21 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

21 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

BUNLAR HEP HAKİKATTİR ovyetler Birliği dahilinde üç hafta- lık bir seyahat yapan Lee Lincoln Moskova dan ayrılmıştır Amerıkan el- talebe kafilesine iştirak ederek bu se- yahate çıkmıştır. Seyahat boyunca Moskova, Leningrad, Staling Ros- tov ve dıger baza şehırlerı dolaşmıştır Halen Londrada bulunan Lincoln i- se bu seyahati sadece tecessüs yüzün- den yaptığını söylemektedir. Hâmil ol- duğu pasaport bütün Amerikan portları gibi "Sovyetler Birliği dahi- linde yapılacak seyahatler için mute- ber değildir" ibaresini taşımakta i- . (A.P.) merikan Kongresine General Mc. Arthur'a teşekkürlerinin bildiril- mesine dair yapılan teklif iki demok- rat aza tarafından şiddetli bir şekilde tenkid edildiğinden neticesiz kalmış- tir. İtraz edenler, temsilci Herman P. Ebertharter ve Emanuel Celler'dir. Bu nun uzerıne lâyiha otomatikman iade edilm Sılahh birlikler komitesi tarafından tasvip edilmiş olan bu lâyiha General M: hur'a <<hurrıyet1 korumak ve insanlığı aydınlatmak hususunda mil- letıne gösterdiği büyük hizmetten do- yı kongrenin minnettarlık ve teşek- kurlerının bildirilmesi» teklif edilmek ta idi. (New - York Herald Tribüne) A ğustosun dördüncü günü Pekinde, son senelerde az görülmüş şiddette bir fırtına çıkmıştır. Bu arada bir yıl- dırımla American Distilling Company'e ait bazı binalar tamamen yanmış ve 42.000 varil viski de ziyan — olmuştur. Zarar 3,5 milyon dolar tahmin edilmek- tedir. ( .) diğine dair sualleri cevapsız bırakmış- tır Buna rağmen dolaşan şayialara gö , Chevalier'in Stockholm da bir müd det vvel toplanan Komünist Banşse- verler kongresıne katılmış olmasıdır. ncak, Maurice Chevalier politika ile hıç alâkası olmadığını ve bu kon- greyi de, siyasetle — alâkası olmadığı zannı ile iştirak — ettiğini — söylemiş- tir. (New - York Herald Tribüne) E ski orta sıklet dünya boks şampi- yonu meşhur Ray Sugar Robinson bir kaç gün evvel Pariste iki kalpazan la birlikte mahkeme huzuruna çıkmış- tır. İki kalpazan eski boksöre 700 tâ- ne sahte dolar vermişlerdir. Robinson da meseleden habersiz dolarları franga AKİS. 21 AĞUSTOS 1954 Yurtta sıcak Yalın ayak, çevirtirken yakalanmıştır. İki sabıkalı sahtekar Voslov Sou- harda adında 32 yaşında bir Çekoslo- vak ve Isidore Ben Ali adında 45 ya- şında bir Araptır. (U.P.) B ritanya adaları bu sene tam 850 bin tane turist bekliyor. Bunların ge- tireceği döviz miktarı tam 364.000.000 milyon dolardır. Bu ziyaretçi sayısı, taç giyme me- rasmi için gelenlerden 31 kişi fazla olacaktır. Fakat, British Travel and oh'day Assodation'un fikri, İngilte- undan da fazla turıst getmlebı- lecegı şeklindedir. Bu müessese neş- rettiği broşürlerde her sene 1 milyon turist celbinin imkân dahilinde oldu- başı kabak ğunu ileri sürmekte ve hükümeti bu yolda fazla gayret göstermemekle it- ham etmekte Turistler Ingılterenın en mühim dolar gelirini teşkil etmekte ve İngil- tereye giren döviz senede 36 . 100 mil- n dolar arasında değişmektedir. Turıstlerın İngiltereye gösterdikleri bu büyük ragbete sebep, mükemmel işleyen hava olları ile turist lerin kısa zamanda ve az para harca- yarak bütün memleketi görmek im nını bulmalarıdır. (New-York Tımes) A merikada golf turnuvasının biletle- rini sattan güzel yıldız Elaine Stewart — elindeki bıletlerı kolaylıkla satabilmek için garip bir piyango ter- 21