7 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

7 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

cülüğü ve yine Fransız Malleaacın rı mayoyu ve diğer hediyeleri de ka- zanmaya muvaffak olmuştu Türkiyede bisiklet M emleketımızde üvey evlât muamele- sporlarımızdan birisi ve geleni muhakkak ki Büyük bir gençlik sevgisine mazhar olan bi- sıkletin bir beklenen alâkayı bulamamasında, tabiidir ki çok sebep vardır ve işte bu sebeple kendilerini bu sporun cazibesine kaptırmış genç- rih: ile karşı karşıya kalmış bulunmakta- dır. 1948 Londra olimpiyatları arefesin- de bisikletçilerimize reva görülen hak- sızlıkların bu sporcular üzerindeki mo- al çöküntüsü malümumuz iken bun- dan ders alınmaması, cıdden üzünüle- cek bir hâdisedir. Bu günün amatör bir kaç heveskârın şahsi emek ve g; retleri ile yapılan Türkiye birincilik- leri haricinde memlekete şâmil başka hiçbir organizasyona teşebbüs edilme- mesi halen iş başında — olanların uyu- şukluk ve maksatlarını izaha kâfi ge- lir zannediyoruz. Türkiye — bisiklet — birincilikleri er sene yapılan denemiyeceğine gö- e bu sene nasılsa yapılmasına mu- vaffak olunan Türki bisiklet birin- cilikleri Bursada cereyan etmiştir. Üç ayrı branşta yapılan hu birincilikler. de genç bisikletçilerimiz tecrübeli a- ğabeyleri karşısında — parlak derece- lerle şampiyonluklar kazanmak sure- tiyle muhtaç oldukları küçük bir hi- maye ile beynelmılel sahada her za- n yüzümüzü güldürebilecek kabili- yette olduklarını fiilen isbat etmişler- dir. Bursada yapılan birinciliklerin ilk günündeki — sürat yarışları henüz 1.5 senelik bir mazisi bulunan Erol Gökta- şın galibiyetiyle — neticelenmiş ve son günkü mukavemet yarışında da Anka- ranın genç kıymeti Aytekin İpek bü- tün favorileri geride bırakarak Türki- Ankara bölgesi için cidden bir başa- rıdır. Zavallı — organizasyon. Bu mevsim başında Ankarada yapı- lan bölge birinciliklerinde bir se- yircinin Ölümü ve bir bisikletçinin ağır yaralanmasiyle başlıyan organizasyon hataları diğer bölgelere de sirayetten sonra en büyük fiyaskosunu, federas- yonca tertiplenen Türkiye birincilikle- rinde açı; vuruverdi. — Federasyon müşahitlerinin hazır bulunduğu birin- Fransa turımdan görünüş Karam, AKİS, 7 AĞUSTOS 1954 SPOR ÂLEMİNDE puvan tasnifinde düşülen bugün kadar hiçbir spor gorulmemıştır Federosyon düklerde hatalar bilâhare hesaplarda nü ileri sürerek — Eskişehir bölgesini birinci ilân etmiştir. 13 . 20 bisiklet- çinin iştirak ettiği Turkıyenın en bü- ük müsabakasında, bu kadar az bi- dilerini verenler için üzüntü kaynağı olmuştur Futbol tasarayın Atina maçları sonunda üç karşılaşma başta tutulan glye, galibiyet veya mağ lübiyet olmadığına göre disiplinli ve temiz oyunları ile dost El yircilerinden müsbet b t alan Ga- latasaraylılar vazifelerini yapmış sa- yılabilirler. Ancak bura, parmak basmak mecburiyetindeyiz. saray, — davetlisi oldugu Pa- unutmadığımızı lüzum Türk — Elen Bır müddet iki memleket başlayan gerginlik hal ilâveye münasebetleri arasında yoluna gir- hâdiselere muttali olmuştuk. Şu halde bu hareketleri sırf milliyetçilik nesinden mütalâa etmek suretiyle ha- fif bir gayretkeşlik olarak alamayız. Türk dostu olarak kabul — ettiğimiz beynelmile Yunan — hakemlerinden Kosta Cicis'in de bütün çalışmalarına rağmen tekerrür eden bu hâdiselerin yakın bir gelecekte daha büyük hadi- selere — sebebiyet vermesi kuvvetle muhtemeldir Federasyonumuz bu mevzuu ele a- larak ya Yunanistan seyahatlarını tah- dit etmeli veya bitaraf bir hakemle oynanmadıkça Yunanlıtakımları ile ya- pılacak maçlara müsaade etmemelidir. Futbol sezonu açılırken F utbol federasyonu başkam Ulvi Ye- nal İstanbulun profesyonel kulüp temsilcileri 1le sonra nun da tensibi üzerine futbol mevsi- 33