27 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

27 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Üniversitede toplantı ŞEHİR HABERLERİ Muaddel Ceza Kanunu SON POSTA | Liman idaresi Belediye ihtilâfı Bu toplantıda fakültelerde! Ay başında tatbik edilecek| Prost liman idaresinin fapılacak ıslâhat proğramı| kanun mühim hükümleri taslağı hazırlanacak Yüksek Tedrisat Direktörü Cevat Maarif Vekili ile birlikte dün şehrimi- ze gelmiştir. Cevadın burada yapaca- ği tetkikler, mülkiye mektebinin dört | ihtiva ediyor Bir teşrinievvelden itibaren mer'i- yet mevküne girecek olan muaddel ceza kanununda mühim yenilikler var dır. Kanunda şapka giymeyip başına hazırladığı projeleri tetkik edecek Belediye ile Liman İdaresi arasında çıkan ihtilâfı halletmeğe memur — edi- len hey'et dün sabah hem Merkez Rıh- tım hanının önündeki meydanda ve seneye çıkarılması ve Ankaraya nakî||bi, takım acaip külâh koyanlarla Türk|hem de tamir edilmekte — olan Galata işinin bir neticeye bağlanmasını istil - daf etmektedir. Mektep 15 birinciteşrine kadar An- karaya taşınacaktır. Cevat dün Üniversiteye gitmiş ve Rektör Cemille uzun bir konuşma yap- mıştır. Rektör Fakülteler hakkındaki etüdleri etrafında Cevada izahat ver- miştir. Yarın Üniversitede büyük - bir toplantı yapılacaktır. Yüksek tedrisat Direktörü, Üniversite Rektörü, Fakül- te Dekanları ve profesörlerin de bulu- nacağı bu toplantıya Maarif Vekili Saf. fet Arıkan'ın riyaset etmesi kuvvetle muhtemeldir. Bu toplantıda Fakültelerde yapıla- cak islâhat için de bir proğram tasla- ği hazırlanacaktır. Vakit kalırsa yabancı diller mekte- bine yeni verilecek şekil ve akşam kur- larının sabahlara tahvili düşüncesi üze- rinde de görüşülecek ve bu hususta bir karar alınacaktır. Pazartesi toplan- tısında bu cihet görüşülmediği tak- drüe bolta içiade başka bir-gün içtima edilecektir. Oriamektepl&de Bu sene çifte tedrisat usulünün tatbikına karar verildi ,Bu sene orta mekteplerde - talebe movcudu çoktur. Yeniden beş orta mektep açılmasına rağmen — ihtiyacın karşılanamıyacağı düşünülmüş ve ilk mekteplerde olduğu gibi bazı orta mek- teplerde de çifte tedrisat usulünün tat- bikina sureti kat'iyede karar verilmiş- tir. Şimdilik Üsküdar ve Kumkapı or« ta mekteplerinde bu usul tatbik oluna- caktır. İhtiyaç çoğaldıkça usul diğer mekteplere de teşmil edilecektir. Kadıköyde bir çarpışma Kadıköyünde Ekremin idare ettiği motosiklet, Ali Nazmi ve karısı Zahi- deyi Üsküdara getirirken Haydarpaşa Nümune hastanesi önünde bir araba | ile çarpışmıştır. Ekrem ve Nazmi hafif yaralanmışlardır. Zahide başından ağır bir yara almıştır. Arabacı Mustalfa ya- kalanmıştır. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi olan eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda : (Sarim). Alemdarda : (Ab- gülkadir). Bakırköyünde : (HİAD. Be - yazıtta : (Cemil). Eminönünde : (Meh- met Kâzım), Penerde : (Vitali). Kara - gümrükte : (M. Fuat), Küçükpazarda : (Yorgi). Samatyada : (Teofiloe). Şeh - remininde : (Nâzım). Şehzadebaşında : (Halib). j Beyoğlu cihetindekller: | OGalatada : (Sporidis). Hasköyde : (Nİ- sim Ase0). Kasımpaşada : (Müeyyed). Merkez nahiyede : (Kanzuk, Güneş). Bişlide : (Halk). Taksimde : (Taksim, İ- timad). Üsküdar - Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada : (Şinasi). Heybelide : (Ta- naş), Kadıköy eski iskele caddesinde : (Botüraki). Kadıköy Yeldeğirmeninde : (Üçler). Usküdar Selimiyede : (Selimi « harflerini kullanmıyanlar hakkında da bir madde bulunmaktadır . Siyasi bir partinin remzi olan ilân ve işaretleri izinsiz ve kanun hilâfına kullananlar hakkında takibat — yapıla- caktır. Devlet emniyetine taallük eden suçlar için yeni kanunda mühim hü- kümler vardır. Katil fiillerinden dolayı 15 senelik mahkümiyet kararı 18 seneye çıkarıl- mıştır. İrza tasaddi hakkında him bir madde bulunmaktadır. - Sabri Şekerin cenazesi İzmire götürüldü Morgta yapılan otopside merhumun kalp sektesin- den öldüğü anlaşıldı Dün, İzmirin tanınmış şahsiyetle- rinden ve sayılı — tüccarlarından, Bay Sabri Şeker'in ansızın vefat ettiğini yazmış, ve zevcesinin bu ölümü gayri tabit bulması üzerine cesedin Morg'a nakledildiğini ilâve etmiştik. -Aradan geçen müddet zarfında, hâdisede gay- ri tabif hiç bir şeyin bulunmadığı anla- şılmak suüretile vaziyet tenevvür et- miştir. Hâdisenin küçük bir mazisi vardır: Sebri Şeker İstanbula geldiği zaman hastalanmıştı, kendisini tedavi — ettiri yordu. Bu tedavi esnasında sonda ya- pılıyordu. Fakat bir gün Sabri Şeker e- vinde dinlenirken bir fenalık hissetti. Birdenbire kendisini kaybetti, öldü. Belediye doktoru çağrılmıştı, bu sı- rada merhumun refikası zevcinin bir yanlış tedaviye kurban gitmiş olup o- lamıyacağı düşüncesini izhar edince belediye doktoru keyfiyeti adliyeye ha- ber vermek lüzumunu hissetti. Bu su- retle bu ölüm hâdisesi adliyeye intikal etti. Tabibi Adli cesedin Morg'a nakli- ne İüzum göstermiş olduğu için cena- ze Morg'a nakledildi.. Otopsi — yapıldı ve anlaşıldı ki merhumun refikasının izhar ettiği endişe yersizdir. ve Sabri Şeker kalb sektesinden ölmüştür. Bunun üzerine cenaze tertip edilen proğram mucibince kaldırıldı. Merhum akrabasının, — dostlarının ve — yüz- lerce tanıdığının göz yaşları arasında İzmirdeki medfeni ebedisine tevdi e- dilmek üzere vapura konuldu. Taksim Bahçesi kapalı kısmında Halk Opereli Bu âkşam 21,45 de Matine 17,â0 da Kırk yılda bir Ayrıca elektrikli kuklalar da mü-| rıhtıimı arkasındaki - cadde tetkikatta bulunmuştur. Liman Müdürü Raufi Manyas Şe- hircilik mütehassısı Prost ve İmar mü- şaviri İhsanla Limandan bir mühendi- sin iştirâkile teşekkül etmiş olan hey- et bu tef.ikatla uzun müddet meşgul olmuşlardır. Raufi Manyas Prost'a Liman İda- resinin açtırmak istediği Rıhtım — cad- desinin yükseltilmesi hakkında izahat vermiştir. Liman İdaresi Çinili rihtim ve Mer- kez rıhtim hanı arasındaki kısımda mevcut olan binalar ve kahveleri kâ- üzerinde milen yıktıracak ve buraya asri antre- polar yapılacaktır. Merkez Rihtim hanının - önündeki meydanlık hantn karşısındaki kahve- lerin de yıkılmasile bir park baline il- rağ edilecek ve parkın ortasına da ÂA- tatürk'ün heykeli dikilecektir . Prost Liman İdaresinin hazırladığı projeleri tetkik etmek üzere almıştır. Bu projeler tetk ikedildikten sonra e- sas anlaşılacaktır. Mnarif Vekili Şehrimize geldi Maarif Vekili Saffet Arıkan dün aabük Atıkaradan şebrimine gelmiştir. Vekil dün öğleden sonra C. H. Partisi İstanbul merkezinde meşgul olmuş- tur, Yarından itibaren — şehrimizdeki mekteplerde tetkikat yapacaktır. Bil- hassa Üniversitede yapılacak — islâhat ve hukukun dört yıla çıkarılması me- selesi bu tetkik sonunda bir neticeye bağlanacaktır. Askerlik ilânı Eminönü Askerlik Şubesinden: 1 — Aakerlik etmemiş aşağıda doğum ve gsınılları ah edilen sağlam erler 938 birin- elteşrinde çağrılacaklarından şimididen ha- zırlanmaları. 2 — Bunların şubeye müracaat edecekleri gün ayrıca ilân edilecektir, A — Bir buçuk sencliklerden (316 - 327 dahil) İhtiyaç nisbetinde , B — İkt seneliklerden — (916 - 330 dahil) ihtiyaç nisbetinde. © — Jandarma sınıfından (316 « 331) da- hil ihtâyaç nisbetinde, D — Deniz gsınıfindan (316 - 331 dahil) hepsi çağrılacak. iPEK SİNEMASINDA Konservatuar için bina rına başladı, bina Şehzade- başında yapılacak Geçenlerde vefat eden Mimar Pöl. zik'in hazırladığı belediyenin konser- vatuar binası projesi Türkçeye çevril- miş ve tetkik edilmesine başlanmıştır. Yeni konservatuar binası Şehzade- başında yapılacak ve inşaatın bir sene içinde bitirilmesine çalışılacaktır. Belediye bütçesinde konservatuar için 250,000 liralık tahsisat ayrılmış- tır. Binada tiyatro salonları, muhtelif dershaneler, prova yerleri ve modern bir konservatwar binasına lâzım - olan her şey bulundurulacaktır. Konservatuar - binası yapıldıktan sonra Şehir Tiyatrosunda da bazı de- gişiklikler olacaktır. Tepebaşındaki binada yalnız dram oynayacak ve yeni konservatuar bina- sında yapılacak asri tiyatro salonu da operete tahsis edilecektir. Operet sah- nesinde tertibat yapılacak ve Avrupa- da olduğu gibi icabı halinde sahnenin zemini sağa sola, yukarı, aşağı hareket edebilecektir. Sahne genişlik, uzunluk ve derinlik itibarile de çok büyük ola- cak ve en son sistem ışık tertibatını ha« vi olacaktır. Tiyatro salonunun arka cihetinde ve yan taraflarında müteaddit istirahat salonları yapılacaktır. Tiyatro — salo- vundaki oturulacak mevkilere göre bu Jistirahat salonları lüks, birinci, ikinci vesaire olarak ayrılacaktır. Bu suretle herkes biletinin gösterdiği sınıfa ait is- tirahat salonunda dinlenebilecek, kale- balığa meydan verilmemiş olacaktır. Belediye, konservatuar binası inşa- atına nezaret etmek üzere yakında ta- nınmış türk mimarlarından biri çecektir. Adliye Vekili Ankaraya gidiyor Hariciye Vekâleti Vekili ve Adliye Vekili Şükrü Saraçoğlu'nun bugün dir. AMERİKA Oynayanlar: Amerika ihtilâli ıztırap, Heyecan, bir aşkın teranesidir... Bugün matine saat Haftanın Bugün saat 11 de tenzilâtlı matine Kludsky s İ R K i oyunlarına B AT ŞOLOAD I Bu harikulâde oyunları bugün Harbiyede Sürpagopta saat 2,5 - 6,5 ve 9,15 seanslarında göreceksiniz.. Cumartesi ve Pazardan başka günlerde seanslar saat 6,5 ve 9,15 tedir. Ankaraya gitmesi küvvetle muhıemel-i Bugün SARAY 8 Büyük yıldız, büyük bir filmde JAMES CAGNEY - LİLY DAMİTA - RİCHAR CORTEZ Buüğün saat 11 de tenzilâtlı matine Fransız Tiyatrosu TAMARABEK Revüsünün veda müsameresi Tamamile yeni numaralar. Paris için hazırlanan programlar. Fiyatlar : 75 -50-25 kuruş, localar 2 ve 3 Ura muazzım muvaffakiyeti V O L GA MAHKUMLARI | Pilâvda cam çıktı diye... Belediye inşaat hazırlıkla- Bir avukat bî;_ahçıyı dava etti ve davayı kazandı Bahçekapıda bir lokantadan yemek yerken pilâv içinde bulunan bir camın müracaat eden Besim Şerifle lok sahibi Mustafanın duruşması dün cü cezada nihayet bulmuştur. Mu. 3 gün hapse, 50 lira ağir para cezasına mahküm cdilmiştir. Yeni Adam — 143 üncü sayısı pek güzel bir şekilde ve Geğerli yazılarla çiktı. M. T. A. — Ekönomi Bakanlığının Maden — tetkik Enstitüsü tarafından çıkarılmakta o« dır. zz ee aa ea ameenmenamee e Çocuk hastalıkları mütehassısı Dr.ŞEVEKET SALİH Soysu Altıyol ağzındaki muayenehâanesini Oda caddesi Su şirketi karşısında 46 No. lu Tayyareci Apartımanına nakletmiştir. Dram Kısmı 1 Birinci Teşrin Perşembe akşamı #nat 20 &. MAKBET Yazan : W. Shakespeare Türkçeye çeviren : M. Şükrü Erdem Fransız Tiyatrosunda Operet Kısmı DUDAKLARIN Yazan: Yvesmirande Müzik: «Maurice Yvain» Türkçeye çeviren: Ekrem Reşit ocuk kısmı ATMACIK Yazan: Afif obay. Müzik : Fehmi Ego Bugün gidilecek sinema ALKAZAR 'dır. Çünkü; mevsimin ep güzel filmi olan MOHİKANLARIN SONU 2 devre 26 kısım tekmilini birden gösleriyor. sinemasında —a İHTİLÂLİ İhtlâl ve isyan arasında parlıyan 18 de suvare 21 de dilini parçalaması üzerine mahkemeye Jlan b umecmuanın 4 Üncü sayım çıkmıştır. | İçinde bir çok istifadeli yazı ve resimler vare | Tepebaşı Tiyatrosundâ a