21 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

21 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

Kapak Kızımız Belgin Doruk undan tem üç yıl evvel, en altı B yaşında mektepli bir genç kız, ürkek adımlarla Cağaloğlu yokuşunu çıktı. Vilâyetin hemen bitişiğindeki Türkiye Yayınevinin kapısında — bir an tereddüt geçirdi..Sonra sağı, so lu kâğıt bobinleriyle dolu dar, karan- hk bir koridordan geçmek cesaretini i. Tahta merdiveni çıkmıya . Eski tahta merdivenin gıcır- kuvvetlendirmekten : Alnında asının yazı işleri müdürü Sezai Sol- elli'nin çarşısında buldu. Mecmuanın mizanpajı ile meşgul olan Solelli olağanüstü olarak kapı- nın hafifçe açıldığını, içeriye, — yere basmaktan korkarcasına birinin gir diğini hissedince başım kaldırdı. Ge nis kenarlı gözlüğünü şöyle bir dü zeltti Evet, yanlı görmüyordu Karşısındaki sevimli ve güzel gene kız, Yıldız Mecmuasının açmış oldu ğu yıldız müsabakasına katılan — 480 müsabık arasından bırıncılıgı kaza- nan Belgin Doruk' in Doruk un sanat haya- oldu. kasına bir mek aklına geliverdı Bir film yıldızı olmak her halde zel bir şeydi. Fakat ken hayalden başka bir i. Hiç beklemediği hayalin hakikat oluverisi Belgin'i şaşırtmıştı. Bu hâdiseyi müteakip Bilgin Do- ruk «Çakırcalının Definesi», «Kanlı Çiftlik», «Köroğlu». «Öldüren Şehir» «Kanun Namına» gibi filmlerde bas rolleri oynadı Günler böylece geldı Bır gun arkadaşları na katılmasını söylediler. etmek için de ısrarda bulundular Dostlarını ne pahasına olursa kıramı- Belgin: «Pekâlâ bu olduğu halde bir cok atlet müsabakaya katıldılar Hiç bir atlet, mademki birinci gel miyeceğim, öyleyse yarısa niçin gi- reyim, diye düşünmez en de böy- le düşünüyorum Müsabakaya bir sportmen gibi gireceğim.» Simdi Belgin, —yirmi birinci yas yıldönümünü kuılamış bulunuyor Haber aldığımıza göre: beyaz perde- mizin Ann Bivth'i diye bahsedilen günlerde dünya Hattâ bu yüzden Erman Kardeşlerle imzalamış oldu- ğu kontratı bile feshetmiştir. — Yani Doruk, Zeki Mürenle «Son Beste» yi çeviremiyecektir. —M.B. girecektir AKİS. 21 AĞUSTOS 1954 SPOR ALEMİNDE Futbol Federasyon çalışmaları F fbol mevsiminin yaklaştığı — daha doğrusu başlamasına çok az bir za- man kaldığı şu günlerde futbol fede- rasyonu da hummalı bir çalışmaya baş lamıştır. Bu cümleden olmak üzere futbol federasyonu bütün bayram günlerinde olduğu gibi ondan sonra da toplantıla- rına devam etmektedir. Fakat toplan- tıda konuşulan hususlar nedense a- tom sırrı gibi gizlenmektedir. Buna rağmen yeni federasyonun teşebbüs e- deceği yenilikleri müzakere ettiği tek- nün edilmektedir. Bu arada müzake- relerde münakaşa mevzuu olan fede- rasyonun İstanbula nakli isinin görü- şüldüğü muhakkaktır Orhan Şeref Apak federasyonu za- manında İstanbul Mümessili Muhtar Uygur hariç diğer bütün üyelerle bir- likte Başkanın da Ankarada olması yü zünden federasyon burada bir de büro kurmak suretiyle bütün faaliyetlerini merkezden idare etmekte, her mevzuu tetkike tâbi tutulmakta idi. Yenal federasyonunun ekse- riyeti İstanbullu üyelerden teşkil edil mekte veya aya doğru gidilmekte- dir. Dolayısiyile federasyon işleri ikiye taksim olmaktadır. Bunun tatbikatta çıkaracağı — zorluklar aşikârdır. rağmen federasyon bu yolda yürüme- ye devam ettiğine göre Allah futbolu- müzün encamını korusun demekten kendimizi alamıyoruz. Yardımcı komiteler ederasyonun bu hatalı yürüyüşü ya nında bazı müsbet kararlar da al- dığı bir hakikattir. Bu meyanda fut- bolda ihtisaslarında şüphe olmayan şa- hışları türlü vazifelerle federasyon ca- miasına dahil etmesi lehine kaydedi- len en müsbet nottur Futbol federasyonu günlerce devam eden toplantıları sonunda: yardımcı komitelere kulüp ve renk tefriki yap- madan her biri kendi kendine otorite olan şahıslar getirilmiş ve bunlardan merkez hakem komitesine federasyon başkanının, dıger komitelere de fede- rasyon üyelerinden birinin başkanlık etmesi kararlaştırılmıştır Yardımcı komitelerden: Merkez ha- kem komitesinde Nuri Bosut, Tarık Özengin, Basri Bütün, Adnan Akın, Genç takımlar komitesinde: Niyazi Sel, Sedat Taylan, Namık Katoğlu, Se- zai Karabilgin ve Antrenör olarak Ci- hat Arman. Basın komitesinde — yazı aılemızden Tevfik Ünsi, Haydar Özak- man i kalem ustatları yanında Cem Atabeyoglu Halit Kıvanç, Halük San ibi — şahsiyetler — bulunmaktadır ve bunlardan başka Seleksiyon komitesi- ne de, ük Fikret, Hakkı Yeten ve Hasan polat getirilmişlerdir— N.A. Asker . sivil dâvası A nkarada kulüp sayısının her sene artması ve nihayet askeri güçlerle sivil kulüpler arasında ötedenberi de- vam edegelen anlaşmamazlık]ar Anka- ra lig maçlarını ve üme ayarlanma durumunu bir hayli güç duruma sok- muştur. Vaziyet böyle bir hal aldıktan baş- ka bir de yüksek komuta heyetlerinin tek bir sözü ile her türlü haklarından mahrum edilen Askeri güçlerin bir sezon liglerden çekilmesi öbür sezon tekrar telâkki olunan bir emirle 1liğ- lere devam etmek istemesi bu karışık hali karmakarışık hale getirmektedir. unun en canlı misalini geçen sene devam eden rısında: Askeri Tıp gibi askeri güçlerin ligler- den çekilmesi ile gürdük u sene ye- ni Genel Kurmay Başkam Sayın Ba- ransel, büyük bir anlayış — göstererek güçlerin tekrar liglere girmelerine müsaade etmi Harp Okulu gibi; Türkiye sporunun temel Vazıfesını akkak ki büyü biz şu satırlarda Sayın Orgenerale te- şekkürü bir borç biliriz. Ancak tetkikte bulunmak üzere gittiği Amerika seyahatının dönüşün- de Har Okulu ve diğer okulların mahalli musabakalara ıştıraklerıne mâ- ni olan okul komutanı, rgene- ralin emirlerine rag en resmi müra- caat tarihini 3 gün geciktirdiğinden Harp Okulunun bu sezon resmi 1liğ maçlarına — iştirakine imkân buluna- mamaktadır. Sadece bir idari hata — neticesinde zuhur eden bu durum bu yuvaya men sup olanları olduğu kadar sporla ilgisi olan herkesi üzmektedir. Bunun üze- lig teşkil k spor mahfillerince teşebbüse geçilmiştir. Bilindiği gibi Ankarada usun — za- manden beri asker sivil davası mev- cuttur veya mevcutmuş gibi gosterıl— k . Bütün bunlara nihayet recek bir şekil kabul edildiği takdırde ortada — herhangi i anlaşmazlık kalmıyacaktır. Kulüplerinin atisini karanlık gör- duklerını iddia —eden sivil kulüplerin de bu teşebbüsü desteklemeleri men- faatleri iktizasındadır. Böyle olunsa sekizer takımdan teşkıl edılecek Anka- ra ligi neticede her grupun birincileri arasında yapılacak bir maçtan sonra hakiki Ankara şampiyonunu tayin e- decektir., Bu teşebbüsün temenni ederiz. muvaffak olmasını sele tekrar bir noktada toplanı- yor. Anlaşmazlık diye gösterilen as- ker . sivil kulüp davasının hallinde- Bu meselenin halli zaruridir.