3 Eylül 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

3 Eylül 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Artist Rahnee numaralarının birinde Kırk katır mı, Rahnee adında genç bir kız, Fransa- nın muhtelif büyük kabarelerinde alâka ile takip edilen ve zaman za- man bir çok seyircilerini hayretler içinde bırakan numaralar yapmakta- dır. Bu genç kız, daireden bir plâka- lın üzerine yerleştirilmiş 40 sivri Ze keskin demir çubuğun üzerinde nuhtelif numaralar yapmaktadır. Hatta bu demir çubuklar üzerinde muhtelif dans numaraları ile seyirci- leri hayretler içinde bırakmaktadır. Aslen bir-İtalyan'dır ve fakir Hint- liler ile hiç bir ilgisi yoktur. . e Mexico — City'deki bir hastahanede, doktorları sadece "tehlikeli" has- talık diye isimlendirdikleri rahatsızlı- ğım tedavi için bir müddet kaldıktan sonra otobiyografisini yazmak üzere tekrar atölyesine dönen ressam Di- yego Rivera kendisine hastalığının ne olduğunu soranları gülerek karşı- lamaktadır Rivera kendisine bu suali tevcih edenlere "kanserim var" demekte ve kanserin tehlikeli bir hastalık oldu- ğunu bildiğini ve muhtemelen yakın zamanda bu hastalıktan öleceğini söylemektedir; Fakat, diye ilâve et- mektedir: — Kanserim var diye tasadan ö- lecek degılım ya.. Tabii işime devam (Time) edeceğim!.. e Sovyet Sosyalist 'Cumhuriyetler Birliği, Özbekistan Cumhurıyetı başşehri Taşkent'te bir pazar yerini dolaşmakta olan bir Amerikalı gaze- tecinin gözüne kovboy şapkası iliş- kırk kazık mı? miştir. Gazeteci, hemen etrafındaki- lere Rusya'da kovboy şapkası giyilip giyilmediğini sormuş, etrafındakiler- de bir cevap veremiyerek hayretleri- ni izhar etmişlerdir. Şapkanın sahibi pek az ötedeki bir pamuk yetiştirme merkezinde bulunmuştur. Bu zanne- dildiği gibi bir Rus değil, fakat o sı- rada Sovyet Rusyada bir tetkik se- yahati yapmakta olan Amerikan çift- çiler heyetinin bir üyesi idi. Guatemaladan haber verildiğine gö- re bu memleket posta idaresi aşk mektuplarından az ücret almağa ka- rar vermiştir. Posta idaresi bu hu- susta şunları bildirmiştir: Aşk mektupları pembe, mavi ve- ya sarı kâğıtlara yazılacak ve zarf- ları da aynı renkte olacaktır, Zarfın sağ koşesınde "Lore" yani aşk keli- mesinin mânasına gelen "L" har bulunacaktır. Posta idaresi, renkli mektupları ara sıra kontrol edeceği- ni ve bu suretle nizama aykırı hare- ket edenlerin ceza göreceklerini bil- dirmiştir. Kararın bu kısmı bir çok âşıklar tarafından protesto edilmiş- tir. e (A. P.) Tokyo polisinin hazırladığı istatis- tiklere göre, Japonyada parasızlık yüzünden — besliyemedikleri için, ev- lâtlarını öldüren ailelerin adedi endi- şe verecek şekilde artmaktadır. Neş- redilen İstatistiğe göre 1955 senesi son aylarına kadar çocuklarını öldü- ren ebeveynin adedi 27 yi bulmuştur. (Reuter) "Hintli bir mebusa göre, yabancı filmlerdeki — öpüşme — sahneleri, gençlerin ahlâkını bozmaktadır. Hin- distan ayan meclisi geçenlerde gerek yabancı, gerek yerli filmler arasında gayrı ahlâki olanların gösterilmesi- nin men'i hakkında bir karar almış bulunmaktadır. Mecliste söz alan Cumhuriyetçi bir mebus şunları söy- lemiştir: "— Pariste iki genç bir parkta öpüşmeden otururlarsa, dargın ol- duklarına hükmedilir. Buna mukabil Hindistanda bir erkek, halk huzu- runda bir kadına dokunduğu takdir- de altı ay hapse mahküm olur." İstihbarat Vekili Keskar, sansür heyetinin, cemiyetin bunyesıne göre, selâhiyetini kullanacağını — söylemiş- (Time) Oliver Davis Jr. Başkan geçenler- tir. Benjamin Eisenhower tarafından de Washington'da Uzak Doğu hava filosu başkanlığına getirilmiştir. Ge- neral Davis Birleşik Devletler ordu- sunda bu kadar yüksek payeye erişen ilk zenci olmuştur. Kendisi 1936 da West Pointten mezun olmuş, ikinci dünya harbinde 332 nci tabura İtal- yada kumanda etmiş ve bir çok yük- sek nişanlara taltif edilmiş kıymet- li bir askerdir. e Musiki — şehri diye tanınan Viyana- da trafik işaretleri bile müzikli olmaktadır. Viyanada — kaldırımların kenarlarına ızgaralar döşenmeğe baş- lanmıştır. Şoförün dalgınlığından do- layı veya herhangi bir sebepten do- layı bir otomobil yolun ortasını bıra- kıp da kenara kaçacak olursa bu ız- garalar ihtizaz ederek güzel bir me- lodi yaratmakta ve şoförün akimi ba- sma getirmektedir. Tecrübeler müs- bet netice verdiği takdirde ızgaralar şehrin bütün yollarına konulaxııkşr Yunanistanın Florina şehri köyle- rinden Alona * civarına sardalya— lardan ıbaret bir balık yağmuru yağ- mış ve bir hektardan geniş bir arazi parçası sardalyalar ve diğer balıklar- la kaplanmıştır. Maeraklılar bütün Makedonyadan akın akın gelmekte ve Florinadaki bu şayanı hayret ta- biat hadisesini görmektedirler. İşin en garip tarafı Florinanın denizden 120 kilometre uzakta bulunuşudur. Newsweek) Ispanyanın Valansiasında evlenmek üzere olan 26 yaşında bir işçi kız, bir tesadüf neticesinde hakiki hüvi- yetinin ne olduğunu öğrenmiştir. O âna kadar kendisini Carmen Trigo Pena olarak tanıyan kızın hakiki adı Maria-Rosario Romero Cruza Alva- rez de Heredia y Ximenez de Fintcu- berta Markiz de Escalona de Walle'- dir. Pek orijinal olan bu ismi taşıma- ğa hak sahibi olduğunu son dakika- da öğrenen genç kız, şımdı Madridde sekız tane.ev, Cote d'Azurde bir vil- bir boğa yetiştirme çiftliği ve bu— yuk bir servetin sahibidir . (A. P.) AKİS, 3 EYLÜL 1955