February 27, 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

February 27, 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Tarih El Kitabı Hergün Sinci ve 6 ıncıda Olimpiyat ve “Stadyum bahisleri ! , Bagiin Sincide spor kısmımızda 4 15 inci Yıl *# Sayı : 5077. | Cumartesi 27 ŞUBAT (2 inciar) 1932 Sayısı 5 Kuruş T Japonlar tayyarehücumunu artırdılar — İki taraf da takviye fırkalarını bekliyorlar! Vaziyet gerek Japonya gerek Avrupa devletleri için dikkate şayan bir manzara gösteriyor Okuyucularının Yavrularına Bütün ilk mektep kitaplarını hediye ediyor Çocuklarınızın kitap masraflarını artık düşünmeyiniz Çocuk velileri Gazi Hz. Reisicümhür”Hz. dün sarayda- ki dairelerinde meşgul olmuşlar, hiç bir yere çıkmamışlardır. Kınalıada "yangını İlevş 7dükkân yandı — Zarar ve ziyanın mühim olduğu anlaşılıyor Evvelki akşam O Kınalıadada bir yangın olduğunu ve geç vakte kadar devam eden yangın neticö- sinde bazı dükkânlarm yandığını yazmıştık. Dün bu hususta yaptığımız tah- kikata göre yangın gece saat 21 de başlamış ve sabaha kadar de - vam etmiştir. Yangın pek şiddet- li olmuş, 11 evle yedi dükkân ta- mamiyle yandıktan sonra ancak Çinde ve Çin hudutlarında umumi vaziyet | Aksayı şarktan gelen haberler| dat etmiye uğraşan ve bunda muü-| Japonların lehine değildir. Tah -| vaffakolan muntazam ve harp ka- Minleri çok yanlış çıkmıştır, Çinli-| biliyeti yerinde Çin askerleriyle ri ciddi ve muntazam askeri teş-| karşılaşmca yapılacak işin o ka - lâttan mahrum farzeden Japon! dar kolay olamıyacağımı bilfiil an- vvetleri karşılarında bir karış! Jamışlardır. Ski İrne prak için harp eden, bırakmıya Çinlilerin bu galibiyetleri hit -) söndürülebilmiştir. Mecbur olduğu tek siperi ne pa -| tabi bütün Çinde manevi kuvvet »! Ateş Kınalındada çarşı boyun- asma olursa olsun tekrar istir - inci sayıfada) | da manav Kalosun dükkânından Fam çıkmış ve ahşap olan (dükkânın Alman demir yollarını ele : “wer geçirmek istiyorlar ! gazdan Büyükadaya haber veril- miş, oradan da itfaiye müdürlü - Bu Alman sanayiinden korkan Fransiz! ve İngiliz diplomatlarının eseridir İ güne bildirilmiştir. Bu haber üze- rine itfaiye müdüriyeti İstinde it- faiyesine hareket emri vermiş ve saat 21,26 geçe hareket eden İstinye itfaiyesi 50 dakikada Kı - nalıya gitmiştir. 1, Peli Herald gazetesinin dip- | trol altına almak ve Almanların Ke dani er şmemner Mat muhabiri şu mühim malö- | ihracat emteasından alınacak rü- için Seyrisefain vapurlarının istim tı veriyor: sumu yükseltmek ve indirmek | tutmasını beklemek mecburiyeti Salâhiyettar menbalardan al. | salâhiyetini ihraz etmektir, hasıl olduğundan arazozlar derhal ği mâlümata göre İngiltere- Almanlar senelerdenberi, Ror- fansa diplomatları Fransanın | daki demir ve kömür sanayine Almanyaya karşı (o hissettikleri | lâzım olan parayı temin için *dişeleri bertaraf etmek ve ta- | demiryollarını ziyanla işletmek- at meselesini esaslı bir su- | tedirler. Onların nakliye ücret- Tette tesviye edebilmek, bundan | lerinden ziyan etmeleri Ingilizle- ei bilhassa büyük sanayi iş- | ride ziyana uğratmıştır. Maral 2 fı saran ateşin önüne geçmek ka -| bil olamamış ve yangın sahasın » dan ilerde bulunan bazı ev ve dük kânları yıkmak suretiyle yangınm daha fazla ilerlememesi temin o - lunmuştur. Binaların ahşap ve havanın rüz gârlı oluşu yangının genişlemesini! kolaylaştırmıştır. Yanan evve | Alttara $ üncü sayıfada | geçememiştir. İstinye itfaiyesiy- le Heybeli ve Büyükadadaki ara- zozlar gelinciye kadar yangının ilerlemesine mani olabilmek için esaslı bir şey yapılamamıştır. İ Yang bir buçuk saat alabildi- ğine devam ettikten sonra yetişen de Alman rekabetinden kur- | ta k, aynı zamanda > İngiliz | mesafeye kadar gayet ucuz bir m ve kömür ticaretini | fiatla naklettiklerinden Alman etmek için yeni projeler ha- | kömürü Ingiliz kömürüne reka- maktadırlar. edebilmekte ve kazanmaktadır. > Projelerin hedefi, devlet- Bundan başka Alman sanayii b 5 müayyen bir zaman için | yardım gördüğünden ona ait te- itfaiyenin gayretine rağmen etra- Almanlar kömürlerini 250 mil Alman demiryollarını kon- | | Aliarafı 4 üncü sayfada | Halk evlerinde faaliyet hararetle ilerliyor Dün dil, edebiyat, tarih şubesinin idare heyeti “Bİ secildi Halk evinde dünkü toplantı Bir hafta evvel açılan İstanbul Halkevinin dil, edebiyat, tarih şubesinin idare heyeti intihabatı dün öğleden sonra yapılmıştır. Bu şubeye yazılanlar 125 kişi olduğu halde, havanın çok fena olmasından dolayı dünkü top- lanmıya ancak 70 kişi gelebil- miştir. Saat iki buçukta Cumhuriyet halk fırkası vilayet idare heyeti i Alrtarafı # üncü” sayılada) Yeni Irak sefiri Emir Zeyit şehrimizde Yeni sefir Kıral Faysal Hz. nin küçük kardeşleridir Irak hükümetinin yeni Türkiye sefiri Emir Zeyt Hz. dün Seyri- sefain idaresinin Ankara vapurile Iskendetiyeden şehrimize gel- miştir. Ankara vapuru Akdenizdeki şiddetli kar tipisi yüzünden yedi saat gecikmiş ve limanımıza an- cak saat yirmide vasıl olmüştur. Emir Zeyt hazretlerini vapur- da Irak sefareti maslahatgüzarı Ata Emin beyle akrabasından bazı zevat karşılamış, polis deniz kontrolü şubesi şefi Hu'usi B:, po- lis müdürü namına sefire, hoş- geldiniz, demiştir. Emir Zeyt Hz. Irak kıralı Fay- sal hazretlerinin küçük kardeş- leridir ve 33 yaşındadır. Kendi- sini vapurda karşılıyan bir mu- harririmize yeni sefir şunları söylemiştir: Emir Zeyt'in sözleri — Dost Türkiyeye hükümeti- mi temsil vazifesiyle geldiğime fev- kalâde memnunum, Iki dost devlet (Lütfen sayfayı çeviriniz) Torik Necmi — Bak Meşhedi, Burhan Cahit bey, şık kadinın bir senelik elbisesi için on iki bin lira lâzımdır diyor.. Ne dersin?., Meşhedi Cafer — Torih efen- di... llle bu Bürhan Cahit bey Iranlidi?,