11 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

11 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR bir tek kelime bıle söylemediler. Dr. Sebeş, "Türkiye ge lmen iz neden geçikti?" sualıne karşı 'Buna cevap vermiyeceğim" dedi. Kafile içersinde tek seçici Eşfak Aykaç'ın geride bı- raktığımız haftanın Çarşamba günü Bölge binasında yaptığı basın top- lantısında gazetecilere, geleceğini bil- dirdiği Altın kafalı Kocsis yoktu. Sebeş Kocsis'in disipline aykırı hare- ket etmiş olduğu için bu seyahate iş- tirak ettırılemedıgını söyledi. Macar- lar geceyı İstanbul'un büyük otelle- rinden birinde geçirdiler. Ertesi gü- nü Galatasaray lokalinde hafif bir antrenman yaptılar. Ayni gün bölge binasında Macar idarecileri ile fut- bol federasyonu üyeleri bir toplantı yaptı. Milli maç tehir ediliyor Havaların ani olarak bozulması ve devamlı yağan kar tespit edilen tarihlerde Macarlarla milli ve temsi- li karşılaşmaların yapıl asını — im- kânsız hale sokmu: car idareci- leri bu hususta federasyonun yaptığı teklifleri gay uysal karşıladılar. Dr. Sebeş'in: "Hıç l)ır millete göster- mediğimiz yakınlıgı sızlere duymak- tayız. Tam arzularınıza göre harı eket ed giz" de si doğrusu evvelce işledikleri hataları — tamire kâfi gelmişti. Hakem mevzuu Milli — ve temsili karşılaşmayı idare e n Yugoslav hakem de hava muhalefeti yüzünden Tur- kiyeye gelememişlerdi. Bu durum karşısında tek seçici Eşfak Aykaç ve Federasyon Başkanı Hasan Polat İsrail'den veya İtalya'dan hakem ge- Ferenc Puskaş Şöhret tirtmeyi düşündüklerini Dr. Sebeş'e bildirdiler. Sebeş ilk teklifte göster- diği centılmenlıge bir ikincisini daha ilâve "Siz eynelmilel ha- kemler yok mu? Niçin dışardan ha- kem getirtiyorsunuz. Biz sizin ha- kemlerinizin bu maçları idare etme- sine taraftarız" dedi. Doğrusu bu jest. Sebeş gibi Dünya çapında bir idareci tarafından tam zamanında 34 ve yerinde yapılmıştı. Boyle konuş— masının mühim —sebeblerinden biri kendi takımına olan ıtımadı, ikinci- si ise, hiç şüphe yok ki, bizim hakem- lerimizin durustlugune olan inancı idi. Son karar Federasyon Macar idarecileri ile vardığı anlaşma neticesinde ge- çen hafta cumartesi günü. bir tebliğ neşretmiştir. Bu tebliğe göre 8 ve 10 Şubat tarıhlerınde İzmirde 12 Şubat pazar günü Ankarada 15 Şubat çarşamba günü İstanbulda temsili ve 10 Şubat pazar günü ise İstanbulda Milli maç yapılacaktır. Tehirin faydaları Gerek — temsili, gerek milli karşı- laşmalarda bir galibiyet, hatta bir beraberlik alınacağı umulamaz. Nite- kim bütün Macar futbolcuları, idare- cileri ve antrenorlerı bu hususu be- lirtmişler, "peşin olarak söz söyle- mek futbolda hatalı ise de yapacağı- mız temasları kazanmamız normal- dir" — demişlerdir. Bu hükümlerinin kuvvet bulması için - sanki lüzum varmış gibi - "iki sene evvel şehrini- zi ziyaret eden Voröş - Löbogo takı- mında oynayan — arkadaşlardan öğ- rendik" demektedirler. Hele bazıları, meselâ Puskas, "Helsinkide 052 se- nesinde size karşı oynadım. Takı- mınız kuvvetli ve enerjikti. Tahmin ederim aradan geçen zaman içersin- de daha fazla kuvvetlenmişsinizdir" diyordu. Helsinki — Olimpiyatlarında Maca lara 7-1 mağlup olmuştuk. Bu rakkamı hatırlayanlar Macarlar için çok nazik kimseler demekten kendi- lerini alamadılar. Milf£ maç tarihinin 10 Şubat'a bırakılması bızler için bir fayda sağlıyacaktır. Çünkü milli ta- kımımız yapılacak muhtelıf temsili karşılaşmaları yakından görecek ona göre kendisini ayarlıyacaktır. Bu, neticenin çok farklı oluşuna bir dereceye kadar sed çekecek ve, ayni zamanda da çocukların gözlerinde bir heyula vazıyetıne getirilen Macar futbolü hakkında iyi kötü bir şeyler öğretmiş olacaktır. Muhtelıf temsili karşılaşmalarda Macarların ellerin- deki genç elemanları deneyecekleri ve buna rağmen çok iyi neticeler a- lacakları kanaati umumidir. Macar- lar en çetin rakiplerini İstanbulda bulacaklardır. N. İzmir'deki maç S öhretli Macar futbolcüleri memle- 5 ketimizdeki ilk maçlarını İzmir'de 12 000 kişilik Alsancak Stadında oy- ılar. Bu apeşte - İzmir karma- ları arasındaki bu maç, Macarların tboldeki üstünlüklerini açıkça orta- ya koyan bir netice ile bitti.İlk dev- rede bütün maharetlerini ortaya ko- yan misafir takım yediği 1 gole mu- kabil 7 sayı kaydetti ve ikinci dev- rede işi gösteriş ve fanteziye döke- rek seyircileri memnun etmeğe ça- lştı. Neticede de sahadan 8-1 galip ayrıldı. AKİS, I1 ŞUBAT 1956