April 27, 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

April 27, 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

12 AKİS MECMUASI YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜNE Mecmuanızın 11.4.1957 tarihli 153 üncü sayısında "kimse tarafın- dan asla yenilemiyecek olanlar" baş- lığı altında neşrettiğiniz polemik ya- zı cemiyetimiz mensuplarını son dere <e Uzdugu gibi, cemiyetimizin mâ- nevi şahsiyetini de rencide eder ma- hiyette görüldüğünden — aşağıdaki hususların açıklanmasına — zaruret hasıl olmuştur. Adı geçen yazıda Uludağ'ın Milli Park haline getirilmesi hadisesi do- layısıyle Başvekile çekilen teşekkür telgrafı, bir istihfaf mevzuu olarak ele alınmıştır. Önce, kısaca bu mev- zua temas etmek ister Uludağ'ın Milli Park haline geti- rilmesi mevzuu, hayatiyeti siyasi bir zümrenin görüşünü yaymıya ve politika kavgalarına bağlı, satışını bu kabil polemik — yazılarla idame ettirmeyi meslek edinmiş — "Akis Mecmuası" için hiç bir manâ ifade etmez veya etmiyebilir. Burada Bursanın turizm ve iklim dâvasından, Uludağ'ın Milli Park haline getirilmesinin uzun zaman- danberi yapılan mücadelesinden ve bu mücadelede Bursa gazetecileri olarak tükettiğimiz mürekkep ve sarfettiğimiz emekten bahsetmek te kis'e verilmesi lâzım gelen ceva- bı teşkil etmiyecektir. Bunu iyi bi- liyoruz, EMNİYET SANDIĞI 1957 Yılı Tasarruf Hesapları İkramiyeleri Çiftehavuzlar da APARTMAN DAİRELERİ Bahçelievler'de ARSALAR Zengin PARA İKRAMİYELERİ 1 kişiye 120.000 Liralık AYLIK GELİR ikramiyesi ÖĞRENCİ Hesaplarına 35.000 — Liralık TAHSİL ikramiyeleri olarak en az 500.000 2 Milyon Liralık Mesken Edinme Kredileri ( İpotek Karşılığı) Liradır. Bu memlekette bütün siyasi mü- cadelelerin dışında ve en az onlar kadar önemli bir çok meselelerin mevcudiyetini kabul etmemek, ge- rek ormancılık ve gerek' turistik fonksiyonları içinde udağ'ın, ya- rım milyonluk bir vilâyet için taşı- dığı ehemmiyeti hiçe saymak duru- munda, olan ve politika kavgaların- dan başka hertürlü hâdiseye kulak- larını tıkamış insanlara, Uludağ'ın ve. eteklerinde bulunan bu şehrin istikbali ve bekası ile ilgili bir da- vanın mevcudiyetini kabul ettirme- ye kalkışmak son derece safdillik Malüm — polemiklerinizi bir kah- raman edası ile tekrar edebilmek için, her sayısında nasıl bir mem- leket meselesini veya masum bir teşekkülü âlet edinmekte iseniz, bu defa da kendinize “alet" olanak Bursa Gazeteciler Cemiyetini seç- miş bulunuyorsunuz Fakat aslında bu yazıdaki "Bütün gazeteci cemi- yetleri gibi, Bursa Gazeteciler Ce- miyeti'nin de azalarına şunu veya bunu temin etmek gayreti çalışma- lara hâkimdi" cümlesi ile istihzaya ve iştişkale kalkıştığınız, bütün ga- zetecıler ve gazeteci cemiyetleri- Bız bazı politikacıların ve bazı gazetecılerın hapishane hücrelerin- den gülünç ve yaldızlı kelimelerle dolu telgraflar alıp verdikleri devir- de, içinde yaşadığımız büyük bir şehrin hayati dâvasının — hallin- den doğan — memnuniyetimizi milli iradenin iş başına getirdiği bir hü- kümetin başkanına çektıgımız tel- grafla ifade ettik. Bu mu su Hemen şunu da ilâve edelim kı; bizim elbette, bugünkü Basın Ka- nunu'nun bazı maddeleri ve tatbi- katı hakkında bir takım fikirleri- miz ve kanaatlerimiz mevcuttur. Fakat hoşnutsuzluğumuz, daha zi- yade cevaplandırmak istediğimiz malüm yazınızı klişeleri ile süsle- diğiniz (!) zevatı birer kahraman mevkiine getirmek imkanını size temin etmiş olmasından dolayıdır. Evet, memleket basınının bugün- kü manzarası cidden hazindir. Zi- ra sizin gibi, şeref ve haysiyetler- le oynamak, iftira ve isnatlarla do- lu bir mücadelenin içinde bulun- mak, birtakım insanlar nazarında kahramanlık mertebesine ulaşmak demektir. rimizin hayatiyeti ila il- gili bır davanın hallinden duyduğu- muz memnuniyeti, hükümet başka- nına bir teşekkürle bildirirken hiç endişenin, bir — menfaat duygusunun ve oportunist zihniye- tin tesiri değildik. Fakat her iyi ve samimi hâdiseden, men- sup olduğunuz siyasi zümre lehine polemikler çıkaran sizler, bize ve bütün Türk basınına isnat etmek ıstedıgınız zavallı " düşüncelerin ta inde ulunuyorsunuz. Yazınızın bir yerinde — "Türkiye- nin pek çok yerine gidiniz, orada gazeteden ve gazetecilikten bahse- diniz, size hükümet başkanına te- şekkur telgrafı çektiği için ismi radyoda okunan zattan değil, Hüse- yin Cahit Yalçın'dan ve Metin To- ker'den söz açılacaktır" — deyişiniz pek garip. Türk basınını takip eden milyonlarca okuyucunun, sızın bu kuru iddianıza iştirak ettiğini 1ler1 sürmeniz de vahi bir hüküm barettir. O kongrede, isimleri radyoda o- kunsun dıye te eşekkür telgrafı tiğini —iddia ettiğiniz şöhret budalası olsalardı onların kalemlerinden kendilerini cezaevine götürecek bir takım ya- zılar çıkabilirdi. Çünkü, sizce ikti- dara hiçbir sebep ve bahane ile, hiçbir munasebetle teşekkür edile- mez. O'na ancak hücum edilir, o ancak yerilir, karalanır ve bastırı- lır. Bir şâhıs veya bir teşekkül ik- tidardan gelen bir hareketi öğmüş. bir teşekkürde bulunmuşsa, — bu mutlaka bir menfaat' içindir., mut- laka "şunu bu temin et- mek" gayretine matuf bir hareket- tir ve madem ki Uluğdağ'ın Milli Park haline getirilmesi mevzuunda Bursa Gazeteciler Cemiyeti Başve- kile teşekkür telgrafı çekmiştir, o bir iş var- halde bu işin içinde de dır. Biz, hiçbir siyasi veçhesi bulurun;-- yan bir cemiyetin idare heyeti olarak konuşmak durumundayız. Eğer siz- ler gibi. sadece bir derginin mesuli- yeti içinde konuşmak rahatlığında olsaydık, hak ettiğiniz cevâbı daha iyi almış olurdunuz. ' Saygılarımız- la.... Gazeteciler Cemiyeti İdare Heyeti Kemal TAHİR ESİR ŞEHRİN İNSANLARI Roman Esir Şehrin İnsanları, dün- yanın en büyük zaferlerinden birini kazanmış, en kudretli si- lâhlara sahip Kuvvetlerin karşı- sına çıplak elleri, keskin zekâ- ları, kederli ve kızgın yürekle- riyle çıktılar.' Sırası gelince — ölmesini bil- dikleri için yenmesini de bildi- ler. 20 forma: 4 Lira Nı;ıruosmani_ye Matbaası-İs- »22 85 Martı Yayınla. No: 90. İstanbul tanbul Tel 87 AKİS , 27 NİSAN 1957