10 Şubat 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

10 Şubat 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

» Çalışması €vinçle haber alıyoruz; Anka- ; ya güreş kampında muntazam, perhizkâr bir çalışma devam ediyor- | muş... Ankaraya gidebilen Mini takım e- “lemanları ve orada çalışabilen nam- > zetler bu muntazam mesaiden, el bötte çok. istifade edeceklerdir Mücadele sporlarında iyi i © cismarİve ruhi ğ 5 “ “Bu itibarla Ankara. kanipındaki ” güreşçilerin her zamanki derecele © nin en yüksek mertebesine erişei lerine inanıyorum. © Yalnız bir de Ankara kampına g”! emiş bazı kıymetli elemanların di kendilerine uğraşmakta, şalış- olduklarını da biliyoruz. © Bu gibilerin harlce gidecek ta- “kımlara seçilip seçilmiyetekler: 'me- selesi bazi güreş meraklıları tö- reddüde düşürdüğünü işittiğim için “şu satırları yazmağa koyuldum. © Aldığımız haberlere bakılırsa, he- tie gidecek güreş takımının seçme- ni yalnız Ankara kampı güreşçi-! inhisar ettirmek mevzuubabs İdeğilair. Kamp haricinde çalışanlar şevklerini kırabilecek böyle bir timalin kuvvetlenmesi için de or. lada bir sebep göremiyorum Şimdi- fe kadar makulâta karşı ve spor şu-| — belerinin hususiyetlerine aykırı bir | “karar almamış bulunan been terbi- yesi genel direktörlüğünün seçme pmadan güreş takımını teşkil e mın klâsım arttırmak üzere açtığı nkara kampı güreş işinde takip e- Temsili güreş takımımızın teşkilinde isimlerini işiteceği, mizi umduğumuz üç güreşçimiz: Çoban Mehmet, Ahmet, Mustafa Ankara Güreş Dışında Kalanlarında Kampı Lâzımdır Yazan: Eşref Şefik ve rökorlarında böyle mühim rol oynadığını ruz tesadüflerin | ekser: oku- Meselâ, ayni kıymet ve Büdatta bulunan iki gençten biri çok kıymet. | li antrenörü olan bir Üniversit, diğeri de vasat bir antrenörü olan mektebe kaydedilirler. Bir sene son. |<” sene okuyucularımıza kâti ma - ki seçmelerde işe ayni ist'dat ve netle başla, $ olan 6 iki gönç a- Lüzumlu teşebbüslerden bir kısım idatlının istifade edem'yeceği dü- şüncesile hareketim'zi tayine kak!P karsak, bütün teşebüslerden vazgeç mek lâzım gelir. Herkesin mütesaviyen istifade e- demiyeceği fikrile otomobili kaldır- edenlere nazaran muhakeme etmek tabiidir, ların müsait şartlardaki arkadaşlar rından üstün olmak üzere surfede- cekleri »gayretler, seçim Oya - pılmadan takım teşkil edileceği gibi| boş zanlarla, gevşemesin... Hem bir söz vardır, “Aşk olmadan meşk ol maz” derler. Güreşme aşkı olanların çalışmaları için kamp birinci şart olarak kabul etmek te doğru değildir, Ankaradakiler kampta yetişirler-| ken İstanbuldakiler salonlarında, İz-' mirdekiler kendi köşelerinde pekâlâ | çalışabilirler ve arkadaşlarının hiza- | sını, fazlaca gayretle de olsa, muho- faza edebilirler. Aşk olduktan sonra meşk muhak- “dilen maksadı kâfiderecede meydana “koymuştur. Olduğundan daha iyisine erişmek üzere katlanılan fedakirli- oğan en tabii neticesi dalma daha iyi- sini araştırmak arzusudur. © Ç Mücadele sporunun terazisi de müsabaka olduğuna nazaran, genel - direktörlüğün daha iyiye erişmek “ prensipinin esaslarını güreş sporu- © bun şartlarına göre tanzim etmesi ve “Olam kontrolü altında çalışanların © hariçte denenmesine taraftar olması “şüphesizdir. Güreş takımımızın, Fransızların Selection d'office dedik- “leri şekilde seçileceğine İnandıktan © sonra, o seçimin Ankarada © munta- zam çalışan güreşçilere daha avan- tajlı olacağını da kabul etmemiz lâ- Szmdir. Bu gibi avantajların o fırsatlardan istifade edebilecek vaziyetlere malik © olanalara bir nevi İmtiyaz bahşetme- ise dünyanın her tarafında rastla- kak olur. İngilterenin En Acar Muhacimi İrlandaya Satıldı İngiliz milli takımının merkez mü. hacimi iken İspanyollara altı gol atan ve Everton takımına İngiltere kupa- sını yırtıcılığı sayesinde kazandıran meşhur Dixle Desn İngiltereyi ter - ketmiştir. Bu mühacim İngiliz mühacimle - rinin en cüsselisi olduğu halde #üra- tinden ve şiddetinden bir şey kay - betmemişti. Everton klübünde iken diz kapaklarından sakatlanmıştı. Diz kapaklarında biriken suyu ameli la aldırdıktan sonra şöhretli zâman- larındaki halini bulamamıştı. İngilterede şöhretini tamamiyle kaybetmek üzere olduğunu hisseden nan şeylerdendir. Meselâ Amerikan bu oyuncu geçende İrlanda ile imza- © atletlerinin beynelmilel klâslarında İladığı bir kontratla oraya satılmıştır. ; İbaşlanan gençlik aşısı hakkında ge- ihtiyar fufboleularin : -İde anket acmıstik. in anü'enörun teretekıair dağda günl yi ME İ genç futbolcuları yenebilir miydiniz? mi et Yeter ki, o kamp haricinde kalan-|d İzmitteki Son Güreş Müsabakası Kasımpaşa Güreşçileri İkinci Karşılaşmada Salip Geldiler yaptıkları birinci karşılaşmadan son- Ta bu müsabakanın revanşı da No cati Bey okulu salonunda mühim bir | meraklı kütlesi önünde yapılmıştır. Bu ikinci karşılaşma da altı kate gori üzerinde yapıldı. Ve 2-$ Kasım- paşa güreşçilerinin galibiyetle ne- ticelenmiştir. 56 kiloda İzmitten Namı Kasım- paşadan Hamdiye beş dakika on 3a- niyede tuşla, 61 kiloda aKsımpaşa- jdan Basri İzmitten Faika üç dakika yirmi yedi saniyode tuşla, yine 61 kiloda Kasımpaşadan Ahmet İzmit. ten Envere tuşla, 66 kiloda Kasımpa- şadan Rasim İzmitten Niyaziye sayı hesabile, 72 kiloda O Kasımpaşadan İzzet İzmitten Servere on dört /da- kika sekiz saniyede tuşla, 78 kiloda mitten Enver Yılmaz Kasımpaşa- dan Ahmede on dakikada tuşla galip| gelmişlerdir. Kasımpaşalılar bu karşılaşmadan sonra İstanbula hareket etmişler- 'dir Gençlik Şırmgası | Yerine Kuvvet Hapı İngiliz oyuncuları üzerine tatbike iü. Hattâ bu hususta bir mat vermiştik. arasında — Eğer İngiliz futbolcularına Ya- pılan aşılarla gençleşseniz şimdiki Kasımpaşa güreşçilerinin İzmitte Gazetelerle SAKALAR Haklı bir endişe Ür Refik Halit, bir pe. fis yazısında, Lübnanda ba- şından geçmiş tuhaf bir vakayı da anlatıyordu: Refik Halidin hiz metçisi Türkçe bilmiyormuş, üs - tad da henüz arapçayı kıvıramıyor muş. Bir gün canı çılbır yemek is- temiş. Fakat yumurtayı hizmetçi « ye nasıl anlatmalı? Refik Haj “— Ben, diyor, bunun çaresini dü- şünürken, vaktile tıpkı benim ha- lime düşmüş bir seyyahın mace- rasını hatırladım; Seyyah, yumur- tayı anlatmak için yere çökmüş, bir iki çırpınmış, “Gut gıt gıdak! Git gıt gıdak!,, demiş. Bu suretle istediğini getirtmiş. Fakat ben dü şündüm., Ya bunu tavuk anlar, ta- vuk getirirse?,, Bence, Refik Halidin bu endi- ir: Çünkü bu hareketleri, hizmetçinin büsbütün yanlış anlaması, ve üstadın önü - ne, tavuk yerine hiç yenilmiyecek İngiltere Ile Aramızda Takas Muameleleri Yapılacağı Söyleniyor İngiltere ile Türkiye arasında ta-| yükseleceği tahmin edilmektedir Ho. kas suretiyle muamele yapılması hak |landa için yeniden misket satışı ol » kında İngiliz ticaret mahafilince dü- şünülmüş ve İngiltere hükümetine teklif edilen sistem piyasalarımızda | dahi memnuniyetle karşılanmıştır, Gerek ihracat gerek ithalât tacir. lerimiz büyük muamelelerin her iki memleket ticareti için çok faydalı o- lacağı mütaleasındadırlar. Takas su- retiyle İngiltereye gönderilecek mal larımız bu suretle rakipsiz kalmak İvaziyetinden kurtulmuş © olacaktır. İngiliz firmalarının muhtelif O ham maddelerimizden talep etmeleri de bu yolda yapılacak ticaret işlerinin daha başka maddelere de teşmil edi. leceğini göstermektedir. Bu yeni ta- kas için bugünlerde Ankarada görüş. miğimsetir, Pamuk satışları İzmirde İtalya için Klevland pa- - muklarının sötışı devam etmekte - dir. İzmir piyasasında bu kiş pamuk- lardan pek az stok kalmıştır. Yeni si- parişler için cevap verecek miktar - da pamuk toplanacaktır. Fiyatlar da- hi bir mıktar yükselmiştir. 49 kuruşa verilen Klevlandın kilosu 51 kuruşa çıkmıştır, Tiftik satışları İngiltere hesabına tiftik toplan - jmasına devam olunmaktadır, Fiyat - larda 1-2 kuruş yükseklik bile kay- dedilmiştir. Evvelki gün 118 kuruşa bir nesne getirmesi de mümkün değil miydi? * Kardeş kavgası kdam,, ceridesinde şöyle bir serlehva vardı: “İspanyadaki kardeş kavgası - nın yeni devri!,, Gördünüz mü? Cümhuriyetçi İspanyollarla İtalyanlar kardeşmiş- ler demek. Tevekkeli değil, arala- rina kimse karışmıyor! Aradaki fark R adyo programını gözden ge- çiriyorum: Okuyanlar ara - sında “Saliye,, ismi de var, Meşhur sanatkâr Safiye İstan - bulda bulunduğuna göre, o baya - nın ismi; “çalanlar, arasına daha fazla yaraşmaz mı? de çıkani yazılarından biri - sinde: “İnsan denilen canlı gübre,, cümlesini kullanmış. Üstadın bu cümlesi, “Dr. Esat O anketimize ihtiyarlar cevap ver- işlerdi. Gençlerimiz de muksbele tilerdi, Mamafih, sonradan öğre - idi ki şırınga pahalı bir şeydi mak kimsenin aklından geçemiyece- | Mütehassıs doktorlar tarafından tat- Bi gibi, Ankara kampım da istifade | bik edilmesi lâzımdır. Avrupalılar şimdi yeni bir çare buldular, Bu çare daha ucuza mal ol- wğundan her tarafta rağbet görmek- tedir. Asri futbolün çok seri ve doksan akika durmadan oynanması kuvvet aplarını profesyonel o oyunculara ecburi kılmıştır. Altı aydanberi her klüpte taammüm etmiş olan bu hap- ların zararı görülmediği yapılan tet- kikattan anlaşılınıştır. 'TAN — Bizim futbol sık ve çetin temaslara henüz başlamadığından bu gibi ilâçlara henüz ihtiyaç duymuyo- ruz. Mamafih fâaliyetimizin artaca- ip günlerde bazı Sporcuların © daha fazla etierjili oynamak Üzere böyle çarelere baş vuracakları şüphesiz - dir. di hi 3 Bulgarlar Geliyorlar Şişli ve Pera ile iki maç yapmak üzer İstanbula davet edilen Bulga- ristanın A. 8. 23 futbol takımı bu- günkü konvansiyonelle İstanbula ge- lecektir. | Bulgarlar yarın ilk müsabakaları- nı Şişli ile, ikinci karşılaşmalarını da pazar günü Peraya karşı yapacak- lardır. ———— Basrinin Bonservisi Geldi Ankaradan gelerek Fenerbahçe klübüne giren eski: İzmirli Basrinin bonservisini aylardanberi OAnkara Gençler Birliği vermemekteydi. Bon- servisi bundan bir hafta evvel Anka- radan gönderilmiş, bölgece muamele- si ikmal edflerek hüviyet cüzdanı ya. pılmak üzere tekrar Ankaraya gön- derilmiştir. ——— İstişare Heyeti Toplantısı çi terbiyesi istişare heyeti bu ayın yirminci pazartesi günü tekrar içtima edecek ve bu toplantıda teşki- lt projesi görüşülecektir. Kemal Hekimoğlu,, adında bir 2a- tı fena halde gocundurmuş! Hemen bir mektup karalayıp, « galiba posta parasına kıyamadığı için bir açık mektup yazmış. Bu mektubun sonunda: “.- Ben, diyor, bu yazınızı oku» duktan sonra; bu tabiri hazmetmiş beni nevileriniz arasında olmadı - gumı alenen ilân etmeyi bir insan » lık borcu telâkki ettim, Diğer in - sanların ne yapacaklarını da me - rakla bekliyorum!,, Görliyor musunuz? Artık sade havadisler, şayinlar, rivayetler, ve- ya iddialar, ithamlar değil, nük - teler, tasvirler, hattâ teşbihler bi- le tekzip ediliyor.” Fakat Aka Gündüzün, “teşbihte hata olmaz!,, mesecinden cesaret alarak yazdığı o cimleyi okumuş olan binlerce insan var. Buna rağmen, bu Hekimoğlu he- kimden başka hiç kimse, gübreliği üzerine alınıp da hırslanmadı; açık mektuplar yazmıya, tekzipler neş- retmeğe kalkışmadı. Bu itibarla, bu Hekimoğlu he - kim, diğer insanların ne yapacak. larını boşu boşuna merak etmesin. Çünkü onların ne yapacakları ma- lümdur: Bu zatın, hastalık derecesine va- ran alınganlığına katıla katıla gü- leceklerdir! Mebus namzetleri He gazetesinin yazdığına göre, dilsizler cemiyeti rel - si de, yirmi bin dilsiz namına say- lav olmak istiyormuş. Bu arzu ile namzetliğini koymuş! Eker, dilsizler cemiyeti resi de mebus olursa, diline çok sıkı, yani çok ketum mebuslarımızdan biri. ni ondan inhilâl edecek riyasete ge girmeli: Çünkü bence, dilsizleri - mizi hocasız bırakmak doğru de - Bildir: Mazallah, başları boş kalırsa, gevezeliğe alışırlar! meler yapılacağı da haber verilmiş- tir. İngiltere için piyasamızdan mis - ket talepleri artmıştır. Fiyatlarda bir mıktar yükseklik olmasma rağmen çuvalı 205 kuruş hesabiyle İngiltere- ye misket gönderilmesi kurtarma - maktadır. Misket fiyatlarının daha Almanya Yumurta Alıyor Almanya piyasamızdan yumur - ta mubayaasına başlamıştır. İtalya hesabına az mıktarda yumurta alın- mıştır. Yunanlılar son on gün içinde yumurta istemişlerdir. Almanya için bu hafta hazırlanmakta olan 600 san- dık mal gönderilecektir. Bu yumur- marktan satılmıştır . Dikilide Fare Mücadelesi İzmir, (TAN) — Dikili kazası köy Dağ Köylerinde Meyvacılık İzmir, (TAN) — Vilâyet, Dağ köy- lerinin kalkınması için O büralarda taların sandığı Hamburga teslimi 72| satılan tiftikler dün 118 kuruştan ve- rilmiştir. Beypazarı, Sivrihisar o ve Ankara mallarından dün beş yüz bal ya satılmıştır. Kızıl yapaklardan da hi Almanya için yeniden 300 balya kilosu 53-54 kuruştan ve kızıl renk- Mi yünlerden bir mıktar kilosu 67 kuruştan satılmıştır. e—— ——. e —x—x————— İzmirde Et Fiyatları Yükseldi İzmir, — Koyun etinin kilosu 50 kuruştan altmışa yükselmiştir. Fi - yatların daha yükseleceği söyleni - yor. Et fiyatlarının yükselişi muhte - lif sebeblerden ileri gelmiştir. Bun- lar arasında en mühimleri, şap has- talığı münasebetiyle alınan tedbir - ler ve bu yüzden Anadoludan İzmi - r$ kasaplık hayvan gelmemesi, mez“ hadi, kesiYER hayvanların satışıda” eri zarara sokacak düşük fi - arla mal almakta; bunun netice si olarak hayvan sahipleri İzmire ka- saplık hayvan göndermemektedirler. Kanaracılar ise, burada tedarik et - meyveciliğe ehemmiyet vermekte - dir. Bu sene de İstanbul ve Bursa - dan meyve fidanı | getirtilerek ve köylülere tevzi edilecektir, Vilâye - tin İzmirdeki fidanlığında yetiştiril- mekte olan meyve fidanları, ancak gelecek seneden itibaren (o köylüye tevzi edilebilecektir. Pamuk Tohumları Geri Getirildi Izmir, (TAN) — Ziraat Vekâleti, İzmir mintakasından mübayaa et - tikleri pamuk tohumlarını müsaade- #iz sevkettikleri için Mersin ve Ada- nadaki bazı nebati yağ fabrikatörle- rini mahkemeye vermiştir. Bu pa - muk tohumları, gönderildikleri Mer- sin ve Adanadan geri getirilmiştir. Dün Gelen Buğdaylar Dün piyasamıza yetmiş ton vu - muşak buğday, 60 ton kızılca, 12 ton sert buğday, 60 ton sarı mısır yirmi beş ton çavdar, 50 ton kuş yemi ge tirilmiş ve satılmıştır. Fiyatlarda te. beddül olmamıştır. Ancak piyasanın ihtiyacı fazla olduğundan bugday ü- zerinde istekler artmıştır. m tikleri hayvanlârı kesmekte ve iste dikleri fiyata satmaktadırlar, Üçüne cü bir sebep olarak da kurban bay * ramında fazla hayvan satılmış olma sı ileri sürülüyor. Bu sene dışardan 8z miktarda kurbanlık getirilmiş, t& lep ise fazla olmuştur. Öğrenildiğine göre bayramda B bin kurbanlık ko yan satılmıştır, vu ——— BORSA Sanayicilerin Toplantısı Sanayi birliği idare heyeti dün toplanarak Ankaradan dönmüş olan birlik reisinin yaptığı temaslar hak- kındaki izahatı dinlemiş ve birliğin bu sene yapacağı işler hakkında bir proje hazırlaması kararlaştırılmış .« tir. Baş, Diş, Nezle, Nevralji, kırıklık ve bütü İcabında günde 0—2—99 ÇEKLER Londra 3.93 Nevyork 123.497$ Paris 330 Milâno 84515 Cenevre 29307 Amsterdam 63.20 Berlin 30.07 Brüksel 213925 Atina 1.0825 Sotya 156 Prag 43215 Madrid , 803 Vürşova 230025 Budapeşte 240675 Bükreş 0.0050 Belgrad 22 Yokohama Baz Stokholm. 305850 Moskova 204125 ESHAM VE TAHVİLÂT Türk Borcu I peşin o 1935 Ergani > 19.70 Sas - Brrurum 1 1905 Sivas - Errurum HI 1925 Grip, Romatizma: in ağrılarınızi derhal keser. 3 kaşe alınabilir, Bazi