3 Eylül 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

3 Eylül 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR kandilli usun müddet kurtaramadı. İ- tıraf etmek erekır kı Da vıdaon ta . Buna biraz da şansı ilâve et- mek doğru olur. Aynı gün tek erkekler maçından evvel oynanan tek kadınlar final kar- şılaşmasını Fransız Galtier kendisin- den daha genç olan Avusturalyaiı Seen'yi üç sette yenerek kadınlar şampiyonu oldu. Çift erkekler finali ise Drobny, Ayala - Villiams Fancut ve muhtelif finali ise Mrs. Drobny, Fancut-Galtier, Davidson oynayacak- lardır. N.S. Futbol Hasılat taksimi Gecen hafta içinde Güney Park ga- zinosunda bir «toplantı yapan beş büyük kulüp idarecileri objektife poz verirken dudaklarında tebessümü ek- sik etmemekle beraber neticede gene anlaşamadan — ayrıldılar. Mevzu 1lig maçlarının hasılatının nasıl taksim edileceği idi. Vakıa mevcut talimat- reciler bir takım mantık oyunları ile kendi menfaatlerine; tasrihi edelim: temsil ettikleri kulüplerin menfaat- lerine uydurabilmek için bütün zekâ- larını ortaya dökmüşlerdir. Bu arada iki cılız ses (Beykoz ve İstanbulspor idarecileri) her nekadar haklarının kaybolduğunu ileriye sürmüşlerse de neticede patron kulupler bu itirazlara kulak asmadılar. Lig maçlarına on gün kala bu ihtilafın henüz halledil- hayıra yorul- taraftar kütle- neki ligteki durunla göre taksimatın diğer kulüpleri tıd lrdan bırıde ilân edil- miş olan fikusturun tekrardan bozu- lacağıdır. Beş büyük kulübün tem- silcileri hasılat temin etmek mülaha- zası ile maçlara cazibe verebilmek i- çin kurra usulünü bırakıp yeniden fiküstür tanzim etmek yoluna git- mektedirler. Ge eçen senelerde olduğu gibi bu sene de birinci kümede puvan cetvelinde ilk beşlerin altına düşenta- kımlar gene mağdur olacaklardır. Onlardan yükselecek itirazların bu Şartlarda son bulacağına inanmak a- şın derecede iyi niyet sahipliğinden başka bir şey olmaz. Hazırlık maçları mevsime hazırlanmak ma sadıle butun takımlar Istanbul un muhtelif stadlarında hususi karşılaş- malar yapmaktadırlar. Geride bırak- tığımız hafta bu bakımdan oldukça zengin ve yüklü idi. Fenerbahçe sta- dında çon bine yaklaşan bir meraklı kütles ünde Sarı- Lacıvertlılerın İstanbııl da kalan B takımı ile Da- vutpaşa arasında yapılan- karşılaş- mayı Fenerbahçeliler 5-1 zandı- lar. Daha sonra Galatasaray Beyoğlu- sporla yaptığı karşılaşmadan 3-0 ga- lip ayrıldı. Şeref stadında Beşiktaş Amatör kümenin kuvvetli takımı 0- lan Karagümrüğü 3-0, Beylerbeyi sahasında Adalet Beylerbeyini 4-1, Karagümrük sahasında da Vefa Tak- simi 5-1 yendiler. — Ankara'da nerbahçe Güneşspor ve Hacettepe'yi 2-1 net farkla yendi. Bir gazetecimin başına gelenler Lacivert elbiseli orta boylu kum- ral bir genç iki polis memuru ta- Fenerbahçenin kadrosu Hazırlanıyorlar Okuyucu Mektupları Sinop Cumhuriyet Müddeiumu- misi Osman Mikdat Kılıç'dan aşağı- daki mektubu aldık: Mecmuanızın 20 Ağustos 1955 ta- rih' ve 67- sayılı sayfasında zifenin ifası ruz kalınara tihdaf eder mahiyette olduğu- esefle müşahede olunmuştur. ekmecemizde bir liste olmadığı gibi böyle bir listeye bakma keyfiye- ti ve "jandarma komutanı dahil 0- dadakilerin hiç biri bu zaptı imza et- medikleri" ve "bir köşeye çekilip ağ- lama" hususları tamamen asılsızdır. Düzeltilmesini, Basın kanununun 9 uncu maddesine tevfikan rica e- derim. Yenisabah muhabiri M. Kaylan'- dan aldığımız bir telgraflı tekzibe gö - re Reuter Ajansının Türkiye muha- birliğg-ini yapan Mr. Long'un Türkiye- den ayrılmasından i Londra'daki merkez tarafından res- men uhdesine tevdi edilmiştir. rafından kolundan tutularak yaka zetesinde sekreter muavinliği makta idi. Suçu stada telden atla- maktı. Kendisini derdest eden polis biseli gencin Sarı Basın kartı yoktu ama gazeteci olduğunu bildiren mavi yen gazetecilere verdiği cevap çok enteresandı. "Hak burada olmaz. Hak değirmendedir". Aman yarabbi! u layışına benzer bir tek cümle sarfet- memişlerdi. Garip, garip olduğu ka- dar da acı olan bu hâdiseden üzüntü duymamak gazetecilere el şakası yapmaya başlıyan polislerin aynı fa- aliyeti spor karşılaşmalarında gös- termesi endişe ile karşılandı. AKİS, 3 EYLÜL 1955