7 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

7 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

YURTTA OLUP BİTENLER Ankaraya karşı gelinebilir miydi?" Peki o zamanı istifa etmek de mi hatırına gelmemiş? Osman Sabri Adal işin bu tarafını hiç karıştırmıyor. Kimbilir belki de o hâdiseli geceyi ve hâdiseli gece Zafer gazetesinin yazı ışlerı müdürüne söylediği sözleri düşün ; Işle, 3 numarah C. H. P. inerden biri daha! azalarının listesine Parti Meclisi i Kurultay yetkisiyle ça- eyetin — azaları arasında kaşlarınız çatılmadan, kafanız iki yana sallanmadan, yahut kahkaha atmadan telâffuz edemeyecegmız bir sürü isim bulacaksı Kimler var, kimler! Nizameddin Nazife kadar Liste ilân edilince başta Falıh Rıf- kı Atay, Cumhuriyet Halk Partisinin hakiki temsılcılerı bu şerefli zevatın, ber Partinin başından çekilmesini isti- yorlar Fakat getirmek kolay, göndermek tordur. Parti içi ihtilâf, başka — istidatlar göstermekte gecikmiyor. ekilecekler var mı? B ir çözülme olabilir mi? Bunu tayin için vakit henüz pek erkendir. Cemal Reşid Eyüboğlu ve Zihni Beti- — Zihni Betil Genel Sekreter yar- belli cjgn_cıs_ıyd_ı ve Genel Sekreterin başlı muarızlarındandı' — istifa ettik- ğildir — sorulduğunda küçük bir kız si : — Ben hiç bir şey bilmiyorum e- fendim, ben hiç bir şey bilmiyorum" diye cevap vermektedir. Halk Partisinin ıçınde münevverle- rin ve tarafsızların isim olarak tuttuk- ları Faik Ahmed Barutçu ise İstanbul, da, Dragos tepede serinlemek ve din- lenmekle meşguldür Fakat işin en garip tarafı İsmet İ- nönüye bağlı kimselerin, Kurultay ne- biraz beklemek icap etmektedir u sırada Halkçı gazetesi Halk Par- tililere o zamana kadar Gandhi'nin pilitikasını tavsiye ediyordu. Bilindiği üzere Gandhi'nin politikası "Pasif Mukavemet" dir. Halbuki aynı gazete aynı sütununda tam bir gün evvel iktidarla muhalefet arasında işbirliği istemişti. İşbirliği mi, pasif mukavemet mi? İşin içinden çıkacak varsa lütfen An- karada Mithatpaşa caddesindeki C.H. P. Genel Merkezine müracaat etsin. Osman Sabri Adal Valilik günlerinden hâtıralar Hükümet Menderes Adnan Bugün hava nasıl? Başvekil konuştu Y eşilköyde Çınar otelinin denize ba- an salonunda Başvekil, bazı Ve- killer ve gazeteciler toplandıklarında ne görüşüleceği, basının en ziyade ney le alâkadar olacağı pek bilinmiyordu. Bu, Başvekilin mutad basın toplan- tılarından biriydi ve organizatörü Va- tan gazetesinin Başmuharriri Ahmed Emin Yalman'dı. Toplantıda kimler vardı? Suâl o kadar mühim değildir. kimler yoktu? Falih Rıfkı Atay yoktu — bir za- manlar Başvekil yanına alıp Muam mer Karacaya gittiği için dedikodu ol k Asıl nin bahis mevzuu muhale- kaktı. Evvelâ yemek yendi — yemek uzun sürdü, 15,30 da ancak kahveler tamam- landı —, onu takiben basın konferansı resmen açıldı. Resmen açıldı, zira ye- mek esnasında da- bir olmadığı muştu, fakat bunların "hukuki" kıy- meti yoktu Başvekilin — bundan evvelki basın toplantısı seçimlerden hemen evvel yapılmıştı ve o tarihten bu yana pek çok hadise gelip geçmişti. Hele son günlerde Cumhuriyet Halk partisinin de Kurultayı olup bitmiş ve bu mev- zuda. iktidar, ne düşündüğü hususun- da, Mümtaz Faik Fenik'in "Zafer" de- ki başmakaleleri hariç hiç bir açıkla- mada bulunmamıştı. Bir de Başvekil AKİS, 7 AĞUSTOS 1954