25 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

25 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Ümitlegeçen günlerden Sonra atlatıldım Bir aralık haber aldım ki, (Dev- let Matbaası) eski eserlerden de - ğerlilerini yeni harflerle basacak- mış. Bu iş için de işten anlar ve musahhih olabilir beş on kişi ala- cakmış. Nizamettin oğlumuzla in- ceden e müzakereler ettik, ve bu işi ancak sözü geçer bir müder- risin yapabileceğine karar verdik. Müracaat ettik, yalvardık, o zatı şerife sözü daha hatırlıca geçen mütavassıtlar bulduk. Bu işi haber alan sevgili talebem kılığımı, kıya fetimi yine lâyiki veçhile düzelt- İller, Kâh Üniversiteye koşuyor, 'kâh Devlet Matbaasına seğirtiyor- dum. Bu suretle bir buçuk ay me- kik dokudum. — Oldu bili — Muhakkak! Camm, beyhude üzülüyorsun. — Senden iyisini mi bulacaklar? H“ o Sadettin Nüzhet evlâ- dım, sıhhatine şifa dilerim: — Hoca! Alâkadarlara ben de söyledim. Bu işin olacağı mubak- kaktır. Tesellilerile beni az mi avutlu- lar. Beklenilen hizmetin kati haberi alınacağı gündü. Devlet Matbaası- 21 boyladım. Evet.. öyle bir şekilde cevap ve- rildi ki, bunun tahtında mündemiç mânayı anlamak için tecrübeli bir #lim adamı olmıya ihtiyaç yoktu. Ümitle geçen günlerim pek bo- şuna imiş. Buz gibi atlatılmışım. Yi ne eski talebemden bir evlât, be- ni işin bu âkıbetinden samimiyet- le haberdar etti: — Hocam! Seni, üzülmiyesin di- ye leytelealle ile savsaklıyorlar, Birkaç kere timarhaneye girip çik mak.. şey,. yani. hıramm! Dedirti yor da.. nafile'İolam, bündan vaz geç. Ya! Demek beni deli sanıyor- Jar!? Vay akılsızlar vay! Ben akıl sıza da deli diyor muyum? Akılsız başka, deli başkadır. Benim deli o- Jan tarafın gönlümdür. Hay de- Ji gönlüm hay! Aklınla yaşa! “Darı dünya, deli gönlüm gibi vi- ran olsa “Ne cihan olsa, ne can olsa ne hie- ran olsa,, Diyen şair zırzapoz mu idi? Ne cihan olsa, ne can olsa demekle or- talığı katliama mı uğratmak isti « yordu? Şu dünyanın Allah belâsını ver- sin! diyeni, vay! Sen dünyanın şe- ref ve haysiyetini alenen tahkir et- tin diye hangi müddelumumi tu - tar? Beni deli zannediyorlar ha! Kişi zannı katındadır. ana bir rakı ver! Bana bir kadeh rakı ver! Bana bir şi- şe rakı ver! Bana bir fiçi rakı ver! Rakı ver diyorum sana! Günler - denberi hayatımı, maceram, çene- mi, yüreğimi istismar ediyorsun be adam! Ağam mısın, balam mi- sın? Ne kaknemsin be adam! Ra- kı ver diyorum sana! Gördün ya? Ben deliyim! Deliyimdir ha! Aklı beyninde, adı timarhanede olan bir RESİMLİ YAKAYI E.T LE VERDİN BURAYA NE. deli! Reddetme, sıkarım boğazını! Reddetme, beraber içeceğiz! Dibi- ne kadar! Marş! Bir, iki, üç! Eski harfleri yeni hartlere çe- Virmek için açılan metelik yarışı- pa ben girmemeliyim. Girmemek için ne lâzım? Beş on ekmek me- teliğini bana kaptırmamak için ne Kizım? O delidir, o ayyaştır, o ser- seridir, o sefildir, demek lâzm! Öyle mi? Nikel metelik için alçalan insan ler! Ne zaman adam olacaksınız? Ver bana rakı! Bana rakt ver! Sonra sokağa, at, birakıver! Ben deliymişim, deliynişim ha?? Senin kalbine, ruhuna yaha! Beynim akıllı, gönlüm zer deli, Ben zararsızım, sen muzır deli Madem çılgınım, madem deliyim! Deliliğimi göstermeliyim! Ulan itoğlu! Ters yiğit oğlu! Benim şu gönlüm yurt aşkı dolu. Ben hakikatim, kâhin değilim! Sultan bekliyen hain değilim! Hey ağam, ağam! Yok sözüm sana, Kem değil, deymez, tok gözüm sana, Ver bana rakı! Bana rakı ver! Sonra kap koyuver, at, bırakıver Ben deliymişim, deliymişim ha?! Senin kalbine, ruhuna yuha! ademki deliymişim, içinde diki lip durduğum şu kostümlü kı- yafette yaşamıya ne lüzum vaz? Fırlat ceketi! Yırt pantalonu! Cez- beli bir sersem gibi, bir başkaları- na tüpeden insan gibi mozalkin- ra çekil! Mezarlıklarda yaşa! Me- zarlarda yatmiâk daha yaraşıklı; daha akıllıca bir hareket. O sus - muş varlıkların hiç değilse riya - ları yok. Yüze karşı tatlı tatlı, sır- ta karşı çirkef çirkef konuşmaz - lar! Onfhr akıllı ve adam ölüler dir! Onlar; — Zavallı deli! Ne yapalım? Öz- gün gönlünü kırmamak için. de- mezler. diyeceklerini dobra, dobra derler, yahut susarlar. Ben deliymişim, deliymişim Senin kalbine, rubuna yuha ! Dinle! İçme! Ben de ömrümde bir defa olsun, karşımdaki birisine «İçme!» demiş olayım. İçme! dinle! anladın değil mi? dıköyüne geçtim. Bütün dici bici deneceklerimi, el- biselerimi, kep sattım, hepsini! Bir deliyi ne rütbe perişan gös- termek mümkünse o pırtıklıkta bir şeyler tedarik ettim. Bu mübadele farkı bana dört, beş lira temin etti. Büyük bir kesekâğıdı içine bü- yük bir şişe rakı, ekmek, peynir koyduktan sonra Kuşdili çayırın- daki Mahmutbaba türbesinin arka- #ına, mezarlığa çekildim. Sırtımı bir serviye dayadım. Gönlümü; varlıkta mu işler, yoklukta mı sey- rancılık eder? ona verdim. (Arkası var) SİZE BİRŞEY SÖYLEYEMEM. ZABITA ROMANI: 9 Uykusuzluk, asabi öksü- rükler, asabi zayıflık, baş ve yarım baş ağrısı, baş dön- mesi, baygmlık, çarpıntı ve sinirden ileri gelen bütün rahatsızlıkları iyi eder. Kadın, kaç yaşında daha Güzeldir? ZER Bu sualin cevabını kimse- ler veremiyordu. Fakat ya- pılan tecrübeler şu neticeyi verdi: — Kadın her yaşta gü- zeldir! Yalnız, VENUS KREMİ, VENUS PUDRASI, VE- NUS RUJU, VENUS BRİ- YANTİNİ, VENÜS RİME- Lİ, VENÜS ESANSI kul lanmak şartile,,, Mas İktisadi ve Sınai Tesisat ve İşletme Türk Anonim Şirketinden: İktısadi ve Sınai Tesisat ve İşletme Türk Anonim Şirketinin 1937 senesi besaplarile idare muamelâtı hakkın- da tetkikat ve müzakeratta bulun - mak üzere Ticaret kannunun 361 ir | ci ve dahili nizamnamenin, 23 üncü maddelerine tevfikan © hissedarların davetlerine meclisi idaremizce karar verilmiş olduğundan içtima günü ola rak tayin ettiğimiz 1938 senesi şu- batın 28 inci pazartesi günü saat 11 de Şirket hissedarlarımızın şirket ya zhanesi olan Galatada Karaköy Pe- lasta dördüncü katta 3 numaralı da- iyot mahsusasında hazır bulunmaları bildirilir. Müzakere edilecek maddeler 1 — Meclisi idare ve murakıp ra- parlarının kıraati, 2 —ilesabatın tetkik ve tesdikile hesap neticeleri hakkında meclisi i- dare teklifinin tetkiki ve meclisi ida»! Te zimmetinin ibrası, 3 — İdare azalığına seçilen yeni i- dare azamızın intihap keyfiyetinin tasdiki, 4 — 1938 senesi için bir murakıp tayini ve tahsisatının tesbiti ile icap görüldüğü takdirde bir de murakıp #ouavininin tayini bususları, 5 — İdare heyeti azasından hakkı huzurlarile şirket işlerini idareye me | mur edilen azaya verilecek ücretin | tayini, 6 — Ticaret kanununun 323 üncü maddesine tevfikan şirketle muame- lâtı tüccariyede bulunmak Üzere mec Misi idare azalarına mezuniyet veril- mesi, Esaleten ve vekâleten lâakal elli hisse senedini hâmil olan hissedar- DEMEK BUZABMTA/ BENİ ONUNLA BAJ OE ri AL OLDU “senetlerin bankalara tevdiini bildi « meleri lâzımdır, EViNiZDE BiR PUDRA MUSABAKASI I ertip Edimiz Krema köpüklü Tokalon pudrasından 20,000 FitLısıısi Kuıtuı PARASIZ Aşağıki tafsilât dairesinde yapılacak pudra müsabakası için meccanen dağıtılacaktır. — — mm Holivud sinema yıldızları, - yüzünüze adi bir makiyaj şek- ini veren - bütün pudraların bir fihristini yapmışlardır. Kul. landığınız pudranın rengi ne olursa olsun, belki de size uy- yun gelmiyor. Bazı sarışınlar, esmerlere mahsus bir pudra kullandıklarında kendilerine daha uygun geldiği gibi baz; esmerlere de, sarışmlara mahsus bir pudra kullandıklarında xeza kendilerine daha uygun gelebilir. Bunu bilmenin yegâ- ae çaresi, yüzünüzün bir tarafında bir renk ve diğer tarafın- la başka renk pudra tecrübe etmek ve aradaki farkı anla maktır. Krema köpüklü Tokalon pudrasımın, her tene uygun © orijinal ve şayanı hayret renkleri mevcuttur. Bu pudra hava. landırılmış, gayri mer'i ve kat'i; sir olmıyan bu pudrayı kullanarak mutat olimpik oyunlarn- dan ve yüzmielerinden sonra bile tenlerinin . bozulmadığını beyan etmişlerdir. Tokalon pudrası, imtiyazlı bir usul a bu imtiyaz Tokslon müessesesi tarafından mühim mali feda. xârlıklarla temin edilmiştir. Posta, ambalâj vesair masarife karşılık olarak İstanbul 622 posta kutusu adresine (T.C.3) rumuzile 12 kuruşluk pul gön- derdiğinizde hususi modelde bir kutu krema köpüklü Toka- lon pudrasile muhtelif renklerde nümunelik 4 ufak paket pudra adresinize irsal edilecektir. Bu suretl& yalnız kendi başınıza veyahut arkadaşlarınızla beraber tecrübe ederek ha- iki bir pudra müsabakası yapmış olursunuz. Ayni zamanda (biri gündüz ve diğeri gece için) hakiki cild unsuru olan iki tüp Tokalon kremi de göndereceğiz. Bu kremler krema kö- »üklü Tokalon pudrasile beraber kullanılacak yegâne krem- dir. Mektubunuzda her vakit kullandığınız pudranın rengini Ae bildirmeyi unutmayınız. Nümune istiyenlerin gokluğü kafğisındü 'gön- derme işinin bir kaç gün geri kalmasının mazur görülmesini muhterem müşterilerimizden rica ederir. İstanbul Komutanlığı İlânları Istanbul komutanlığı hayvan has! tanesinde biriktirilmiş olan 200 ara- | ba gübrenin açık artırma ile ihalesi 7 şubat 988 pazartesi günü saat 16 da yapılacaktır. Muhammen tutarı 126 iiradır, Ik O teminatı 9 liradır. Şartnamesi her gün öğleden evvel komisyonda görülebilir. İsteklilerin ilk teminat makbuz veya mektupları ile beraber İhale günü vakti muay - yeninde Fındıklıda komutanlık satın alma Komisyonuna gelmeleri, (386) Avrupadan gelmiştir tar mezkür içtimada hazır bulunabi- | leceklerdir. İçtimada hazır bulunma- yı arzu eden zevatın, hâmil olduk- ları hi lerini zkcüi arı hisse senetlerinin veya mezkir| misyonundan : ten bank ilmühaberlerini, yevmi içti- | 1 - madan İâakal bir hafta evvel yani 21 subat 1938 tarihine müsadif pazarte- ai günü akşamına kadar Şirketin merkezi idaresine emaneten tevdi et- MECLİSİ İDARE Tarı. (187) (439) TPEKALA BEN KAT İKİNİZİ iyyen sudan müteessir olmaz. (İğ Birçok Amerikalı sporcu ve yüzücü kadınlar, sudan mütöes- İf 10 aded ilâcı beraber 150 kı. Satış yeri: PİPO PAZARI, Sultanhamam Taşra satış yerleri: İzmir, Kemaraltı, Mazhar Öngör - Bursa: Uzunçarşı saatçi Nureddin - Ankara: Tütüncü Ali Tümen, Taşhan - Zonguldak: Saatçi Osman Gurdal SAADETİNİZİ MUCİP Sese eye , yüzünüzün taze ve vana “gençleşmiş ceksiniz. Sol taraftaki mufasi maldmalı okuyunuz. MA Sigara tiryakiler Fennin son icadı ve yüzde 89 derecesinde tütünün Nikotin, Pridin, Amonyak gibi tütündeki zararlı maddeleri süzen Jandarma Genel Komutanlığı Ankara Satınalma Vasıf ve örneğine uygun bir tanesine dokuz lira kıymet biçi- len (6500 den 7500) taneye kadar battaniye kapalı zarften pazarlığa tahvilen 15. 2. 938 salı günü saat on beşle Batın alınacaktır. pe iy 338 kuruş karşılığında komisyondan alınabilecek bu stiyerilerin (4625) liralık teminat ve şarlanmede yazılı vesikalarile birlikte belli gün saat on beşte komisyona © başvurma-