27 Şubat 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

27 Şubat 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

İhtiyarlıkta Rahat Etmek İstiyenle Yaşı ilerilemiş olanlarda müzmin bronşitler, balgâmlı öksürükler, göğüs nezleleri, mesane nezleleri ve ge Seleri sıcak yataktan bir kaç kereler kaldıran idrar zorlukları, böbrek iltihapları eksik olamıyacağından bu Tahatsızlıklardan kurtulmak için yegâne çare tıbbın ehemmiyetle tavsiye ettiği nebati katranlardan yapıl- miş KATRAN HAKKI EKREM" kullanmaktır. Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Tasfiye Heyeti Reisliğinden : Yanya mübadillerinden ve Pendik mürettebatından Mustafa Paşonun bakiyei istihkakı için verilen 6032 sayılı bir Kuponlu ve 1380 lira kıymet- li tasfiye vesikasının Yunanistanda kalan ve hayri mahiyette olan Arslan, ZüMiker ve Mehmet vakıflarına karşı verildiği tebeyyün etmiş ve keyfi- yet heyetimizin 4/1/1938 tarihli içtimamda görüşülerek mahiyetleri iti- bariyle hususi mülkiyete inkılâp etmelerine kanunen imkân bulunmıyan İ bu vakıflara karşı Mustafa Paşo namma gayri kartini olarak tanzim edi- İlen bu tasfiye vesikasının iptaline karar verilmiş olmakla keyfiyet ilân 0- İ lunur. (951) RUTUBETLİ HAVALARDA GRİP ve NEZLE ye Karr en lüzumlu ilâçtır. MAAYIP — Davutpaşa Ortamekte- den aldığım tasdiknameyi ka; rettim. Yenisini alacağımdan hük- Ni Yoktur. $ A. 179 Mehmet Fethi ME, | ————— İstanbul Komutanlığı Mânları ip pale günü talibi çıkmadığından tanbul Komutanlığına bağlı kıt'at İhtiyacı için 600 ton yulafın kapalı eğaş ibalesi 16 Mart 938 Cuma gü- Saat 16 da yapılacaktır. Muham- Ten Sutarı 34800 liradır. İlk temina- ti osng 1 28B8 liradır. Şartnamesi hergün komis; Ew İsteklilerinin ilk teminat makbuz mu, gooktupları ile 2490 sayılı kanu ve ve 3 üncü maddelerinde yazı- ii ikalârı #le beraber ihale günü e saatinden en az bir saat evveli: ,; Küdar teklif mektuplarını Findik- Bda Komutanlık sutın alma komis- nuna vermeleri. o “1089. Antivirüsle tedavi ViROZA Kan çıbanları, el ve ayak parmaklarının arasındaki kaşmtılar, dolama, meme iltihabı ve çatlaklar, yanıklar, tıraş yaraları, ergenlikler, koltuk altı çıbanları. Tedavisini en erken ve en emin bir surette temin eder. Şark İspençiyari Lâboratuvarı İstanbul İstanbul Jandarma Satınalma Komis- yonundan : Miktarı Tahmin bedeli , İlk Teminatı Lira Kuruş Lira Kuruş Cinsi 50 152 5ı 583 17 901 40 38 60 7 50 83 1157.49 131 81 1 — Vekiller Hey'eti karariyle parası 938 mali sene tahsisatından veril» mek üzere miktarı, tahmin bedeli ve ilk teminat miktarı yukarıda yazılı 3 “1 3 63 7 401 88 1717 70 30.061 Kilo Kilo Kilo Kilo Kilo Çit Balmumu Monta Çivisi Çelik Çenber Kabara Çivisi Çam Sakızı Nalça 43 1 67 nda öğleden evvel /görülebi- İ6 kslem kundura malzemesi 16-3-938 Çarşanba günü sast 15 de Gedikpa- şadaki Jandarma Satınalma Komisyonunca açık eksiltme ile satın alına- caktır. 2 — Alı kalem malzemenin ayrı ayrı isteklilere ihalesi caiz olduğu gi- bi hepsinin veya birkaç kaleminin bir istekliye ihelesi de esizdir. 3 — Şartname her gün Gedikpaşadaki adı geçen komisyonda görüle- bilir. 4 — İsteklilerin yazılı gün ve saatte 2490 sayılı kanuna göre ibrazı lâ- “mgelen vesikaları ve ilk teminatlariyle komisyona gelmeleri. o (1091) Katiyyen İhtiyarlamıyan Kadının Sırı 45 yaşında olduğu halde yüzünde hiçbir çizgi, hiç bir buruşuk yoktur. Gildi açık, yumuşak ve bir genç kızinki gibi kusursuzdur. Adeta bir barika! Fakat, bunun da fenni bir izah: vardır: O da; Viyana üniversi- tesi profesörü doktor Stejskal'in şa- yanı hayret keşfi olan “Biocel,, sam cevherin sihramiz tesiridir. “Blocel,, yumuşak ve buruşuksuz bir cild için gayet elzem gençliğin tabil ve kıy- metli bir unsurudür. Bu cevher, şim di pembe rengindeki Tokalon kremi terkibinde mevcuttur, Siz uyurken o cildinizi besler ve gençleştirir. Bu su | un gi Siz de bu kremden şaşmayınız BALSAMİN KREMLERİ Sıhhat Bakanlığının resmi rul satımı haiz bir fen ve bilgi mal sulüdür. Bütün cihanda elli se nedir dalma üstün ve eşsiz ka mıştır. KREM BALSAMİN Uzun bir tecrübe r larak vücude getirilmi sıhhi kremlerdir. KREM BALSAMİN Şöhretini söz ve şarlatanlık değil sıhhi evsafını Londra, P. ris, Berlin, New York enstitülerinden yüzl arasında Gündüz için yağsız, gece içli yağlı ve halis acı badem KREM BALSAMİN; ötedenberi tanınmış husus! vazo ve tüp şeklind. satılır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL 1 retle her sabah daha genç olarak u. yanır ve yüzünüzdeki çizgi ve buru. şuklukların kaybolduğunu görürsü. niz, Gündüz için beyaz rengindeki (yağsız) Tokalon kremi | kullanmız. Bütün siyah benleriniz erimiş ve cil. dinizi boyazlatıp yumuşatmış ve on yaş gençleşmiş olursunuz. Çirkin tenden kurtulmak, daha genç görünmek, taze ve nermin bir yüze malik olmak için mutlaka haki. ki cilt unsuru olan Tokalon kremle. rini kullanınız. HORMOBIN Mo iiii vE BELGEVSEKLİĞİNİN ENMUESSİR İLACIDIR Hali Tasfiyede bulunan Şark İttihat Sinema ve Tiyatro Türk Anonim Şirketi: Hissedarları heyeti umumiyesi ni- zamnamel dahilinin 42 inci maddesi mucibince 1938 Mart ayının 28 inci Pazartesi sabah saat 11 de Beyoğlun da İngiltere sefaretanesi karşısında kâin Turing Palas'ta sureti adiyede içtimaa davet olunurlar. Müzakere» Olunacak Hususat: 1 — 31—12—1937 tarihine kadar istihsal olunan netice hakkında tas- fiye memurlarının raporu: 2 — Murakıbın raporu ve3l — 12 — 1937 de kapatılan hesapların ve bilânçonun tasdiki. 3 — Tasfiye memurlarının ifa ey- ledikleri vazifelerden dolayı kendi- lerine ibra İtası, 4 — 1938 senesi için bir murakıp nasp ve Ücretinin tayinini. $ — Tasfiye muamelesine hitam verilmesine müteallik müzakerat ic- ras, Heyeti umumiyenin bu içtimama iştirak etmek için akalli 25 hisseye malik olan hissedarlar içtimadan on gün evvel hisse senetlerini İstanbul da Bahçekapıda Hacı Bekir mağaza- si yanında Yaldız Hanında No. 6 da Bay Krokodilos idarehanesine tevdi etmelidirler. Hisselerini teslim edenlere birer! makbuz verilecek ve bu makbuz he- yeti umumiye içtimama mahsus dü- huliye varakası hizmetini görecek- Mastarcı Tesviyeci ALINACAK Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden : Kırıkkalede Topçu mühimmat Fabrikası için beş birinci sınıf mastarcı tesviyeciye ihtiyaç vardır. Yol masrafları kendilerine ait olmak üzere yapılacak imtihanda takdir olunacak gündelikle çalışmayı kabul edenler imtihan için nüfus ve askerlik, tahsil ve sanat vesikası ve bönservisleriyle doğruca Fabrika Müdürlüğüne müracaatları, o (748) Türk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANGOSU $. ci Keşide 11 Mart 938 dedir. Büyük İkramiye : 50.000 liradır. Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 Liralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoya iştirak ediniz... Kültür Bakanlığından: 1 — 2259 sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnameye göre ilk o- kullar için evvelce müsabaka ile kabul edilmiş olan kitabın üç yıllık müd- deti bittikten sonra okutulmak üzere 1939-40, 1940-41, 1941-42 ders yılları için yeni bir alfabe kitabı yazılması müsabakaya konulmuştur. 2 — Müsabaka müddeti 15 mart 1938 tarihinden başlamak ve 14 ikinei- teşrin 938 pazartesi günü akşamı bitmek üzere sekiz aydır. 3 — Müsabakaya iştirike karar verenler 15 Ağustos 1938 pazartesi gü- nü akşamına kadar bir dilekçe ile Kültür Bakanlığına müracaat ederek bu müsabakaya girecekler defterine adlarını yazdırarak bir numara alâcak- lardır. i 4 — Müsabakada birinefliği kazanan kitap üç yıl müddetle okullarda oku tulacak ve miüellifine her yıl için beş yüz lira telif hakkı verilecektir. İkin- ci çıkan kitabı yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifine verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak üzere ikişer yüz lira mükâfat verilecektir. 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üç nüsha olmak üzere makine ile ve kâğıtların yalnız birer taraflarına yazılmış olarak Kültür Bakanlığı- na makbuz mukabilinde vermeleri veya göndermeleri lâzımdır. Kitaba gi- recek resimlerin asılları birer nüsha olarak müsveddelerle birlikte verilir. Müsabakaya basılmış bir kitapla girenler de kitabın üç nüshasını Bakan- lığa verecekler veya göndereceklerdir. 6 — Müsabakaya girenlerce eser müsveddeleri ile birlikte, eseri kabul edildiği takdirde, eserini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarruf hakkından vazgeçerek Kültür Bakanlığına üç yıllık bir devre için terkettiğini ve kitabın o devre içindeki her basılışmnın 8on tashihlerinin kendisi veya kendi mes'uliyeti altında tayin edeceği diğer bir za! tarafın. 'dan yapılacağını gösterir Noterlikten tasdikli bir taahhütname verilecektir, 7 — Kitapta bulunması lâzımgelen pedoğojik ve teknik vasıfları göste ren Şartname ile Noterliğe tasdik ettirilecek taahhütnamenin formülü Kül tür Bakanlığı yayın Direktörlüğünden «linabilir, Mektupla istiyenlerin bir kuruşluk bir posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzımdır. (840) tir. Tasfiye Memurları Sahibi: Ahmet Emin YALMAN. Umumi Neşriyatı İdare Eden: 8, SALIM Gazetecilik ve Negriyat Türk Limitet Şirketi. Basıld TAN Matbaası