11 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

11 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

BUNLAR HEP HAKİKATTİR S ehrimiz Alaeddin tepesinin doğu 5 eteklerinde ağaçlar dikmek için çukur açan elediye ameleleri, 50 santim derinlikte bir küpün ağız kıs- mına tesadüf etmişler ve çukuru bü- yütmüşlerdir. Neticede küp büyük bir gayretle meydana — çıkarılmış. Müze Müdürlüğünce yapılan tetkik- lerde küpün Bizans devrine ait oldu- ğu anlaşılmıştır. Meydana — çıkarılan küp pişmiş topraktan yapılmış olup, kalınlığı on santimi bulmakta, yüksekliği iki metreye yaklaşmaktadır İlgililerden öğrendiğimize göre erzak küpü olan bu eser. şimdiye kadar ele geçen küplerin en büyüğü olup, iki ton buğ- day alabileceği tahmin edilmektedir. Küp, Konya belediyesinin ve tu- rizm bürosunun alâka ve gayretleri ile, Konya Müzesine devredilmiş ve Belediye kamyonu ile Sırçalı Medre- seye kaldırılmıştır. Müze, küpün bu- lunduğu havaliyi hafriyat sahası ola- rak muhafazaya almıştır. (Yeni Konya) * Konya — Vilâyetimize bağlı Sılle nahiyesinde yapılan iki nişan reni alâka ile takip edilmiştir. Birinci nişan Mustafa Bekirin 12 yaşındaki kızı — Emine ile Mustafa Paşanın 11 yaşındaki oğlu Halil ara- sında yapılmış ve törende 1000 kişi- ye şerbet dağıtılmış, eğlenceler ter- tip edilmiştir. Nişanlıların ikisi de ilk okulun üçüncü sınıfına devam etmek te Bu öreni yeni nişanlanan kızın kardeşi 9 yaşındaki kardeşi Ahmet ile 9 yaşındaki Ayşe Bosnalının nişan törenleri takip etmiş ve nahiye halkı o gün akşama kadar eğlenmiştir. (Hak Yolu — Eskişehir) Burdur — Uluborlu kazasında, ad- li makamlar tarafından korkunç bir hâdisenin tahkikatına el konmuş- lar. Yapılan bir iddiaya göre, Ulubor- luya bağlı Kabako köyünden bir ka- dın, kasten çocuğunu — düşürdükten sonra, köpeklerin önüne atarak ye- dırmıştır Hadisenin mahiyetini ay- dınlatmak üzere Uluborlu C. Savcılı- ğı tarafından takibat açılmıştır. (Hak Yolu — Eskişehir) * Antalya, — Vilâyetimiz de eni bir kız kaçırma rekoru kırılmış ve son bir hafta içinde 13 kız kaçır- ma hadisesi jandarmaya intikal et- miştir. Son senelerde görülmeyen bu artış, evlenme masraflarının ayar- lanması ile — alâkalı görülmektedir. Hâdiselerin faıl ve mağdureleri ya- kalanarak Adalete tealim edilmişler- dir. (Türk Dili — Balıkesir) AKİS, I1 ŞUBAT 1956 — Bugünlerde Ödemişte z döğüşleri çok rağbettedir. Dun ıddıalı bir horoz döğüşü yapıl- mış ve iki saat devam etmiştir. Çok vahşiyane olan bu döğüşte Cevat is- minde bir şahsın iri sarı horozu, Yıl- mazın kırmızı horozuna galip gel- miştir. Kavgada yemlen horozun bir gö- zü kör olmuş, başı kanlar içinde ka- larak, tüyleri yolunmuştur. Taham- mül edilemiyecek kadar kanlı olan bu döğüş, halkın merhameti netice- sinde müdahale edilerek bıraktırıl- mıştır Ödemiş (Türk Dili — Balıkesir) Uçak yolcusu köpek Memnun görünüyor Clarence B. Randall'ı getiren uçak- ta bir yolcu daha vardı. Uzun bir yolculuktan sonra karaya ayak bas— maktan dolayı son derece memnun olmuşa benzeyen — bu yolcu, sevimli bir fino idi. Köpeğin ayrılığına — dayanamıya- caklarını düşünen Amerikalı sahiple- ri onu da beraberlerinde getirmekten başka çare bulamamışlardır. &* İzmir, — Dün şehrimizin — mâruf doktorlarından birinin muayene kapısı açılarak içeri genç bır delikan- l1 girmiş ve doktora hitabe Geceleri ruyamda hep erkekle- Tİ görüyorum Kuzum beni ameliyat mı edeceksiniz, ne yapacaksınız beni artık bu erkeklikten kurtarıp, kadın yapın. Bunu söyliyen 17-18 yaşlarındaki delikanlı, bazı acayip hareketler ile doktora yaklaşmış muayene edilmesi için yavaş yavaş soyunmağa başla- mıştır. Evvela şaşıran doktor bilâhare genç "erkeği" muayene etmiş ve ne- ticede kendısınde kadınlık alametlerı bulamamıştır. Doktor, kadın olmak istiyen genç erkeğe bu arzusunun psikolojik hal— lerden ileri geldiğini izah etmişti (Bal kesir Postası) s ehrimizde Sivrioğlu kadınlar ha- 5 mamında gülünç bir hadise cer- yan etmiştir urna başında kızını yıkıyan bir kadının ayakları dibinden fare geçin- ce kadın korkudan Fare var diye bir çığlık atmıştır. yüzden ortalık karışmış ve takunye ıle kaçmak iste- yen kadınlardan bir çoğu ayağı ka- yarak yere yuvarlanmıştır. Cesur bir kadının hamamtası ile fareyi öldür- mesi üzerine ortalık yatışmıştır. akarya — Eskişehir) Burdur — Şehrimiz Devlet Has- tahanesinde tıp aleminde ender olan bir hadiseye rastlanmıştır. Has- tahaneye tedavi edilmek üzere gelen ve şehrimiz lisesinde öğrenci bulunan Muammer adında bir gencin 3 böb- rekli olduğu muayene esnasında an- laşılmıştır. Kısa bir müddet tedavi e- dildikten sonra hastahaneden çıkarı- lan gence herhangi bir cerrahi müda- halede — bulunulmamıştır. 3 böbrekli gencin sıhhati normaldir. (Sakarya — Eskişehir) * Gazetemiz yazarlarından arkadaşı- s Yüksek Kimya Mühendisi Feyzi Halıcı İstanbul Universitesin— de okurken babası tarafından kendi- sine 2 bin lira gönderilmiştir. Ancak bu para bankanın Veznedarı tarafın- dan Feyzi Halıcı'nın imzası taklid e- dilerek çekıl ştir. . Mes 947 yılında İstanbulda Mahkemeye aksetmiş, mahkeme im- zanın taklid edıldıgıne müteaddid de- falar karar vermiş, itirazlar üzerine incelenmek için dosya birkaç defa Avrupa'ya dahi gönderilmiştir. Ne- ticede imzanın taklit edildiğine karar verilmiş ve arkadaşımız Feyzi Halıcı masraf ve faiz ile birlikte 3800 lirayı bankadan almıştır. (Yeni Konya) OPERATÖR DOKTOR MUSTAFA P. SOYGÜT Göz Hastalıkları Mütehassısı Hastalarım her gün öğleden sonra muayene eder. Samanpazarı Meydanı Billur Han Kat 2.Tel: 19630 Ev: Cebeci Cad. Soygüt Ap. 75—7 Tel: 26590 No. 23