11 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

11 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

mamur bir rejisör olarak karşımıza çıkıyor. Genç tiyatro adamının, vasat bir aktör olarak kalacağına iyi bir reji- sör olmak yolunu tutması ve buna çalışması memnuniyet verici bir hal- dir. Sahneye koyacağı eser üzerinde dikkatle çalışıyor — rol tevziatından dekoruna, kostümlerinden fon müzi- ğine kadar en ufak teferruat üzerin- de titizlik gösteriyor ve neticede İyi bir temsil ortaya çıkarıyor. Netice olarak denılebılır ki, Anou- ilh'in "Hayal Köşkü" gerek müterci- mi Prof. Sabri Esat Sıyavuşgıl in ba- şarılı Türkçesi ile, gerek rejisörün dikkatli çalışmasının mahsulü olan muvaffak bir mizansen ile mevsimin en çok alâka toplayacak oku Ur temsili sayılmalıdır. Bu piyes bir ©ok hayallerin hakikat olmasının müm kün olduğunu göstermiştir. Eserde rol alanlara gelince: Mu- zaffer Arslan, sevgilisine sadece bir gece için kıraladıgı bu hayal köşkün- de randevu veren eorges rolunde Tiyatromuzun 1 num ön'ü duğunu ispat ediyor. Sevgılısı Isabel— le de Gülistan Güzey, saf ve masum r genç kızın bütün hususiyetini Verebılıyor Georges onu, tatlı yala- nına inandırabilmek için sahte ana- baba da kiralamıştır. Bunlar eski Ur aktörle yine eski meşhur bir akt- ris'dir. Ercüment Behzad Lav ile Necla Sertel bu rollerin en uygun mümessilleridir. Gerçi, Bayan Sertel biraz alaturka kalıyor, fakat kendi- sini rolüne öylesine kaptırmış ki bu kusuruna affetmek güç olmuyor. Georges'un hakiki ana babasında, Şaziye Moral ne kadar tabii ise Ne- şet Berküren o derecede mübalağalı Perihan Tedü "Hayal Köşkü"nün Barbara'sında büyük ilerlemeler kay detmiş, diksiyonunu — düzeltmiş oyu- na ile ahenk temin edebilmiş... Sa- dıman Ayşın ile Fatma Andaç, ufak rollerinin hakkını vererek oynuyor- lar. İbrahim Delideniz, köşkün e- mektar bir adamı olarak kirayla tu- tulan şef garson rolünde, başarılı Ur kompozisyon yapmış. emsilin en başarılı — san'atkarı, Georges'un arkadaşı Robert rolünde Abdurrahman Palay'dır. Fizik imkân larından, dolgun sesinden faydalan- masını bılen bu aktör, karısını en yakın arkadaşının metresi olarak bi- len ve bu doruma parası için - göz yuman Fransız delikanlısı Trolünde çok muvaffak olu. Netice itlbarile "Hayal Köşkü" bu sezonun en güzel temsilidir demek mübalağalı olmaz. Dr. Ercüment F. KAYNAK GİNEKOLOG - OPERATÖR Doğum ve Kadın Hastalıkları Mütehassısı Kızılay Atatürk Bulvarı Foto Apartmanı Daire: 3 AKİS, 11 ŞUBAT 1956 s P O R Futbol Hasan Polat Mali mesuliyet Milli maç ocak cuma günü bir sabah gazete- 35inin sekiz sütun üzerine iri pun- tularla verdiği haber ortalığı karma karışık etti. "Macar Milli Takımı gel- miyor". Bu başlığı okuyanlar hayret lerini gizleyemediler. Macarların son dakikada Ur mali garanti istemeleri ve bu temin edil- medikçe seyahate çıkmıyacakları ha- ber veriliyordu. Halbuki, istihbaratı uvvetli ve spor mevzuunda iddialı bulunan diğer gazetelerin hepsi Ma- carların aynı günün akşamı İstan- bula geleceklerini bildiriyorlardı. A- caba bu zıt haberlerin hangisi doğru idi? Sporla alakalı, alâkasız pek çok şahıs, tam, bir aydanberıyapılan bü- yük re klâmlar karşısında — hadiseye yakınlık göstermişlerdi. Hayatında hiç maça gitmiyenler dahi bu sebeple olacak bilet uydurmanın peşine düş- müşlerdi. Talebin fazlalığı bilet piya- sasını korkunç denecek bir şekilde yükseltmiş ve karaborsaya düşür- müştü. Atlayan kimdi Macarların gelmeyecekleri haberi spor çevrelerinde bir bomba te- siri yaratmıştı. Büyük gazeteler sa- bahın erken saatlerinde haberi tah- kik etmek için müracaat edecek mer- ci arıyorlardı Vakit ilerlemiş olma- sına rağmen bu mevzuda konuşacak bir tak selahıyetlı şahıs yoktu. Bulu- nanlar, ise "bizde böyle bir şey duy- duk. Temas halindeyiz. Henuz kat'i ğ demekte bir şey öğrenmiş değiliz" idiler. Bu arada Ankaradaki Macar Sefirinin telefonu sık sık çalıyordu. elefonu açanlar daha karşı tarafın sualine meydan vermeden: "Sefir bey yoklar. Nerede olduğunu bilmi- yoruz" demekle iktifa ediyorlardı. Macarların gelip gelmiyeceğini, karadaki sefaretten başka bilmesi ihtimali olan bir de İstanbuldaki Ti- caret Ateşesi Terec vardı. Organi- zasyonu yapan bu şahıstı. Ateşe ken- disine müracaat edenlere mali ba— kımdan anlaşmaya varıldığını, — ve rilecek yüz bin liraya mukabil pisa- sadan mal çekebilecegını bu durum karşısında ihtilaf mevzuu kalmadığı- nı bildirdi. Federasyon faaliyete geçiyor Haberden en çok heyecanlanan futbol federasyonu azaları oldu. Durumu hemen Ankaraya aksettir- diler. Hadiselerin son şekli hakkın- da Dışişleri Bakanlığına malümat verdiler. Macar federasyonunun Ba kan Hasan Polattan bir garanti mek- sistemesi doğrusu Çünkü federasyon bi imza vermek yetkisine sahip de- ğirdi Başbakan müdahale ediyor Macarların son dakikada bu seya— atten vaz geçmeleri ve maçı amile etmeleri Ankarada çok soğuk karşılandı. Başbakan Adnan Mende- res işe müdahale ederek "Türk Hü- kümetinin Verdıgı sözle bir spor kon- seyinin verecegı kararın bir tutula- mıyacağını" Dışişleri Bakanlığı ka- nalı ile Macar sefirine bildirdi. Bu söz karşısında Macarlar daha fazla direnmediler. Vaziyeti derhal mem- leketlerıne naklederek milli takımın gi nadan kalkacak uça- ğa yetişmesını bildirdiler. Hıkaye de böylece bitmiş oldu. Macarlar geldi Bütün bu hadiselerin olup bittiği günün akşamı şiddetli Karayel fırtınasının muhalefetine rağmen sa- at 23.40 sularında Macar milli takı- mı Yeşilköy hava meydanına indi. Soğuk, hava alanını dondurmuştu. Uçağın iniş yapamıyacağı ve Atina- ya döneceği Trivayetleri dolaşmaktay- dı. Nitekim meydan durumun tehli- keli olduğunu pılota bildirdi. Fakat pilot bütün mes'uliyeti kabul ederek piste indi. Gecenin geç vaktinde İs- tanbul gazetecileri, Federasyon erkâ- 1 ve acar sefaret memurları kar- şılamaya gelmişlerdi. Hava iyi ol- saydı hiç şüphe yok ki büyük Ur meraklı kütlesi de gene bu saatte ora da toplanacaktı. Çünki bu şöhretlere karşı-biraz danın tesiri ile - sempati duyanların adedi bir hayli kabarıktı. Dr. Sebeş'- in peşi sıra inen futbolcular doğruca Gümrük salonuna alındılar. Gazete- cilerin sual yağmuruna sadece Dr. Sebeş cevap veriyordu. — Futbolcular ve kafilede bulunan diğer idareciler 33