabilirsiniz. Fakat bu yağı bir tülbentten evvelâ sözmelidir. Ta- vanın da temiz olmasına dikkat etmelidir. * Elleri sıcaktan basil muhafaza elmeli? Ellerin soğukta olduğu gibi sıcakta da itinaya ihtiyacı vardır. Eğer yazda ellerinizi sık sık yr- kamak mecburiyeti varsa evvela sıcak su ile yıkayınız, sonra $0- | ğuk suya sokunuz. Sicak ve s0 ğuk mesamatı kapar elleri temiz ve yumuşak tutar. p Demir karyolelan nasl muhafaza etmeli? Demir karyola ayaklarına las- tik ökçe geçirmeli. Lâstik hem yerlerin hem de karyolanın bo- zulmasına mani olur. * Eaki gömlekleri nasıl kullanmalı? Eski gömlekleri yeni elbise- lerinizin üzerine örtü olarak kul İlanınız. Bunları elbisenin üzerine geçirirseniz, tozlanmasına ve bo- zulmasına mani olurlar, * Patatesleri nasıl kaynatmalı ? Patatesleri kaynattığınız suyun içerisine bir miktar limon suyu dökecek olursanız, patatesler hem beyaz hem daha leziz olur. . * Etleri nasıl intihap etmeli? Sığır eti alırken yağlarının krem renginde olmasına dikkat ediniz. Etin rengi de açık kırmızı olmalıdır. Koyunun yağı beyaz, eti koyu kırmızı olmalıdır. Kuzu- nun yağı beyaz, eti pembe renkte olmalıdır. * balığı nusil pişirmeli? Mine biraz tuz biraz biber sürünüz. Yağlı kâğıda sa- rınız. Bu kâğıda sarılı balıkları yağlanmış iki tabağın arasına sokunuz. o Tabakların arasındaki balıkları kaynamakta olan sıcak suyun İçerisine sokunuz. Tabak- ların oynamasına mâni olmak için üzerine bir taş koyunuz. Yarım saat kadar kaynattıktan sonra çıkarınız. Bu Seneki Yazlık Şapka Modalari Bu senş en çok moda olan gayet geniş kenarlı şapkalardır. Resimde gösterilen model Pariste moda sergisinde biriciliği kaza» nan hasır şapkadır. Bu şapkaların Üzerine hergün taze tabii çiçekler | delildir.Eğer çocuğun parmakları avu- konmaktadır. Sun çiçek modası geçmiştir. Bu şapkalar ekseriyetle çiçeği bol olan sayfiyelerde kul l lanılmaktadır. Perde yorgan örtüsü, şömen dötabi, gecelik çantası, yastık, masa Örtüsü ve saire modelleri. Resmin yukarısında A 5253 İşaretli model perde modelidir. Bu zarif dantel İsgiliz kâğıdı Üzerine yazdırıldıktan sonra, İngi- liz şiriti ile işlenir. Kalın beyaz- haneler şiritin geçirileceği yerleri gösterir. Bundan sonra şiritler Çocuğunuz ! biribirlerine rişliyo işile birleştiri- lir. Diğer modeller de bu şekilde İşlenir. A 5254 numaralı resim yemek masası üzerine açılır. A 5255 yorganların üzerine kıvrılan örtüdür. A 5256 .resim gecelik çantasıdır. A 5258, ve A 5260, yastık modelleridir. A 5259 tabak altı ve peçeta modelidir. A 5257 | sair masaların Üzerine açılacak İ şömen dötabi nümunesidir. Ne Tip Adam Olacak ? Çocuğun ellerinin şekli, uzun- luğu veya genişliği çocuğun ha- yatında ne tip bir adam olacağını gösteren alâmettir. Çocuk elleri, parmakları da birçok manalar ifade eder. Parmağı ölçmek için çocuğun ikinci parmağını yukan boğumdan parmağın ucuna kadar ölçünüz. Çocuğun elini de ucun yukarısından aşağısına kadar öl günüz. Eğer bu iki ölçü müsavi İse çocuk biçbir zaman ifrata va- ran bir çocuk olmıyacak, herşeyde mutedil bir tabiate sahip olacak- tır. Hissi selim sahibi, muntazam, tam muhakemeli olacaktır. Eğer çocuğun avucu parmak- * larından küçük ise bir artist veya mütefekkir, şair, mukavemeti ve kabiliyeti çok bir insan olacağına cundan küçük ise, pratik, sabırsız, çabuk kızan bir adam olacaktır. Acül, fakat herşeyden çabuk yo- rulan ve bıkan bir tabiate sahip | lışmıya olacaktır. Bundan sonra parmak uçlarını ölçünüz. Dört köşeli parmaklar, pratik, namuslu, samimi, ağır ça- mütehammil olduğunua delildir. Eğer parmak uçları yuvarlak ise büyük bir enerjiye sahip ola- cağina, hareket ve seyahate me- raklı, teşkilâtçı kabiliyete, tenkit kabiliyetine sahip olacağına de- lildir. Sivri uçlu parmaklar, hayak- perver, idealist, tembel, fakat san'atkâr (kabiliyetlerine sahip old alâmettir. ğer her parmağın biçimi başka ise, sahibinin kafası karı- şık, kararsız, uysal, başkalarının aleti olabilecek bir adam olaca- ğını gösterir, Kısa parmaklar hırsı, idare etmek aşkı, neş'e, ve âlicenaplığa delildir. Uzun parmaklar itaat, betaat köy ve tenhalığa tema- yül, musiki kabiliyeti, ciddiyet gösterir. Biri uzun bir kısa muvazene- siz parmaklar, san'at kabiliyeti, (bilhassa aktörlük ve ressamlık kabiliyeti) oOmüsamaha, O lötafet, sulhperverlik, alâmetidir. Avuç ve parmakların çok çizgili olması fen kabiliyetine, sür'ate, o uysallığa, açık kalpliliğe delâlet eder. Yalnız avuç çizgili olursa, ço» cuk aşkına, cemiyet hayatına, güzelliğle, şefkate, aşık olduğu nu, misafirperver, ocana yakın olduğunu gösterir. Elin dış kısmı çizgili ise, ba- yalperver, o cazibeli, melankolik, denize aşık olduğuna delildir.