7 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

7 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

SPOR Boks Bir üvey evlât H afta geçm esmkı spor temasını milletlerarası bir organizasyonunu. geniş tafsılatım gazete sutunlarında okumayalım. Mevsimine göre yapılan milli temasların, mılletlerarası bagları bir kat daha kuvvetlendirdiği şu sıra- da kabuğuna — çekilmiş sessiz sedasız çalışan boks federasyonunun, ring mil- li sporunda gösterdiği bu durgunluk, Türk boksunu ilerlemekten ziyade ge- rilemeğe götürdüğü gün gibi aşikâr- Senelerden berı ring Üzerinde ya- bı- ızın) on müda- senl rden beri miza rağmen (Ay Yı fiine milli heyecanı mesine adeta yardım etmektedir. Atletlerimiz Belgr: Gureşçılerı miz T okyol da, b sketbolcula A vusturyada, cüleri ise Al ada dıger mılletlenn gençlerı ve mıllı sahada teri, nefesi ve pazularının kuv- veti ile mücadele ederken. Spor ve Sergi Sarayında haziran ayının en ha- reketsiz gününde yapılan ve hiç bir a- lâka toplamayan Türkiye ferdi boks birinciliklerinin hitamından sonra de- rin kış uykusuna dalan Boks Fede- rasyonunun yeni yıl için tek bir boks milli temasının müjdesini dahi verme- mesi bu sporu biran evvel kalkındır- mak için en çok çalışıp didinmesi lâ- zım gelen Boks Federasyonu Başkanı Sayın Doktorun kifayetsizliğinin en bariz delilidir Bu r kolunun başına şimdiye kadar gelenlerın takip ettikleri yoldan ü zamanı çoktan geçmiştir. O zamanın imkan ve şeraiti bugün ta- kip edilecek olursa sadece — gülünç O bür sportif branşlarda yappılan sa- yısız dahili ve harici milli temasların bu kadar sık yapılmasındaki sebep ne- dir? cadele, azim ve müsabaka ter- tıplemek heve Senelerden beri görevleri başında memleket davasına feragatle hizmet et- mekte olan diğer federasyon başkanla— rının iş bilme, çalışma ve azimleri her vakit boksumuz için bir örnek olabi- lir. Durustlugune ve boks bilgisine bu— yük inancımız olan Dr. Hakkı Yüc sOY, şımd lık kendısınden faaliyet bek— leyen sayısız ring çocuklarının haklı isteklerini duyurmakla iktifa ediyoruz. Bu sporun kalkınması için akla ha- gelmiyecek yenilikler sağa sola baş vurmalar, ve didinmeler ve hattâ aslanın agzmdan lokmayı çekip alma- 32 ALEMİNDE Fransa B takımı ile A takımımızı utbol federasyonu henüz bu sene- ye ait resmi programını açıklama- ise vsim açıklama- musabakaların üç karşılaşma- dan ibaret kalacağı anlaşılmaktadır: Ankarada Portekiz milli takımı ile, Yugoslavyada Yugoslav milli kadro— su ile ve İstanbulda Fransız B milli takımı ile birer karşılaşma. Görüldüğü üzere, geçen mevsim milli maçlarımız adet rekorunu kı- ran milli kadromuz, bu sene yalnız uç defa ağmen bu m sız milli takımı ile keşke maçımız olmasa idi!" demekten de kendimizi alamıyoruz. Bize bu temenniyi izhar ettiren tek sebep,. Fransız B milli takımına karşı A milli takım kadro- muzun çıkacak olmasıdır. Bugüne kadar kendisine oldukça iyi bir isim yapmış olan Türk futbolu böyle- likle tezyif edilmektedir. Fransa B takımı ile ne için karşı- laşıyoruz? Türk futbolüne bir çok ba- kımdan hizmet etmiş bulunan eski futbol federasyonunun hesapsız ba- karan yüzünden. Akdeniz bölgesin- deki milletlerin futbol — vasıtasiyle birbirleri ne daha yakından tanış- ma aları maksadı ile, geçen sene Tür- talya, Mısır ve Yunanistan arasında oynanan Doğu Akdeniz futbol şampiyonası, bu şampiyona nihayete erdıkten sonra, 1spanya ile Fransa da girmeyi arzul dılar; — fa- kat İtalya ve bu memleketler futbol bakımından kendilerini bizlerden çok üstün görmüş olacaklar ki, şam- piyonaya B takımları ile iştiraki ar- zuladılar. Bu teklifin nazikâne red- di, veya bizim de onlara karşı B ta- kimi ile çıkacagımızı tasrih etmek mümkün iken bu madı ve eski futbol federasyonu f utbolü- müzün kredisini düşürdü, bu kararı kabul etti. Kaldı ki, ilk baş— nın zamanı çoktan gelmiş bulunmak- dır.— Bisiklet Fransa turunu L. Bobet kazandı er sene, İtalya, Avusturya, İsviçre Hve Fransada yapılan beynelmilel mahiyetteki büyük bisiklet turların- dan ilki Fransada cereyan etti ve bitti. 4855 km. ve 23 merhaleden ibaret Fransa turunu daha ilk merhalesinden itibaren Bobet — geçen sen tekrarlamak imkânını bularak bu sene oynatmamalıyız Tevfik ÜNSİ ta böyle bir turnuvanın B takımlar arasında tertiplenmesi bile teklif o- lunmuştu. Teknik bakımdan da bi- zim futbolumuze bir şey ilâve etme- yecek Oo u turnuvada İ ma- çımızı Italyan B milli takımı ile oy- takımımız İtalya ta- kım 1.0 mağlüp olarak bütün idik lyan B takım yenmesi zaten ıfıhar edılecek bır şey değil idi. Nitekim bu turnuvada A takımımız gelecek mevsim İspan- ya B milli takımı ile de oynayacak. Şimdi sorarım sizlere, iki berabere kaldığımız, bir kere yenip — dünya kupasından sıldıgımız İspanya A ta- kımı yerine, biz A takımımızla Is— panya B takımmı yensek ne kaz, nırız? r iftihar Vesılesı olamaz. Buna mukabıl A takımımı- zın buy mağlübiyeti bizi yerin dibi. ne sokmalıdır. Işte Fransa B milli takımı ile ya- pacağımız bu karşılaşma için de va- ziyet aynıdır. zanacak bir şey yok, kaybedecek çok şey var. Fran- sızlar bu maçın tarihi için bizi sıkış- tırırlarken biz yeni federasyı ondan eskileri bu kefaretını temizlemi rini ıstı oruz. — Bizim için sozden dönmek çok çirkindir ve bunu ya- pamayız. Fakat dostlarımız Frans lardan ya bize karşı A takımlarını çıkarsınlar, programlarım ona göre tadil etsinler, veyahut biz de Fran- sızlara karşı resmen hakikati ilânı ederek tam bir B takımı ile çıka- ım. B takımlarının ancak B takım- ları ile oynayabılecegını kabul ede- ransız futbolu karşısmda bu kadar zebun — tutul- ma malıdır. B takımımız böyle bir adeleden mağlüp çıkabilir, fakat bu mağlü bıyet kanaatımız A takı- zın Fransız B takımına gahbı— yetınden daha şerefh olacaktır de turu da birincilikle_bitirmîştir. Bu seneki Fransız turuna İtalyan Bisiklet Federasyonunun protesto mahıyetınde zaltmışsa da Fransız bisikletçileri ile İsviçreli — bisikletçilerin, müsabakanın başından sonuna kadar geçen mücade- leleri yine de heyecan yaratmıştır. temmuzda başlayıp 1 ağustosta niha- yete eren turun takım halinde birin- ciliğini de Fransa kazanmıştır. Fran- sızlann rakibi bulunan İsviçreli Kub- ler ve Schaer 15 ve 21 dakika gibi cüzi birer farkla ikincilik ve üçüncülüğü al mışlarsa da Fransız Dottomen dördün- AKİS. 7 AĞUSTOS 1954