25 Mart 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

25 Mart 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

SÖON POSTA “ifşa eden idam olunur!,, Harb sanayi casusları arasındaki mücedele Litvanyalının ağzından çenesine akan şarab kan damlalarına benziyordu. Bunu görünce Vielopolska sıkılmış bir halde bize doğru döndü: “Affedin, asm hastalığı vardır babamda, güç nefes alır!,, dedi Size demin verdiğim sözden asla vazgeçmek niyetinde değilim. Eğer ma- kul bir fiat teklif ederseniz hükümetim namina hemen size tesviye edebilirim!.. Çek defterimi önüne koyduktan son- ra Litvanyalının makinesini değil, ci- Berini bile alacağıma son derece emin- dim, Gülerek sordum: — Mösyö Mişel! Cihazınız için ne gi- bi bir fiat istiyorsunuz? Litvanyalı birdenbire şaşaladı. Aya- ğa kalkmak istedi, kalkamadı. Tepe - sindeki kırmızı ibiği bir kaç defa sal- landı. Sanki ağzı bir kaç yüz iple geri- len kocaman bir ağız imiş gibi yüzü - nün bütün buruşuklukları gerilerek, güldü. Çenesini bir kaç defa oynattı, fakat bir şey söyliyemedi. Galiba he - yecanından sesi çıkmıyordu. O vakit Vielopolska telâşla yerinden fırlamış, merhamet mi, nefret mi ifade ettiği belli ol n nazarlarla babası- na bakmağa mıştı. Sonra; birden* bire, masanın üzerinde duran şarap şi- şesinden bardağa şarap doldurup ba- basının önüne itti. Litvanyalı şarap bardağını yarısına kadar içip masanın üstüne bıraktı. Ka- hın ve çatlak dudaklarından kırmızı şa- rap damlaları bir kan gibi çenesine doğru sızıyorlardı. Vielopolska son derece sıkılmış bir halde bize doğru döndü: — Affedin, mister — doktor, dedi.. asm hastalığı vardır babamda, Güç ne- fes alır, onun için böyle.. Filhakika Litvanyalı, birbiri peşine bir kaç defa derin derin nefes almağa başlamıştı. Gözleri daha ziyade irileş-| miş, ördek mırtlağı gibi oynıyan ve bu- ruşuk etleri sarkan gırtlağile yutkuna- rak, sanki, havayı yemiye çalışıyordu. Demindenberi eldivenli ellerini kür- künün yenlerine sokmuş, hiç. bir şey söylemeksizin bizi dinlemekte olan O- landa, Litvanyalmın bu heyecanını nefretle seyrediyordu. Nihayet Litvanyalı yerinde doğrul- du. Gözlüklerinin altında ışıldıyan ko- caman gözleri derin bir sevinçle parlı- yordu. Aldığı nefeslerle karnının içine konuşuyor gibi garib bir sesle tok tok, nefes nefese: — Irlanda... Irlanda — devleti - nin büyüklüğü karşısında çok minnet- tar oldum. Diye mırıldandı. döndü: — Affedersiniz, muhterem — doktor cenabları.. affedersiniz, cihazımı hihâ- yet asil Irlanda devletinin satın slaca- ğim hiç aklımdan geçirmezdim.. — Beni merak içinde bırakıyorsunuz, Mösyö Mişel. Fiat üzerindeki fikrinizi henü zsöylemediniz. Ümid ederim ki düşündüğünüz fiat makul bir şeydir.. dedim. Litvanyalı sarsak sarsak gülmeğe ça- hştıu Kocamâan kafasını sallıyarak: — Ool. dedi. — Elbette! "TIrlan - da devletine ağır bir yük olmayı ak- lımdan bile geçirmem. Bu makine yü- zünden zengin olmayı düşünecek deği- liz ya.. Fakat, ne var ki, bu uğurda, ya- ni sırf fen uğrunda bu makineleri vü- cüde gelirebilmek için bütün varımı yoğumu sarfettim. Âdeta sefalet içine yuvarlandım. —Sizden, ve — Irlan - Sanra bana doğru dâ devletinden diliyeceğim Mmürüvvet ; KA Si N Hamış gibi, yerinden fırladı, önümüzde- | tırf. diğer fennt projelerim uğrunda Ça (pi Va ı klara şarab doldu.rnrıık Olan-| kışabilmek içindir. — Fenni çalışmalarınızda devam ede- bilmek için, Mösyü Mişel, size şimdilik ne kadar bir para lâzım? Litvanyalının içlerine kadar gülen gözleri âdeta kanlanmışlardı. Dudakla- rı sallanarak: — Daol. Büyük bir şey değil, muh- terem doktor cenabları.. elli bin frank kadar bir şey,.. e — Elli bin frank mı?.. Litvanyalının büyük bir şey istemi- yormuş gibi önüne bakarak sahte bir tevazula duruşuna hayret içinde hakı- yordum. — Fakal, Mösyö Mişel, dedim, 50 bin Litvanyalı birdendire elleri titriyerek çeke uzandı. frank, her halde pek noksan olan bu ci- hazınız için — çok fazladır. Zira, tak - dir edersiniz ki bu keşfiniz şimdilik ar- cak tedrisat için kullanılabilir. Radyo sanayiinde tatbikı bile şübheli. Doğru- sunu isterseniz, ben, bu keşfinizi sırf Dublen'deki (Teknik Keşifler) müzesi için satın alıyorum. Fakat Litvanyalı bir defa eline ge- çirdiği bu yağlı kuyruk önünde hiçbir suretle yumuşamak niyetinde görün- müyordu. Buruşuk yüzü âdeta ateşlen- mişti. Benim bu itirazımı ürkerek din- Jedi. Sonra ağlar gibi yüzüme baktı. Dudakları titreyerek: — Peki muhterem doktor cenabları!. dedi. — İrlanda — devleti — gibi ya- nn müstakil bir devlet — olmuya namzed bir hükümet için elli bin frank nedir ki? Haris adamın başka türlü gözü doy- mıyacağını pek güzel anladığım için kısa kestim. — Peki, Mösyö Mişell.. dedim. Hü- kümetimle son bir defa muhabere et- mek şartile, keşfinizi angaje ediyorum. Şimdilik de size kaparo olarak 15 bin franklık bir çek takdim ediyorum. | Çeki' derhal doldurup Smith Wihte | imzasın) atarak Litvanyaltya uzattım. Litvanyalı birdenbire elleri titriye- rek çeke uzandı. Hemen aldı. İri gözle- rine kan daha ziyade hücum etmişti, Müdhiş bir hayretle, kocaman gözle- | rile yüzüme bakıyor, dudaklarını oyna- tıyor, fransızca, fakat anlaşılmaz bir takım sözler murildanıyardu. Ben, yaptığım jestin Vielopolska üze- rindeki tesirini de anlamak İçin yan gözlerle ona baktım. Vielopolska'nın (yüzü mosmor olmuş, kanapenin üzerin- de taş gibi hareketsiz bir halde duru- yordu İlk ağızda 15 bin frangı eline geçir- — Bizde âdettir, dedi. Mühim satış- lardan sonra birer bardak şarab içeriz. — Dostluğumuz şerefine içiyorum!, Diye Litvanyalının sörünü kesip bar. dağı havaya kaldırdım, şimdi, Litvan- yalıyi ihtima| ki senelerdenberi tahay- yül ettiği zenginlik rüyularının eşiğine kadar getirmiş bulunuyordum. — Arkası var — fiatları 24 - 3. 1938 ÇEKLER miş olan Litvanyalıya ise şaşılacak bir |P— abdallık ârız olmuştu. Hâlâ etrafına bön bön ve sarsak sar- sak bakınıyordu. Neden sonra kendini topladı. Taş gibi hareketsiz durmakta olan Vielopolskaya döndü. — Vielopolska!.. diye kekeledi.. Vie- lopolska!. Muhterem dostlarımıza şa- rab.. Vielopolska, şaşkınlıkla kendisine fransızca söyliyen babasının işaretle- rinden ne demek istediğini derhal an- daya, bana ve Litvanyalıya uzattı. Litvanyalı, hâlâ titremekte olan elle- tile şarab bardağını eline almıştı. Ağır- laşmış dilile, yarı acı ve âdeta vahşi bir üşle yordu: Bu işe girmek istiyenlerin 1500 liralık ettiği vesikaları ve nafıa müteahhitlik vı ammaa aa aa Devlet Demiryolları ve limanları işletmesi Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 20.000 lira olan 100 ton Klorütutya 9/5/1838 Pazartesi Rü- nü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. muvakkat teminat ile kanunun tayin esikası ve tekliflerini ayni gün snat 14 de kadar Kamisyon Reisliğine vermeleri lüzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada M gellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktaı alzeme dairesinden, Haydarpaşada Te- dır. — (1515) İstanbul Borsası kapamış (| Bir kadının sırrı Sayfa 9 Nafıa. Vekâletinden: 1— Tokatta Kazovanın sulanması için yapılacak Gömenek Regülâtörü ile Su« lama Kanalı inşaat ve sınai tmalâtı, keşif beğeli (1,225,000) liradır. 2 — Eksiltme 18/4/1938 tarihine rastlayan Pazartesi günü saat 15 de Nafla Vekâleti Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. çe 3 — İstekliler: Eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel Şartnamesi, fenni şartname ve projeleri (50) lira mukabilinde Sulear Umum Müdürlüğünden alabilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (50,000) liralık muvakkat teminat vermesi ve (400) bin liralık Nafla Su işldairerini taahhüt edip muvaffakiyetle bitirdiğine ve bu kabil Nafia işlerini başarmakta kabiliyeti olduğuna datr Nafla Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikası ibraz etmesi, isteklilerin teklif mek- fublarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikme- ler kabul edilmez. — (630) (1452) .. Adalar Malmüdürlüğünden : Muhammen değeri Heybetlada: Eski Arka yeni Müstecip onbaşı sokak eski 1 yeni 14 sayılı ev. 700 — 00 » Eski Berber oğlu yeni İşgüzar sokak 32/36 sayılı ar- sanın 300/384 hissesi. 108 65 Büyükada : Karanfil mahallesinin Karanfil sokağında bülâ sa- yılı arsa. 400 20 Yukıradı yazılı mallar 7/4/1933 Perşembe gününde saat 14 de peşin para ve açık artlırma ile satılacaktır. İsteklilerin © 7,5 pey akçeleriyle Adalar Malmü- dürlüğüne müracaatları. — (1535) Hava Yolları Umum Müdürlüğünd en : HAVA SEFERLERI ANKARA - ISTANBUL » asııda 1/Nisan /938 den tibaren başlıyacaktır. “733,, “M5L0,, HiÇ yarlamıyan ANNELER Biliniz ki çocuk yalnız meme fçin ağlamaz. Çok iyi bilirsiniz. ki: Çocuğu hırçınlatan sebebler. den birisi de apış aralarının ter ve saireden pişerek, kızararak çocuğu Trahatsız — etmesidir. Bu itibarla günde iki defa çocuğu PERTEV ÇOCUK PUDRASI ile pudralayınız. Ne âdi tuvalet pudraları ve ne de çok - itina ile hazırlanmış pahalı pudralar. PERTEV ÇOCUK PUDRASI yerini tutamaz. Bu pudra bilhaş- sa yavruların cildleri ve ifra» Zatı nazarı itibara elınarak ya « pılmıştır. İhti Bu Bayan 25 mi? Yoksa 40 yaşında mı? 45 yaşında olduğu halde yüzünde hiç bir buruşuğu ve hiç bir tzi yoktur. Açık, yumuşak ve bır genç kız gibi kusursuz bir cild Adetâ bir harika, fakat, bu- nun da fenni bir izahı vardır. Viyana Üniversitesi profesörü Doktor Stejs- kal'in şayanı hayret keşfi olan ve «BİCCEL, tâbir edilen kıymettar cild gnsuru, her yumuşak ve buruşuksuz cild için eizem tabil ve ilhya edici bir cevherdir k: pımdi; penbe rengindeki Tokalon kremi terkibinde mevcuddur. Siz uyurken cildimizi besler ve genç- leştirir. Her saban daha genç olarak uyanıtsızız. Bütün bürüşükluklar ve gizgiler tamamen silinmiş ve kaybol- muştur. Gündüz için, cild unsuru olan (yağsız) beyaz rengindeki Tokalon kre- mini kulk.nınız. Cildinizi terü taze tu- tar ve beyazlatır, siyah naktaları ve gayri saf maddelerimi eritir. On yaş da- ha gençleşiniz ve dsha genç — kalınız. Yüzünüzün zayıflamış adalelerine nl- hayet verini2 ve bu çirkin tenden kur- tularak vyanaklarınıza gençliğinizin ta.- zeliğini veriniz. a Doktor İbrahim Zati Öget “Belediye — karşısında, Piyerloti töddesinde 21 numarada bergün Üğleden sonra hastalarını kabul edor. Son Posta Yevml, Siyasi. Havadis ve Halk gazetesi Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 18 İSTANBUL Güazetemizde çıkan yazı ve resimlerin bütün —hakları mahfuz ve gazetemize aittir, ABONE FiATLARI Abane bedeli peşirdir. Adres Bayanların nazarı değiştirmek 25 kuruştur. ' d'kkahne' Gelen evrak geri verilmez. Satın aldığınız Tokalon kremi İlânlardar mes'uliyet alınmaz. vazolarının büyük bir kıymeti Cevap tçin mektublara 10 kuruşlı vardır. Onları bayiinize iade et- Pul ilâvesi lâzımdır. 4 tiğinizde beheri için 5 kuruş ala- cak, ayni zamanda kıymettar mü- kâfatları bulunan Tokalon müsa- bakasına iştirak hakkını veren bir bilet takdim edecektir. Posta kutüsu : 741 İstanbul Telgraf : Son Posta 'Telefom : 20203