7 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

7 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

bir nokta — olmuştur. Prof, Joseph Keilberth'in idare ettiği orkestra ise sahnede oynanan eserin muvaffakiye- tini kesinleştirmiştir. Hemen bütün , Prof. Joseph Keil- temsilinde m mümkün bir hale getirdiğini" soylemekte mütte- fiktirler. Prog premierinde kevitch idare edecekti. dakikada üstad hastalanınca olarak Keilberth'e haber gönderildi. Keilberth şimdiye kadar 'Tannaeu- ser "in bu yeni şekilde sahneye kon- ması provalarında asla bulunmamış- rağmen teklifi kabul etti. Orkestra 169 kişiden mürekkepti ve azaları içinde oniki tane de yüksek o- kul profesörü bulunuyordu. Prof. Keilberth — orkestrayı fevkalâde — bir şekilde idare — ederek, eseri sahneye koyan — Wieland Wagner kışlandı, aeuser" oper, Elisabeth rolünü Hollândalı soprano Gre görülmemiş tezahürata vesile teşkil etti. Sinema Yeni mevsim ir tarafta 35 dereceden aşağı düş- yor, yanına kışın da yeni yerli film- lerimiz eklensin Yeni sezondan anlaşılmaktadır ki, güzide — artistlerimiz kendilerini her defasında olduğu gibi bu defa da o- lanca meharetleriyle — gösterecekler- dir. Bunlar arasında genç, istidatlı sanatkârımız Neriman Köksal şimdi- lik basta —gitmektedir. — Yeni sezo- nun müşterileri Koksal'ı epeyce al- kıslıyacağa benziyor. Türkiyenin Marilyn Monroe'sü nazariyle bakı- lan, bakıldıkça da edalanmakta ku- sur etmiyen Köksalımız bize ilerisi için çok şeyler vaadetmektedir Ama gene denilecek ki, "Bu böy- olur mu?" — Oluyor işte, insana zorla film — göbek havası — sey- rettirecekler. Zira rejisörlerimiz dikkatten aza- de; artistlerimiz dikkatten azade, o- peratörlerimiz onları takipte berde- dir bu yerli fılmlerımızden ka aka Ama bizimkiler coşup taşıyor. ğer bu mevsim bir sürpriz olur- sa, buna en çok seyirciler sevine- ekmiyor, cektir AKİS 7 AĞUSTOS 1954 Dünyadan Haberler Yılın en muvaffak plâğı Paris — Yılın en muvaffal doldurulmuş plagı seçılmıştır olarak Musa- devirli n senfo- kazanmıştır. E- ser, Berlin Philarmonisi ndan Paul van Kempen'in şefliğinde çalın- mıştır. Newyork'ta bir parisli Newyork mış — Fransız şarkıcısı Charles Trenet "New York ta bir Parisli" isminde bestelediği senfo- ni eser ilk çalınışında büyük bir mu- vaffakiyet — kazanmıştır. Neriman — Köksal u da bizimki! Mussolininin küçük oğlu Rom Mussolini'nin küçük oğlu Romano Mussolını son günlerde kon- servatuvarı — bitirerek diplomasim al- mıştır. Kendisi bilhassa caz müziği ü- zerinde ihtisas yapmıştır. Şimdi Ro- mada bir caz orkestrası kurmak için faalıyete geçmiştir. Avusturya * Yugoslavya arasında Viyana — Önümüzdeki mevsimde Belgrad Balesi Vıyanaya giderek orada temsiller — verecekti eza — Viyana "Burg tiyatrosu" da Belgrad, Leibach Agram'da temsiller verecektir. Yu- goslavlar bilhassa Sehiller'in "Wilhelm Telli" ni seyretmek istedikleri için, SANAT DÜNYASINDA programda bu eser yer almıştır. Mozart festivali Ludwigsburg — : Alman Mozart Ce- miyetinin tertip ettiği üçüncü Mozart festivali. Cumhurbaşkanı Prof. Heuss- un bir hitabesi ile Ludwigsburg'da a- Prof. Heuss'dan sonra söz Reisi Dr. Ernst Fritz Scmidt Mozart müziğinin ehemmiyeti üzerinde muş, müteakiben büyük bestekârın eserleri çalınmıştır. Amerikan hava kuvvetleri bandosu den - Yüz kişilik Amerikan bava kuvvetleri bandosu büyük konser turnesine başlıyarak ilk konserini bu- rada vermiştir. Bando sonbahara ka- dar Avrupanın onbeş memleketine uğ- rayarak buralarda konser verecektir. Repertuvarda — marşlar dans müziği, operalardan seçmeler, konçertolar ve potpourriler — yer almış bulunmakta- dır Yer yüzündeki hırıstıyanlar yo yer yüzün dünya harbinden dünya nüfusunun yüzde 34 ü hıristiyan iken bu nisbet şimdi yüzde 31 re düşmüştür Viyana festivalinin bilançosu tiği 38 konse 75 tiyatro eseri oynanmış, Tgi açılmıştır. Gelecek seneki festival, Mozart yılının gelmesi münasebetiyle 4 Hazirandan 26 hazirana kadar devam edecektir. Milletlerarası eğitim kongresi Cenevre - ÜUnesco'nun tavassutu i- le tertip edilen — milletlerarası eğitim kongresi burada açılmıştır. Kongrede bilhassa öğretmenlerin çocukları nasıl yetışnrmesı lâzım aktadır kongrede alınacak kararların, 275 milyondan fazla çocuğu alâkadar ettiğini belirtmiştir. Kongreye 54 mem Birinci bir münakaşaya gırışmenın yersiz. bu- lundugunu söylemiştir. 31