7 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

7 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR ALEMİNDE minin — eylülün ilk haftasında — başla- ması hususunu kabul etmiştir. Bu se- ne yapılması katileşen Türkiye kupa- sı futbol maçlarından başka Üüç milli temasla yüklü bulunan federasyon fa- aliyet programının aksatılmadan — yü- rütülmesi için resmi maçların tehirine gidilmemesi hususunda titizlik gösteri- lecektir. Federasyonun şimdilik önü- müze çıkarttığı program tatmin edici bulunmaktadır. Ancak genç milli ta- kım çalışma ve faaliyetlerinin meşkü geçildiği, antrenör mevzuunda bir fik- ri sabite kapılındığı da bir hakikattir. Futbol federasyonunun teknik heyet- ler kurmak suretiyle attığı adımı des- tekleyen matbuatın bunun neticesini de merakla beklediği unutulmamalıdır. Türk futbolunun memleket dışında tanınmasında büyük hissesi bulunduğu nu kabul ve itiraf — ettiğimiz Yenalın kifayetsiz. gördüğümüz federasyon ar- kadaşları arasında bile muvaffakiyeti sadece ve sadece sistemli çalışmasına bağlıdır. Memlekette büyük bir kitle- ye malik bulunan — futbolumuzun bir tek değil çok kangren olmuş davala- rının bulunduğu bir vakıadır. Bunla- rın halli ise mümkün; mümkün oldu- ğu kadar da müşküldür. Fakat hiçbir zaman yapılamıyacak şeyler değildir. Federasyona bu ilk çalışma sezonuna başlarken — muvaffakiyet temennisinde ulunmayı vazife biliyoruz. İyi hare- ketlerini takdir edecek, kötü hareket- lerini de tenkidden asla keri kamuya- cağız — N.A. At yarışları İhtilaflı nokta A t yarışları hakkındaki kanun Mec listen çıkacağı zaman şöyle denili- yordu: " kıa kanun bütün hakları Ta- rım Vekâletine veriyor ama o da bize devredeceğine — göre neticede büyük fark etmez. İş bir kanunun çıkmasıdır. Tatbikatta diğer müşküller kabili hal- dir. Tarım Vekalelının tasarısı, hem de beklenmedik bir g e âni olarak ka- nunlaşiverdi. Tarım Vekili ve kanun hakkında — izahat verecek ve müdafaa edecek sağcılar "sıra buna gelmez" di- ye Meclisten ayrılmışlardı. Kanun kendi kendine çıktı Formaliteler tamamlandı, arkadan jokey kulübü 30 sene müddetle Türki- ye hudutları dahilinde yarış ve bahsi müşterek tertip etmek hakkını kazan- mış oldu. radan bir seneden fazla zaman geçmiş bulunuyor. Şimdi de şöyle de- niliyor "— Tarım Vekâleti teknik işlere karışmamalıdır. Teknik elemanlan seç- mek te Jokey kulübüne ait olmalıdır. Vekâlet sadece kontrol ve teftiş hakkı- nı kullanmalıdır!" Yarışlarla alâkalı yanlış ve bozgun- cu bazı hareketler ile bunların doğur. 4 duğu menfi neticeleri hep bu noktada toplamak istiyorlar. İstanbulda, Edalı ismindeki bir atın koşudan sonra sık leti bir buçuk kilo noksan çıkıyor. Komıserlerın bundan geç haberi oldu- kararını imzalı- bedellerını ödüyor. sonra anlaşılıyor ki Edalı'nın kilosu noksandır. Eee, ne yapmak lâzım? Ü- çüncü gelen atın sahibi feryat edıyor Hak benim, ikinci benim atım, 4 üncü gelen at da 3 üncülük ıddıasına başlıyor. Öyle de olması lâzım. Mecbu- ödedikleri atı koşu ren üzerine plase localar yeni Veliefendide Eski — başa traş harici sayıyorlar. Bu ilân bile edilmi- yor. Buyan olursa kıyametleri kopara- cak, İkincilik başta atın hakkı ise plase kazanan da o ata oynayanın hakkı değil midir? Halktan gizleniyor. Hâdise patlak vermeden geçiştiriliyor. Halbuki jokey kulübü idarecileri at yarışlarının ana meselelerinden u- zakta, esas olarak koşularla alâkası bu- lunmıyan, işlerle uğraşıyorlar. Kapıcı- ların yevmiyesi, işçilerin miktarı, kol- tukların şekli, kokteylde ne ikram et- meli, kendi maaşlarına zamı, evlât, eş, dost, akrabaya birer iş temini, bahsi müşterekten para için ne yapmalı... İşte meşgalelerinin başlıca- Bunların halli ile at yarışlarının ne alâkası var ki? —C.K. Doyulmamış haberler * Türk — futbolunun iki alemdar — ku- lübü F.Bahçe ile — Galatasarayın — arası undan — evvel Fikret Kırcan hâdisesin- de — olduğu tekrar açılmak — istidadını göstermektedir. Her iki — kulübün — idare eyetleri — bu — mevzuda gizli — toplantıları- n devam etmektedirler. Söylendiğine göre ihtilâf Tunç Erimin F.Bahçeye rmek üzere — bulunduğu — bir. sırada A- latasaray tarafından transfer edilmesi- 'e — baslamiş, — F. Bahçeli yüzücü — milli — re- kortmenlerirnizden Yılmaz Özüak'ın kulübünden — ayrılmak ve G.Saraya — gir- teşebbüsü ile alevlenmiştir. Alman- tebeyyün Bu husus yüzücülerimizin yadan — avdetlerinden sonra edecektir. * Geçel Beşiktaşa Gençlerbır/ıgımn Ercanın — baban transfer — e- istidatların- Siyah — - Kırmızılı kongresinde idare den seçilmiştir. olan — Orhan — Şere bulunan — Ali Kulüp ipak'ın yakın Rıza Ertuğun Gençlerbirliğine getireceği, bu- na — mukabil — eski idare — heyetinde ŞJeli olan Hasan — Polat ve Ali yeğeni Nazminin idare zaklaştırılan akrabalarının Z0!| eşiktaşa geçeceği — haber ş: ları alınmıştır. Atinadaki — gece — maçlarında Elenli dostlarımızı hayran bırakan Turgi - i Turgaya — çok — benziyen muvaffakiyetli bir oyun Seyirciler —iki — kalecimizi tefrikte bir hayli müşkülât çekmişlerdir. kaleli şaz sene — yapılmakta — olan a - bu — sen İ bulacak A iyı iştirakine müsaade e- bisiklet ül şampiyonu Goppi u turda en şanslı — yarışçının Bobet — olduğunu — kabul — ve — itiraf — etmek- tedir. futbol şampiyonasının kar- karşılaşmalarından Macaris- tan . Brezi Brezilyalı bolcuların — mağlüp duruma düştükten son oyunu çıkarmalari — ve kasti hareketleri yüzünden zaman Za- ğrayaı * Dünya döfinal ilya — macında ölü man inkıtaa Macaris- tanın Mu: seyahatini ŞJeshetmesine u defa memleketlerine dönen Macaristan hükümetinden — ve Jutbolcularından Özür ili) verece ini Brezilyalılar Ma ristanın bunu caristan —. — Brezilya tan - — Urugua; UŞ macının vetle muhtemeldir. yapılması AKİS Hoşunuza gittiyse hemen Abone olunuz AKİS. 7 . AĞUSTOS 1954