14 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

14 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Bu Başı Ne Yapalım" ik ve macera romanı — Zi Tuvalet masasının çekmelerini Bu çek- melerin içinde törpüyü arıyordu. Aman Allahım bu çekmece- nin içinde neler yoktu. Birkaç çıplak kadın resmi, bir dantel parças ve Üüç kirli — mendil ile bir paket pamuk biribirlerine karışmıştı. — Elli — feniklik — iki boncuk — gerdanlık — bir elbise- den veya şapkadan kopmuş bir yalancı çiçek ince bir şapka vuak- tine sarılmıştı. Yırtık ve kirli bir çorap, kapağı düşmüş bir podra kutusu ve muhteviyatı — bittiği halde atılmamış bir rimel kutusu ve kirli iki likör kadehi, bir kirli çatal ta dipte duruyordu. — Allah.. — Allah... gitmiş bu.. Gardrobu açmıştı. Üzeri tere- yağlı kirli bir bıçak, kapağı açıl- mış bir reçel kavanozu yarı yenil- miş bir ekmekle beraber çama- şırların bulunduğu gözlerin ta önünde idi. Onları yana doğru itti, ve çamaşırlarını karıştırmıya başladı. Bir erkek — pantalonu askısı, bir iskarpin teki ipek kombinezonlar arasından çıkmak- ta idi. Açık bir roman, unutulmuş ve kurumuş yarım dilim bir ek- mekle beraber kenara sıkışmış bir pijemanın arasından fırladı. — İmre Törpümü gördün mül. — Bilmiyorum. Ev hanım!!.. birdenbire bağırdı: — Aaaa.. ana hatırladım. Lavabonun altındaki - dolabı açtır, orada ayakkabı boyamağa mahsus olan kutuyu çekti aldı: — İşte bak burada imiş boya kutusu sıkışmıştı da açmak için onu kullanmıştım. * Şimdi bir taraftan tırnaklarını törpülüyor -bir taraftan da İmreye soruyordu: — Hangi lmre?. — Hangisini mi ? her halde evvelâ otele gitmek için şöyle bir tayyör lâzım... Seyahat tay- yörü. Sonra bir ipek elbise, uzun Nereye elbisemi — giyeyim Keki Zabtiye, Çatalçeşme sokağı, 28 İSTANBUL Gazetemizde — çıkan yan ve resimlerin bütün bakları acahfuz ve gezetemize hittir. ——— ABONE FiATLARI Abone bedeli peyiodir. / değiştirmek 25 kurüştur. Gelen evrak geri verilmez. iHânlardan mes'uliyol alınmaz. Cevap ıcıı mekluplara 10 kuzuşluk ilâvesi lüzımdır. |tuvaleti, | de bulunan Misırlı izciler | helâsının — kaşant | Heolâ yakında açı Yazan 14 - 8 - 93 için cehaleti için tercih ediyordu. Çünkü işten hiç anlamadığı için kollur birşey çay ve öğle yemek- ! harikulâde güzel soyulabiliyordu. leri için, sonra akşam yemeği için ipek bir elbise daha : daha uzun birşey.. sonra da gayet şık bir gece herhalde bunlar lâzım .Gü- ze| bir pijema... Bir gimono.. İpekli çamaşır yok.. yok onlar değil. onlar âdi hah evet.. malüm ya... Şimdi senin mesleğin değişti sen zevce oldun onun için benim zev- ceme lâyık bir surette giyinme- Tisin.. Hah şu pijema iyi.. yalnız omuzundaki — şu kırmızı - çiçeği kopar... Çiçekli pijema... Hoşuma gitmedi. Ve.. şu elbise... Gardirobun açık kapısı önün- de durmuşlardı ve şu sokak kızı- nın elbiseleri çamaşırları arasın- dan namuslu kadın elbiseleri ve | çamaşırları seçiyorlardı. Bir taraf- tan da Macar metresine bu ak- | | sabıkalı nereden iş bulur?, çamki “işleri hakkında talimat veriyordu. Eva çok basit bir | muhitin çok aşağı bir tabakanın | kızı — idi. almıyordu : — Peki İmre © selirin getir- diği çantanım.. — Müsteşar diyeceksin, Eva filozofane güldü: — Sefir, müsteşar hepsi bir, dedi. Hem ister sefir, ister müste- Birçok — şeyleri zihni sı herifin getirdiği çan- tada ne gibi şeyler var ki bunu elde etmek için bazı insanlar bi- ze böyle adam başına ikişer bin mark veriyorlar? Adam — başına — ikişer mark mı? İmre! “bu Eva çok saf bir kız,, diye düşünüyordu. Iki bin mark aşıkının ona lutfen verdiği bir para idi. ALk lahı dini, ahlâkı, aşkı para olan imre böyle işlerde Evayı zekâsı bin Almanya Ve Demokrasi Berlin, 13 (A.A.) — Dabiliye nazırı M. Erik 19 Ağustos reyiâmi münese- | betile bir makale neşredarok, Alman- yadan dahn demakrat bir memleket olamıyacağını; çünkü bir diktatörün milletin reyine müracant etmiyeceğini söylemektedir. Amerika - Avrupa Vaşington, 13 (ALA.) Amerika hükümeti Akvam cemiyeti nezdine bir. kotüiser tayin edecektir. Bu karar, Amerikamın Avrupa işlerile alâkadar olmıya başladığı noktasından çok mühim görülüyor. , Seyyah Geliyor Dün şehrimize (45) Polonyalı — izel gelmiştir. Bir müddettenberi şehrimiz- ün mem- leketlerine avdet — edeceklerdir. 22 Ağustesta Ossano vapurile şehrimize 200) Alman seyyahı. gelecektir. 30 Ağutosta da ( 450 ) İngilir seyyahı gelecektir. Yeraltı Heolâsı Sultanahmet meydanında Üç ay evvel İnşatıma nan asri yeraltı ikmal edilmiştir. aktır. Bir Esrarcı Çadırcılarda dolaşmakta iken şüphe üzerine çevrilen Mehmet isminde birinin üzerinde 25 gram esrar bukınırıl( akalanmıştı ç Tepebaşı Belediye Bahçesinde 16-8.934 Perşembe günü akşamı 21 de OPERET KOKTEYL Ttonbut Belediyeri ŞehirTiyatroso Yazan Bastaliyon: Cemal Raşit | Tatyabal, Bebek, Şişli yolcaları için tram vay temin edilmiştir. * Üllkin R..ııİ Kalın beştbirilk aitın * Eva şimdi siyah bir tayyör süpürüyordu: — Sana birşey söyleyeyim mi sevgilim ne zaman böyle bir işe girişsek İçimde tarifi imkân- sız. bir korku duyuyorum... Gel vazgeç İmre... Böyle şeyler yap- mıyalım.. — Ya yaşayalım?. — Çalış!.. — Çalışmakl!. Alay mı ediyor- sun?. Nerede çalışayım?... Alman- lar ecnebilere iş verirler mi hiç?. — Vermezlerse git memleke- tinde çalış. Memleketimde — namuslu insanlara bile iş yok. Namuslu insanlar açlıktan sürünürken bir ne yapalım?. — Nasıl Eva göğüs geçirdi: — Ah.. keşke Alman olsa idin, | dedi. İşsiz kalmazdın. Hitler kuv- | vetlenmek için mütemadiyen S, A, ve S.S. taburlarına para ile gönüllü kaydettiriyor. Grete'nin dostu kanlı Hintze ve Lea'nin yavuklusu serseri — Jorj yazıldılar bile... Bu suretle sokak sokak do- laşıp, kırlarda parklarda yatıp serseri diye ikidebir Polis Müdi- | rayacak bir itina ile tatbik yolu- riyetine gitmekten kurtuldular. Gözlerini kaldırıyor süzerek — kaşlarını ve başını iki tarafa | sallayarak anlatıyordu : — Len dün gece anlattı. S. A, karakolları öyle mükemmel, öyle mükemmelmiş ki... haftada dört gün birer porsiyon et yeri- yorlarmış, diğer günler bol pata- tes, sebze, yatmak, kalkmak, ye- mek içmek hep Hitlerden.. Üste de ceplerine aylık ta var, (Arkası var) İstanbul BORSASI 13 - İ 1”4 kuruş Prag 101588 Viyana Madrit Berlin Varşova | Peşte Nev - Parla Milâse Müksel yerk” Belgrat Boskova B AĞ16 Arastardam ,1T 1089,00 ESHAM va TAHVİLÂT Lira Lira İş Bank.(Nama) Ü, — Bomonti B ( 1083 batikramı — Saçön Katilerain Dahilit 03,00 Düyünu Mu. — s2$0 Belâm'k Bağdat tertip 109,00 Şirketi Hayriye ıı'ı | Hellş *17 Anadolu WSOV. 2680 . S GIP. 25ğ Rihim Amadelu 'e 100V, 63,50 | Üsküder su Şark D, V. — *28,60 Terkes İşt. Tramvay — 48,50 | MurKr.Fe.iâ86 13800 ÜDeküldar su 1160 | , —» » 1903 g050 Terkos 2678 | Ç , y İDIE 050 Havagasl W — | Elektrik -— Telefon IS W MESKUKÂT |*| " Lim ! Türk altıra — $23,00 | (Hamli) * 10,38 | (Reşat) » GA2 | (Vahit) Ku , 10,85 | Mecidiye Bü,sa Banknot (Os. B.) 240 Reji Tramvay Lirg Ğ30 cönü 46,18 İnce beşibirlik altın (Çürmburiyet) —S | (Ramli) artaklı 5240 (R: * Aöümhuriysi) Tiçs VA z kAzte) w» © nmı badld | risinde tanzim ve idare v <» HL 10409j —| | Yeni Şehr Meclisi ar" ları Nasıl Seçilecek ? İntihap İçin Çalışma Yolları Yeni belediye kanunu mucibince seçilen İstanbulan iülk Şehir Meclisi — son devresinim son toplantısında Türkiye Cümhuriyetinin başar- dığı büyük eserler arasında bele- diyeciliği de yeni baştan tanzim edici bir kanun yapılmıştı. Bu yeni kanundan sonra — ikinci intihap devrine giriyoruz. Yeni kanunun gösterdiği yoldan ilk in- tihabı malüm olan şartlar içinde yaptık. O vakit yeni kanun pok taze idi. Ve bu sebeple intihabı idare edenlerle intihaba iştirak eden halk tabakaları, tatbik yol- larında tecrülbesiz bulunuyorlardı. Yaklaşan belediye intihabımı yeni | kanundan sonra Cümhuriyetin ve intihabın aldığı dört yıllık mesafe içinde olgunlaşan tocrübelerimizle halkın siyasi) yetişmesine de ya- na koymak bize vazifedir. Bunun için vatan nüfusunun üçte birini teşkil eden şehir ve kasabalarımız belediye intihabı günlerini sesli, hareketli ve canlı tezahürler içe- etmemiz lâzımdır. Her yerde yüksek siyesi ehem- miyeti olan belediye intihabının Türkiyeye nisbetle daha ayrı ve Bstün kıymetleri vardır. C.H. Fırkası programında izah edilen sebeplerle mebus intihabı iki derece İle yapıldığı ve Büyük | Millet Meclisi intihabına kadınlar iştirak etmediği halde belediye seçimlerinde rüşt yaşına gelmiş bütün vatandaşlar reylerini doğ- rudan kullanıyorlar. Ve vazife ba- şına seçiliyorlar. Yine fırka pro- grtama göre belediye intihap- larını umum! intihap için bir ye-« tiştirme ve tecrübelenme vasıtası olarak kabul ediyoruz. Bu sayılan ana sebeplerden dolayı Eylâl içinde hazırlıkları bi- tirilecek olan belediye seçimi için fırkamız aşağıda yazılı yollarla çalışacaktır. ı — Üsüle ait işler - A) Her yerde fırka yoklama- ları 22-4-934 tarih ve 1/262 m-> mara ile tamim edilen şekilde ve fırka umuml reislik divanının tas- dikinden geçip bütün alâkalılara yallanan talimata uygun olarak yapılacaktır. B) Bu intihapta mümkün oldu- gu kadar çok vatandaşın reye ştiraklerini temine çalışmak mille- Ha siyasi terbiyesini yükseltici vazifelerimiz. bakımından fırkanın borcudur. Bunun için ayrı fasılda izah edilecek telkin vasıtaları kul- lanmakla beraber rüşt yaşına gel- | miş her vatandaşın vaktinde ko- laylıkla reyini kollanabilmesini ko- laylaştıracak yolda hizmet etme- Hiyiz. Bunun için teşkilâtımız eski muhtarlara ve ihtiyar heyetlerinin vazifesini görmekte olanların defe — ter tanzimi ve kayıt işini luılıy"V lastıracak yardımlarda bulunacak- — lardır. Bu yardım; her şehir ve kasabadaki en yüksek idare hey- etimizin eli ve Idaresile ve ocak- larımızdan istifade olunarak yapı« lacaktır. Bahsedilen el ve iş bir- liğini kusursuz başarmak mahalli hükümeti ve intihap encümenlerila | bir ve beraber çalışmağa bağlıdır. W — Propaganda A — Mevzular şunlardır : $ Her medent? devlette bele- diye Intihaplarının ehemmiyeti. $ Türkiyede yeni Belediye ka- j nununun temin ettiği haklar ve kadınların belediye meclislerine seçmekve seçilmek hakları. İ $ Her yerin belediyesinin dört — yıl zarfında başardığı İşler. $ Her yer belediyesinin lleri seneler için başarmağı düşündüğü işlerin plân ve programları. $ Yurttaşın Belediye seşimine — fştirak hususundaki milli, medeni, siyast hakkı ve varifesi. B — Vamtalar: $ Mahalli bütün gazete mecmualar. $ Fırka ve halkevlerinim bütün neşir vasıtaları. $ Fırka ve halkevleri salonla- — rında şehrin ve kasabanın bu maksat için elverişli mektep, si- nema, tiyatro, spor kulüpleri, ha I yır cemiyetleri ve s.. salonlarında | konferanslar. | $ Bütünintihabın devamı müd- — detince sandıkların — bulunduğu — binalara yakın yerlerde nutuklar. — C — Yazı ve söz için istifade edilecek unsurlar: | $ Yazı için fırkalı gezeteciler. $ Söz için Fırka halk hatipleri, $ Yazı ve söz için fırka ve halkevlerinin ayırıp vazife vere: ceği arkadaşlar. $ Herhangi sıfat ve vazifede olursa olsun bu mevzuda söz ve yazılarile halkı tenvir etmesinden istifade edilecek vatandaşlar. ) Hİ — Donatma İ $ Bütün intihap günlerinde şehir ve kasabalarda bıyrıHıt asılacak. $ Fırka ve Halkevleri, lıllıl' ? tındaki şekilde bayraklanacak. $ Şehir ve kasabalarda intk — habın ilk akşarm halka mühimt siyasi bir gün yaşandığını hatif” latacak mümkün olduğu kada! çok gece tenviratı yapılacak. 8 Bilhassa sandıkların bulum duğu binaların önü ve civarı bayraklarla onuncu yıl bayramıl” dan kalma kısa söz levhalaril! ve vatantaşı seçime İştirake t0f vik edecek ve belediye intihabir — (Devamı 9 uncu sayfada ) ve