23 Nisan 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

23 Nisan 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

Bu » resimi 1934 Holiyvoot güzel - Jik İetaliçasınin < dır. Kendisi aşa - ğıya — yazdığımız 16 günlük yemek rejimini- takib © 'derek — vücudüna bu kıyraklığı. ve adalelerine de bu elâstikiyeti — ve « rebilmiştir. 16 GÜNDE ZAYIFLAMAK iÇiN Müslümanlarda oruç, hiıristi- yanlarda perhiz denilen âdetler sadece dinin emrettiği şeyler değildir. Bunun sebebi tama - men başkadır. Halkın hemen umumiyetle | cahil olduğu devirlerde sıhhi tedbirleri yalnız papaslarla ho- calar az çok bilirlerdi, Papaslar ve hocalar, daha doğrusu din va zileri — ve bu arada da sizlerin, bayanlar — fazla ye » | mek yediklerini görerek bütün | sene mideye yükletilen hizme - te, onu dinlendirmek suretile karşsılık olarak oruç ve - perhiz mükellefiyetlerini dini — birer borç şeklinde koymuşlardı. Hem o zamanlar “mutbak,, denilen mide belâsı bugünkü ka- | dar ileri değildi. Burada sırası gelmişken söyliyeyim ki, insan- ların ömürlerini azaltan sobep - lerden biri de bin bir türlüsü ya- pılan “yemek,, tir. Nasıl harp vasıtaları tekâmül ettikçe telefat çoğaldı ise, “ye- mek — mutbak,, tekâmül ettik- çe de ömürler azaldı. Bu itibar- la, yukarıda bahsettiğimiz za - manlarda, insanlar, yemek mesini bugünkü kadar mük: mel bir şekle ko,mımnılardv Sadece ateşte kızartılmış, soğuk eler yerdi ki, mideyi buğünkü kadar yormazdı. Binaenaleyh müslüman ve hıristiyan dinle - rin yılda bir ay oruş ve kırk gün perhici farz ediş!. , o zamana göre uygun senclik bir tedavi idi. Eğer bugün, ayni tedbirleri koymak icap etseydi, din vazı' ları muhakkak ki, senede altı ay perhiz veya cruç izlerdi. Çün kü, bilhassa kadınlar, çok ye - mek yerler. Bir kadının, yirmi beş yaşın- dan sonra, şavet por ve hem de küvvetli spor yapmıyor ise, ta- bit olması lâzım gelen sikleti beher kilosu için 30 kaloriye ih- tiyacı vardır. Sonra her i'kbuhar mevsimin de;, m.hakkak suve te bir. “re- jir..,, yapmarız lâzımdır ve bü yazıyı, kadın okuyucuları TAN işte bu münasebetle ve mevsimi olmak itibarile yazdır- mıştir, Biliyoruz, “rejim” sözünü kur okumaz hemen yüzünüzü buruşturdunuz, Çünkü bu söz si ze “sıhhat ve güzellik” ten ziya de ** mahrümiyet — ve sıkıntı ” hatırlatıyor. Yalnız şunu unut- mayınız ki, hoşunuza giden ye- için | - NELER niz. Bmlece, hem zin tadını tatı lur, hem de uzviyetiniz. şeyin başı olan midenize dinlen mek fırsatını vermiş olursunuz. Sizlere, çok yiyorsunuz dediği miz zaman sakın kızmaymız. Yalnız şurasını hatırlatmak is - teriz ki, hemen her yemek 8s0- nunda, etrafınıza baktığınız za- ze, ve cğer ev sahibi siz iseniz misafirinizı — Allah d:ı.ı:ı buyuru: ıma kardeş, biraz kendi elimle si - tabak, teklif- lı:nm ve bu teki mü öp, bi eklinde teyit edilişlerini ha- Ş Simdi size, on altı günlük vsejim vereceğiz. Bu rejimi tat- | bik etmekle, korkmayınız, öl .-| iniz sihhatiniz ar- ihhatiniz değil, niz daha sarıcı, daha parlak daha cekici olur , İLK GÜN Öğle yemeğ 200 gram balık 300 | 200 gram karnıbahar salata 70 200 gram ananas komposto 300 Akşam yemeği Alakok iki vyumutua 160 220 gram prasa 100 1 portakal 50 Kalbzi vekünu 980 Hergün bir liste neşredeceğiz, e KOSTÜM TAYYÖR Aramızda çok kadınlar var ki, aile bütçeleri istediklri gibi giyinip kuşanmalarına manidir. İstekleri gibi tuvalet yapma- yınca da, ekseriya arkadaşları- anm arasıma girmekten de kaçı- . Elbise faikrliğinden —do- küçük düşmeğe ve mahcu- biyete katlanamazlar, Halbuki bunlar için kolaylık, kostüm tayyor r'i meğe alışmak Üüz kumaşmın p:h:ıîıîvzmılan zi- ve rengi ile ken- dini gösetren bir kaç ta bluz o- lursa, günün hanği saatinde ve nerede olursa olsun, nazari dik- Yyati cekmeden orada hazır - bu- meklerden muhtelif listeler ter- lunabilir. YEMELİ * Yazın kıştan az yemeli: Eti a. zaltmalı; sebze, meyva ve yoğurdu arttırmalı, Fazla su içmeli ve on beş gün sabah kahvaltısını bırakıp ilik maden suyu içmeli, MAKİYA I Sekslkt AA HMA “çîN Bütün gün, herkes güzel ma- kiyajmıızı gördü, beğendi. Fa- kat akşam eve döndünüz. Uyku- vakti geldi, ondan daha evvel de makiyajınızı silmek akti . Makiyaj silmek hakikaten bir derttir. Belki çoğunuz, yüzünü- zü silmeden yatarsınız. Pek azı- nız da bunu nkörü yapar. Eöe' yüzünüzdeki boyalırı silmeden yatryorsanız, peşin haber verelim ki, çabuk ihtiyar- larsınız. Yüzünüz buruşur. Çün- kü yüzünüzün derilerinin mesa- matları vardır. Bunlarda uefes almak icin yapılmıştır. Bi e yüzünüzü cabuk sil- mek icin üç çare gösteriyoruz" Birincisi, sudan, bilinmez ne için, korkan kadınlarla artistle- rin kullandıkları çaredir. Bu care, mı.kiyatı kremlerle silmek tir. Fakat ne yazık ki, krem di. ye kullanılan bu madde, ekseri- yetle vazelindir. Vazelin, boyaları çahuk cıka- ran bir maddedir. Fakat büvük bir kusuru vardır. O da mesama KÜÇÜK BİLGİLER Takma kirpik, güzel görünü- yor, Eğer sinema veya tiyatro artisti iseniz veya fotoğraf çek- tirecek iseniz bu, çok münasip. Fakat eğer bir baloda, veya bir toplantıda da takma kirpik ta- karsanız bu, derhal belli olur, ve, yemek yerken, takma kirpi- ğinizin çorba icine düşmesi de muhtemeldir. En iyisi, size bir ilâç tavsiye edeceğiz. Bunu, ge- ce yatmadan evvel, kirpikleri - nize sürünüz. Yalnız, dikkat e- din, gözünüze kaçmasm. Bir fe- nalığı dokunmaz, yalnız de Hintyağı olduğundan biraz va« kar. İşte: Acide galliave: 1 gram. Huile de ricin: 4 gram, Vaseline: 10 ğram, Essence de lavande: 8 damla HAVA VE KAN Pencere önünden geçerken, burnunuzdan yavaş ve derin ne- fes alınız, sonra yavaşça yine burnunuzdan nefes veriniz. Bu- nu her gün yarım saat yapınız. Bu suretle kanmıza fazla ok- zijen vermiş olursunuz. Kanda- ki kırmızı küreyveler artar, ren- giniz pembeleşir, sihhatiniz dü- zelir, . ta derhal ve süratle girmesi. Va zelin, petroldan çıkarılan bir madde olduğu için, deri, bu mad deyi eritemez, mesamatta kalır, tıkar, Binaenaleyh, makiyajı çıkarmakla beraber, kendisi ©- | rada kalır ki ,netice yine ayni- dir. Yani Hiç. Eğer, yüz, vaze- linle silindikten sonra hemen sıcak su ile ve sabun ile yrkanır- sa, binnisbe bu zararın önüne geçilmiş olur, en iyisi yüzü va- zelin ile silmemektir. Eğer yüzünüzdeki boyaları silmek icin bir krem kullanmak isterseniz, esası, domuz yağı ve- ya sığır vağından yapılmış olan bir krem kullanınız. En iyisi esa sı lanolin ile yapılmıs bir krem kullanmaktır, Cünkü bu madde- yi yüzün derisi kolayca kabul eder. Kremi sürdükten sonra, yüzünüzü husust bir makivaj silen kâğıtla siliniz, veya vüzü- nüz alışmıs ise, sert bir lüsyon ile vıkavınız. Daha fennf alan ikinci care, boya cıkaran bir mayi kullan- alyahı kayu renkdi erep empelime. dendir. Kop biçimindeki kısa kol ları omuzdan ufak ufak büzgü- lerle büzülerek kravat yakada biter. 2. Bu ansamble'nin kolsuz manto su siyah zemin üzerine emprimo kreptendir. Etek düz siyah krep ten, bluz da emprime şık bir ampiyesmandır, Makiyajı dört usulle silmek çıkarmak müm- kündür 1, eyi bir sabunla, makiyaj çıkarıcı bi mayi ile, kremle ve kââtla. Bunların içinde biz ceen iyisi üçüncüsü olmakla beraber yerine — göre ve boyayı da anlattığımız gibi her biri ay- rı ayrı kullanılabilir. maktır. Daha ziyade vazih ol - | mak için bunların bir kaç tanesi | nin ismini sayalım: — Joluocine, Lotion Scherk, İradium de | Dixor, Lavenor suyu, lar : Üçüncü çare, bizce en iyidir. Çünkü en sade, en kolay, en mü essir ve h€rkesin k*sesine elve- rişlidir. | f kimyevi hassaları ile çıkarır- Birçok kadınlar aksamları 1- | hk su ile yıkanmağı büyük bir azap telâkki edeıler. Fakat yü- ze boya sürerken Üüsenmiyen kimsenin, yüzünü yıkamağa da üşenmemesi lâzım değil midir? İyi su. veya yağmur suyu alı- nız. İyi, bilhassa deri icin ya- pılmıs bir sabun alrnız. Ve büyük snnenizden öğrendiğiniz gibi zünüzü 1irle su ile, adam akrilı sabunlıyarak yıkayınız. Yüzü nüzün derisi kuru ise, vikandıd- tan sonra hafif bir krem sürfi nüz. işte bu kadar.. Bu mayiler, yüzdeki makiyajı Üstleri, el örgülü nervürlü eldivenler son modadır. o ÖĞLEDEN SONRA GİYİLECEK TUVALET Bej renkli zemin * şuni renk emprime kumaş,. Kap şeklinde kollar omuz ta- rafından göğüse gelen parçada bir düğüm vardır. Bu tuvaletin mantosu kestane ile kına rengi- nin karışmasından doğan tatlı bir renktedir. Kumaş, kalın krep tendir. Tuvalet için 4,50 metre ku- maş lâzımdır, mantoya 2,50 met Te kumaş kâfi gelir, Bu tuvaletin kolsuz mantosu siyah zemin üzerinde basma çi- çekler olan hakiki ipek krepten- dir. Bu manto tuvaletin üst tara fında bulunan kumaşın aynıdır. Bu tuvalet için 3 metre siyah krep, 3 metre emprime krep lâ- zımdır , p