11 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

11 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

Hayat, kaliteye bağlı olduğa zaman - Sguibb itimad edebileceğiniz bir isimdir. ugünün yeni ilaçları çocuğu- nuz için daha uzun bir ömrü ifade eder. Dünyanın tarafında imal edilen bütün Squılıb müstahzarları üzerinde mevcud olan "kontrol, numaraları: 1) İptidai maddelerın nereden gel- diği, 2) ilâ afından imal olunduğu, 3) hangi testlerin guibb'in zerke mahsus Strep- yapılmaktadır. Doktorunuz ve eczacınız Sguibb Müstahzarları- satışa çıkarılmadığına emin bulun- maktadır. Hayatı bir kontrol numarasına bağlıdır. Bugün, tam şu anda, İstanbul- daki Sguibb Laboratuarı gayet da- maktadır. ilâç partisine de halen bir numara verilmiş bulunmaktadır. 9 gün içinde Amerika Birleşik Devletlerinde, New Jersey, New Brunswick'deki Sguibb Merkez La- boratuarı da aynı ilaç partisinin İs- tanbuldan hava yolile 8000 kilomet- re kat'ederek gelen bir numunesi, üzerinde aynı dakik kalite kontro- lu testlerini yapacaktır Dünyanın iki ucundaki bu karışık kontrol sistemine ne lüzum vardır ? ' Bütün Sguıbb müstahzarları, ne- rede imal edilirlerse edilsinler, bir- birinin tamamen aynı olan yüksek kalite standardlarına sahip olmalı- dir. Sgurbb'ın denizaşırı ülkelerde- ki Laboratuarları aynı formülleri, aynı iptidat maddeleri ve aynı kon- trol metodlarını kullanır ve her ilacı Birleşik Devletlerdeki Sguibb Mer- kez Laboratuarile birlikte iki defa kontrole tâbi tutar. Eğer bir ilaç partisi Sguibb'in yüksek standartlarına tevafuk et- mezse piyasaya çıkarılmaz ve asla eczanenizin rafında yahut hastane- lerde görünmez. Sglübb müstahzarlarının mut- lak olarak daima aynı evsafı, safi- yeti ve müessiriyeti haiz olmasını temin eden bir kontrolden - çifte kontrolden - geçirildiğini ifade et- mesi ıtibarile ' Sguibb — «kontrol» numarası doktorunuz için bir ga- ranti teşkil eder. İstanbulda Sguibb Laboratuar- larının tesis edilmesile, Türkiyede- ki doktor ve eczacılar, bir zaman- lar yalnız Birleşik Devletlerden ge- len aynı Sguibb ilâçlarını daha ça- buk, daha kolay ve daha çok mik- tarda temin edebilmektedirler.