24 Şubat 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

24 Şubat 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

CİNAYET: Altındiş Ömer, 11,5 Yıl Hapse Mahküm Oldu Soygunculuk, Öldürme, Yaralama Suçları Sabit Görüldü Dün ağır ceza mahkemesi yedi se- ne evvel işlenen bir soygunculuk ve 6 sene evvel işlenmiş bir öldürme davasının muhasebesini bitirmiştir. Bu hâdiselerin kahramanı Altın: Ömerdir. Jandarmalar Ömeri yerine geçirdikten sonra kucağında çocuk tutan Meryem isminde bir kadın da suç ortağı olarak yanında mıştır. Soygunculuk suçu, 930 senesin- de Arnavutköyünde ValideiHidivinin evinde işlenmiştir. Öldürme ve ya- ralama hüdisesi de Saraçhane başın da olmuştur. Mahkeme, kararında her iki hâdi- seyi de etrafile tahlil ve teşrih edi- yordu. Altındiş Ömer, Validei Hidivinin e- vinde oturan Alinin çok zengin oldu- ğunu ve onda kıymetli eşya ve mü- cevherat bulunduğunu, ayni evde hiz metçilik yapan akrabasından Mer- yem vasıtasile tesbit etmiş ve eve sık sık gelmiye başlamıştır. Validei Hidi vinin İstanbula geldiği bir gün ev sahibi Alinin ve bütün ailesinin is- tikbale çıkacaklarını tahmin etmiş ve arkadaşı Rıza ile beraber eve git miştir. Evde yalnız Alinin hizmet- çilerinden Zeynep ve Meryem var- muş. İçeri girer girmez Rıza bir do- laba saklanmış Ömer Meryemle ©- turmuş, konuşmuş, : sonra da dışarı çıkmıştır. Bu sırada Meryem de ev- den uzaklaşınış fakat Ömer unuttuğu gemsiyesini almak için tekrar eve dö nerek kapıyı çalmıştır. Zeynep ka- pıyı açınca, hemen Ömer gırtlağına Sarılmış, Rıza da saklandığı dolap- tan çıkmıştır. yer al dıktan sonra evvelâ garaja, sonra da bodruma götürmüşlerdir. Rıza, Zey- nebi burâda beklerken, Ömer, yuka- rı katlara çıkmış, 10 bin lira kıyme- tindeki mücevheratla, birçok kıymet- li eşya almış ve sonra kapının önüne bir otomobil getirterek eğy: muş ve yalnız başına gitmi HIRSIZLIK: Sabıkalı Bir Halı Hırsızı Dün Tevkif Edildi Sultanahmet sulh birinci ceza hâ- kimi, dün Vadullah isminde bir sa- bıkalıyı tevkif etmiştir. İddis edildi- ğine göre, Vadullah, bir hafta evvel gece yarısı Sarıgüzelde Ömerin evi- ne girmiş, iki halı aşırmış, giderken bekçiler görünce yere atarak kamış tır. Vadullah, suçunu inkâr etmiş- tir. Hâkim müdafaasını varit görme- miş, muhakemesinin mevkufen de- vamına karar vermiştir. Yankesici Mahküm Oldu Sultanahmet sulh birinci ceza hâkimi dün Mehmet isminde sabıkalı bir yan kesiciyi 9 ay hapse mahküm etmiş tir. İddiaya göre, Mehmet, Yenica mi kemerinin altından geçerken Ele- ni isminde bir kızın cebinden iki lira- #ıpı yankesicilik suretile çalmıştır. Mehmedin &yni zamanda tevkifine de karar verildiği için, jandarmalar kendisini tevkifhaneye götürmüşler» dir. SAHTEKÂRLIK: Mübadil Bir Kadını Dolandıranlar Yunanistanda bulunan bir kadına sit mübadil bonolarını sahtekârlık yoluyla dolandırdıkları iddia edi! Tahsin ve Abdulla isminde ikfarka- dakşın tevkif edildiklerini dün yaz- mu » Bunların, bir kadım Altıncı Notere götürerek sahte vekâletname tanzim ettiklerinden bahsediliyordu. Altıncı Noter B. Galip Bingöl, m gönderdiği Bir em m hr mer, yanına Rızayı almamış, ona yal | nz biraz para vermiştir Polis, tahkikata başladıktan biraz sonra, Meryemle Rıza yakalanmış fakat Ömer elde edilememiştir. H& diseden sonra, Ömer, İzmire ve Biga- | ya gitmiş, buralarda da birçok soy- gunculuk yaptıktan sonra İstanbula dönmüştür. Bu sırada; polisçe yaka-| lanmış, çaldığı eşyadan bir kısmı sat tif yerlerden alınmıştır. Kendisinde akıl hastalığı bulunduğunu iddia et- tiği için de Bakırköy akıl hastanesi ne yatırılmıştır. Fakat, Ömer, burs-| dan kaçmıştır. Soyulan evin sahibi Ali, karısı Şem si ve hizmetçisi Zeynep, Ömerin Fa- tih ve Karagümrük taraflarında sey- yar dondurmacılık yaptığını öğren- mişler ve kendisini aramak için 931 senesi nisanında Saraçhanebaşına çık mışlardır. Ömer, bunları görünce kaç ya başlamıştır. Zeynep, “hırsız kaçıyor,, diye haykırmış, Ömer, ta- bancasını çekerek tam on dört el a- teş etmiştir. Kurşunlardan birisi ba- Tıkçı Mahmudu öldürmüş, birisi de Rüstemi yaralamıştır. Bundan sonra Ömer Yusufpaşa medresesine kaç- mış, kurşunu tükendiği için burada polise teslim olmıya mecbur olmuş- tur. Mahkeme, suçlarını sabit görmüş. evvelâ soygunculuktan 3 ve öldür mekten 15 sene hapse mahküm et- miştir. Rüstemi yaralamasından do- layı af kanunundan istifade etmiş» | tir. Mahkeme cezaları birleştirerek Ömeri 11 sene 6 ay hapse mahküm etmiştir. Yaralama Suçlusu Mahküm | lin ağır ceza mühkemesinâe dört öy evvel Burgüzadasında © metresi Makbule ile anası Fatmayı çakı ile yaralıyan polislikten çıkarılan Avni nin muhakesi neticelendirilmiştir. Mahkeme, suçu sabit gördi Avniye bir sene 3 ay 9 gün hapis ce- zası vermiştir. İHTİLÂS: Iki İhtilâs davasında Karar Verildi Ağır ceza mahkemesi, dün iki ih- tilâs davasını neticeler dirmiştir. Suç | lulardan birisi belediyenin Küçükpa- zar şubesi tahsildarı Kerküklü Ne- şettir. İddiaya göre; Neşet, Küçükpa- | zarda birisinden altı mal'buzla 43 lira yol parası almış, bunun yalnız 10 li- Ta 70 kuruşunu vezneye teslim etmiş, 32 lira 30 kuruşunu da zimmetine geçirmiştir. Fakat, Neşet, yakalandı- ğı zaman, derhal bu parayı beledi- ye veznesine iade etmiştir. Mahkeme, suçunu sabit görmüş, beş sene on ay hapsine karar ver -| miştir. Yalnız hükümden evvel pa- rayı iade ettiği için mahkime, ceza- sını 3 sene 10 ay ve 3 gün hapse in- dirmiştir. İkinci hâdisenin suçlusu da Çatal- cu belediye tahsildarı Hayridir. Bu da muhtelif kimselerden allığı yol paralarının dip koçanlarına noksan yazmak suretile 73 lira ihtilâs etmiş- tir. Hayri, suç ortaya çıktıklan son- ra ihtilâş ettiği parayı notere teslim etmiştir. Mahkeme, evvelce Hayriyi 5 sene hapse mahküm etmiştir. Tem Yiz de bu kararı tasdik etmiştir. Yal nız kararda paranın yatırıldığı na- zarı itibara alınmadığı için 'ashihi karar yapılmıştır. Mahkeme, suçu sabit © görmüş, Hayriye 5 sene ağır hapis cezanı ver- | temsil kıymetli dostunu Bulkan konseyinin miştir. Parayı yatırdığı için bu ceza-| sı 2 sene on bir aya indirilmiştir. le dairesinin hiçbir alâka ve müna- sebeti olmadığını bildirmiştir. Bu yanlışlığı tashih ede-iz. ? Dostlarımızın Kıymetli Şefleri Akşam Buradan Ankaraya Gidecekler (Başı 1 incide) Ankara ziyareti, General Metaksa- sın, hükümet başına geçtikten sonra yaptığı ilk seyahatti. İkinci seyaha- tini yine bize yapması, Türkiye hak- kında duyduğu dostluğun ve yakın- bğm güzel bir ifadesidir. Balkan birliği ve Türk dostluğu, Yunan milletinin varlığında derin kökler tutmuş bir siyasettir. Gene- ral Metaksas, bu siyaseti kendi şah- sında derin ve coşkun bir kanaatle etmektedir. Memleketin bu reisi ve müttefik Yunanistanın mü- messili sıfatile tekrar aramızda gör“ mek, sevindirici bir hâdisedir. Dost Yugoslavya : Yugoslavya Başvekili ve Hariciye Nazırı Doktor Stoyadinoviç, hiç ya- bancımız değildir. Memleketimizi zi- in ne zaman bir fırsat düş- müşse işlerinin çokluğuna rağmen bu fırsattan dalma bizzat istifade ct- miştir, Bu sırada, bütçe müzakeresi gibi Belgratta bulunmasını icap ettiren sebepler vardır. Böyle olduğu halde Balkan birliğinin toplantısına bizzat iştirak etmek suretile birliğe olan bağlılığın ve bu birliğin, binanın bu kısımlarında sulh ve İstikrarın baş- hea âmili olduğu hakkındaki kana- stini ifade etmek istemiştir. Yuğoslavyanın her şeyden evvel Balkan devleti olduğunu ve ha- yati menfaatlerinin Balkanlarda bu- lunduğunu tam bir surette duyması, Doktor Stoyadinoviçin iş başına gel- mesile başlar. Atatürk ile Yugos- lavya kralı Birinci Aleksandr ara- sında ilk temeli kurulan Balkan bir- Miğinin kuvvet bulmasını ve inkişaf en baş hedeflerinden biri tir. , Her şeyden evvel Balkân birliğine saymış: nan bir harici siyaset, Yugoslav | devlet adamlarının başhen hedefi ol- makla kalmaz, bu siyaset Yugoslav milletinin de emellerine en uygun yoldur. (Balkan, Balkanlılarındır) sözü, Yugoslavların en üstün tuttuk- ları bir prensiptir. Doktor Stoyadi- İ noviç, bunun, Yugoslav milletinin ha YAKAN PUSELER mu, AN Balkan Konseyi Yarın Toplanıyor Müttefik Balkanl devletlerinin değerli diplomatlarından üçü bü rici siyaset hakkındaki akidelerine temel olması için elinden gelen ber şeyi'yapmıştır. v B. N. P, Comnene: B. Tatarescu'nun dahili işlerle me: gul olması dolayısile bu defa Bal kan konseyinde Romanyayı Hariciye Müsteşarı B. N. P. Comnene temsil edecektir. Romen Hariciye müsteşarının, Ro- men siyasi hayatında parlak bir ma- zisi vardır. Pek yakın bir zamanda daha mühim mevkilere geçmesi ihti- malinden de bahsedilmektedir. B. Comnene, 56 sene evvel Bük- reşte doğmuştur. Pariste hukuk tah- sil etmiştir. Kisa bir zaman Bükreş- mahkemelerinde hâkim mevkiinde bulunmuştur. 1919 ve 1922 seçimle- rinde Dobrice mebusu olmuştur. Bu seçimin bizim için dikkate değer ta- rafı, Romen devlet adamının iki de- fa Türk müntehipler tarafından se- çilmesi ve Türk dostu diye tanınma- sadır, Dobriçede, Türklerle olan.skı | Türkleri yakından tanımış ve kendi- lerine sıkı bir sevgi bağı ile bağlan- mıştır. İ Romen diplomatı, muhtelif harici İ vazifelerde memleketini temsil ettik ten sonra 1922 senesinde Romanya- nın Bern elçisi ve Milletler cemiye- tinde daimi murahhas olmuştur. Ay- ni zamanda da milletler arası birin- ci mesai konferansında, silâhları terk, afyon, silâh ticaretinin kontro- Film; SAKARYA Sinemasında neden bu kadar parlak bir muvaffakıyet kazanıyor? Çünkü: TİNO ROSSİ nin sesi ve oyunu hiçbir filmde bu kadar mükemmel olmadığı gibi sahne arkadaşı VİVİAN ROMANCE da baş döndürücü ve son derece işvebaz bir yıldız olarak tanınmıştır. Fazla olarak, bu film, her vakit seyredil- miyen bambaşka bir filmdir. DİKKAT: Bu mevsimde başka hiçbir Beyoğlu sinemasında gös- terilmiyeceğinden son günlerinde en istifade ediniz. Suvareler için yerlerinizi gündüzden temin ediniz. Telefon: 41341 Bu akşam MACERA ALFRED KAPUS'ün irarada lü gibi konferanslarda Romanyayı temsil etmiştir. B, Comnene, 1928 senesinde Ber- line sefir olmuş ve harpten sonra iki memleket arasında muallâkts kalan işleri az zamanda tasfiye etmiş, 1931 senesinde de Vatikana sefir diye gön- derilmiştir. Bundan maksat Rornan- ya ile Vatikan arasında imzalanan kilise anlaşmasının tatbikatile meş- yın diplomat 1933 te yeniden Berli- ne sefir olmuştur, Birkaç gün evvel Romanyada mil li bir kabine kurulunca ve Romen ha rici siyasetine tamamile milli bir cereyan verilince B. Comnene gibi üstün vasıflarda bir diplomat, Ro- men Hariciye müsteşarlığına çağırıl- mıştır. B. Tatarescu, Bâşvekil mua- vini sıfatile daha ziyade dahili işler- le meşgul olduğu için hakikatte B. .Comnene'nin rolü müsteşarlıktan mü himdir, bir çak eserleri vardır. Sermaye ile i ilâflara devlet mü dahalesine ait eseri Romanya aka- demisi tarafından mükâfata lâyik gö rülmüştür. Dobrice meselesine, Ro- İmanyada Yahudi meselesine ve Ro- manyanın asırlardanberi geçirdiği in kişaf safhalarına dair etütleri var- dır. Mahterem misafirler bugün şehrimize geliyorlar | Ankarada yarından itibaren top- lanacak olan Balkan Antantı konse- İ yine iştirak edecek olan Yugoslavya Başvekili B. Stoyadinoviç, Yunanis- tan Başvekili Metaksas ve Romanya Hariciye müsteşarı Comnene, bugün memleketimize geleceklerdir. Misa- firler Balkan hududumuzda dost Bal kan elçileri ve protokol âmirlerimiz gul olmaktı. 1932 senesinde birinci | sınıf elçi payesini kazanmış olan sa-| 4 -2-938 Bugünkü program: İstanbul radyosu: ÖĞLE NEŞRİYATI : 1230: Piâkia Türk mu vadir. 13,65: Plâkla 'Türk müsükisi 30; Muhtelif plâk neşriyat. İğ: AKŞAM NEŞRİYATI 18,30: Çocuk tiyatrosu: Serçecik uma- canın evinde, 19,00; Nihal ve &r tarafından Türk musikisi ve halk şar- kıları, 19,30 Spor müsahabeleri: Eşref Setik. 19,55: Borsa haberleri, 20,00 ; Ce- mal Kömil ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve hali şarkıları. 20,30 : Hava raporu. 20,33: Ömer Rıza tarafın» dan arapça söylev, 20,45: Bimen Şen ve arkadaşları tarafınden Türk musikisi ve kalk şarkıları, (Sant &yarı) 21,18: Tah- sin ve arkadaşları tarafından Türk mu- sikisi ve halk şarkıları, 21,50: Bedriye Tüzün Şu: Orkestra refakatile, 22,20: ORKESTRA: 1 — Auber: La Muette de Portlel, ouvertura 2 — Lulgink: Ballet eğpytlen, 3 — Holmem Toknanl, 4 — Pulotta: Korcha. 22,45: Aans haberleri, 28,00: Plâkla sololar, Opera ve operet parçaları. 23,20: Son haberler. ve erte- si günün programı. 23,30: SON, Ankara Radyosu: ÖĞLE NEŞRİYATI: 1230-12,50: Muhtelif pik neşriyatı. 12,50-13.18: Pl: 'Dürk musjkisi ve halle şarkıları, 13,15-1330: Dahili ve hürici ba berler. AKŞAM NEŞRİYATI: 18,30-19,00: Karışık plâk neşriyatı, 19,00-19,30: Türk musikisi ve halk şar- kıları (Makbule Çakar ve arkadaşları) 10,30-19,45: Saat Ayarı ve arapça, neşri yat 1945-20,15: Türk musiki ve balk sarkıları (Nezihe ve arkadaşları) 20,15- 20,30: Havacılık: Ş. Hüzün Ergökmen, 20,30-21,00; Piökla dans musikisi, 21,00- 21,15: Ajans haberleri, 31,15-21,56: Stüd- yo salon orkesirasi, 1 — P, Tostii Seme- .made, 2 — Muscagni: İris, $ — Weber; İnvitatlan a la Vals, 4 — Rubinsteini Danse des Flancees de Kasehmir. 2188» 22.00: Yarınki program ve İstiklâl mar- “ 12,50 Ha- 3, N. OPERALAR OPERETLER 14,45 Roma kısa dalgam: Lirik opera muzikisi. 17 Berlin kısa dalgası: Sevilen, opera ve operetlerden. 22 Milâno, Tori no: Vittadini'nin “Caracclolo” operas. ODA MUSİKSİ 10,15 Berlin kısa dalgası: Keman tri yosu. 20,20 Bükreş Debussy'nin eser- lerinden oda musikisi sonatları, 2130 Berlin kasa dalgası: Yaylı kuartet tar fından romantik akşam musikisi, RESİTALLER 9,30 Berlin sn dalgası: Eristrümem- A Berlin kısa dalgası: Piyaro ile Romans ve Rondolar, 18,16 Milâne, Törino: Sar- kil könser, 20,40 Bükreş; Fransız şare kıları (Georg Stefânescu tarafından), 21.30 Berlin kıs adalgası: Alman şar- kılar, 22 Berlin kısı dalgası: Chopin'in | eserlerniden muhtelif parçalar, 2218 İ Peste: Beethovenin 10 uncu sonat (Pi- İ yano ile (Beethoven tarafından), 22,40 Ylarans, Napoli: Piyano konseri, | i saat 21 de kalkacak hususi trenle Ankaraya hareket edeceklerdir. Sir- | kecide ve Haydarpaşada büyük me- rasim yapılacaktır. f “blerimizi ş Müttefiklerimizin matbuat erkânı memleketimizde | ) Balkan antantı daimi konseyinin Ankaradaki toplantısı münasebetile dün sabah Belgrattan şehrimize ge- len Belgrat elçimiz B. Ali Haydar ile tarafından merasimle karşılanacak- tır. Misafirlerimizi hâmil hususi ten bu akşam saat 20 de Sirkeciye gele- | cek, dost devlet nazırları, Sirkeciden İdoğruca Haydarpaşaya geçecekler ve ADAMI (Aventurie) romanından VİGTOR FRANCEN ve Komedi Fransez'in meşhur artisti B Aşk, mecara, güzeli BU AKŞAM İPEK Sinemasında İRENE DUNN LANCHE MONTEL , zevkle ve merakla görülecek şaheser. g DOROTY LAMOUR RANDOLF SKOT KARA ALTIN Reji -ROUBEN MAMOULİAN ç 10 binlerce figüran - Muhtelif sahneler « AŞK - HEYECAN - SERGUZEŞT ve MACERA şaheseri. FOKS JURNAL'de Amerikada son yapılan CİM LONDOS - JOHN SULLİVAN GÜREŞ MAÇI birlikte, Yugoslavya Hariciye siyasi dalre umum müdürü B. Smilianiç, ay hi nezaret Balkan şubesi şefi B. Ris- tiç, hariciye şube şeflerinden B. Gay riloviç, Avala ajansı umum müdürü B. Yovanoviç, Vreme gözetesi mubar riri B. Svitovski de şehrimize gel - mişler ve Perâpalas oteline inmişler« dir, Konsey münasebetile bugün şeh- rimize gelecek Yunanlı gazeteciler de şunlardır: Yunan matbuat cemiyeti reisi Za- rifis, Katimerini gazetesinden Vla- kas, E, Aniki gazetesinden Politis, Etnos gazetesinden Daskalakis, Prota gazetesinden Drosos, Akropolis gaze tesinden Yeramidis ve Vradini gaze“ tesinden Napoleon Naum. Hasan Fehmi Terzihanesi Halefi FİKRİ ÜSTÜNDAL Dün akşamki Semplon Expresi- le Londraya ha- reket etmiştir. Dönüşde yeni mevsimlik kumaş ve modeller geti- receğini şimdiden sayın müşterileri- ne bildirir.