21 Ağustos 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

21 Ağustos 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

BUNLAR HEP HAKİKATTİR tip etmiştir. Haine Stewart kendisin- den bilet alanlara bir numara vermek- tedir. Hafta sonunda yapılan keşidede kazanan numaraların sahiplerine bir öpücük vermektedir. u güzel bilet satıcısını öpmek iste- yenlerin çokluğundan, biletler satışa çıktığı gün hepsi satılmıştır. (New . York Herald Tribüne) I talyanın Chieti şehrinde Victoria Antonio isminde altı yaşında bir çocuk pencereden sarkarken muvaze- nesini kaybederek kaldırıma duşmuş, fakat şans eseri olarak burnu dahi namamıştır. Fakat Victoria'nın annesı oğlunu o kadar çok dövmüştür ki vallı çocuk hastahaneye kaldırılacak hale gelmiştir. (A.P.) N ew . Yorklu bir gazeteci Amerika- nın dört bir yanına dağılmış olan kızıl derili kadınlar arasında bir güzel- lik müsabakası tertip etmeğe karar vermiş ve bunun için yarısı kızıl de- rili kabile reislerinden, yarısı da A- merıkalılardan bir jüri teşkıl etmiştir. akada Amerikalılar ile kabile reıslerı arasında günlerce devam eden bir ihtilâf çıkmıştır. İhtilâfa sebep A- merikalıların seçtiği zayıf kadını bazı kızılderililerin — beğenmeyişidir. Zayıf adın da güzel olurmuymus diye itiraz eden kabile reisleri şişman bir kızı pü- zellik kraliçeliğine lâyık görmüşlerdir. Her iki taraf da seçtiğinde ısrar edince, bu ihtilâfın halledilemiyeceğini anla- yan gazeteci her iki kızı da güzellik (New-York Ti- kraliçesi ilân etmiştir. mes) Y eni Zelândanın Auckland şehrinde şimdiye kadar görülmemiş bir şey olmuş, üç kız kardeş aynı gün ve aynı saat içinde doğurmuştur. Aucklandlı çiftçi Stevens'ın kızı olan bu kar- desler bırbırlerınden ayrı tarıhlerde ev lendikleri halde aynı günde m sancıları tutmuş Ve aynı saatte dogur— muşlardır (AJP.) D ünyanın, en meşhur maceraperestle- rinden biri olan Giacono Casanova- nın bütün maceraları bilindigi halde çehresi hakkında fazla bir bilgi mev- cut degildir. Bu maceraperest adamın maceraları neticesinde vukua gelmiş çirkin bir yara izinin bulunduğu riva- yet edilmektedir. Geçe nlerde Cassnova'nın üçüncü bir tablosu bulunmuştur. Bu tablo da. Casanova'nın yüzü ve vücüdu g rünmekte ve böylece rivayetlerin asıl— sız. oldugu — anlaşılktadır. (New . York Herald Tribüne) T uristleri eğlendirmek onları cez- betmek maksadıyle, Amerikalılar eski bir us le alarak orjınal bir musabaka serisi çıkarmışlardır.. Müsa- bakanın mahiyeti şudur: Müsabıklar o muhitin en şöhretli kimselerini can- landıracaklardır Müsabakaya — fazla 22 kimselerin katılmasını temin etmek maksadiyle de derece alanlara verilen ikramiyeler bir hayli yüklüdür. (U.P.) ew . York'daki bir sigorta kump- N panyası, halk — mahallesindeki evinden kanunsuz bir şekilde çıkarıl- mış olan yeni bir ailenin hakkı olan tazminatı ödemek istememiştir. Bunu habe alan kiracıların hakkını koru- a cemiyetinin kadın azaları sigorta şırketı aleyhine protesto gösterileri tertip etmeğe karar vermişlerdir. Ce- mıyet idare heyetine mensup altı ka- in, bu maksatla sıgorta şirketi idare meclisi odasına girmiş ve kendilerini oturdukları ıskemleler ıle birlikte ka- loriferlerin — radyatörüne zincirlemiş- dir. (Daily Telegraph) L ondra gazetelennden birinde şöyle bir kayıp ilânı çıktı 1948 senesinde evden çıkarak - bir daha geri gelmeyen kardeşimi arıyo- rum. Kırk yaşlarında olan Robert Grangeri tanıyanların, insaniyet namı- na haber vermelerini rica ederim. Robert Granger kendısı ile evlen- mek isteyen 400 kad n kurtulmak için saklanmaktadır. Bu hadıse kırk- lık bekârın Londrada bir gazeteye ço- cuklu bir dulla evlenmek istediğini bildiren bir 1lanı üzerine patlak ver- miş, adam a içinde çocuklu duldan mektup almıştır. İşin buraya varması bekarı öylesi- ne korkutmuştur ki, adamcagız pılısını pırtısını toplayıp evini terketmiştir. Dört yıldır bütün İngiliz gazete- Hoş Resimler lerinin aramalarına ragmen hâlâ bu- lunamamıştır (Reuter's). eşhur sinema yıldızlarından “Tony M Curtis stüdyoda telâşla dolaşıyor, sanki birini arıyordu. Orada bulunan sansın bir figüran hayran hayran genç yıldıza bakıyordu, Tony Curtisin ken disine doğru yurudugunu görünce gü- lümsemeğe başladı Tony genç kızın yanına yaklaşa- rak, "size hemen hemen her akşam burada otururken rastlıyorum" dedi. "Bilmem farkında mısınız?" "Evet, Mr Curtis, ben de sizi gö- rüyorum", Tony Curtis bunu firsat bilmiş gibi bir halde, "bu gece boş musunuz?" diye sordu. figüran bu tekliften büyük ümitlere kapılmıştı. Derhal: "Evet" diye cevap verdi, sordunuz?" "Bu akşam karım Janet Leigh ile bir yere gitmemiz lâzım, fakat küçük Tony'yi bırakacak adamımız yok. Bu gece gelir misiniz? diyecektim." (Re- dars Digest), "Niçin B ir müddet evvel boynuna bir oto- mobil lâstiği geçmış olarak görülen ve bu yüzden denize dalamayan fok balığı Sally nin yakında bir yavrusu olacağını anlayan Amerika Hayvan- ları Koruma Cemiyeti yeniden faaliye- te geçerek foku yakalamağa çalışmağa başlamıştır. Zira fok balığının bu vazi- yette çok ıstırap çektiği tahmin edil- mektedir. (New . York Herald Tri- bune) Parasını düşüren — çocuk AKİS. 21 AĞUSTOS 1954