27 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

27 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Tahdidi Teslihat Konferansında Cenevre (A.A) — 'Terki tes- lihat konferansının. Umumi ko- misyonunda beyanatta — bulunan M. Tardiyö, komisyonlar adedinin ehemmiyeti haiz olmadığı ve vmumi meclis, kara, deniz hava işlerine ait üç komisyonun ihda- 'sına karar verirse meclisin bu kararına iştirak edeceğini beyan eylemiş ve ayni zamanda kontrol ve sulh teşkilâtına — mütcallik umum? mabiyette bütün mescle- leri tetkike memur edilecek bir siyasi — komisyonun da ihdasını teklif eylemiştir. İngiltere, Cemahiri Müttehide, İya, Romanya ve Yugoslavya murahhasları bu teklifi prensip itibarile kabul etmişlerdir. Alnanya — murahhası — siyasi komisyon ihdasmın tehir edil- Mmesini teklif etmiştir. M. Tardiyö, biribirlerine mu- balif olan müteaddit noktai na- zarların mukarenet ve insicamının Tüzamlü — olduğu kanaatini (x- bBar ile yaptığı tekâlifin kabulün- de ısrar eylemiştir. v Nihayet Alıman Murahhası M. Nadoini, M. Tardiyönün teklifinin muvafakat etmiştir. Bu- nun Üzerine isyon, askeri, bahr! ve havai komisyonlarla bir millf masraflar komisyonunun ve siyasi komisyonun ihdasına karar wermiştir. » Bu komisyonlar cumartesi gü- Üü sabahı toplanacaktır. M. Tardiyö Parise dönmüştür. Hitler ) Nasıl Alman Tabiiyetine Geçti * — Brumsvik 26 — Hitlerin dahili Alman siyaseti ile meşgul olma- 'aımı temin için ona Alman tabi- iyeti kazandırmak istiyenler, te- şebböslerinin ilk — merhalesinde giddetli bir Inkisarı hayale uğra- mışlarsa da netice ilibarile emelle- rine el lardır, Alman darülfünunlarına pro- fesör tayin edilenler, velev eenebi de olsalar derhal Alman tâbiiye- tini iktisap etmiş sayılmaktadır- Onun içindir ki Hitlerin Brüns- vik Darülfü.. (20 tarih profesör- Ki ini için teşebbüsler yımşht:"lgkılp&ünwi[ Dahi- liye Nazırı, bir Alman profesö- rünün haiz olduğu imtiyazların ehemmiyetinden dolayı profesör- lerin itirazları üzerine Hitlerin EDEBI TEFRİKAMIZ; 45 Ayağa kalktım. Hım! Fakat ben kendisini sonuncu görüşümde para sıkıntısından şikâyet etmişti, hatta benim için küçük bir meb- lâğ toplıyabilmek üzere , adamını eraya buraya göndermişti. Vaziyet belki bugün de ayni idi. Hayır, olmaz, çalışmak üzere olduğunu da görmüyordum? — Bana sövliyecek başka bir şeyiniz var mı? Diye sordu. Sesimi kapıyaralı — Hayır, dedim, malümat #lmak için ne vakit gelebilirim? — Ne vakit isterseniz uğrayın dedi, meselâ iki gün sonra. Dilimin ucuna gelen talebi ifade edemedim. Bu adamın be- nim hakkımdaki nezaketi- bana lllt mdsimn. — AÇLLKE . Müellifi: Knut Hamsun Mütercimi: P. S, | Hünetidi . Hitler Nasıl Alman Olabildi? Alman Başvekili İzahat Verirken * Berlin 25 — Başvekil M. Brünning, Rayhştağ Meclisinde harici siyasi vaziyet hakkında beyanatta bulunmuş ve mevcut gerginlikten ehemmiyetle bahset- tikten sonra Avusturyanın çektiği iktısadi sıkıntıyı hafifletecek ted- birlere işltirak etmiye hazır oldu- ğunu beyan eylemiştir. Di Tahdidi Teslihat Konferaz- sındaki Alman Murahhas Heyeti- nin ileri sürdüğü fikirlerin espabı mucibesini de anlatmış ve demiş- tir ki: “— Tamiraf borçlari mösölesi, | | halli bütün dünyayı alâkadar | eden diğer iktısadi —meseleler hakkında bir itilâfa vâsıl olmak için ortadan silinmesi lânmgelen ilk ve en esaslı şart mahiyetin- dedir. , M. Brüning daha sonra dahili vaziyetten bahsetmiş ve Başveki- lin bu beyanatı muhalelet fırka- sının hakaretleri ve gürültüleri ile karşılaşmıştır. ) — Berlin Borsası Açıldı — | Berlin 26 — Berlin borsası 'tekrar açılmıştır. Fakat esham we tahvilât borsa fiat cetveline konulmamıştır. tayinine ait kararnameyi yırt- mışlır. Bunun üzerine başka teşeb- büsler yapılmış, Brünsvik hükü- metile itilâf edilmiş ve Hitler bu hükümetin Berlin Sefareti Müste- şarlığına tayin edilmek suretile kendisine Alman tabiiyeti kazan- dırılmışt r. Portekizde Hükümet Şekli ! Değişiyor Lizbon, 26 — Portegiz hiükü- metinin yeni rejim hakkında ka- rarı Amerikadaki siyasl şekli an- dıcıyor. Cümhur Reisi millet ta- rafından doğrurlan doğruya - inti- hap edilecek ve nazırları bu reis tarafından intihap edileceklerdir. Milletlerin elinde büyük diyebile. cex ancak on ikl tane gemi vardir. Bu gemilerin inşaat masraf çok fazla olduğu için artık — yap:lmalarından sarfınazar — edilmiştir. Yalaız baş- lanıp ta yarım kalan Süper il dö Frans, Süper Künarın inşaatı son zaman- da hükümet yardımı ile yapılabiliyor. —— ——— ——— -— TAKVİM — ( CUMARTESİ J Gün 27 * Şubat -0932 — Kasınti? 2 inci cemre suya dime sitem eltim. “ Hay Allâk cezam versin, ben bundan daha alçakça bir ty görmüyorum, diye söylendim; bir adamın üstüne hudutsuz görünüyordu, bunu an- ladığ tmek bana e 'embell :glîıkı: y T Te y TT Z Kendimi tışarda bulup ta aç- | .. Sokağın birinden ötekine ge- hğın yeniden hücumlarına uğra- yınca, bu kuronu istemeden ya- Öaneyi — terkettiği biçbi teessüf — duymadım. ikinci yongayı çıkardım ve ağm- ms attım. Yeniden teselli buldum. Neden bunu daha evvel akıl etmemiştim? Kendi — kendime yüksek sesle dedim ki: “ Utan- man İ(âzımdı! Bu adamdan bir kuron istemeyi ve onu bir kere daha darda bırakmayı — cidden hatırımdan geçirdin mi?,, ve kendi kendime karşı son derece sert davrandım ve orada bana gelen bu küstahça fikirden dolayı kon- için aralık Söğütler sokağının başına iştim. Nihayet artık koşamı- yacağım için ,kudurmuş gibi ağ- lamak üzere durdum: Bütün vü- çudum titriyordu ve bir taş mer- divenin Üstüne çöktüm. Haydi! Dedim. Ve kendime daha fazla işkence yapmak için kalktım ve kendimi ayakta durmıya mecbur ettim. Bitik halim bana zevk veriyor ve kendi kendime gülü - : IYine Hıdivin Filistin Kırallığı Hayfa ( Hususi ) — Mıisır Başvekili Filistini ziyaret ederken Türkiyenin Kudüs konsolosu ile Berutta uzun bir mülâkat yap mıştır. Gazeteler bu mülâkata büyük bir ehemmiyet atfediyor- lar. Bu mülâkatta sabık Hıdiv Abbas Hilmi Paşanın Filistin tahtına namzetliği — meselesinin mevzuubahis olduğunu yazmak- tadırlar. 9 Yeni Mançuri Hükümetinin Şekli İ Mukden, 26 — Japon İşgali altında bulunan ve işgalden son- ra teşekkül eden yeni Mançuri devletinin İcral Meclisi bir beyan- name neşretmiştir. Bu beyanna- mede, yeni teşekkül eden dev- letin unvanının Manşov Kuo ve merkezinin de Şang - Şung şehri olduğu ilân edilmiştir. Sabık Çin İmpıııtonı, diktatör — manasına gelen Şin - Şeng unvanını taşı- yacaktır ve vazifesi kaydi hayat şartile devam eyliyecektir. Fransız İntihabatı Ve M. Briyan —i Evrü 26 — Epey zamandan- beri istirahat ederek rahatsız- bğını geçiren M. Briyan, Fran- sada iki aya kadar başlıyacak olan intihabatta müteaddit kon- feranslar verecek ve sulhü temin yolunda yaptığı mücadele ve sarfettiği gayretleri izah ede- cektir. İspanyol Kadını Da Talâk Hakkını Kazandı Madrit 28 — İspanya Meclisi Meb'usanı, kadına da erkek gibi talâk davası açabilmek bakkını veren yeni kanunu kabul etmiştir. Bu kanun hakkında (23) rey aleyhte, (260) rey de lehte ve- İ bir baş hareketile kendime otur- mak müsaadesi verdim, bununla beraber taş merdivenin en biçim- siz yerini seçmiştim. Allahım, istirahat etmek ne iyi şeydif Yözümün terini sildim Gittikçe kendimi heyecana düşü- rüyordum ve © yorgunluğum, o bitikliğim içinde ağlamıya başladım. Sessiz ve derin bir keder, bir damla yaşsız derunt bir hıçkarık. —— Ayni yerde bir çeyrek saat ve belki daha fazla kaldım. Hiç kimse beni rahatsız etmeden in- sanlar gelip gidiyorlardı. Etrafta, gurada, burada küçük çocuklar (Kadın Silâhlar Ve Fransızların Yeni Bir Teklifi Erkek I »v'. Ve Elbise Kadınla erkeğin elbiseye karşi olan noktai nazarı şüphesiz biri- birinebenzemez. Kadın elbise- sile meşgul olur, erkek meşgul olmaz veyahut, hiç olmazsa, meş- gul oluyor görünmek istemez. Elbise kadın için hayati bir ehemmiyeti haizdir. Erkek için zikre değer yeri yoktur. Erkek elbisesini düşünmekten zevk al- maz.. OÖnun için erkek elbisesini düşünmediği, kadın da giyecek- lerinden memnun olduğu zaman rahat eder. Hulâsa erkek elbise işine ehemmiyet vermez, kadın ehemmiyet verir. Kadın elbiselerinde modanım sık sık değişmesinin bakiki se- bebi budur. Çünki kadın bir modaya gözü alışır — alışmaz, bıikar, bir başkasını aramıya başlar. Bir erkeğin temiz giyinmek Tâzımgeldiğini söylediği zaman, kadımın bu tabirden —murat ettiği manayı anlamaz. Erkek sadece kendisini rahatsız etmi- yen ve onu elbisesi ile meş- gul olmıya mecbur bırakmıyan bir tarzda giyinmek ister. Kadın ise, kendi elbisesile meşgul olm- ya sevkedecek tarzda giyinmek arzusundadır. Kadının en büyük endişesi giyinişidir.. O — hayatında bu- nun için neler feda etmemiştir. Güzel giyinmiş mankenlerle dolu mağaza camekânları önünde ne kadar evler yıkılmış, namuslar kaybolmuştur. Kadm elbiseyi görünce İrade- sini kaybeder. Omuzuna bir kürk atmak için, baloya dekolte bir. kıyafetle girebilmek — için neka- dar fedakârlıklara razıdır. Ka- dmların genç kızların sukut se- beplerini tahlil ediniz, çok defa menşeini tuvalette bulacaksınız. Ana ve babalara, bilhassa analara düşen vazife, kızlarinın bu hislerini daha küçükken ter- biye etmek, onlara elbiselerinden ziyade meşgul olacakları yüksek mefküreler vermek — mecburiye- tindedirler. HANIMTEYZE oynuyorlardı ve sokağın Gbür köşesindeki bir ağaçta küçük bir kuş cıvıldanıyordu. Bir polis memuru bana gek di ve Dedi ki; — Burada ne oturuyorsunuz! — Burada niçin mi oturuyo- rum ? Diye ıo= keyfim için, — Yarım saattenberi — sizi gözden ayırmıyorum, dedi, tam yarım saattir, burada — oturuyor- sunuz. " — Aşağı yukarı, cevabmı verdim, bana aöyliyecek başka bir sözünüz var mı? Çarşıya gelince durdum ve kaldırıma baktım. Keyfim için! Bu da cevap mı ya? Yorgunluk yüzünden, ağlıyan bir sesle söy- liyebileceğin şey yok işte. Sen bir öküzsün, iki yüzlü düğmeyi bir türlü öğrenemiyeceksini. Ka- nın kurumuş.. Öyle ise beygir