14 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

— olarak döndüler. Yenilmeler Devam Edip Giderken .. Komşumuz ve dostumuz Savyet Rusyaya giden sporcularımızdan futbolcularımız Üç maç yaptır lar, üçünde de yenildiler. Bu muğlübiyetlerin helk üzerinde tesirlerini şu satırlarda okuya- caksınız: Ssim Bay (Büyükdere iskele cad- desi 32) — Sporcularımız üç dört sanedenberi beynelmilel — temaslarda bulunuyorlar. Fakat hiçbirindön de yüz aklığile döndüklerini görmedik. Güreşçilerilerimiz de olmasa hicabı« mızdan yerlere gireceğiz. Rusyaya giden — futbolcülerimiz şimdiye ka- dar yapılan üç maçı da kaybetmişler. Bizim — güreşçilerimizin hayatları ve galışma tarzları diğer spor teşekkül. Terimize örnek olacak yüksekliktedir. Sporcularımız — soyahatlerini —yalnız memleket görmek, ziyafet yemek gayesile değil, yenmek maksadile yapsalar ve bu uğurda çalışsalar daha iyi olur zannındayım. x İrfan Bey ( Fatih Atpazarı 80 ) — Ben, Sporcularımızın adamakıllı yeti- şinceye kadar beynelmilel maçlara girmelerine taraftar değilim. Birkaç #ededenberi nereye giltilerse mağlüp izim futboleularımız daha kuvvetli bir disiplin altında, daha olgun bir şekilde yetişmiye mecburdurlar. Dedelerimiz Avrupalı- lara “Türk gibi kuvvetli,, darbımeselini söyletmişlerdi. Daha — inzibatlı ve programlı çalışan güreşçilerimiz kan- Tarımızda hâlâ dedelerimizin kuvvetli kanının dolaştığını gösteriyorlar, Fakat diğer sporcularımız manlesef yetişö- miyorlar. Rusya mağlübiyeti artık son olmalıdır. İkinci Lir beynelmilel temasa kadar daha iyi yetişmeye galışalım.. İamet Bey ( Sultanahmet Ticaret- hane çıkmazı 24) — Sporcularımızdan yüzücüler — ve — futbolcular Rusyada dün d6 yenilmişler. Ben zaten böyle bir akibati kuvvetle tahmin ediyor- dum, Esasen harice giden futbolcula. mmizdan hangileri galip — döndüler. Bu son — maj; hlıiyetlı'ı bgıı kat'i bir ibrat dersi olmalıdır. Daha iyi yetiş- meok yolunu aramalıyır. 300 Muallim Nakil Ve Becayiş İçin Müracaat Ettiler İstanbul ilk tedrisat muallim- lerinden 300 kadarı istida ile Maarif müdürlüğüne — müracaat ederek nakâil ve — becayişlerini istemişlerdir.. Bu — muallimlerin yaziyetleri tetkik edilmektedir. İmânk nisbetinde nakiller yapıla- caktır. Bu sene İstanbul lik tedrisat kadrosunda münhal olmadığı için yeniden biçbir tayin yapılmıya- eaktır. Kadro bu günlerde hazır- lanmağa başlanacaktır. Hava Vaziyeli Rasathanenin tebliğine göre dün en farzla hararet 28, en az 19,5 derece idi. — —- —— | Rıhtım Şirketi Bütün Tesi- satile Milletin Oluyor hükümet arasında yapılan müzakereler esas Özerin- de anlaşma ile neticelenmiş, şirketin satın alınması bususunda mutabakat hasıl olmuştur. Yeni vaziyete nazaran, Rıhtım Şirketi bütün tesisatı ve kendi malı bulunan binalarla beraber hükümete geçe- cektir. Rıhtım “en mühimleri larıdır. Mevsukan öğrendiğimize göre, rıhtım işleri Kâ- irketinin sahip bulunduğu emlâkin Aldığımız malümata göre Rıhtım Şirketi ile ' alatada rıhtım ve Çinili rıhtim han- ’ cektir. nunusani bidayetinden İtibaren yeni kurulacak olan llman inhisarı idaresi tarafından görülecektir. Esa- sen tasfiyesine başlanılan liman şirketinin işleri de aynı idareye terkedilecektir. Şimdiki halde, rıhtım şırketi ile bazı teferrüat Üzerinde temaslar devam etmektedir. Fakat esasta uyuşulduğu için bu noktalar da derhal nmeticelene- Gelecek aydan itibaren şirketin devri için hazır- hklara başlanması muhakkaktır. Erken Kapanma Bazı Tütüncüler Bu İşten Vazgeçmek İstiyorlar Tütün ve sigara satan birçok esnaf İnhisarlar idaresine müra- caat ederek bey'iye haklarını terk edeceklerini bildirmişlerdir. Buna sebep olarak dükkânların akşam- ları saat 7 de kapatılmalarını ileri sürmektedirler. Dükkânların erken kapatılmaları hakkındaki karar henöz her yerde ayni şe- kilde —tatbik — edilememektedir. Yiyecek, içecek maddeleri satan dükkânların akşam saat 9 da kapatılması lâzımgelirken, tütün, sigara, rakı, su, çörek, çikolâta ve emsali gibi şeyler satan bir çok dükkânlar saat 7de kapa: tılmaktadır. Halbuki ayni maddeleri satan dükkânlar, diğer bazı kazalarda 9 da kapatılmaktadır. Kaza kay- makamları daimi encümenin kara- rını ayrı ayrı tefsir etmektedir. Daimi encümen bugün bir top- lantı yaparak dükkânların kapan- maları haklındaki vaziyeti esaslı şekilde tetkik edecek ve yeni kararlar verecektir. 24 Saatin Hâdiseleri Ortaköyde Mehmet isminde bir bahçıvan bir alacak yüzünden çıkan — kavga neticesinde tuzcu Mehmet — ile kardeşi — Ahmedi bıçakla yaralamıştır. 3 Eyüpte Tevfik Efendi is- minde bir terzi rekabet yüzün- den Çıkan kavga neticesinde ayni semtte terzilik eden Demir Efen- diyi yaralamıştır. x Bostancıda Hacı Mahmut Beyin bahçesindeki kuyuyu temiz- lemekte — olan 65 yaşlarında Ibrahim isminde ihtiyar bir ame- lenin başına — yukarıdan bir taş düşmüş, ağır surette yaralanmıştir. * Beyoğlunda Rafail isminde birinin bindiği motosiklet 11 ya- şında İzzet isminde bir çocuğa Ergani İstikrazı Üçüncü Seri Tahviller Yakında Çıkıyor Zengin olmak için şimdiden para bBiriktirip 30 ağustosta hemen Bir tane alınız Tarihi Vesikalar Tasnif Ediliyor Bir buçuk sene evvel bir ko- misyon teşkil edilerek Babiâli evrak mahzenindeki eski vesika- ların tasnifine başlanmıştı. Şim- diye kadar burada (30) bin vesika ayrılmış ve tasnif edilmiş- tir. Burada iki milyon kadar tarihi vesika bulunduğu tahmin edilmektedir. Bu takdirde tasnif işinin sekiz on sene kadar süre- ceği tahmin edilmektedir. Komisyon reisi tasnif edilen evrakın ancak bütün iş bittikten sonra mürakıplara ve tarihçilere gösterileceğini söylemektedir. Ta- riht — tetkiklerle — meşgul — olan kimseler tarihimiz yazılırken bu gibi — vesikalardan da — istifade edilmesi için ayrılan kâğıtlarm herkese gösterilmesi hususunda Maarif Vekâletine müracaat et- mişlerdir. Tasnif komisyonu kendince mühim bulduğu bazı vesikaların neşri için Başvekâletten tahsisat istemiştir. Tahsisat verilir veri- mez ayda bir çıkmak Üüzere bir mecmuada bazı vesil nep- rine başlanacaktır. Yalnız Maarif Vekâleti neşredilecek vesikaların ehemmiyetini takdir - edebilmek için başka bir komisyon teşkil etmiye karar vermiştir. Ekmek Fiatı İstanbul Belediyesinden : Ağustosun on beşinci günün- den itibaren ekmek dokuz ve francala on dört kuruştur. Oktruva Gümrükten Belediyeye Verilen Para Çoğaldı Haziran başındanberi gümrük- ler idaresinin belediyeye verdiği oktruva hissesi artmıştır. Geçen seneye nazaran 50 bin liralık bir fazlalık vardır. Haziran ve Temmuz aylarına ait 100 bin lira ahnmıştır. Fakat bu miktar, oktruva lâğve- dilmeden evvelki vaziyetle muka- yese edilirse çok azdır. Belediye her sene oktruvadan bir buçuk milyon lira varidat te- min ediyordu. Bazı seneler, bu miktar iki milyon liraya da çıkı- yordu. Halbuki şimdi gümrüklerin verdiği oktruva hissesi senede vasati 750 bin liradır. Beraet Etti Bir gaözetede çıkan yazısile Türklüğü tahkir ettiği noktasın- dan üçüncü ceza mahkemesinde sorguya — çekilen — Bulgaristanlı Sabri efendi kakkında dün beraet kararı verilmiştir. Bir Bekçi Mahküm Oldu Şile ormanlarında — bekçilik yapan Ali ağa, Şaban isminde bir oduncuyu öldürdüğü iddiasile Ağırceza mahkemesinde muhake- me ediliyordu. Dün muhakemesi ikmal edildi. Mahkeme kendisini #5) sene hapse mahküm etti. akat kendisi bekçi olması hase- bile silâh taşıyabileceğini nazarı itibara alarak bu cezayı (7) sene altı aya indirdi. Suç af kanunun- dan evvel işlendiği için Ali ağa 4 sene altı ey hapiste yatacaktır. Esnaf Bankası Meselesi Esnaf bankası — tahkikatile meşgul olan müddeiumumi mua- vinlerinden — Muhlis Bey İktısat Vekâletinin gönderdiği rapor üze- rinde tetkikat yapmaktadır. Bu tetkikat bittikten sonra müddel- umumilik hadise hakkında kara- rını verecektir. çarparek ağır surette yaralamıştır. Vali Beyin Açtığı Dava .. Dün öğleden sonra Asliyâ Üçünetl Ceza mahkemesinde, Vali Mühiddin Bey ve Belediye tarafından Milliyet gazetesi nepriyat müdürü Etem İzzot ve muharrirlerden Burhan Cahit Bey aleyhine açılân davaya devam edildi. Evvelâ — hapishane — müdürlüğünden gelen bir tezkere okundu. Bunda Burhan Cahit ve Etem İze zet Beylerin sabıkaları olmadığı bil- diriliyordu. Sonra Etem İzzet Bey kalkarak şunları söyledi: — Mütenddit defalar mahkemeniz huzurunda, bu yazılarımda Muhiddin Beyin şahsını istihdaf etmediğimi va Belediye aleyhinde neşriyat yapma- dığım mütebariz bir şekilde söyledim. Geçenlerde mahkemeye verdiğim notla ırmda ve Şehir Meclisinde de bunlar vardır. Meemuuvin olduğuna göre bir kombinezonla vaziyeti temin etmek ve yok yere çıkmış olan bu davayı ileri götürmemek için bir teşebbüs vardır. Muhiddin Bey Cümhuriyet Halk Fır- kasının bir valisidir. Ben de o fırka- nin bir ulıl;ıı. Ve bir fırka gaze- tesindoyim. Muhiddin Bey bir fırka valisi olması itibarile kendisine tevdi edilen vazifeleri ne suretle ifa etmiş 1se ben seciyem icabı Üzerlme düşen vatani vazifemi yaptım. Şahsen mü- tecaviz değilim. Mademki Muhiddin beyde hasıl olan zannı izale etmek lâzımdır, ban sözler söylemek suretile —davanın Sukutunu — iltizam edeceğimı Hiçbit zaman Muhliddin beyin şahanı istih« daf etmedim. Hadise üzerinde dur. dum, Mesulü aradık. Resmt makamat müfettişler herkes bu mesulü aradı. Bunu ararken Muhiddin beyi mesul tutmak gibi birşey hatırıma gelmedi, Bu sözlerimi kendileri tarziye maka- mında kabul edebilirler. Gazetede, Şehir meclisinde ve mahkemede kon« dileri İstihdaf — edilmemiştir. Şahsı hakkında hiçbir şey düşünmedim. Bundan sonra Kenan Ömerbey : — Müekkilimizin haysiyetine sü- rülen leko kendi kendine zail olmüş- tur. Biz de davamızdan feragat ediyo- ruz. Dedi, Fakat ayni davaya dahil bulunan Bürhan Cahit Bey hakkında davanın devamı karargir oldu. Feragat istidaş sında da sarahat bulunmadığından eksikliğin tamamlanması için dava 18 Ağustosa kaldı. Teapu Umum Müdürü Çankırı, 13 — Çankırıda kadastro İşlerini tetkik etmek Üzere tapu ve kadasro umum müdürü Cemal Bey şehrimize geldi. Ziya Gevher Bey Cümhuriyet Halk Fırkan umumi idere heyetinde — boşalan ınlı.ı' Cümhuriyet Halk Fırkası umumi rls 'aset divanınca Çanakkale meb'usu iya Gevher Bey seçilmiştir. Maarif Vekili Şehrimizde Maarif Vekili Zeynelâbidin Bey dün sabah Ankaradan şehrimize geli — miştir. Zeynelâbidin Bey doğruca Üniversiteye giderek Rektör Cemil ve Umumi Kâtip Zühtü - Beylerle Üniversite işleri etrafında görüşmüş- tür. Vekil Bey bu ay sonuna kadar şehrimizde kalacaktır. - -- <rzartf Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Diyor — Gürültüye karşı mücadele az zamanda tesirini gösterdi Ha- Bey | *« Belediyenia sıkı bir emri Üzerine... az zamanda daldı.. « Koca şehir derin bir sessizliğe «« Artık bundan sonra gü- rültülü, patırtılı bir semt göz- terebilir misin? Hasan Bey — Maalesef azi” zim, Balat ve civarıl..