27 Nisan 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

27 Nisan 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER Esenparktaki C. H. P. İl kongresinde dinleyiciler Hariçten şarkı kara teşkilâtında şıfaya kavuşturu— cu bir ameliyata girişmenin daha doğru olacağını isabetle kestiren Parti Meclisi, toplantısında bu meseleyi de ele almış ve Cahid Za- mangil tarafından kurulan bir müte- şebbis heyeti en kısa zamanda Anka- ra İl kongresini tekrar toplamakla vazifelendirmişti. Müteşebbis heyet defterleri incelemiş ve kongrenin üye sayısına göre değil de her 10 ocak için bir delege hesabıyla gonderılecek delegelerden teşekkülünü uygun gor— müştü. Bu sebeble Pazartesi günü E- senpark gazinosundaki olağanüstü kongrede delegeden çok, dinleyici vardı. Ama anlaşıldı ki 237 delege ile gürültülü bir kongre yapmak pek âlâ mümkündü. Olağanüstü kongre- ye, ismi ile mütenasip hazırlıklarla gelen iki grubun da dağarcıkları bir hayli doluydu. İki taraf ta dağarcık- larına doldurdukları ithamları karşı tarafa savurmak için bol bol vakit ve mekân buldular. Neticede secimler, itiraz edilen kongrede seçilen ve bi- lâhare Genel İdare Kurulu tarafından işten el çektirilen eski İdare heyeti- nin tekrar vazifeye getirildiğini gös- terdi.İbrahim — Saffet Omay, birkaç haftalık bir . hasretten sonra sevgili "İl başkam" ünvanına yeniden kavu- şuyordu. Ama Esenparktaki kongrenin en alâka çekici adamı C.H.P. Genel Sek- reteri oldu. Kasım Gülek'in "oruçlu" olduğu hazır bulunanlar tarafından biliniyordu. Bilmiyenler de — Genel Sekreterin basili sıralarında oturan ve sigara içen aşina gazetecilere, si- garalarım söndürmeleri' için' yaptığı dostça işmarlarla durumu öğrendiler. 10 istemek zabıta emriyle yasak!. Fakat gazeteciler daha çok Genel Sekreterin orucuyla değil, olağanüs- tü kongrede yapacağı konuşmayla il- gileniyorlardı. Nihayet Kasım Gülek hemen üzerinde "Zabıta emri ile hariçten şarkı istenmesi yasaktır" lâvhası asılı bulunan kürsüye çıktı. Genel Sekreter mutadı veçhile "her şey den "“bir parça" bahsetti.De- mokrasi, seçim mücadelesi, köylerde, açılacak kampanya, Basın, emekliye sevkedilen hâkimler meselesi ve işçi sendikaları birliklerinin durumu boy ve ehemmiyet sırasıyla Genel Sekrete- rin konuşmasında yer alıyordu. Ama her şeye rağmen Kasım Gülekin ko- nuşması, uzerınde durulacak ehemmi- Gülek: "Seçim Kanununda degışıkhk yapılmadan, radyodan isti- fade edilmeden, toplantıları meneden kanunlar yururlukten kaldırılmadan ve Basın lâyıkiyle vazifesini başara- madan hür bir seçim asla yapılamaz. Bu ise, Türkiyenin dışarda itibarını kaybetmesı demektir ki, buna kimse- nin gönlü razı olmaz. Gerekli deği- şikliklerin yapılması, iktidarın en ö- nemli borçlarından biridir.,." diyordu. İstanbul Yasak bölge lık bahar günlerine Vardıgımız ve yazın pek yakın olduğu şu gün- lerde, İmar hamlesinin toz topragın— dan kurtulmak için Küçüksuya gidip hem Boğazın sularını seyretmeyi, hem de temiz kır havası almayı hayal eden İstanbullular mevcutsa, onlara haber verelim ki boş yere hayal kurmasın- lar. Zira İstanbul Belediyesinin bir "rica”'sı üzerine Denizcilik Bankası- nın Şehir Hatları Işletmesı geçen se- ne 70 bin lira sarfıyla inşa ettirilen Küçüksu iskelesine Boğaz vapurları- nın uğramasını yasak etti. ÜUskü- darla Beykoz arasında işleyen otobüs- ler da artık Küçüksuya ugramadan geçıyorlar Ama her şeye rağmen hu- susi otomobile sahip olan bahtiyarlar ile, taksi ile Küçüksuya gidecek kadar paralılar ve tabanlarına güvenen kah- ramanlar İstanbulun bu çok 'şirin ve tarihi mesire yerine gidebilecekler, bol gölgeli ağaçların, güzel manzara- li Boğazın tadını çıkarabilecekler. A- ma bunlar da Boğazın serin sularına dalmanın zevkinden mahrum kala- Küçüksu kasrının görünüşü Vapur dumanı dokunuyor AKİS , 27 NİSAN 1957