21 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

21 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

larak gene seçildi. Başlangıçta her ne kadar azınlıkta kalan Cumhuriyetçi Partisinin bir âzası idi ise de Mrs Luce bir çok kanunların geçmesinde faal bir rol oynamış ve bu hususta nü- fuzunu hissettirmiştir, Asya ve Avru- nomik bakımdan yeniden kalkmdırılması ıçın kanunlar getınl— debilecek kuvvetli bir Amerikanın ya- ratılması için devamlı surette bir çok plânları da desteklemiştir. 1945 sene- sinde İtalya ve Almanyada harp cep- resmi bir ziyaret yaptıktan * Luce butun kara bırlıkle— rini ziyaret etmek için bir sistem talep etti. Mrs. Luce ilk defa olarak fiili su- rette Cumhuriyetçi rolünü 1940 sene- sinde müteveffa Wendel L. Wilkie'nin reisicumhur zetliğini — destekle- mek için sözcülüğe başlamakla oynadı. 1948 senesinde cumhurıyetçı milli kon- vansiyona bir delege, sözcü ve yazar olarak katıldı. Son seçimlerde gerek kendisi gerekse kocası, General Eisen- hower'in reisicumhurluğunu destekle- di. Kongreye seçilmesinden önce Mrs. Luce Afrika, Hindistan, Burma ve Çin- de Time, Life ve Fortune mecmuaları- nın muhabiri olarak 75 bin milden faz- la bir mesafe katederek uzun bir seya- Kocası ile 1941 senesınde lipinlerde muhabir olarak çalıştı. 17 yaşında genç bir kız iken Avru- paya ilk seyahatini yapmış ve orada bir sene annesi ve üvey babası ile ya- şamıştır. 1933 senesinde tekrar Avrupa ya döndü ve yeniden sadece bir muha bir olarak çalıştı. İkinci cihan harbi- habırlıgını yapmağa başladı. Mrs. Luce akıllı, zeki ve mücadele- ci olduğu kadar zarif ve güzel giyin- mesini bilen bir kadındır. Erkek işleri ile meşgul olan, erkek tavırlı, erkek kılıklı ve ukalâ kadınlar en nefre tiği kimselerdir. i ü n si ve Mrs. Cc. Ghee bulunan kadından bir tanesidir. sında çalışan küçük (fakat akıllı — ye cesur) bir muhabirken patronunu dize getirip Mrs. Luce olması da onun ka- dınlığı hakkında bir fikir verebilir. Mrs. Luce bir çok kitap ve piyes yazmıştır. 1940 senesinde yayınlanan «EBuropo İn Spring», «Baharda Avru- pa» adlı eseri altı lisana tercüme edil- mıstır hirlerinde temsil edilmiş ve daha son- ra filme alınmıştır. Gene aynı sene yazmış olduğu Nazi aleytarı «Margin AKİS, 21 AĞUSTOS 1954 for Error» ismini taşıyan eseri Hitler harbinin İnglterede sona ermesine ka- dar muvaffakiyatle temsil edilmiştir. Güzellik Yaz mı, kış mı? ylardan ağustostayız. Havalar sıcak. Sokaklarda kışın olduğu gibi kürk- lere bürünmüş, yüzleri, gözleri eşarp- larla örtülü hanımlara artık rastlamı- yoruz. Bugünlerde gördüğümüz kadın- lar, yanık tenli, açık ve japone kollu elbiseli kadınlardır. Ötedenberi söylenen bir söz vardır: Kadınlar yazın, kıştan daha güzel olur- lar. Bu fikri müdafaa edenler kadar, inkâr edenler da çıkmıştır. Müdafaa edenler çeşitli sebepler ileri sürmüşler, fikirlerini haklı gösterecek şeyler ara- mışlardır. Aslına bakarsanız bu fikir doğrudur da.. Kadınlar hakikaten ya- zın, kışın olduklarından daha güzeldir ler. Gerçi sıcak onları terletir ama, erkek cildinde çirkin görünen ter, ka- dın cildine güzel bir parlaklık i Sonra, hepsinden daha mühimi, kıyafetleri kadın vücutlarının güzelliklerini ortaya serer. yilen elbiseler, lar kadar yaz bütün Yazın gi- kürk ve kışlık manto- mutaassıp değildir. Bu hususu bir defa da kadın agzın dan dinemek, kadın gözü ile tetkik etmek lâzım de- gil mi? Yaz aylarında hava sıcak ol- makla beraber rütubet azdır. Kadın- ların yaz aylarında daha güzel oldu- ğunu iddia eden erkekler ileri sürdük- leri çeşitli sebepler arasında, nedense bunu unutmuşlardır. Unutmuşlardır, çünkü bilemezler ki kadın makyajının en büyük düşmanlarından biri rutu- bettedir. Yaz aylarında hava daha ku- ru olduğu için kadınlar — makyajların- dan daha iyi netice alırlar. Dudağa Bir — Tarsus KADINLAR ALEMİNDE sürülen ruj, yanaklara sürülen ve da. ha sonra elle hafifçe yayılan kımuzu lık daha güzel görünür. ad ittifak eder ki, kış kıyafeti yazın- kinden daha sun'idir. Yazın kısa kollu, açık yakalı bir elbise ile mümkün ol- duğu kadar Allanın yarattığı gibi gö- rünebilen kadınlar kışın, kutup mah- lükları gibi kürklere bürünmek zorun- dadırlar. Kadınlar da, kendilerinin yazın da- ha güzel olduklarını ileri süren erkek- lerin fikrindedir; kadın yazın kıştan daha güzeldir... Bizden - Onlardan * — Geçenlerde etmiş olan Comedie ile birlikte yazarlarından s - başkenti hedeleri nakletmektedir: Moskovada sokakta asla — görül, yen vasıtalardan biri, çocuk arabaları, Köpek gezdirenlere hiç rastlanmıyor. Buna mukabil yaz-kıs dondurma satan ihtiyar kadın!ar koşebaş/armı işgal Moskova ” yi ziyaret a £ bulmak mümkün değil. tuvaletlerde bir şey yoktur dan — kimse "kâğıt dıye Esasen böyle bir icad- haberdar degl yolcusu — mu? Hayır! Bu başkası