4 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

4 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

——z İngiliz Kraliçesi Taç Mera- simine Nasıl Hazırlanıyor ? Terzisi Kırk Kat Elbise Dikmekle Meşgul, Kuvaförü de İş Başında Bütün İngiltere taç giyme merasimine hazırlanırken, Kraliçeye ait elbiselerin yapıldığı yerler ve Kraliçenin saçlarını merasim için tarıyacak olan kuvaförün civarından dahi kuş uçurtulmuyor. Kraliçenin tuvaletlerine ait tafsilâtın merasimden evvel ortaya çıkmamasını Saray Nazırı kat'i şekilde emretmiştir. Alınan terti bata rağmen bir Fransız gazetesinin Londraya hususi surette gön- derdiği kadın muharrir Kraliçenin merasim için yaptırdığı elbise- le; Fransız muharririn verdiği taf. silâttan dikkate şayan parçaları a- yoruz: Kraliçenin terzisi Madam Berthe bir Fransızdır. Haftalardanberi Kraliçenin merasim tuvaletlerini hazırlamakla meşguldür. Her gün Londradan epey uzak olan Windsor gatosuna gideerk provalarını orada tamamlıyor. KRALİÇEYİ NASIL GİYDİRİYORDUM? Madam Berthe, Kraliçenin bir kiz kadar masum, çekingen ve gece tuvaletlerinde dahi fazla dekolte- den mahçup olduğunu söyledikten sonra hazırladığı 40 elbise hakkın. da malümat vermiye başladı — Şimdi Windsor şatosundan dönüyorum. Otomobildeki kutular. da bugün provasını yaptığım Üç el- bise var, Yanmdaki yardımcı kıza döne rek: — Aman, kutulara dikkat! Her gey tamam mı? Unuttuğumuz bir gey olmuş mu?.. Kraliçe fevkalâde nazik muamele ediyor. Müşkülpe- #entlik hususunda benim Parisli'bir çok müşterimden bin kere yumu. yaktın. Altı aydır. Londradayım. Merasim elbiselerini hazırlıyorum. Kraliçenin zevki sâdeliktedir. Fazla dekoltelerden mahçup olu- yor. Gece elbisesirinin bile kollu olmasin emir buyuruyorlar, KRALİÇENİN EN ÇOK SEVDİĞİ ELBİSE Kraliçenin kırk elbise içinde en fazla hoşuna gideni, bugün prova- sını yaptığım gök mavisi tuvalet tir, Kraliçe, gök mavisini ve o ren- gi en iyi veren firuze taşını pek severler. Bu elbiseyi taç giyme me- rasimini takip eden günde verile. cek baloda giyecektirler, Eibise a- gağı yukarı mavi bir su akıyormuş hissini verecek şekilde firuzelerle işlenecektir. Kraliçe o gece fevka- iâde büyük firuzelerden yapılmış dizlerine kadar inen bir gerdanlık ta takacaktır. Fakat biliyor musunuz ki, Krali- çeyi giydirmek pek kolay değildir. Biraz benim gibi etine dolgun oldu- Hundan... MERASİMİN BÜYÜK SIRMALI MANTOSU © Kraliçenin terzisinden çıktım, bir #badethanede dua eder gibi işçile- rin hürmetle işledikleri taç giyme merasiminin sırmalı mantosunun yapıldığı yere girdim. O günkü alayda Kraliçenin giye. ceği mor kadife manto, bütün mâ- nasiyle şahanedir. Mor kadife man- tonun kenarları geniş, Ermin kürk- le çevrilmiştir. Kenarlarındaki kür kün dikiş yerinden başlıyarak man- tonun ortalarına doğru yayılan çi- çekler altın sırma le işlenmiştir. Kraliçenin alay mantosu yanm- da, ayni kadifeden yapılmış iki kü- çük manto dahâ dikkatimi celbet- ti. O mantolarm da kenarları Er- min kürkle çevrilmişti. Yalnız Kra- Jiçeninkinde altın sırma İle işlen- miş çiçekler yerine üç hat sırma iş- leme vardı. Küçük prenseslerin mantolarına sırma çiçekler konul- marş... PRENS ELİZABETİN SEVİMLİ KEVERANSLARI — — —— Mantoları hazıriryan müessesenin sehibi, Bukingam saraymda 6 sa- bah Prenses Elizabetin merasim görmiye, terzisile, kuvaförile görüşmiye muvaffak olmuştur. Kraliçenin en yeni tesimlerinden biri mantosunu giydikten, zarif ve kü- çücük tacını da başına oturttuktan sonra ayna önünde yaptığı tecrübe. lerinde fevkalâde muvaffak oldu- ğunu anlattı. Küçük Elizabet, vaktile bir me- rasim esnasında reverans yaparken azıcık yanlış hareket ettiğinden merasimin devammca başındaki tacı eğrilmiş vaziyette kalan Vi- kontes Lacelle'in akibetine uğra- mamak üzere çok çalışmaktadır. O zaman Vikontes Lacelle on beş Ya- şında idi, Prenses Elizabet on bir yaşmda olduğu halde saray Bdetlerine yil- leren alışık gibi uzun mantosunü #- yaklarma dolaştırmadan yürüyor ve ani dönüşler yaparak merasim gününe hâzıris- nıyor. Bu izahat al dım, Çılap Kir. İlçenin kuvoförü- nü buldum. Ku- vaför Kraliçenin şimdiye kadar hiç saçlarmı kestir. mediğini, resimle- rinde görüldüğü gibi o tarandığını temin etti, Mers. sim günü, ensesi- ai biraz örtecek gekilde © saçları tanzim < edilecek ve tacın etrafımda ondülâsyon ys- pılacaktır. İngiltere Krs- İlçesi 12 Mayıs taç giyme mers- simini de (tabif rengindeki saçla” rmın itiyat ettiği şekilde » yaşıya- caktır. Yalnız şu farkla ki tacm etrafı her günkü taranışından bi- raz farklı tanzim olunacaktır. Mevkuflar (Başı 1 incide) Dün bir arkadaşımız. firar hâdise 8i vukubulduğu günde tevkifanenin | vaziyeti hakkında şu malümatı top lanmıştır. “.— Tevkifanede firarilerin yattı - ğı koğuşta 50-60 kişi vardır. Sabah saat 5-6 arası en tatlı uyku zamanı dır, Koğuş dışardan kilitlidir. Fakat tirar sabahı, bir mevkuf uykudan kalkınca koğuş kapısta! açık bulmuş, Abdullahla Tevfiğin koğuşta olma - dığını görünce gardiyan İsme! Hak kıya haber vermiştir. Koğuşun kapı #i da tekrar mevkufların üzerlerine kilitlenmiştir. Halbuki sast beşte dı şarı çıkan bir mevkuf, Abdullah ile Tevfiği koğuşta görmüştür. Firardan sonra bu koğuşta bulunanlardan pâs tirmacı Mihran başka bir yere götü rülmüştür. Bu adamm firar hâdisesi le alâkası olduğu zannediliyor.,, Tevkifhanenin hariçten kontrolü Tevkifanenin hariçtan kontrolu va siyetine gelince; biz bunu da tahkik ettik ve şunlar: öğrendik: Tevkifane etrafında dört nöbetçi bekler ve bir onbaşi da daima dolaşır İrtibatı temin eden jandarmanm uyu masına imkân yoktur, Firarilerin kaç tıkları iddin edilen pencere, atladık - lari söylenilen nokta nöbetçinin gö * İsli önündedir. Jandarma arkasmı döndüğü zaman dahi 7-8 metre yük- seklikten aşağıyn atlıyan iki insanm gürültüsünü işitmemesi imkânsız te likki ediliyor. Maamafih, doğruyu katiller söyliyeceklerdir. Polisin tetkikleri Pollâğ, göre, firar sabahı saat se- kizde katillerin kaçtığı müddelumu- miliğe, ayrica taşraya ve şehir dışı - na ait bütün mahreçlere telefon, tel grafla malimat verilmiştir. Bu da Haydarpaşa istasyon kömüiserli - ğine de talimat okunmuş, saat 8.15 ten sonra Haydarpasadan kalkan bü- tün merşandiz ve posta trenleri kor ! Madrit önünde 8000 asi Muhasarada (Başı 1 incide) buna imkân bulunmadığı, çünkü şe . hirde askeri hedefler bulunduğu bil. dirilmiştir. Milisler İtalyanların Siyahok adımı taşıyan müfrezesini perişan etmişler. dir. İtalyanlar 400 ölü bıraktıktan başka dört kamyon dolusu da malze. me terketmişlerdir Asiler Bilmeoya girmişlerse de İ. talyanların nehri yüze yüze kaçtık. ları görülmüştür . Madrit iki saat bombardıman edil. miştir. Telefat yoktur . İ Paritsen bildirildiğine göre Madrit önündeki Üniversite o mahallesinde (8000 âsi muhasara edilmiştir. Bunla rın rie'at hatları tamamiyle kesilmek üzeredir , Maarif Müdürleri Arasında Ankara, 3 (TAN) — Elâziz maarif müdürlüğüne Sinop maarif müdürü İbrahim, Sinoba Zonguldak maarif müdürü Ali Fahri, Zonguldağa Kay- seri müdürü Hüsnü tsyin edildiler! ———— trol sltma alınmıştır. Zabıta, 21 ni- san sabahmdan sonra firarilerin tren le kaçmalarını imkânsız görmekte - dir. Firariler Adana barlarında... Adana, 3 (Tan muhabirinden) — Firari Abdullah ve Tevfik, kendileri» ni yakalıyan sivil ve Üniformalı me- murlara hapisaneden selâm yolla - mışlardır, Katillerin Adanaya geldik leri lik geceyi barlardan birinde ge - çirdikleri söyleniyor. Firar hâdisesin de kadın parmağı olup olmadığı he- nüz belli değildir. Katillerin İstanbu- Is sevkleri, İstanbul müddelumumi - liğinden gelecek tahsisata bağlıdır. Şükran Anar Serap Zerin kardeşler Şükran Baytekin Mükâfatlı Darbımese! Mü“ sabakamızda Kazananlar Bundan evvel tertip etmiş oldu. Zumuz 750 lira mükâfatlı darbi. mesel müsabakamız büyük bir rağ. betle karşılanmış, tamam 4771 6. kuyucu bu müsabakaya iştirak et. miştir, Bu rağbet karşında mü. kâfat cins ve adedini arttırarak 112 okuyucuya hediye vermeği ka - rarlaştırdık. Okuyucularımız hediyelerini 10 Mayıs Pazartesi gününden itiba, Ten idarehanemizden alabilirler. Hediye kazananlardan son kıs. mun isimlerini de bugün şurada Beşrediyoruz : Birer yatak çarşafı kazananlar 85 — Istanbul Kadrköy Fener Stadı karşısında Reşit Paşa soka. ğında 23 numarada Seniha Argül 88 — Artvin — Kuvars han bakır fabriaskı kimyageri Mes'ut Betil. Birer kutu tuvalet sabunu Sait Çetiner Türker kazananlar 87 — Kayseri bez fabrikası Mekik üstası Abidin Daver, 88 — Güziantep trahom mücade. 16 reisliği mütemedi Özarık. 89 — Nazilli bez fabrikası makas ve Şardan ustabaşısı Reca Hızal Birer yemişlik kazananlar 90 — İstanbul Ziraat Banaksı he. sab cari memuru Hatice Salih Sarı. 9I — Sıvas asekri hastane bakte. riyologu Fevzi Ergin Sav, Birer podusüet bel kemeri kazananlar 92 — İstanbul Rumelihisarı Ralta Yimanı 26 numarada Velit Daim, 93 — Sinop ortaokul Türkçe mu. alimi Dilâver Can. 4 — Bandırma İsmet İnönlü cadde. si 67 numarada Fahir Tekeli, 6 şar adet zarif mendil kazananlar 95 — Zonguldakta Ereğli Şirketi yükleme servisi muhasibi Ahmet Işık. 96 — Eskişehir kolordu levazım birinci kısım kes&p memuru Kemal Toygan. 97 — Fethiye birinci okul muslli. mi Ahmet Özkan, Zarif bir cep tarağı kazanan İ 98 — Kütahya orta okulunda 310 numaralı İsmet, Birer tıraş makinesi kazananlar 99 — Diyarbekir nimune hastane. si başhekimi Rüştünün oğlu Fikret. 100 — Ayd itfaiye kumandanı Mustafa Erçen, 101 — Dörtyol Ziraat memuru N.| Ayata. | Birer el çantası kazananlar | | 102 — Burma Kız Muallim Mekte. | binde 558 Adviye Ege . 108 — Kâstamonu belediye reisi doktor Şiikrünün torunu Canşen O. zan. 104 — Sarıkamış müddelumumisi Esat, | 105 — Afyon Karahisarda Devlet Demiryolları 7 inci işletme memuru Haşmetin eşi Sait Eryeten, Birer dolma kalem kazananlar 108 — Antalya Emniyet müdürlü. gü birinci komiseri Baha, 107 — Polatlıda Silo muhaslbi F. Yönter, Birer para çantası kazananlar 108 — Edirnede maliye müşaviri Talâtm kızı Nezihe Erdil, 109 — Ayvalık Gümrük caddesi 14 numarada Ahmet Cemil, 110 — Uşakta belediye başkâtibi Holivutta Yıldızlar Aç kaldı (Başı 1 incide) , mak mı lâzemgeldiğini kararlaştıra- caklardır. Şimdiye kadar aktörler, serbestçe Stüdyolara girmektedirler, Dün Gre- te Garbo, Klark Gabile, Vilyam Po - vel Jean Harlov, Jannet Makdonald gibi bazı artistler kapıdaki nöbetçile rin önünden geçerek stüdyoya girip çalışmışlardır . Fakat stüdyo restoranları bir tesa rlit grevi ilân etmiş oldukları için artistler, öğle yemeğin! yiyememişler | dir. Halk, aktörler sendikasının kararı nı büyük bir a'âka İle beklemekte - dir. Çilnkli sendika, ilk defa olarak bir iş, ihtilâfında karar verecektir. BALDVİN ÇEKİLİYOR Londra, 3 (A.A.) — İyi malümat alan siyasi mahafile göre, Başvekil B, Baldvin kat'i olarak mayısm 27 veya 28 inde kabineden çekilecek- tir. Yunan Kralının İsim Töreni Atina, 3 (Hususi) — Bugün kra - Im isim günü olmak münasebetile sa bahleyin baş piskoposluk kilisesinde bir ayin yapılmıştır. Bu ayinde kral, prensler, yanlarmda Başvekil Metak sas olduğu halde bütün nazırlar, kor diplomatik, generaller, eski başvekii ler ve nazırlar bulunmuştur. İşçilik Yapıyor Berlin 3 (A.A.) — Propaganda ba kanı Göbles, bakanlık erkânı sıra ile iki ay tam bir amele gibi muhtelif işlerde çalışmalarımı emretmiştir. Bu çalışma terfie yardım edecektir. MEKTEPLER İÇİN Ankara, 3 (TAN) — Maarif Ve - kâletinin mektep lâbaratuarları için harıçtan getirteceği 300 bin liralık le vazım gümrüksüz girecektir. şim Helvacroğ! 111 -— Zafranbolu Kalealtı muelli. mi Fuat Edip. 112 — Gires mesinde Atila. un Büyük Mület ecza. Tekirdağında Ölen | Rakoçi İçin Heykel Dikildi Budapeşte, 3 (A.A) — Maesr #* jansr bildiriyor: " Bundan tam iki yüz sene evvel ”. kirdağmda ölen Dük François R# koçinin at üzerinde bir heykeli a5 kral nabi B. Horty'nin huzuru 18 çılmış, törende kültür nazırı B pi man bir nutuk söylemiş, Türkiye gisi B. Behiç de heykele bir Ge koymuştur. Başvekâlet mlisteşs7” # Barezy bu münasebetle Türk Sy B. Behiç şerefine bir öğle ZİY vermiştir. Kömür Sergimizin Kazandığı Rağbet Ahkara, 3 — Tas ajansı mi İ enternasyonal xömtür sergisi hakk daki intibalarmı şu suretle kaydi” miştir: “ Sergi Türkiyede yapılmış a ısıtma aletleri bolluğu itibarile basa tebarüz etmektedir. TürKİİM dost olan herkes gibi bizi de “ii recek bir hâdisedir. Sergide bei olunan aletler arasmda bilhassa ik sobaların yanındaki pavyonda il olunan, meselâ Alman mami şabihlerinden görünüş itibarile #f, olmadıklarını kaydetmek 1475 Sergi binası içinde bir kömür ““ ve işçilerinin hayatı aynen t38' dilmiştir ki, bu fikir mükemmel surette tahakkuk ettirilmiştir» MONTRÖ MÜZAKERELERİ N Montrö, 3 (4.4) — “Mani tabirinin tarifi hakkında yapl"” ye zun görüşmelere rağmen Yi p Fransız heyetleri arasında böDÜ itlâf hâsıl olmamıştır. Konferansın tesvid komlt#i salisine devam etmiştir. Ecnebi konsolosların salâbiy" meselesi İle hudut haricine Gi” meselesi halledilmiştir. si, 9 ve Yeni Siirt Saylavı Ankara, 3 (TAN) — Siirt #* pa ağına seçilen B. AN Kurdoğlurü” İ gün mecliste tahlifi yapıldı. .