27 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

27 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKTEKERULAĞI HALKİMbeDİLİ Sene 2 — N; ’57 Meçhul Mütehassıslar Tarafından Yeni Çin Ordusu Teşkil Edildi . Bir Berlin, 27 ( R.Hususl ) — Şangbaydan baber | weriliyor: Japon geri hatlarının arkasında ve Şanghay beynelmilel m ntıkası yakınlarında dün akşam hava karardığı sırada müthiş bir infilâk olmuştur. Patlama gürültüleri saatlerce devam etmiş, alev ve duman sütunları gök yüzünü — kızartmıştır. İnsan zayıatı hakkında fazla tafsilât mevcut ol mamakla beraber Japonlara ait mühimmat stokla- rının meçbul bir sebep neticesi olarak infilâk ettiği kuvvetle tahmin edilmektedir. Berlin, 27 (R. Hususi) — Şanghay önlerinde demirli bulunan bir kısım Japon donanmasında dün ani bir hareket müşahde edilmiştir. Birkaç kruvazör meçlhul bir istikamete doğru seyre başlamışlardır. Bu ani manevranın Nankin şehrini yeniden bombar- dıman için ihtiyar edildiği zannolunmaktadır. Londra, 27 ( Hususi ) — Şanghaydan son da- kütedü i'ar ödiliyoe: Çin ordusunun mütcaddit Japon taarruzlarını kanlı bir şekilde akamete uğratması Nankin şeh- rinde velvele bir sürur ve şadümanı ile karşılan- mıştir. Şa dakikada Naakinde yeni bir Çin ordu- sunun tensikine başlanmıştır. Civar kasaba ve köy- lerden gelen binlerce gönüllü Çinli- ler şehir kenarındaki bir meydana toplanmaktadır. Bu yeni erdunun efradı arasında mühim mik- tarda kadın ve genç kız da vardır. Diğer bir habere göre, bu yeni Çin ordusu, henüz hüviyetleri lâyıkile öğrenilemiyen bazı ecnebi mütehassısları tarafından en asri silâhlarla teşkil ve tensik olun- maktadır. Bundan da anlaşıldığına göre, yakin bir istikbalde müthiş bir Çin hücum ve taarruzuna intizar etmek İâzımdır. Harbinde Beyaz Ruslar Moskova, 26 ( A. A.) — Tas Ajansı bildiriyor: Matbuat, Harbin beyaz Rusları teşkilâtı reisi Jeneral Kosminenin Japonlar tarafından bir fırka teşkiline memur edildiğini yazıyor, Mukden eyaletinde beyaz Ruslardan mürekkep —— —F akın akın Sayfa 3 Son Posta Yanı işleri telefonur İstanbul — 20203 CUMARTESİ — 27 Şubat 1932 Japon tayyarelerinin yaktığı bir Çin kasabası bir fırkanın teşkiline başlanmıştır. Bu fırkanın birinci livası kumandanlığına Madryme, ikinci livası kumandanlığına da Modistov tayin olunmuşlardır. Bu fırka Sovyetlerin deniz mıntakasını istilâya me- mur edilecektir. Ayni zamanda Japon kıtaatının bir kısmı da Maverayı Baykal cihetine hücum ede- cektir. Bötün teşkilât gayet gizli yapılıyor. Japon- lar bilhassa teşkilât safhasında bulunan mezkür fırka ile bu fırkaya mühimmatı harbiye veren Man- çurideki Japon makamatı Tesmiyesi arasındaki mevcut münasebatı girlemek için tedabir almıştır. Saygon, 26 (ALA,) — Mançuri muharebeleri esnasında Japonlara karşı şiddetli bir mukavemet gösteren Çinli Jeneral Ma Çan Şan katledilmiştir. Çin gazeteleri bu cinayeti Japonların işlediğini yazıyorlar. Memlekette Yeni Bir Ti- caret: Kaplumbağa Mersinden - bildiriliyor: Son zamanda, Mersin yeni ve kârlı bir Hearetin hergün bir parça daha inkişafına — şahit — oluyor. — Bu, kaplumbağa ticaretidir. Kaplumbağa, hepimizin bildiği gibi, vücudu bir nevi yuvarlak kemik tabaka ile örtülü, rutu- betli bahçe ve kırlarda yavaş, yavaş dolaşan mahblüklardır. Fa- kat bunların bir de denizde ya- gıyanları vardır ki, bilhassa Mer- sin, İskenderon ve Lâzkiye sabil- lerinde bulunurlar ve pek ziyade büyük olurlar. Vasati olarak bir deniz kap- lumbağası (50-60) kilo ağırlığın- dadır. Uzunlukları bir metro (10-20) santim, genişlikleri de (80-100) santim kadardır. Kaplambağa ismi, iki keli- meden mürekkeptir. Kaplı ve bağa. Bağa, sırtındaki sert ke- Yarım insan böyüklüğünde deniz kaplumbağası İhracı Hayfa (Hususi) — Sabık Hıdiv Abbas Hilmi Paşanın Fi- listin tahtına getirileceği haber- leri Mesır Başvekili Sıtkı Paşanın son Filistin ve Suriye seyahatin- den sonra daha ziyade kuvvetini artırmıştır. Abbas Hilmi Paşa Filistin tacını kabul etmek için Şark! Erdenle Filistinin iki kısma ayrılmasını ve buralardaki Arap- larla Yahudilerin mübadele edil- mesi şartını dermeyan etmiştir. Siyasi mehbafil Yıh:dilcrle l:î'rıı- diden bu hususta temasa başla- mıştır. Yahudi mıntakasının şöyle tespit edilmesi düşünülüyor : Cenupta Mesçidil Zağreden başlıyarak — şimalde — Anit ve ( Kal'atüssalibin ) Yermük nehri- ne ve Tabariyyeye Merç Bin Amirde Yahudi mıntakasına da- hil olacaktır. — Belediye Mahkemeleri Adliye Vekâleti yalnız bele- lediye ceza işlerile meşgul ol blr mik tabakadır ki, buna bağa derler. Bu kemikten çok kıymetli ve zarif şeyler yapılır: Tespih, sigara tabakası ve saire, Bun- a dolayı — bu — hayvanlara kaplumbağa denilmiştir. Bunlar, sahillere gelerek yu- murtalarını kızgın kumlara derin- ce gömer, sonra sahile açılırlar. (Devamı 8 inci sayfada) mak Üzere şehrimizde üç sulh mahkemesi tesisini tasavvur et- mektedir. Bu mahkemeler İstan- bul, Beyoğlu ve Üsküdarda va- xzife göreceklerdir. Kisre işleri telafonu: — İstanbul — 20203 Fiatı 5 kuruş Antrenör Milli Takımın Değişmesine Taraftar Raporunda, Bizim En Çok Beğendi- ğimiz Oyuncuların Çıkarılmasını İstiyor Bu yaz, millit takımımızın Bak- kan kupasına iştiraki geçende Ankarada yapılan merkezi umum! içtimamda takarrür etmiştir. Spor temaslarını seyahat çer- çevesinden çıkararak hazırlanmak istiyen ve bu hususta elinden ge- diği kadar gayret eden Futbol federasyonu reisi Hamdi Emin Beyin bu sefer de iyi bir idman müddeti kazanmak istediğini ha- ber aldik. Futbolcularımızın alelâcele son dakikada hazırlığa benzer birkaç gösteriş yaptıktan sonra yola çıkmalarının muvafık olmadığını pek iyi anlıyan federasyon, Bal- kan kupasından evvel milli ta- kım kadrosunu hakkile idman ettirmek için bir kamp kurdur- mak niyetindedir. Sporcular arasında bu haber- ler dönerken ayrıca ve çok mü- him bazı şayialar da dolaşmak- tadır. Antrenörün Raporunda Neler Varmış ? Futbol kupasına — iştirak edecek — milli takım kadrosu hakkında Antrenör M. Pegaamın bir rapor verme- Federasyonu, Balkan | M, Antrenör Pegnam ve Nihat sini istemiştir. İngiliz antrenörüm verdiği rapora nazaran, şimdiye (Devamı 8 incl sayfada ) eee geç — ——— — — ——— Çanakkale (Hususi) — Bayramiç civarında, dağlarda yakalanan ve bir dağ insanı manzarası arzeden mahlüku gördüm. Bunun adı Yanidir ve çobandır. Milli mücadelenin son safhasında, Bayramıçım tarafımızdan işgali sıralarında kaçamıyarak Kazdağına kaçmış ve e gün, bugün, bu dağda meşhur Robenson Krüzoe hayatı yaşamış, gıdasını otlardan almış, hayvanlarla düşüp kalkmış, kendisi de bir —a nevi yabani mahlük hali almıştır. İstanbul matbuatının kaydettiği gibi kendisi bir dişi ayı tarafından tutulup inine götürülmüş değildir Yaninin vücudu, yaşadığı hayatın bir icabı olarak tamamen kıllarla örtülüdür. ve balinde, tıpkı vahşi insanlarda görülen Ürkeklik meve cuttur. Maamafih husust bir maksatla kalmış olması ihtimali de dü- şünülerek hakkında tahkikat yapılmaktadır. * I Az Yemre'i! | Şeker muhtekiri — Nem var, doktor? Doktor — Tehlikeli bir şeker hastalığı! Eğer ax yeyip te pohsize ( Fiayet etmezseniz, açık söyliyeyim: Sonunuz yakındır!