8 Mayıs 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

8 Mayıs 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

.ve Begendıgın erkek tipleri B Bu da benim tipim! - — Teyze, anketine gelen bi cevabı tasnif ederken, bunların ara- sında okuyucusu bulunduğunu se- vinç ve iftiharla öğrendiği bir şah- siyetin de mektubunu buldu. Bu satırları sadece ankete verilmiş bir cevap değil, ayni zamanda da man- zum edebi bir eser olarak aşağıya geçiriyoruz. Ne yazık ki sahibinin arzusuna uyarak bu esere imzasını koyamı - yacağız, müstear bir isimle iktifa edeceğiz. Eser şudur: BU DA BENİM TİPİM Saçlar altın, ve nâziyeyse sadef, Gece engin kadar sihirli, derin Gözlerin rengi - etmeyim mi esef?- Anlatılmaz ve anlaşılmaz ki, Burnu mirasıdır. ilâhelerin, Sade görmek de öyle bir hâz ki. Ağzı, bir başka şi'r 0.. anlatamam, Hüsn olur, zevk olur mırı'lla tamam, Sesi illam perisin İşiden mest olur ve şair clx" Rüha mev'ud olan o dürâdur, Cennetin bir misâli sinesidir. Onda bir çift beyaz güvercin var, Dötma ufka, ya semaya bakar. Çehre beyzt, beyaz, uçuk, süzgün; Boynu mermer sütun kadar düzgün; Görenin ihtisası hayranlık... Orta bir boy, hirâmı hep mevzun; Mütenâsib bir orta şişmanlık... Yetişir, çünkü ah uzun çok uzun, Bir şiir, bir kaside, bir destan. Yine târife kadir olmuyacak, Bence zöten cihanda hüsm ile ân, uyulur söde, anlaşılmıyarak; Ve bununçün de anlatılması 20r; Hele tecsimi bir muhal oluyor. Ankara: Bir Münzevt — 286 — Kadın bir ecnebi lisanı ve biraz çalgı bilmeli|! İşte benim beğendiğim kaaın tipi: Orta boylu, balık etli, sarışın, saçları hafif dalgalı, gözler ve kaşlar siyah ve Bir ecnebi lisan ve bir de çalgı bilmeli. Sun'i güzelliğe meyletmemeli. Her hususta kocasına muti ve sadık ve yuvasına candan bağlı © derecede olursa olsun, bu kadın muhitinde iyi tar H olmahdır. ınmış, sıhhat- İstanbul: Y. Besir (Adresinin neşrini isteme -— - Son Posla'nın Tefri' ası: iştir) da yer bulmak kabil de- bari... kadar yayan çıktılar. Yürü - mekten açıldığı zaman Nüveyre: — Ablamla ikimiz her sabah saat do- kuzda Mecik üne kadar yürüyo- ruz. Demişti. Turhan buna nişan koydu. O gün böyle geçti. Ertesi günü, ;.um_ — telefonda konuştular. Akş: — lend matbaaya geldi: — Maşallah, yürümüş. Lebibe ile lmişsin. Eve kadar be- İşte böyle olmal:. Şimdi söyle bakalım, o veyrenin yıldönü - ece gitmezsek a- kirma gel - y almalı ama ne almalı üm, benden iyi bilirsin. yeden çı- yüz lira ve- fi umum şimdi bulunsun! kadın ve iz hangileridir? — 287 — Kadının sözü dinlenir olma'ı | Beğendiğim kadın tipi şudur: Vücut: Sarışın, pürüzsüz ten, ufak a- | ğız, ince ve beyaz dişler, narın burun, ça- | ,kır ve cazibeli gözler, ince kaş, kumral u- | zun saç, hafif yuvarlak ve sevimli bir | çehre, mutedil bel, ulfak ayak, güzel ve şirin eller, ne çok şişman, ne de çok za- yıf, balık etinde, orta boylu.. Muti, yuva- ya bağlı, iyi bir ev kadını, eşinin kazan- cına kahaatkâr, temiz kalpli, iyi ahlâklı, ağır başlı, sözü dinlenir olmalıdır. Tahsili orta, ldgresini bilecek kadar bilgili olmalıdır. evinin Yalova Cumhuriyet Caddesi No. 15 de Faik Er — 288 — | Gönül kimi severse güzel odur ı Teyzeciğim, Allah herkesi öğmüş ya - ratmıştır. Binaenaleyh gönül kimi sever- se güzel odur. Saygılarımı sunarım, Kadıköy. Enise Yön (Sarih adresı idarehanemizde mahifuz: — 289 — Kadın hayalperest olmamalı! Vücudü: Az esmer çehroe, dalgalı saç- lar, pürüzsüz bir ten, orta boy, ne şiş- man, ne de zayıf, Tabiati: Kuvvetli sevgi, sonsuz itimat, yuvasma karşı büyük bir muhabbet taşı- | maâlı. Eğlenceyi zamanına, bilhassa büt- çesine göre yapmalı. Hayalyerest olma- | malı. | Tahsili: Bir ev kadınının bilmesi lâ- zım gelen şeylere vâkıf olmalı. Bunlar- dan başka çok ehemmiyet verdiğim ve her şeyin üstünde tuttuğum ve bir kadın da en fazla aradığım yey: hal ve istik- balde ahlâki tam, gözü kocasından baş- kasında olmamalı, Ankare: Şevket (Sarih adresinin neşrimı iştememiştir) —- 290 — Kadının serveti olmamalı Sevdiğim kadın tipi şudur: Boyu 1,62, kilo 63, tip ne sarı, ne de cs- rmer, saçlar uzun, siyah ve kıvırcık, çeh- re tam bir güzellik taşıyacak. Gözler iri | ve keslane rengi, saf bakışlı, burun ufak | ve sevimli, ağız ufak, dudaklar ince ve yarif dişlerle süslü, çene ufak ve beyaz olacak. Serveti olmıyacak. Erkeğinin var- lığı esnasında yuvasına hasıl şiddetle bağlı ise, yokluğu esnasında da aynı ha- rareti muhafaza edecek. Kasımpaşa Camiikebir mahalleşi Acıçeşme sokak 42 de A. Tekin Yazanı Kemal Rag | — Bugünlerde param var; lâüzım olun- ca isterim. — Nüveyreye alacağın hediye en a-| şağı kırk elli lira tutar, Cebindeki para- yı ona verirsen sana kalmıyacak. Âl şu- nu!. Ne zaman buluşup Arif paşalara gideceğiz, onu söyle. — Ne zaman istersen. — Yarın akşam?.. — Pekâlâ... Ertesi sabah Turhan, sekizde evden Dokuza doğru, Şişlide tramvay da beklemeğe başladı. Dokuzu Xuvr;,re ne ablası Ro - »nı'mx.erdı Süvari h—akolunuu önün- den ı,eçerkon Turhan onlara yetişti, eköyüne, oradan da Zincirliku- yüuya doğru yürüdüler. Sonra gene dön- düler. Nüveyre bir aralık uedı — Bülend, Turl beyin diyordu. Bugün bizim için 'm brc k_ dar geç kaldı. Bu kadar fedakârlığa kar. şı artık ne yapacağız, bilmem?.. Turhan kıpkırmızı oldu. Genç kız, acaba bir şeyler sezmişti de onun için, gizliden gizliye alay mı ediyordu?. *|dar güç oynuyorum, bir bilsen... SON POSTA İstanbul Borsası kapanış fiatları 7 -5 - 1937 PARALAR | Alış 420.0) Vd HL00 120, 1 Sterlin 1 Dolar 20 Fransız Pr. 20 Lire! 20 Belçika Pr. 20 Drahmi 20 İsviçre Pr. 20 Lava 1 Filoriğ 20 Çek xuronu 1 Avusturya ŞL 1 Mark 1 Zioti 1 Pengü 20 Lev 20 Dinar Ruble 1 İsveç kuronu 1 Türk altını 1 Banknot Os. B. EDE BŞ 3ÖBERSEBE ğ 59.8. Bi 5 Kapauş Londra Nev-York Parls Milâno Brüksel Atina Cenevre Botya Amsterdatn Prag Viyana Mndrid Berlin Varşova Budapeşte Bükreş Belgrad Yokohama Morkova Stokholm 15,0144 4.678) BLAŞ 441525 bi LAD6 22 nkğü .ny6 M.68 10644 4165 $ 370) 101,32 M.24 2.7486 23 62 3441575 641925 yaMı9 N.15 4.2163 14.1628 19675 4718 3.9825 1074925 54295 2.733) 23.5k Anadolü gn. 9 60 peşin A Şek © 0 vadeli Bömont - Nektar Aslan çimento Merkes bankası İş Bankası 'Telefon İttihat ve Değir. Şark Değirmeni 'Terkos 1L0 1 İSTİKRAZLAR Açılış 20.675 2825 29 615 21675 'Türk borcu I peşin .. » I vadeli » IK vadel İSTANBUL Ticaret ve Zahire Borsası 7/5/937 FİATLAR CİNSİ Aşağı — Yukarı K. P. K.P. .» 5 428 500 $6) 24 18 Buğday yumuşak Arpa Çavdar Mısır sarı Afyon ince Peynir beyaz Lebibe oralarda değildi: — Sahi ki aklıma geldi; Bülent, bu akşam geleceğinizi söyl niz, olmaz mı?.. kılıyordu. Yemeğe gitmek Ölekiler o kadar üstüne düşt türlü razı edemediler. O akşam gene Bülentle buluştular. Yemekten sonra oraya gittler. Başka misafirler de vardı; gene oyun oynan- dı. Turhan orada tanıştıklarına da ken- dini sevdirmeğe başlamıştı. İçlerinden birisi; — Yarın akşam bizde toplanıyoruz; sizi de bekleriz. Dedi; onu da çağırdı. Bir âralık Bü-|tor lentle yalnız kalmışlardı. Öteki: — Uzatma artık, kısmetin açıldı!.. Diye alay ediyordu. Turhan acı acı güldü: — Öyle... Kapı kapı dolaşıyoruz, hiç olmazsa nafakamız çıkıyor, diyecek- sin değil mi?,. Ben bu kometliyi ne ne ka- kadar üzülüyorum; kendi kendimden utanıyorum!.. — Ama, pek iyi oynuyorsun!. Gören- ler, senin zoraki bir oyun oynadığını, hiç de anlayamazlar, Ben bile, arlık “İsında Lebiheyi DOYÇE LEVANT LİNYE G. M. B. H. HAMBURG Doöyse Lovant Linye Hamburg A. G. Hamburg, Atlas Levant Linye A. G. Bremen Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve sahisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postaları İstanbulda beklenen vapurlar. Larissa vapuru limanı ızda Aduna vapuru 14 Mayısa doğru Mora vapuru 16 Mayısa doğru Varna, Köstence için li- hareket — edecek yapurlar Adana vapuru 15 Mayısa doğcu Burgaz, manımızdan Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Roterdam limanları için hareket edecek vapurlar Akka vapuru 8 Mayısa doğru Fazla tafsilât için Galata'da Ova- kimyan hanında Doyçe Levante Linye vapur acentalığına müracaat. Telefon: 44760-44769 alışltın da seve seve yapıyorsun, zanne- diyorum. Herki yanında © kadar li, o kadar canlı görünüyorsun ki... Sonra, onun birdenbire öfkelenme - sinden korktu. Renginin yavaş yavaş değiştiğini gördü. Yarı alaylı bir sesle: — Yazık, çok yazık ama bir kere baş- "İladık; artık geriye dönülmez ki... Sen Rene için için duyduğun üzüntüyü kimseye belli etme de bir ayak evvel, şu işi başaralım. Bülendin dedikleri pek te yalan de - Bildi; Turhan ti bir rüya görüyor - muş gibi, kendini koyüvermiş, bu top- lantılardan pekâlâ, kendisi de hoşlanı- yormuş gibi görünüyordu. Ertesi akşam da oraya - gittiler, Bu sıklaşlıkça Arif pışı dışlı olmuşlardı. Gün- rhan bir kaç defa telefonla yor, yarım saat, bazan bir dar Lonua ukları oluyordu. Ar- inin hayatında tuttu- nıştı; ikisi de gün geçtikçe daha bağlanıyordu. Tefon ği zaman kar$şı - bulamazsa pek üzlüli anun telefonu geçikirse genç kız da oldu duramıyordu. Kardeşi | ”5 de, annesi de artık bunu sezmişlerdi; Turhanın telefon edeceği saatler de Lebibeyi yalnız bırakıyorlardı. (Arkası var) Acı Badem Kremi Acı badem kremi cilde yarar, Cilde hayat, düzgünlük ve tara- vet verir, Cildin kirlerini, zehir- kerini, fena yağlarını temizler. Buruşukluklarını, lekelerini, çil- lerini, erginliklerini, sivilcelerini izale eder, Çirkin çehreyi güze- leştirir ve ihtiyarlığı gençleştirir. Fakat acı badem kremini her- kes yapamaz ve bu kremi mut- laka acı badem yağiyle yapmak lâzımdır. Bu - hem müşkül ve külfetli, hem pahalı bir iş oldu- gundan biraz acı bademı esan - sile vazelin yağını karıştırarak yapılan kremleri kullanan ba - yanlar cildlerini bozuyorlar, Halis acı bademden pek bü - yük fedakârlıklarla istihsal edi- 'Ten hakiki ve acı badem yağını krem haline getirmiş olan ko- lonyasiyle ve — müstahzaratiyle meşhur eczacı Hasandır: İiriyatı nefis ve caziptir. Hasan acı badem yağı kremi - le, Hasan yağsız kar kreminin ve Hasan yarım yağlı gece kremini bayanlar seve seve kullanmakta ve eczacı Hasanı tebrik etmekte- dirler. Sabun, kolonya, losyon, lâvam ta, briyantin, saç suları, sürme, pudra, tıraş biçağı, diş fırçaları, diş suları, diş macunları ve her türlü ıtriyat ve müslahzaratta mutlaka Hasan markasmı isteyi- niz ve arayınız. Hasan — deposur Ankara, İstanbul, Beyoğlu, Be * şiktaş, Eskişehir. gaca | Bir amele elini makineye kaptır! 18 numaralı marangoz dükkânında çi Jiışan Hakkı kazaen - elini kaptırmış, baş parmağı kopmuştur di Uzun çarşıdaki Bıçakçı sokıgır.dl makineyt