11 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

11 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Bir mayo modeli İyi teşhir edildi kat kalça ve bacak kısımları tatsız, hatta kusurlu idi, ayakları büyüktü. Mayolar cidden güzeldi ve dışarıda kar yağarken, insana güzel bir yaz günü hasreti veriyorlardı. — Ekserisi naylon olan mayolar bildiğimiz kla- sik mayo biçiminde idiler. Yalnız bir tanesinin brötelleri kolların üstünde duruyor ve mayoya daha ziyade açık bir elbise üstü manzarası veriyordu. Bütün mayoların birer zarif, kısa ce- ketleri vardı. Kırmızı, kapüşonlu bir plaj mantosu insanın gönlünü çalı- yordu. Güzellerin çamaşır defilesi anla- tılamıyacak kadar güzeldi. Soluk pembeler, maviler, krep saten, nay- lon, ince danteller hepsi kullanılmış- . Geceliklerle üstüne giyilen bol ve zengın dantelli sabahlıklar daima takım halinde idi. Hediyeler Ufak bir istirahat verildi. Güzeller dinleniyorlardı. Bu sırada, Anka- ralı hanımları hoş bir sürpriz bekli- yordu. Piyang ardı. Bir lavanta ve buyuk kolonya şışesı talıhlılerını bek- liyorlardı. Marcel Roches'ın "femme" koku- su 25 numaralı masada — oturan gri elbiseli, pembe bilezikli zarif bir ha- nıma çıktı. İkinci hediye ise, pek an- laşılamadı ama, muhtemelen bir be- ye çıktı. Çünkü mikrofondaki sesin ısrarına rağmen 37 numaralı masa- dan hediyeyi almaya bir erkek geldi. ikramiyeyi kaçıranları da bir tesellı beklıyordu Bütün hanım- lara "femme" kokusunun ufak bir eşantiyonu dağıtıldı. Ama erkek- lere birşey yoktu. Bir bey, gecenin AKİS,II ŞUBAT 1956 tesiri altında idi: "İnsan, dünyaya kadın olarak gelmeliymiş" diyordu. Elbiseler Ankaranın soğuğu güzellere tesir etmişe benziyordu. İkinci partide, iyice giyinmiş olarak meydana çık- tılar. Şapkalar daima giyilen elbise- lerle takım teşkil ediyordu. Bu arada Vakko eşarpları da kullandılar. Fransız güzelinin, pembe yünlü- den yapılmış elbise ve uzun ceket kombinezonu bahar kıyafetlerinin en güzeli idi. Ceket düz hatlı idi ve büyük bir kastor yakası vardı. Elbi- se dardı, kapalı yakalı ve kolsuzdu. Zaten Maggy Rouf'un koleksiyonun- da her elbise, her kıyafet insana hayret nidaları kopartacak kadar güzel ve fevkalade idi Kokteyl elbiselerinin herbirisi bi- rer sanat eseriydi sanki. Uzaktan bakıldığı zaman yalnız hoş bir hat, bildiğimiz birkaç acık yaka, dugme- ler goruluyordu Ama yakından ba- kınca iş değişiyor! güzel kuplar, belirsiz pensler, ustalıklı dra- peler her elbiseye ayrı bir güzellik veriyordu. Bu arada zarafet yındıgı boru biçimi bir siyah elbise kadar dardı ki, gene kadın, büyük bir guçlukle adeta çinli adımları a- tarak yürüyebiliyordu. Bu daracık elbisenin yegane garnitürü çok uzun ve frapan mavi eldivenlerdi. Fransız güzeli Ise Maggy Rouf- un defilesinde Christian Dıora ait bir kokteyl elbisesi gıyınmıştı. Bu elbise dizlere kadar pulla — işlenmiş güzelinin gi- Bir rob - manto Yılın modası KADIN Bir jarse elbise Sıcak, yumuşak.. ve sımsıkı vucuda oturmuş bir kılıf şeklınde olup, dizlerden aşağıda üst üste gelen iki kat tülle birden zen- gin bir bolluk kazanıyordu Gece elbiseleri Gece elbıse erinin ekserisi ayak bileklerinde bitiyordu. Bunlar şahane şeylerdi. Tuller muhakkak onbeş, yirmi kattı. Hepsinin üstün- de şahane gece mantoları vardı. Bu kıyafetlerle dolaşırken Fransız güze- li cana yakınlığı, zarafet güzeli ha- kiki zarafeti ile nazarı dikkati cel- bediyordu. Bal rengi, saten bir gece mantosunun kollarında — vizon vardı ve son olarak, zarafet güzelinin gi- yindiği pembe satenden bir gece man tosu pembeye çalan şahane bir beyaz renar yaka ile süslenmişti Moda İlkbahar modelleri Paris — hazır elbisecileri Ocak ayın- da ilkbahar modellerini teşhir et- tiler. Biraz acele etmiş gibi görünü- yorlardı ama, ilkbahar her şeyin ye- nileştiği bir Mevsimdi. Kadınların iş- lerinin çoğaldığı bir mevsim. Hazır elbısecıler kadına rahat ve pratik bir hayat temin etmek mak- sadını güdüyorlardı. Baharlık hafif tayyörünü, şirin bir şapkayı, hoş bir elbiseyi daha şimdiden hazırlayabilen kadın, baharın ilk güneşli günlerinde çarsı-pazar dolaşacagına kapı terzi arayacağına — giyinir kuşanır, sık ve mesut; bir kır kahvesine gide- bilirdi. Paris hazır elbisecilerinin koleksi- yonlarında bilhassa dört kıyafet Şek- li nazarı dikkati çekiyordu: 25