7 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

7 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Herhalde bu sualin cevabı Rusların hareketlerinde samimiyet bulunup bu* göre değişecektir. Ma- Berlın konferansından takip ettik- istikbalde inkişaflar kay- dedeceğine hükmolunabilir. Komünist Çin bir Batı Almanya ticaret heyetini davet etti erhalde son ayların gerek politika erek iş mahfillerinde en çok ko- nuşmalara mevzu teşkil eden memle- komünist Çindir. Asyanın doğu- sunda 450 milyon nüfusa ve sekiz mü- yon kilometre kare ülkeye sahip bir memleket daha doğrusu — Rusyanın Üstelik Cenevre konfe— b halde Birleşmiş millet- ler teşkilâtına üye değil. İşte bu diyar bugün Batılılarla mü- nasebetlerini arttırmak arzusundadır. Komünist Çin batılı devletler arasında daha ziyade Almanyayı tercih etmek- tedir. Çünkü tarihi boyunca diğer ba- tılı devletler tarafından istismar edil- mar edilmiştir. A i U- zak - Doğu'da emperyalist emelleri yoktur ve bu durum ona büyük avan- tajlar sağlamaktadır. İşte bu avantaj- münist Çin ithalât ve Ih- racat Kurumu Başkan Muavini Shih Chihang tarafından bir Alman ticaret heyetinin Pekin'e davet edilmesini in- raç etmiştir. Alman iş adamları bu daveti memnuniyetle karşılamışlardır. geçmiştir. Lâkin bu seneki ihracat ge- çen seneye nazaran üçte bir azalma göstermektedir, zira Amerika demir ve çelikten gayrı bazı emtialara ambargo koymuştur Kore harbine Komünist Çinin mü- dahalesi, Hindicini harbini el altından körüklemesi mıllet rarası münasebet- lerde Çinin olarak tanın- masına yol açtı. Amerika Birleşik Devletleri Korede Birleşmiş Milletler ideali için çarpışırken harp endüstri- sinde kullanılan bir takım maddelerin Komünist Çine ihracına müsaade ede- mezdi. Zaten hürriyet aşkına gerçek- cephelerde faali- bulunan silâhların susması de- ir. Her harp mütareke kanalıyla sona erer. Onun için önümüzdeki ay- larda veya — yıllarda komünist Çinin milletlerarası camıada alacağı yer veya oynıyacagı rol dıger milletlerden ziya- de kendin rejim — değişliklerine rağmen — hür âlemle bir arada yaşı- yabileceğini isbat etmesine — bağlıdır. AKİS, 7 AĞUSTOS 1954 Şayet Çin bunu — yapabilirse bundan sonra Bırleşmış Milletler Teşkilâtına bile kabul olu Amerıka Bırleşık Devletlerinde gelir a ütün faalıyetlerımız çalışmaları- mız, dıdınmelerımız şahsı gelırlerı— mizle iyi devredebilmek içindir. Çalışmala- rımızın semeresini iktisadi hayatta gelirlerimiz teşkil eder. Hepimizin şahsi gelirimiz de milli geliri meydana getirir. Gelir bu haliyle akan bir suya benzer, bir cemiyette yapılacak tasar* istikbale ait tahminler, çeşitli projeler hep bir şeye bağlıdır, gelir! Gelir dediğimiz şey ise muayyen zaman fasılalariyle elimize geçen kıymetlerin nakdi ifadesidir. İşte. bu nakdi ifadeyi gösteren rakamlar Amerika Birleşik Devletlerinde gün geçtikçe büyümek- tedir. Filhakika Amerikalıların şahsi gelirleri senelik nisbet üzerinden ma- yısayı Zzarfında 285 200 000 000 dolar- dır. Bu rakam nisan ayına nazaran 800 000 000 milyon dolarlık bir artış göstermektedir. merika Birleşik Devletleri tarıhın— de 1lk defa olarak yeni bir dünya ün komünist âleme karşı hür âle- min lıderlıgını yapmaktadır. Maalesef altı sene müddetle devam etmiş olan tarihin eşini kaydetmediği korkunç harp insanlığın her yönden bağrına derin — yar çmı Bugün kaplaması- dır. Fakat yukardaki rakam dahi gös- termektedir ki ekonomi, damarı gittik- çe kabaran bir akar su gibidir. Dibini eşeledikçe zaaf değil, kuvvet unsurları bulursunuz. İşte bu unsurlardır ki Amerika Bir- leşık Devletlerım bir dünya kudreti yapmaktadır Petrole aıt haberler olden 2600 den fazla tâli mad- deler elde edilir. Bir barel (159 litre) ham petrol- en: asat bir otomobili 400 km. mesafe- ye götürebilecek kadar benzin, 6 otomobilin karterını doldurabile- cek kadar maden Vasat bir evi 1k1 gün kadar mazot, Aynı evin 25 günlük elektrik sarfi- yatını karşılıyabilecek kuvvei muhar- Zirat bir traktörü 75 dakika çalış- tırabilecek gaz yağı, 15 litre asfalt ve muhtelif tâli mad- deler elde edilir ısıtabilecek Gamsız Teyzenin Maceraları o